Autor Wątek: Problem z silnikiem CAPRAL 6km  (Przeczytany 2143 razy)

Sierpień 29, 2019, 10:27:38
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 6
    • Bydgoszcz
  • Akwen: Wody lokalne
Właśnie miesiąc temu nabyłem silnik CAPRAL 6 km. Mam z nim następujący problem(y). Zapala dopiero za trzecim, czwartym pociągnięciem, na obrotach 3/4 manetki wchodzi w bardzo duży rezonans do tego stopnia, że wożąc na dziobie wózek slipowy,  wykręciły się w nim śrubki zaciskowe :/ i zrobiły plum :(. Na koniec przy szybkim zwiększeniu obrotów z 1/2 manetki na 3/4 dławi się. Łódka dwupłaszczyznowa ok 75 kg, długość 3,2m, szerokość 1,5m z kilem wysokie burty. Może trzeba coś wyregulować kompletnie się na tym nie znam. Może znacie jakiś sprawdzony i dobry serwis w Bydgoszczy lub w okolicach.

Sierpień 29, 2019, 11:18:51
Odpowiedź #1
  • *****
  • Wiadomości: 758
    • Legnica
  • Akwen: Wody lokalne
Ten rezonans ma podczas pracy na luzie czy na biegu? bo jeśli tylko na biegu to sprawdź czy dobrze założyłeś śrubę napędową. W sensie czy śruba jest dobrze założona na kołek ustalający. Chyba, ze to wersja śruby z wieloklinem to tam nie da się założyć źle...
Kolibri 330
Flipper 450

Sierpień 29, 2019, 11:59:47
Odpowiedź #2
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 6
    • Bydgoszcz
  • Akwen: Wody lokalne
Sam osobiście nic nie zakładałem używam go po wyciągnięciu z kartonu ale sprawdzę bo ten rezonans tylko na biegu występuje.

Sierpień 29, 2019, 12:16:23
Odpowiedź #3
  • *****
  • Wiadomości: 758
    • Legnica
  • Akwen: Wody lokalne
Zacznij od sprawdzenia czy nie masz wykrzywionego walka poziomego - tego na który nakłada się śrubę. Sprawdź też samą śrubę czy nie ma jakichś uszkodzeń.
Kolibri 330
Flipper 450

Sierpień 29, 2019, 17:07:50
Odpowiedź #4
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 6
    • Bydgoszcz
  • Akwen: Wody lokalne
Wersja z wieloklinem, wszystko proste.

Sierpień 29, 2019, 19:34:18
Odpowiedź #5
  • *****
  • Wiadomości: 758
    • Legnica
  • Akwen: Wody lokalne
Trudno coś zdiagnozować na odległość. Może jakimś zrządzeniem losu silnik i łódź stanowią rezonator? miałem kiedyś selvę 6km i tak okropnie chodziła, ze szybko się jej pozbyłem a wszystko było w nim niby ok. Nie chcę pisać, że ten typ tak ma bo tego nie wiem. Wiem, że w porównaniu do selvy Yamaha pracowała jak pszczółka. Jesli sam silnik pracuje dobrze to w tym samym czasie wałek pionowy też się obraca i póki nie jest obciążony nic z nim się nie dzieje jednak gdy wrzucisz bieg to może wpadać w wibracje ale wtedy szybko by rozwaliło pompę wody i łożyskowanie w spodzinie. Niestety zgadywanka.
Kolibri 330
Flipper 450

Wrzesień 02, 2019, 20:11:58
Odpowiedź #6
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 6
    • Bydgoszcz
  • Akwen: Wody lokalne
No właśnie zgadywanka  >:D >:D i dlatego wraca na przegląd do sprzedawcy jutro. Nieomieszkam napisać po wszystkim co i jak bo może te caprale 6km tak mają że to raczej traktory do holowników a nie silniczki do łodzi  ^-^ ^-^ ::) ::)

Wrzesień 26, 2019, 18:40:37
Odpowiedź #7
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 6
    • Bydgoszcz
  • Akwen: Wody lokalne
Silnik wrócił i zmian nie ma. Firma bezwiosel.pl nie popisała się ani jako gwarant ani jako sprzedawca. Ponoć silnik u nich działa poprawnie, a u mnie zapala za 6, 10 pociągnięciem, jak wbija się w wibracje tak nadal się tak samo zachowuje (ponoć wymieniony wał). Jedyna zmiana to przestał śmierdzieć paliwem i nie dławi się od razu (pewnie podokręcali wszystko). Reasumując Panowie i Panie - nie kupujcie CAPRALA. Słaby silnik, serwisu brak. Niby nowy a działa jak mocno zużywany. Żałuję, że nie dozbierałem kasy i nie kupiłem mercurego. Nie wiem jak inne chińczyki ale dla mnie był to pierwszy i ostatni chiński silnik. Kompletnie nie wart 2300 które zapłaciłem. Wywalone pieniądze w błoto trudno.

Wrzesień 26, 2019, 19:03:11
Odpowiedź #8
  • ****
  • Wiadomości: 461
    • Bydgoszcz
  • Akwen: Wody lokalne
Kolego może bym rzucił okiem na ten motorek ?

Wrzesień 27, 2019, 08:59:04
Odpowiedź #9
  • *****
  • Wiadomości: 520
    • Wejherowo
  • Akwen: Zatoka Gdańska
Kolego
Z tego co opisałes: silnik jednocylindrowy 2T czyli..no nie najlepsza kultura pracy
Łodka dwupłaszczowa i dosć spora - dwupłaszczowa czyli skorupa wewnętrzna nie jest o nic oparta (w sensie o wodę)
Z moich doswiadczeń - to nie dziwi.
Nie znam tego silnika ale każdy powinien mieć elementy gumowe by oddzielić sam napęd z kolumną od wieszaka.
Moze to jest niskiej jakosci?
A co masz na pawęży jako podkładki pod silnik? Jesli jakies plastiki spróbuj je zastąpić sklejką
Drewno tłumi rezonans
jestem wielkiego ducha.... i małej mocy :-)

Wrzesień 27, 2019, 13:05:07
Odpowiedź #10
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 6
    • Bydgoszcz
  • Akwen: Wody lokalne
Jest sklejka z obu stron pawęży.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 27, 2019, 13:11:41 wysłana przez Tomasz Daniluk »

Wrzesień 27, 2019, 13:11:32
Odpowiedź #11
  • ****
  • Wiadomości: 461
    • Bydgoszcz
  • Akwen: Wody lokalne
Odpisałem Ci ale nie wiem czy to się wysłało. 692 217 217