Skocz do zawartości

RIB ALU Z ALLEGRO


SmallCity
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Kupisz, wyposażysz w silnik za 30 tys (lub więcej) 70KM.

Do tego cały osprzęt, elektronikę - myślę, że dojdziesz do 40 tys silnik + wyp.

 

Pewnie trzeba tego RIB-a doposażyć wiec wyjdzie pewnie 20 tys

 

Czyli całość zamnie się w okolicy 60 tys PLN minimum (bez przyczepy).

 

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

 

Może to będzie jednostka marzeń (w sensie tak się będzie sprawować) ale

 

- trudniej odsprzedać używkę - jak rozponawalne marki

 

Podejżewam, że mojego RIB-a mógłbym odsprzedać dopiero w UK/FR (tam jest jakoś rozpoznawalny).

Druga kwestia to gwarancja. Ja mam na tuby chyba 5 a na kadłub 5 lub 8 ale wolałbym nie musieć prosić.

 

Generalnie mój się jeszcze nie rozpadł ale możliwe,że jak drugi raz miałbym kupować to jednak uznaną markę - łatwiej zapewne będzie sprzedać w razie konieczności

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobry pomysł, czemu nie?

Choć nikt Ci nie powie jak spisuje się po kilku latach... Ale dziadostwo to raczej nie jest. Pontony E&T miały dość dobre oceny.

Tylko podsumuj cenę tego RIBa gotowego do pływania. Dobrze jak zmieści się w x2 (bez silnika). W podanej cenie jest absolutny golas, który nie nadaje się w zasadzie na wodę. Ot tak sprzedawca zachęca niby niską ceną....  ;)

 

------------

#ogórku, kolega chce kupić, pływać, raczej nie myśli o interesie życia przy odsprzedaży..., rozsądnie kupi i niedrogo może po wielu latachszczęśliwego pływania sprzeda (a przecież zawsze sprzeda) to perspektywa jest zdecydowanie  właściwa  8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Moi drodzy, mój kolega ma takiego riba ( nie wiem czy ten model, ale na pewno ta firma), i łódka sprawdza się naprawde świetnie. Wykonanie jest naprawde dobre, właściwości nautyczne również. Oczywiście, łódkę trzeba doposażyć, ale moim zdaniem ma to sens.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli mowa o tym ribie na zdjeciu na alegro to sorry ale ma wiele wad.

 

Na jezioro bez falowania to moze byc OK

 

ale

 

jesli siedzisz na tej lawce to rece chyba musza wysoko siegac do kierownicy i widocznosc to prawie zadna juz nie mowie o opieraniu sie i trzymaniu kierownicy i manetki , Zero myslenie ze strony konstruktora i budowniczego. Kadlub moze byc OK ale uklad na pokladzie ma bardzo duze znaczenie. Szybka jest przyciemniona  to nie jest dobry pomysl . Najlepiej jest miec przezroczysta.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko do sterowania na stojąco. A wtedy trzymać się można tylko kierownicy...

 

;D ;D ;D dlugo sie nie wystoi . Nie wygodna pozycja nawet na stojaco co innego gdyby byly siedziska jockey . Jest gdzie nogi postawic . Prosze mi wierzyc wiem co mowie. To jest tylko moja opinia techniczna a czy kupowac czy nie to juz inna sprawa.

 

Ja nawet na jeziorze czy rzece niechcialbym na tym plywac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sporo RIB-ów z Włoch ma taki układ.

Ławeczka z tyłu, konsola z kierownicą przed ławeczą

Z przodu poład słoneczny

 

Bo nabywca z ciepłych krajów - bardziej patrzy aby się rodzina położyła niż na wygodę prowadzenia.

 

RIB-y tworzone w UK mają inny układ (starszy AVON, RIBCRAFT,itp, itd)

 

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

 

Nie widziałem tego RIB-a na żywo ale ze zdjęcia "od rufy" wnioskuję,że ma raczej płaskie dno

Będzie szybki i zwrotny - na mniejszym silniku niż taki z głebokim V

Ale na falach będzie mocniej podskakiwać.

 

Nie napiszę, że gorszy na fale bo jak kiedyś napisałem to co powyżej to kupujący był wniebowzięty, że będzie frajda (w CRO) i dzieci posadzi na dziobie i będą mieć zabawę ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sporo RIB-ów z Włoch ma taki układ.

Ławeczka z tyłu, konsola z kierownicą przed ławeczą

Z przodu poład słoneczny

 

Bo nabywca z ciepłych krajów - bardziej patrzy aby się rodzina położyła niż na wygodę prowadzenia.

 

RIB-y tworzone w UK mają inny układ (starszy AVON, RIBCRAFT,itp, itd)

 

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

 

Nie widziałem tego RIB-a na żywo ale ze zdjęcia "od rufy" wnioskuję,że ma raczej płaskie dno

Będzie szybki i zwrotny - na mniejszym silniku niż taki z głebokim V

Ale na falach będzie mocniej podskakiwać.

 

Nie napiszę, że gorszy na fale bo jak kiedyś napisałem to co powyżej to kupujący był wniebowzięty, że będzie frajda (w CRO) i dzieci posadzi na dziobie i będą mieć zabawę ...

 

slusznie sporo ma taki uklad bo to typowy tzw MED RIB czyli Mediterranean . Ja nie komentuje  jak sie zachowuje na morzu czy na fali czy na jeziorze.

 

Patrz na wysokosc lawki - wysokosc konsoli - wysokosc kierownicy. Ciemna szyba lepiej miec przezroczysta

 

Ergonomics na kazdej udce czy ribie jest istota i w mojej skromnej opinii tego na tym ribie brak.  Nalezy usiadz za kierownica  i nie koniecznie trzeba byc na wodzie dla takiej proby. Jesli pozycja jest wygodna i mozna sie oprzec i trzymac kierownice w jednej rece a w drugiej manetke i widocznosc jest OK nic nie zaslania - nalezy rowniez stanac - stopy wygodnie postawic i przesuwac

 

Jak to wszystko jest OK to dopiero wtedy mozna pojsc na wode

 

osiagi czy jak chodzi na wodzie to sprawy pozniejsze rowniez istotne ale bardzo dobra ocena ergonomics przyspiesza zakup

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...