Autor Wątek: VENA V750  (Przeczytany 28895 razy)

Wrzesień 22, 2015, 21:30:11
Witam
Przedstawiam mój najnowszy projekt.
Trochę długo nad nim pracowałem, ale myślę że było warto ?

http://allegro.pl/jacht-motorowy-vena-v750-premiera-na-2016-i5686189583.html

Wrzesień 22, 2015, 23:50:27
Odpowiedź #1
  • Motorowodny Sternik Morski
  • *****
  • Wiadomości: 1414
    • Port jeziorsko
  • Akwen: Jeziorsko
Trzeba ocenić na żywo  jak to wygląda , mi się pokład dziobowy nie widzi taki ma wygląd Delfina, może i funkcjonalny  zabrało miejsce w kabinie a zyskaliście kawałek pokładu dziobowego może to teraz jest na topie
Beja Cruiser

Wrzesień 22, 2015, 23:58:44
Odpowiedź #2
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5281
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Wklej normalne zdjęcia,  to nie jest dział z ogłoszeniami  C:-)
Pzdr,
Arek

Eurocrown 195CCR + Mariner Optimax 135

Wrzesień 23, 2015, 00:09:16
Odpowiedź #3
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5281
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Dokładnie jak napisał @7mka- wyglada jak delfin po liftingu. Mi osobiście nie przypadła do gustu. :-X

Zużycie paliwa robi wrażenie 35l przy 70km/h przy dwutonowej łodzi z 260KM ... ::) 
Ciekawe ilu jeleni w to uwierzy....ale macie 20 lat doświadczenia. .. :-[
Pzdr,
Arek

Eurocrown 195CCR + Mariner Optimax 135

Wrzesień 23, 2015, 01:26:08
Odpowiedź #4
  • *****
  • Wiadomości: 2347
  • Akwen: Wody lokalne
@Roman1, ale żeś pojechał po bandzie z tym spalaniem  ;D
te silniki w testach na maksymalnej mocy spalają ponad 70l/h  i to nie zależy od rodzaju łodzi, to jest charakterystyka silnika C:-)

Wrzesień 23, 2015, 08:23:13
Odpowiedź #5
No cóż z gustem się ni dyskutuje.
Natomiast w tym projekcie nie ma nic przypadkowego, że jakoś tak wyszło.
Komunikacja z dziobu do kokpitu to jest super rozwiązanie. Sam przekonałem się o tym w czasie ostatniego pływania, gdy  przy wodowaniu musiałem wchodzić przez dziób i nie musiałem się wspinać po stromych i śliskich powieszchniach, bez  możliwości przytrzymania się czegokolwiek. Później podpłynąłem zbyt blisko brzegu aby wysadzić załoganta z aparatem i osiadłem na mieliźnie. Wówczas drugi załogant poszedł na dziób z wiosłem i pomagał zepchnąć jacht ,a wiatr kręcił nami w różne strony.
Nadmieniam, że w  czasie projektowania nie kierowałem się tylko własnym zdaniem i przeprowadziłem wiele konsultacji.
Te zagadnienia były wielokrotnie "wałkowane" Ostatnim był Bosman w porcie, gdy wodowaliśmy jacht niebezpiecznie zbliżał się do innego jachtu i on wskoczył na dziób aby nie dopuścić do kolizji.
A cz takie rozwiązanie zmniejszyło kabinę? Na pewno nie znacząco,  a funkcjonalność jachtu dużo zyskała. 
   

Wrzesień 23, 2015, 09:02:51
Odpowiedź #6
No i to niewiarygodnie niskie spalanie.
Może moje wskaźniki się popsuły, a i dystrybutory w stacjach paliw także zaniżają wskazania,a może ktoś dolewa paliwa jak ja nie widzę. Tylko musiał tak robić trzykrotnie bo za każdym razem wychodzi to samo?
A teraz poważnie zwracam się do "znawców tematu" zauważcie jakie jest zanurzenie gdy jacht płynie w ślizgu i jak wygląda kilwater. Nie robi za sobą głębokiego rowu jak inne np .............. i nie wyrzuca na boki ton wody.
A czas wyjścia w ślizg także jest bardzo istotny.
@ musti
 Można robić coś przez 20 lat i nic nie zmieniać. Ja od początku próbowałem różnych koncepcji geometri dna      (co widać w mich łodziach z różnych lat nawet w tych samych modelach) Nie wszystko się sprawdziło.
A wracając do tematu geometria dna tego jachtu jest po prostu bardzo udana.

Wrzesień 23, 2015, 09:07:44
Odpowiedź #7
@musti
Zdjęcia mają za duży rozmiar i nie mogłem wkleić.
Zrobię to później.

Wrzesień 23, 2015, 09:32:29
Odpowiedź #8
  • Motorowodny Sternik Morski
  • *****
  • Wiadomości: 1414
    • Port jeziorsko
  • Akwen: Jeziorsko


Jaka prędkość   łodzi ? tutaj



   Na tych zdjęciach nic nie widać    :)

Zrób zdjęcie od strony rufy z opuszczoną zetką /przekładnią / na lądzie i na wodzie jak płyniesz ,  i po co ten hydrofil ? dla wypłaszczenia kilwatera ? 
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 23, 2015, 10:04:12 wysłana przez 7mka »
Beja Cruiser

Wrzesień 23, 2015, 09:36:03
Odpowiedź #9
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • ****
  • Wiadomości: 308
  • łódka wypornościowa
    • Nowa Sól
  • Akwen: Odra środkowa
Ogólnie bardzo ładny kadłub,gratuluje.
 Ale łódka ma służyć głównie do pływania a ta dodatkowo jeszcze do noclegu .

