Autor Wątek: VENA V750  (Przeczytany 28415 razy)

Wrzesień 23, 2015, 21:34:31
Odpowiedź #15
  • Motorowodny Sternik Morski
  • *****
  • Wiadomości: 2269
    • Szczecin
  • Akwen: Wody lokalne
PS. @Roman1 cały czas odnoszę się do tego co napisałeś w ogłoszeniu czyli cytuję:
Cytuj
Jego wielkim atutem jest bardzo niskie zużycie paliwa- 17 l/h średnie i 35 l/h przy pełnej mocy.

Bez urazy, ale nie wypada po 20 latach pisać takich głupot

Ja bym nie pisał,że kolega pisze głupoty,po prostu się pomylił.

Wrzesień 23, 2015, 21:39:17
Odpowiedź #16
  • *****
  • Wiadomości: 2347
  • Akwen: Wody lokalne
Mariusz po:
1) napisałem do kolegi bez urazy  :)
2) w kolejnym poście dalej w tym sztywno się utwierdza na swoim stanowisku co wyklucza pomyłkę w druku  ;)
3) fakt, że tak jak Ty byś napisał to bardziej poprawnie politycznie  8)


Wrzesień 24, 2015, 03:39:37
Odpowiedź #17
Zapomniałem doprecyzować  te 7,5 m to długość kadłuba wraz z platformą.

 Jeszcze raz wracam do zużycia paliwa- co by nie kombinować i jakby nie liczyć to i tak jest faktem ,że po półtora godzinie ostrego pływania wskaźnik opadł o połowę tego co pokazywał przed pływaniem, a zatankowałem 60 l.
 Nawet jeśli nie są te wskazania precyzyjne to i tak moim zdaniem jest to wynik rewelacyjny. Podział na zużycie paliwa średnie i maksymalne ma mniejsze znaczenie. Klienta i tak będzie interesować ile zapłaci na stacji paliw po dniu spędzonym na jachcie. A ja musiałem jakoś to określić.
 Chyba już maksymalnie wyjaśniłem  skąd wzięły się dane o zużyciu paliwa.

@ogarek
 Dzięki za gratulacje. Pracy było naprawdę dużo, (mineło 7 lat od rozpoczęcia prac) ponieważ nie jest to żadna "kalka" czy "przeróbka" tylko metodą tradycyjną ustawiałem co 30 cm poprzeczne grodzie a na nich układałem poszycie. ( metoda słomkowa) później szpachlowanie, szlifowanie, i t d  a między czasie wiele różnych zmian.
Np; w pierwotnej wersji wysokość w kabinie była 1,77 m, ale okazało się, że jacht jest za wysoki (trochę jak
 wielbłąd) więc prawie gotowy model pociąłem aby go obniżyć o 7 cm.

@Jaceksu79  Nie ważna jest poprawność polityczna, a Ja zaczynając temat wiedziałem że niektórzy używają
                  dosadnego języka.
                Tylko żeby nie wychodziły z tego zwykłe "pyskówki".

 

   

Wrzesień 24, 2015, 08:34:08
Odpowiedź #18
  • *****
  • Wiadomości: 2347
  • Akwen: Wody lokalne
To rzeczywiście dlugo. Przez ten czas moda sie zmienia. W stoczniach aktualnie budowa nowego modelu tej wielkosci nie trwa dluzej jak rok ale fakt że tacy mają worki pieniędzy.

Wrzesień 24, 2015, 10:06:12
Odpowiedź #19
Uważam że pędzenie na oślep za modą nie jest racjonalne.
Np odwracanie spoilera do przodu na takiej wielkości jachcie to porażka niektórzy, tak zrobili i wygląda to jak "wielbłąd"
Ale to sprawa gustu.
Moim celem było uzyskanie klasycznie eleganckiego wyglądu, a takie formy szybko się nie starzeją.
Zwróć uwagę na najnowszy model Cobreja 28 który powrócił do takiej stylistyki.
 Moim zdaniem jego dizajn bije na głowę wszystkie inne jachty w tym przedziale.
No i także nie zapomnieli o i komunikacji pomiędzy dziobem a kokpitem.
 No i jeszcze jeden istotny temat, mianowicie do kogo jest skierowana oferta. W moim przypadku są to Osoby powyżej 30 lat.

