Autor Wątek: Silniki zaburtowe SEA KING  (Przeczytany 83355 razy)

Sierpień 11, 2011, 19:24:15
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 25
Co mozecie drodzy uzytkownicy powiedziec złego i dobrego na temat silnikow SEA KING ? bo to ze duzo pala paliwa to juz wiem

Sierpień 11, 2011, 19:29:27
Odpowiedź #1
  • Motorowodny Sternik Morski
  • *****
  • Wiadomości: 2178
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Był obszerny wątek na ten temat na starym forum.
Pozdrawiam Lewar

Sierpień 11, 2011, 19:30:28
Odpowiedź #2
  • Motorowodny Sternik Morski
  • *****
  • Wiadomości: 2178
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Ale ono dalej nieczynne ;D :P :'(
Pozdrawiam Lewar

Sierpień 11, 2011, 19:48:53
Odpowiedź #3
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • ****
  • Wiadomości: 470
    • Lubin
Kolego może prosto żadnych Parsunów , Sea Kingów Hidei itp itd i tyle w temacie, ostatnio widziałem na jeziorze jak gość odpalał to ustrojstwo chyba z 20 razy


BANTA 460 + EVINRUDE E TEC 90  POZDRAWIAM MARCIN

Sierpień 11, 2011, 20:16:24
Odpowiedź #4
  • *****
  • Wiadomości: 2688
  • Akwen: Odra środkowa
Marcin, mi się wydaje, że wszystko zależy do czego taki np. Parsun miał by być używany. Bo jeżeli np. jako napęd pomocniczy do łodzi żaglowej czy małej łódki wędkarskiej na małym jeziorze, to aż tak bym nie protestował na taki silnik. Oczywiście nie wyobrażam go sobie na normalnej szybkiej łodzi motorowej gdzie potrzebna jest sprawność i niezawodność.
Owszem słyszy się, że te silniki to stara linia technologiczna Yamahy którą odkupili kitajcy ale jednak jakość części i wykonania daleka jest od japońskiej. Te silniki są zbyt krótko na naszym rynku i stąd na razie nie ma jakiś konkretnych wieloletnich danych z ich obserwacji. C:-)
Pozdrawiam

Sierpień 11, 2011, 20:45:58
Odpowiedź #5
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • ***
  • Wiadomości: 146
  • Akwen: Bałtyk
Witam o jakości tych silników świadczy cena nawet na alledrogo można kupić taki silnik za małe pieniądze 
DARMAR 575 YAMAHA 115 KM-Kawa Ultra 300LX

Sierpień 11, 2011, 20:53:32
Odpowiedź #6
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • ****
  • Wiadomości: 470
    • Lubin
Edwin zgadzam się z Tobą, Grzesiek nie wiem czy chciałbyś mieć silnik awaryjny który może nie odpalić  :D , druga sprawa że jeśli te silniki byłyby dobre to robiliby też większe pojemności a nie tylko małe które są tanie , widziałem jak ten silnik pracuje i jak chodzi więc sorry ale miałem Hondę BF 5 i w porównaniu z tym czymś to Honda była jak Mercedes 


BANTA 460 + EVINRUDE E TEC 90  POZDRAWIAM MARCIN

Sierpień 11, 2011, 20:58:37
Odpowiedź #7
  • *****
  • Wiadomości: 2688
  • Akwen: Odra środkowa
Kolega z innego forum ma taki silnik 15 kM założony na sporą łódź żaglową i popłynął nią na tym silniku na Mazury z Warszawy Narwią i Pisą. Nie miał żadnej poważnej awarii i bez problemu dopłynął.  :-\ O0
Pozdrawiam

Sierpień 11, 2011, 21:30:29
Odpowiedź #8
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 985
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Ja ma takiego samego znajomka ja giees tylko ze on ma 15 przechczone na 9,9 na zaglówce i juz drugi sezon smiga.Jak zdjełem kaptur to jest to toporna podróbka Yamahy.I tyle czy może a ż tyle.
Pozdrawiam Piotrek
SEADON'T