A cz takie rozwiązanie zmniejszyło kabinę? Na pewno nie znacząco,  a funkcjonalność jachtu dużo zyskała. 
 

Kabina jest duża ,skoro mieszczą się tam dwie sypialnie i 5 miejsc do spania.
Chyba że dwie dorosłe i troje małych dzieci./wysokość w kabinie 1,7 m ?/
Mam pytanie; w opisie wyposażenia znajduje się pozycja" zbiornik  wody do toalety " .
Czy to jest jakiś dodatkowy zbiornik poza zbiornikiem wody pitnej i zbiornikiem  fekalii ?


A teraz poważnie zwracam się do "znawców tematu" zauważcie jakie jest zanurzenie gdy jacht płynie w ślizgu i jak wygląda kilwater. Nie robi za sobą głębokiego rowu jak inne np .............. i nie wyrzuca na boki ton wody.
 
 
A wracając do tematu geometria dna tego jachtu jest po prostu bardzo udana.

A tak poważnie to wystarczy podać w opisie technicznym ,jaki łódka ma kąt kształtu  V na rufie i już wiele wiadomo
czy jest to jacht na poważne pływanie/ głębokie V / czy tylko zabawka.
 


« Ostatnia zmiana: Wrzesień 23, 2015, 12:02:56 wysłana przez agron77 »
Pozdrawiam

Wrzesień 23, 2015, 10:37:03
Odpowiedź #10
@7mka
Obejrzyj filmik z testów.
Zwróć uwagę na to jak nisko nad wodą jest platforma kąpielowa  gdy jacht nie płynie, a jak jest wysoko gdy jacht
płynie w pełnym ślizgu.Jest praktycznie cały nad lustrem wody.
@agron 77
W sumie oprócz paliwa jest zinstalowane trzy zbiorniki- 1 zbiornik na  wodę czysto, 2 na wodę do toalety (po to aby można było domieszać detergenty które usuwają nieprzyjemne zapachy itp) 3 zbiornik na fekalia
.
Kąt V- to 16 stopni, ale moim zdaniem byłoby zbyt pięknie gdyby tylko ten parametr był istotny. Dalej nic więcej w tym temacie nie napiszę, z wiadomych względów. 


Wrzesień 23, 2015, 20:51:21
Odpowiedź #11
  • *****
  • Wiadomości: 2347
  • Akwen: Wody lokalne
No i to niewiarygodnie niskie spalanie.
Może moje wskaźniki się popsuły, a i dystrybutory w stacjach paliw także zaniżają wskazania,a może ktoś dolewa paliwa jak ja nie widzę. Tylko musiał tak robić trzykrotnie bo za każdym razem wychodzi to samo?

Roman  ;D ;D
odróżnij średnie Twoje spalanie od maksymalnego jakie osiąga się trzymając manetkę na full ahead non stop przez godzinę
Ten silnik niezależnie czy będzie w 2 tonowej łodzi, czy 10-cio tonowej po dobraniu skoku tak aby osiągał obroty mocy maksymalnej na pełnej manetce zawsze spali to samo czyli ponad 70l/h
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 23, 2015, 20:54:47 wysłana przez jaceksu79 »

Wrzesień 23, 2015, 20:54:17
Odpowiedź #12
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5281
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
@musti
Zdjęcia mają za duży rozmiar i nie mogłem wkleić.
Zrobię to później.

Ogłoszenie za chwilę zniknie i post będzie bez sensu...
Kliknij guzik dodawanie zdjęć, to będą zmniejszone automatycznie...

@ musti
 Można robić coś przez 20 lat i nic nie zmieniać. Ja od początku próbowałem różnych koncepcji geometri dna      (co widać w mich łodziach z różnych lat nawet w tych samych modelach) Nie wszystko się sprawdziło.
A wracając do tematu geometria dna tego jachtu jest po prostu bardzo udana.

Chodzi mi o to że mając takie doświadczenie wiadomo, że łódź nie może tak mało palić... :-[
Pzdr,
Arek

Eurocrown 195CCR + Mariner Optimax 135

Wrzesień 23, 2015, 20:57:28
Odpowiedź #13
  • *****
  • Wiadomości: 2347
  • Akwen: Wody lokalne
PS. @Roman1 cały czas odnoszę się do tego co napisałeś w ogłoszeniu czyli cytuję:
Cytuj
Jego wielkim atutem jest bardzo niskie zużycie paliwa- 17 l/h średnie i 35 l/h przy pełnej mocy.

Bez urazy, ale nie wypada po 20 latach pisać takich głupot

Wrzesień 23, 2015, 21:18:21
Odpowiedź #14
  • *****
  • Wiadomości: 2802
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
Pewnie system sterowania silnikiem pomyślał, że jest testowany. Tak jak ten w VW.

Nie znam historii firmy VENA ale patrząc na ofertę to były małe łodzie.
I nagle taki duży jacht ??? Gratuluję rozmachu i odwagi i podziwiam za nakład pracy.

Proponuję zedytować ogłoszenia bo taki laik jak ja pomyśli, że 97 tys to za łodkę z silnikiem 5L ...

Cytuj
Egzemplarz testowy widoczny na zdjęciach jest także do sprzedania z silnikiem 5L MPI 260KM z przekładnią alfa cena 97 500 zł netto
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho