Skocz do zawartości

Marine Time Sunny 23 / QX620 forumowy test łodzi motorowej


musti
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Łódź motorowa Marine Time Sunny 23 / QX620

 

Kolejny test to łódź motorowa Sunny 23 firmowana przez Marine Time. Łódź ta aktualnie w ofercie dystrybutora ma oznaczenie QX620. Jest to produkt stoczni AM Yacht który w oryginale nazywamy AM620 Sundeck.

 

5c68b8dfb18c3d08gen.jpg

 

Model QX620 jest największym spośród gamy kilku modeli Sundeck w ofercie dystrybutora. Łódź jest wyposażona w duży pokład słoneczny na dziobie, dużą kabinę, dwa fotele i kanapkę dla pasażerów. Na życzenie armatora dystrybutor do  kompletu zamontował silnik Suzuki DF200 z manualnym sterowaniem z topową manetką i przekładnią hydrauliczną. Komfort dopełnia ploter Lowrance i radio (to już armator instalował w swoim zakresie).

 

4cf750f1f6799158gen.jpg

 

To co zwróciło moją uwagę z rzeczy praktycznych:

 

- poprawna komunikacja – wejście na rufie po lewej stronie, wygodne przejście z boku konsoli (szersze po lewej stronie) i odpowiedni reling na dziobie umożliwiający wygodne wyjście dziobem.  Minusem jest wystająca drabinka, może przeszkadzać jeśli zacumujemy rufą do pomostu.

 

53531ad5b5bb6cf9gen.jpg

 

- ciekawa kolorystyka tapicerki, przyzwoicie uszyta choć jak widać na zdjęciach nieco marszczy się na sundecku. Fotele wygodne z dobra regulacją. Bardzo dużo nap do plandeki portowej. Nie wiem czy aż tak dużo potrzeba, ale dzięki temu portówka jest bardzo ładnie naciągnięta.

 

7ede96202b5dfbebgen.jpg

 

-  dość chybotliwy stelaż do bimini. Pływanie z rozłożonym bimini raczej tylko w tempie spacerowym.

 

- minus jak dla mnie to konieczność złożenia oparcia kanapy aby podnieść silnik. O ile nie przeszkadza to w transporcie, to przy podpłynięciu do plaży mocno ogranicza ilość miejsca w i tak niedużym kokpicie.

 

21de68dc39a51acagen.jpg

 

- kabina jak na ten rozmiar łodzi jest ogromna. Producent podaje, ze jest dla trzech osób i myślę że da się przenocować. Najdłuższa koja ma 2,8m a jest jeszcze wnęka 35cm, więc zmieści się np. dorosły i dziecko. Pod kojami są duże bakisty, choć raczej ciężko znaleźć wygodne miejsce na chemiczne wc. Drzwi do kabiny z plexi są przesuwane, co jest wygodne i nie zajmuje miejsca. Co ciekawe mimo dużego sundecku kabina jest dość wysoka, nie ma wrażenia, że jest zbyt obniżona.

 

a357cd0c19d8470cgen.jpg

 

- konsekwencją dużej kabiny i sporych rozmiarów sundeku jest stosunkowo nieduży kokpit. O ile fotele są w dobrej odległości to L-kształtna kanapa jest dość blisko foteli co nieco ogranicza komunikację. Po dodaniu opcjonalnego stolika będzie jeszcze gorzej. Mam wrażenie, ze w mniejszym modelu te proporcje są nieco inne, muszę to jeszcze sprawdzić.

 

9cc92f352a31ceb7gen.jpg

 

Po uruchomieniu Suzuki DF200 był praktycznie niesłyszalny. Dopiero po dodaniu gazu sympatycznie zamruczał. Hydrauliczne starowanie działało bardzo płynnie i pewnie. Mechniczna manetka też nie sprawiała kłopotów, chodzi tak jak powinna.

 

Wypływając z kanału przystani przy obrotach 1500 było spalanie 3,5l/h s przy prędkości ok. 10km/h. Prędkość cruisingowa to ok.43km/h przy 4000 obrotów przy spalaniu 19l/h. Maksymalną prędkość jaką uzyskałem to 70km/h przy 6000 obr (spalanie 56l/h) a miałem jeszcze luz w manetce, chwilami pojawiał mi się komunikat na zegarze, ze przekraczam zakres WOT. Ewidentnie śruba 19” jest za mała do tego zestawu. Armator robił testy na 21” i też przekręca, więc chyba będzie trzeba pomyśleć o skoku 23”. Być może po dobraniu odpowiedniej śruby uda mi się zaktualizować osiągi.

 

Łódź prowadzi się pewnie, na zakrętach ładnie się wykłada, trochę tłucze na dużej fali. W ślizg wchodzi lekko i płynnie. Z tą łodzią dałby radę nawet mniejszy silnik. 200KM radzi sobie dobrze nawet przy maksymalnym obciążeniu.

 

19984718ea5eba8egen.jpg

 

Ogólne wrażenia bardzo pozytywne, kiedyś mi się łodzie tego typu nie podobały. Zmieniłem zdanie jak wszedłem na pokład. Mimo sporego sundecku jest ogromna kabina, w żaden sposób nie ogranicza to komfortu użytkowania. Łódź nie jest wykonana tak dokładnie jak marki premium, ale czepić się można tylko drobiazgów.  Jest sporo bakist, miejsce na lodówkę w kokpicie.

Do kogo skierowana jest ta łódź? Jest dość uniwersalna, nadaje się do przejażdżek, opalania na sundecku, ciągania zabawek, duża kabina zapewnia wygodny nocleg. Idealna łódź na weekendowe wypady w 2-3 osoby.

 

1b2941dc08a52065gen.jpg

 

Jest to jeden z pierwszych testów, jak macie jakieś uwagi i pytania piszcie w komentarzach. Mam w planach testowanie kolejnych łodzi więc wszystkie uwagi wykorzystam.

 

Dziękuję Marcinowi za udostępnienie łodzi do testu.

 

Długość całkowita 6,40 m

Całkowita szerokość 2,46 m

Masa łodzi bez silnika 900 kg

Maksymalna moc silnika 250 KM  -testowany model z Suzuki DF200XL

Maksymalna liczba osób 8. Kategoria C.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Patrząc na konsolę sterowniczą - fajnie by było gdyby nie zrobili przetłoczenia (w miejscu zamontowanego plotera). Pozwoliło by to zamontować większe urządzenie.  Może w momencie, kiedy robili formę nie było tak popularne montowanie ploterów... Wiem - czepiam się szczegółów :).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...