Skocz do zawartości

Parker 850 Voyager - forumowy test łodzi motorowej


musti
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Łódź motorowa Parker 850 Voyager

 

Model 850VG to największy model z serii łodzi kabinowych typu cruiser. Łódź jest wyposażona w dużą kabinę z kojami dla 4 osób i wc. W dużym kokpicie mamy wygodne miejsce dla 10 osób. Pierwsze wrażenie bardzo pozytywne, to naprawdę bardzo duża motorówka, a w zasadzie luksusowy jacht motorowy.

 

Łodzie Parker mają oryginalny design z bardziej masywnie wyglądającą owiewką. Pytałem armatora o temperaturę czarnych elementów owiewki – są gorące po zdjęciu portówki, później temperatura się obniża.

 

8ae1a12ddc4bd897gen.jpg

 

Testowany egzemplarz jest bardzo dobrze wyposażony. Do kompletu armator zażyczył sobie maksymalny silnik dedykowany do tej łodzi Mercury Verado 400 Racing wyposażony w windę JackPlate oraz automatyczne trymklapy ZipWake.

 

97521db58e149d6dgen.jpg

 

Producent chwali się innowacyjnym kadłubem Twin-Step wykonanym w technologii infuzji. Efekty są odczuwalne podczas pływania o czym poniżej.

 

807fdf120ef695bcgen.jpg

 

To na co zwracam moją uwagę z rzeczy praktycznych:

- bardzo wygodna komunikacja – duże platformy rufowe, wygodne przejście na rufie, fajnie chowana, praktycznie niewidoczna drabinka, wygodne szerokie przejście na dziób po schodkach obok drzwi  zejściówki,  relingi na dziobie ułatwiające zejście.

 

0e4a1f58a52991a7gen.jpg

 

- przestronna kabina z kojami dla dwóch osób, dodatkowo podwójna hundkoja, wc morskie z umywalką,

 

a46dee0c6c8c0e28gen.jpg

 

- duże wygodne bakisty i schowki,

 

- wygodnie składane i chowane pod podłogą całe cabrio.

 

65c316943e95b8fagen.jpg

 

- bogate wyposażenie techniczne: ster strumieniowy, winda JackPlate Seastar, ZipWake, sprzęt audio Fusion, ploter, lodówka.

 

Po uruchomieniu Mercury 400R był praktycznie niesłyszalny, co przestało mnie już dziwić w nowych silnikach. Zintegrowane hydrauliczne sterowanie działało bardzo płynnie i pewnie. Nie używałem windy JackPlate, była ustawiona w neutralnym położeniu. Manewry portowe ułatwia ster strumieniowy. Płynąc spokojnie po j. Dąbie przy obrotach 1500 i prędkości 10km/h odnotowałem spalanie 7l/h. Po lekkim dodaniu gazu łódź szybko weszła w ślizg. Po osiągnięciu 3900 obr/min spalanie wzrosło do 40l/h, to najbardziej ekonomiczna wartość przy prędkości 47km/h. Maksymalne spalanie jakie zanotowałem to 144l/h przy prędkości 88km/h (6750obr/min). Armator przy użyciu windy dokręcił ten silnik do maksymalnych 7000 obr/min i uzyskał prędkość 97km/h. Wskazówkowy zegar nawet mi udało się „zamknąć” gdyż jego skala kończy się na 80km/h. Na szczęście wskazania parametrów mamy również na ploterze Simrad. 230 litrowy zbiornik paliwa wydaje się mały jak na tą dużą lódź. Trochę ogranicza to zasięg jednostki, zwłaszcza przy naszej sieci nadwodnych stacji paliw. Porównywalne łodzie konkurencji mają o 50l większe zbiorniki.

 

c0e018ad7cb9002cgen.jpg

 

Porównując do testowanego wcześniej Utterna uzyskałem większą prędkość, mimo, że łódź jest cięższa o ok. 800kg. To ewidentnie efekt stopniowanego kadłuba. Nie ma takiego „kopa” przy dodaniu gazu jak w mniejszej łodzi, ale tam też była śruba o mniejszym skoku (17”).

 

Podczas pływania silnik nie jest głośny, można normalnie prowadzić rozmowę. Automatyczne trym klapy ZipWake korygowały przechył ale bardzo delikatnie. Na pewno przydadzą się przy większej ilości pasażerów (max 10 osób). Większość siedzeń dla pasażerów jest na lewej burcie i wtedy mają co robić. Będę musiał temu patentowi poświęcić trochę więcej czasu. ZipWake będę miał w kolejnej testowanej łodzi Parkera, więc zwrócę na to rozwiązanie większą uwagę. Łódź nie była wyposażona w Active Trim. Zdaniem dealera lepiej można wysterować silnik ręcznie, zwłaszcza, że jest winda.