Wrzesień 24, 2015, 10:30:24
Odpowiedź #20
A propos odwróconego spojlera to nie miałem na myśli cobreya 28 tylko inne mniejsze modele.

Wrzesień 27, 2015, 16:05:36
Odpowiedź #21
Dołączam zdjęcia

Wrzesień 27, 2015, 20:29:27
Odpowiedź #22
  • Gość
Gratuluję udanej łódki.

Wrzesień 27, 2015, 21:15:34
Odpowiedź #23
  • *****
  • Wiadomości: 1473
    • Warszawa / Załubice
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
Co do Cobreya  to podzielam zdanie kolegi, jest na to popyt co potwierdza sporo zamówień.
 A co do Veny to zweryfikuje ją rynek... Pomijam kwestię jakości wykonania wewnątrz bo nawet jednego zdjęcia, nie wiemy czy na wkładkach czy w drewienku lub może sklejka obtapicerowana i jak w Delphinie calowy sznur w każdym narożniku żeby niedoróbki maskować zamiast zrobić dokładniej a w narożniku fugę kulką zrobić...
Stopy wody pod śrubą.
Pzdr Adam.

Wrzesień 28, 2015, 08:19:55
Odpowiedź #24
@Jans
Dzięki za gratulacje.
@panpikuś
Nie pokazuję zdjęć kabiny bo nie jest wykończona.
 Ponieważ egzemplarz testowy jest także do sprzedania to chcę aby nabywca dostał nową, nie przepoconą tapicerkę i nową armaturę . Mam także kilka opcji wykończenia i decyzje zostawiam klientowi.
 Co do zabudowy wnętrza to, jest to jedna duża wkładka wraz z łazienką (od wewnątrz i na zewnątrz laminat) , aneksem kuchennym, podłogą, siedziskami burtowymi,  przegrodą przednią i tylną. A także laminatowe podstawy pod oparcia na burtach.
Mam pytanie ;
 Czy troszczysz się o jakość polskich łodzi i w ten sposób i przyczyniasz się do rozwoju branży?
Czy .....?

Wrzesień 28, 2015, 08:59:32
Odpowiedź #25
  • *****
  • Wiadomości: 1473
    • Warszawa / Załubice
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
O jakość polskich łodzi troszczą się właściciele stoczni, np. Bartek we wspomnianym Cobreyu.  Nie przyczyniam się też w żaden sposób do rozwoju przemysłu stoczniowego ponieważ nie wprowadzam żadnych innowacji w innych firmach...
Stopy wody pod śrubą.
Pzdr Adam.

Wrzesień 28, 2015, 10:54:23
Odpowiedź #26
Gratuluję Bartkowi świetnych łodzi.

A propos sklejki obłożonej wykładzinę to domena konstrukcji z za oceanu. A niektórzy tylko to naśladują.
No i tutaj posypią się na Mnie gromy.

Tylko Moja krytyka jest konstruktywna i jako polscy producenci nie mamy powodów do kompleksów.
Wspomniany Cobrey pokazał że potrafi zrobić leprze jachty a nie naśladować.
 

Wrzesień 28, 2015, 12:55:21
Odpowiedź #27
  • *****
  • Wiadomości: 1473
    • Warszawa / Załubice
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
Znacie się?
Stopy wody pod śrubą.
Pzdr Adam.

Wrzesień 28, 2015, 13:26:18
Odpowiedź #28
Jeżeli dobrze zrozumiałem pytanie czy znam się na łódkach?
No cóż na medycynie się nie znam, a z łódkami mam do czynienia na co dzień i cały czas zgłębiam temat.
Ale żeby zrozumieć wszystko to życia mi zabraknie. 

Wrzesień 28, 2015, 13:43:25
Odpowiedź #29
  • *****
  • Wiadomości: 1473
    • Warszawa / Załubice
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
 :) Czy znacie się z Bartkiem - szefem Cobreya, to miałem na myśli.
Ale pytanie nie aktualne, bo się nie znacie.

p.s.  Jako polscy producenci macie powody do kompleksów ponieważ brand polskiego przemysłu wyrobili m.in Koty, Galeon, p.  Jurek Sułkowski, p. Janowski, Antila, Northman i p. Jacek, Cobrey, Sasanka i kilku innych producentów... Reszta zbiera owoce ich pracy.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 28, 2015, 14:00:39 wysłana przez panpikuś »
Stopy wody pod śrubą.
Pzdr Adam.