Tomasz Daniluk Opublikowano 29 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2019 Właśnie miesiąc temu nabyłem silnik CAPRAL 6 km. Mam z nim następujący problem(y). Zapala dopiero za trzecim, czwartym pociągnięciem, na obrotach 3/4 manetki wchodzi w bardzo duży rezonans do tego stopnia, że wożąc na dziobie wózek slipowy, wykręciły się w nim śrubki zaciskowe :/ i zrobiły plum :(. Na koniec przy szybkim zwiększeniu obrotów z 1/2 manetki na 3/4 dławi się. Łódka dwupłaszczyznowa ok 75 kg, długość 3,2m, szerokość 1,5m z kilem wysokie burty. Może trzeba coś wyregulować kompletnie się na tym nie znam. Może znacie jakiś sprawdzony i dobry serwis w Bydgoszczy lub w okolicach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ikis Opublikowano 29 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2019 Ten rezonans ma podczas pracy na luzie czy na biegu? bo jeśli tylko na biegu to sprawdź czy dobrze założyłeś śrubę napędową. W sensie czy śruba jest dobrze założona na kołek ustalający. Chyba, ze to wersja śruby z wieloklinem to tam nie da się założyć źle... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz Daniluk Opublikowano 29 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2019 Sam osobiście nic nie zakładałem używam go po wyciągnięciu z kartonu ale sprawdzę bo ten rezonans tylko na biegu występuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ikis Opublikowano 29 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2019 Zacznij od sprawdzenia czy nie masz wykrzywionego walka poziomego - tego na który nakłada się śrubę. Sprawdź też samą śrubę czy nie ma jakichś uszkodzeń. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz Daniluk Opublikowano 29 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2019 Wersja z wieloklinem, wszystko proste. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ikis Opublikowano 29 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2019 Trudno coś zdiagnozować na odległość. Może jakimś zrządzeniem losu silnik i łódź stanowią rezonator? miałem kiedyś selvę 6km i tak okropnie chodziła, ze szybko się jej pozbyłem a wszystko było w nim niby ok. Nie chcę pisać, że ten typ tak ma bo tego nie wiem. Wiem, że w porównaniu do selvy Yamaha pracowała jak pszczółka. Jesli sam silnik pracuje dobrze to w tym samym czasie wałek pionowy też się obraca i póki nie jest obciążony nic z nim się nie dzieje jednak gdy wrzucisz bieg to może wpadać w wibracje ale wtedy szybko by rozwaliło pompę wody i łożyskowanie w spodzinie. Niestety zgadywanka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz Daniluk Opublikowano 2 Września 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Września 2019 No właśnie zgadywanka >:D >:D i dlatego wraca na przegląd do sprzedawcy jutro. Nieomieszkam napisać po wszystkim co i jak bo może te caprale 6km tak mają że to raczej traktory do holowników a nie silniczki do łodzi ^-^ ^-^ ::) ::) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz Daniluk Opublikowano 26 Września 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Września 2019 Silnik wrócił i zmian nie ma. Firma bezwiosel.pl nie popisała się ani jako gwarant ani jako sprzedawca. Ponoć silnik u nich działa poprawnie, a u mnie zapala za 6, 10 pociągnięciem, jak wbija się w wibracje tak nadal się tak samo zachowuje (ponoć wymieniony wał). Jedyna zmiana to przestał śmierdzieć paliwem i nie dławi się od razu (pewnie podokręcali wszystko). Reasumując Panowie i Panie - nie kupujcie CAPRALA. Słaby silnik, serwisu brak. Niby nowy a działa jak mocno zużywany. Żałuję, że nie dozbierałem kasy i nie kupiłem mercurego. Nie wiem jak inne chińczyki ale dla mnie był to pierwszy i ostatni chiński silnik. Kompletnie nie wart 2300 które zapłaciłem. Wywalone pieniądze w błoto trudno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 26 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2019 Kolego może bym rzucił okiem na ten motorek ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Podmiejski Opublikowano 27 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2019 Kolego Z tego co opisałes: silnik jednocylindrowy 2T czyli..no nie najlepsza kultura pracy Łodka dwupłaszczowa i dosć spora - dwupłaszczowa czyli skorupa wewnętrzna nie jest o nic oparta (w sensie o wodę) Z moich doswiadczeń - to nie dziwi. Nie znam tego silnika ale każdy powinien mieć elementy gumowe by oddzielić sam napęd z kolumną od wieszaka. Moze to jest niskiej jakosci? A co masz na pawęży jako podkładki pod silnik? Jesli jakies plastiki spróbuj je zastąpić sklejką Drewno tłumi rezonans Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz Daniluk Opublikowano 27 Września 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Września 2019 Jest sklejka z obu stron pawęży. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 27 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2019 Odpisałem Ci ale nie wiem czy to się wysłało. 692 217 217 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.