 

8c7aa600573db7f3gen.jpg

 

Duża dość ciężka łódź dobrze się prowadzi, w zakręty wchodzi dość ostro mocno się przechylając. Spodoba to się armatorom ze sportowym zacięciem, jednak początkujący mogą się przestraszyć. Mniejsze fale rozcina łatwo, nic nie dudni, własności nautyczne bardzo dobre. Spory V kadłuba zapewnia stabilność i dobre rozbryzgi wody przy większej fali i prędkości. Ostre łuki nie powodują łapania powietrza utraty obrotów i prędkości. To efekt kadłuba, który nie ma mocno wypłaszczonej  rufy. Jest przez to bardziej chybotliwy na postoju.

 

498d9cbb4d5328d8gen.jpg

 

Ogólne wrażenia bardzo pozytywne, łódź jest wykonana bardzo dokładnie, tapicerka elegancka, dużo schowków i przemyślanych drobiazgów. Cabrio jak wspomniałem w całości chowa się pod podłogę, po rozłożeniu wystarczy je dopiąć do kadłuba. Boki oczywiście są odpinane do bimini.

 

Układ kokpitu jest bardzo fajny. Wygodne siedzenia, oparcia przestawne, więc można siedzieć w dowolną stronę, szerokie przejścia. Tylna kanapa z opcją rozłożenia leżanki. W tej części mamy również lodówkę, małą kambuz. W przedniej części mamy wygodny fotek sternika i siedzisko dla pasażerów. Cały kokpit i platformy wyłożone naturalnym teakiem. Na rufie jest uchwyt do zamontowania masztu do holowania.

 

Stanowisko sternika jest wygodne, widoczność dobra, ramka owiewki nic nie przysłania. Elektroniczna manetka chodzi lekko, dla mnie aż za lekko, przy zafalowanym akwenie trzeba układać inaczej rękę, ale to kwestia przyzwyczajenia. Układ zegarów jest poprawny, wszystko dobrze widoczne. W centralnym punkcie konsoli jest ploter Simrad spięty z układem SmartCraft silnika. Sterownik ZipWake i steru strumieniowego jest łatwo dostępny zaraz za manetką.

 

e781b616098d5258gen.jpg

 

Do kogo skierowana jest ta łódź? Dla osób lubiących szybkie pływanie, adrenalinę, ciągających zabawki czy narciarza, lubiących spędzać czas w większym gronie. Warunki bytowe są komfortowe, bez problemu przenocują 4 osoby, a na leżance w kokpicie dodatkowe dwie. W ciągu dnia wszyscy znajdą miejsce dla siebie. W testowanym egzemplarzu był dodatkowo materac przekształcający dziób w pokład słoneczny. Jacht ten zaspokoi wymagania naprawdę wymagających użytkowników. Kłopot ze względu na gabaryty może być z holowaniem na dłuższych dystansach, ale armatorzy, którzy często zmieniają akweny raczej wybierają mniejsze, bardziej mobilne jednostki.

 

af2456d166c3f81bgen.jpg

 

Jest to jeden z pierwszych testów, jak macie jakieś uwagi i pytania piszcie w komentarzach. Mam w planach testowanie jeszcze paru łodzi to wszystkie uwagi wykorzystam.

 

Dziękuję p. Danielowi i  #PerformanceMarine za udostępnienie łodzi do testu.

 

 

Długość całkowita 8,74 m

Całkowita szerokość 2,80 m

Prześwit mostu 1,9 m

Masa łodzi bez silnika 2600 kg

Maksymalna moc 400 KM (294 kW) testowany model Mercury Verado 400R. Śruba 14x19”.

Zanurzenie 0,44 m

Zbiornik na wodę 100 l

Pojemność zbiornika paliwa 230 l

Maksymalna liczba osób 10 Kategoria CE C.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wspomniałeś Arek o tym by wnosić jakieś uwagi. Ja mam tylko jedną, ale to raczej jest uwaga do producenta tej łodzi, zresztą nie tylko tej.

Uważam,że zbiornik na paliwo przy tym silniku jest stanowczo za mały, zresztą nie tylko przy tym silniku, gdyby tam na pawęży wisiało 300 koni też zbiornik byłby za mały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pierwszej kolejności dziękuję za test. Dla osoby nowej, dopiero wchodzącej w to hobby są to ważne dodatkowe informacje. To co bym sugerował to by Pan podawał cenę motorówki w testowanej konfiguracji bez silnika. Wiemy, że to są kwestie zmienne, w szczególności obecnie ale mam wrażenie, że to jest największa tajemnica. Z wyjątkami to jakie strony się nie odwiedzi nie ma cennika lub kalkulatora cen.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak kolega wspomniał wszystko zależy od konfiguracji.

