Autor Wątek: Silnik storm  (Przeczytany 19111 razy)

Czerwiec 03, 2020, 14:04:26
Odpowiedź #15
  • ***
  • Wiadomości: 157
    • wlkp
  • Akwen: Warta
Od kiedy księgowi wzięli się za inżynierię w każdej dziedzinie "mechanizacji dla ludu" jest dokładnie to samo. Ma pochodzić tyle i tyle, i się na tyle zepsuć żeby nie opłacało się tego naprawiać. Czasy niezawodnych mechanizmów złożonych, przystosowanych do długiego czasu eksploatacji to odległa historia.

Na tym kanale jest sporo porównań kitajskich kopii tych silników do oryginałów. Niestety ale szału to nie ma

https://www.youtube.com/channel/UCVMOuwg6OGIGO7EiI7ZlDlw

Lipiec 05, 2020, 10:28:15
Odpowiedź #16
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 14
    • Uraz
  • Akwen: Odra środkowa
Przyglądam się Storm F6 6KM 4t, będę chciał kupić na przyszły sezon. Rozmawiałem chwilę przy slipie z gościem który go kupił - goni silnik co kilka dni z Rędzina do Brzegu Dolnego i z powrotem, ostatnio przestał odpalać ale prawdopodobnie kwestia przeczyszczenia filtru paliwa. Części zamienne organoleptycznie nie do odróżnienia od Yamahy, pytanie o materiał wykonania. Ogolny wniosek z rozmowy byl taki, że chodzi fajnie ale pytanie jak będzie za 10-12 lat. Mam nadzieję że mój niewiele wnoszący post będzie pomocny :)

Przy okazji, na allegro producenta silnik występuje w wersji normalnej i krótkiej "kolekcjonerskiej" przeznaczonej do ścigania. Vzy ktoś wie o co chodzi? Wyczuwam obejście jakichś przepisów;)

Lipiec 06, 2020, 15:13:42
Odpowiedź #17
  • ****
  • Wiadomości: 329
    • Gorzów Wlkp.
  • Akwen: Wody lokalne
Co to jest wersja normalna i krótka?
Ten dopisek o którym mówisz znaczy tyle że gość sprzedaje nowe gówniane chińskie silniki 2T, a EU zakazała importu i sprzedazy 2T dla zjadaczy chleba, więc myśli że jak taki dopisek zrobi wszystko jest cacy. Dodatkowo ten silnik nie posiada mocy która deklaruje naklejka na czapie, chyba że to nie konie, chińskie konie, a one z natury są mniejsze....

Lipiec 12, 2020, 13:13:32
Odpowiedź #18
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 14
    • Uraz
  • Akwen: Odra środkowa
Wersja długa/krótka to długość kolumny - krótka 43cm, długa 56cm mierzona od pawęży do płetwy antykawitacyjnej. Wersja 43cm chyba dość krótka, co? Wstępnie przewidziana na ponton 2,7m, docelowo na żaglówkę kabinową.


Lipiec 16, 2020, 21:26:14
Odpowiedź #19
  • **
  • Wiadomości: 77
    • Wodzisław Śl.
  • Akwen: Wody lokalne
Firma bezwioseł ma w ofercie silniki 6km 2T i 4T ,oba z krótką i długą kolumną i tak jak Ci napisali jako "kolekcjonerskie " muszą sprzedawać te 2T ,bo nimi handlować inaczej już nie można  ::) . Co do mojego silnika ,to niedługo będzie próbowany na urlopie  :D :D :D .Ogólnie ,to kilka szczegółów w nim sprawdziłem i... dopracowałem po swojemu . Ogólnie z wszystkim dzisiaj jest tak ,że chcąc taniej trzeba się troszkę znać  :-\ . Np w moim dopiero niedawno dokupiłem zbiornik zewnętrzny ,a do zakupu co jakiś czas silnik gasł z braku wachy . Raz dolałem ,a że był wycyckany i ciepły nie chciał od razu zagadać ,a ja jeszcze z nim nieobeznany ,ciągnąłem szarpankę (do końca ) i puściłem i ... się zesrało ,bo fedra spadła z mocowania . Co stwierdziłem dopiero  w garażu po rozebraniu . No i zauważyłem ,że zaczepik sprężyny był troszkę (w-g mnie ) za słabo wygięty ,poprawiłem i powinno być git . Przy okazji dowiedziałem się ,że jest po odkręceniu szarpanki dzwon do nawinięcia linki i odpalenie awaryjnego ,czyli zrobione jak w markowych ( nie przyoszczędzili ). Teraz podobną usterkę będę w stanie ogarnąć podczas np ,spływu Wisłą ,co mi się marzy ,poza tym  wiem ,że ciągnięcie szarpanki do końca i puszczanie jej może być ... szkodliwe  ;) . Bawmy się ludziska pod ile jeszcze możemy  :o .