Sierpień 11, 2011, 21:49:24
Odpowiedź #9
  • *****
  • Wiadomości: 2688
  • Akwen: Odra środkowa
I jak sam widziałeś - do pewnych zastosowań się nadaje  :-\ C:-)
P.s. - w razie czego zawsze go można rzucić jako kotwicę  :P >:D
« Ostatnia zmiana: Sierpień 11, 2011, 21:50:57 wysłana przez giees »
Pozdrawiam

Sierpień 11, 2011, 21:51:08
Odpowiedź #10
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 985
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
To prawie tak samo jak migacze od Żuka wiadomo do czego. ;D ;D ;D
Pozdrawiam Piotrek
SEADON'T

Sierpień 11, 2011, 22:00:04
Odpowiedź #11
  • *****
  • Wiadomości: 2688
  • Akwen: Odra środkowa
To Ty jeździłeś jeszcze Żukiem. Bo ja powoziłem rodzinną starą Nyską. To się nie da z niczym porównać ???  >:D
Pozdrawiam

Sierpień 12, 2011, 19:54:35
Odpowiedź #12
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 25
No wlasnie tak sobie myslalem ze wiadomo silnik jak to silnik jak jest nowy dla przykladu taki SEA KING to bedzie chodzil ale jak sie go chce uzytkowac dluzej to nigdy nic nie wiadomo mial by on pracowac na lodzi 4 metry dluga 168 cm szeroka waga to 156 kg myslalem o 20 stce calkiem nowej zeby poplywac w miare spokojnie a od czasu do czasu depnac troche wiecej gazu ale chyba lepsza bedzie jakas uzywana honda suzuki czy ewinrude etc musze sprawe przemyslec na spokojnie rozwazyc wszystkie opinie za i przeciw i podjac decyzje mam mozliwosc zakupu uzywanego silnika w norwegii jest tu tego od groma nowe i uzywane od wyboru do koloru pomysle dzieki za informacje

Sierpień 12, 2011, 20:26:39
Odpowiedź #13
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 726
  • Brójce lub.
  • Akwen: Bałtyk
wstawię i ja swoje trzy groszy . Nawet jeżeli ich i klepią na starych liniach produkcyjnych yamahy ( a raczej nisana )  to nie oznacza że będą dobrze służyć swoim " szczęśliwym " posiadaczom . Chociaż by dla tego że materiały stosowane daleko odbiegają od oryginalnych , dotyczy to pierścieni , cylindrów, wałów korbowych , a nawet gażników . Na wytrzymałość najwięcej wpływa oprócz dopasowania i jakości wykonania jeszcze jakość stopów i reżymy technologiczne takie jak hartowanie , cementowanie , szlifowanie . A to już kosztuje i w tym cały szkopuł . Na tych cudach z chin gołym okiem widać jak to wszystko " starannie" dopilnowano . Dla mnie z chin to dobra herbata i przyprawy .
biała z szarym silnikiem i granatowa z czarnym

Sierpień 12, 2011, 22:52:33
Odpowiedź #14
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 1369
  • Morski Sternik Motorowodny
    • Lublin
  • Akwen: Wody lokalne
wstawię i ja swoje trzy groszy . Nawet jeżeli ich i klepią na starych liniach produkcyjnych yamahy ( a raczej nisana )  to nie oznacza że będą dobrze służyć swoim " szczęśliwym " posiadaczom . Chociaż by dla tego że materiały stosowane daleko odbiegają od oryginalnych , dotyczy to pierścieni , cylindrów, wałów korbowych , a nawet gażników . Na wytrzymałość najwięcej wpływa oprócz dopasowania i jakości wykonania jeszcze jakość stopów i reżymy technologiczne takie jak hartowanie , cementowanie , szlifowanie . A to już kosztuje i w tym cały szkopuł . Na tych cudach z chin gołym okiem widać jak to wszystko " starannie" dopilnowano . Dla mnie z chin to dobra herbata i przyprawy .

Jest dokładnie tak,jak kolega pisze.

Dwa najprostsze przykłady z motoryzacji to Opel -> Daewoo i np Mitsubishi->hyundai
Był Łuk + Wichr 30  Był Seadoo Spark 2up 60HP+ 2015
Był Seadoo Spark 2up 60HP+ 2017
Był Seadoo Spark TRIXX 2up 90HP 2018  Jest w budowie Kawasaki 650SC 1991