 

Na stronie dystrybutora Performance Marine, jest cennik tego modelu.

Wersja podstawowa - 458tys

dodatki:

Lodówka 35 l Vitrifrigo 8 311 PLN

Klakson 913 PLN

Prysznic pokładowy 1 142 PLN

Toaleta elektryczna 10 259 PLN

Zasłony kabiny 2 435 PLN

Namiot kokpitu 12 634 PLN

Pędnik dziobowy 14 384 PLN

Teak pokładu 23 593 PLN

Tapicerka pokład słoneczny 5 327 PLN

Trymklapy ZipWake 300 13 830 PLN

Wycieraczka lewa 2 435 PLN

Zaczep narciarza 3 196 PLN

Pokrowiec portowy 3 311 PLN

Dodatkowy akumulator 3 805 PLN

Simrad NSS9 EVO3, Radio Fusion RA70 (radio FM/AM - BT) + 2 głośniki, Radio VHF RS20 - pakiet 16 600 pln

Winda Jack Plate - pewnie koło 10 000

silnik Mercury Verado 400R - 190.000 pln

 

Razem - ok. 780tys wg cen katalogowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

780 tys ... to kolega rozważa 2 letniego MONACO w ciut większej cenie ...

 

Co do zbiornika paliwa ...

 

Rozmawiałem kiedyś z inż produkcji z Parkera i podkreślał, że stepy i infuzja zostały wdrożone na potrzeby Skandynawi, która uwielbia ECO co w łodkach przekłada się na niższe zużycie paliwa (w porównaniu do gabarytowo podobnych)

 

Może te 200 kg paliwa mniej w zbiorniku to taki element kolejny tej układanki ?

Tankuj częściej a pływaj lżejszą łodzią (w domyśle mniej paliwa zużywaj)

 

Ja bym prosił o test AXOPAR-a przy większej fali ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Arek podałeś cenę netto czy brutto?

Jeśli to jest w kwocie netto to chyba jest to jakaś porażka, JEANNEAU NC 11 obecnie wystawiony na aledrogo (pierwszy przykład z brzegu) to koszt 820000zł netto. Gdybym to ja miał wybierać to zdecydowanie JEANNEAU NC11 byłaby dla mnie ciekawszym rozwiązaniem, oczywiście są to dwie różne łódki. No ale ktoś wybrał Parkera i nie pozostaje mi nic innego jak życzyć radości z nowego hobby i wielu przyjemnych chwil spędzonych na wodzie:-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cena brutto. Nie porównuj z NC11 bo to zupełnie inna kategoria. Tego Janneau możesz porównać z Parker 110 Monaco.

 

Niedługo będzie test Parkera 790 Explorer, to Ci się bardziej spodoba. Musze się jeszcze z Tobą przepłynąć aby mieć punkt odniesienia. Pływalismy jak miałeś F150.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym prosił o test AXOPAR-a przy większej fali ;)

Daje radę na całkiem sporej Bałtyckiej fali ale trzeba się przemóc aby uwierzyć , Axopara 28  2x 200  , zachowuję się bardzo dobrze , nie odstaje mocno od riba ale to zasługa smukłego kadłuba przy tej długości i oczywiście dość innowacyjny kadłub robi robotę niski środek ciężkości i doskonała kursowo niezależnie od prędkości  niespotykana przy jednostkach z silnikami przyczepnymi .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Arek podałeś cenę netto czy brutto?

Jeśli to jest w kwocie netto to chyba jest to jakaś porażka, JEANNEAU NC 11 obecnie wystawiony na aledrogo (pierwszy przykład z brzegu) to koszt 820000zł netto. Gdybym to ja miał wybierać to zdecydowanie JEANNEAU NC11 byłaby dla mnie ciekawszym rozwiązaniem, oczywiście są to dwie różne łódki. No ale ktoś wybrał Parkera i nie pozostaje mi nic innego jak życzyć radości z nowego hobby i wielu przyjemnych chwil spędzonych na wodzie:-)

 

Cena brutto. Porównujesz sześcioletni jacht z niewiadomo nawet jakim przebiegiem do nowego, prosto że stoczni.

 

A dodatkowo nie wiem czy zauważyłeś że ten NC jest nie przystosowany na nasze wody. U nas wszystkie łódki mają kierownicę po prawej stronie a ten NC ma ją z lewej. Jak takim wyprzedzać przy naszym ruchu? :-) ???? :-)

 

Zgadzam się, że tanio nie jest ale te łódki mają inne zastosowanie. Ja też wolałbym NC 11 ale jak widać z ogłoszenia 6 letnia łódka bańkę kosztuje...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • musti odpiął/ęła ten temat

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...