Skocz do zawartości

VENA V750


Roman1
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 65
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Dokładnie jak napisał @7mka- wyglada jak delfin po liftingu. Mi osobiście nie przypadła do gustu. :-X

 

Zużycie paliwa robi wrażenie 35l przy 70km/h przy dwutonowej łodzi z 260KM ... ::) 

Ciekawe ilu jeleni w to uwierzy....ale macie 20 lat doświadczenia. .. :-[

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż z gustem się ni dyskutuje.

Natomiast w tym projekcie nie ma nic przypadkowego, że jakoś tak wyszło.

Komunikacja z dziobu do kokpitu to jest super rozwiązanie. Sam przekonałem się o tym w czasie ostatniego pływania, gdy  przy wodowaniu musiałem wchodzić przez dziób i nie musiałem się wspinać po stromych i śliskich powieszchniach, bez  możliwości przytrzymania się czegokolwiek. Później podpłynąłem zbyt blisko brzegu aby wysadzić załoganta z aparatem i osiadłem na mieliźnie. Wówczas drugi załogant poszedł na dziób z wiosłem i pomagał zepchnąć jacht ,a wiatr kręcił nami w różne strony.

Nadmieniam, że w  czasie projektowania nie kierowałem się tylko własnym zdaniem i przeprowadziłem wiele konsultacji.

Te zagadnienia były wielokrotnie "wałkowane" Ostatnim był Bosman w porcie, gdy wodowaliśmy jacht niebezpiecznie zbliżał się do innego jachtu i on wskoczył na dziób aby nie dopuścić do kolizji.

A cz takie rozwiązanie zmniejszyło kabinę? Na pewno nie znacząco,  a funkcjonalność jachtu dużo zyskała. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i to niewiarygodnie niskie spalanie.

Może moje wskaźniki się popsuły, a i dystrybutory w stacjach paliw także zaniżają wskazania,a może ktoś dolewa paliwa jak ja nie widzę. Tylko musiał tak robić trzykrotnie bo za każdym razem wychodzi to samo?

A teraz poważnie zwracam się do "znawców tematu" zauważcie jakie jest zanurzenie gdy jacht płynie w ślizgu i jak wygląda kilwater. Nie robi za sobą głębokiego rowu jak inne np .............. i nie wyrzuca na boki ton wody.

A czas wyjścia w ślizg także jest bardzo istotny.

@ musti

Można robić coś przez 20 lat i nic nie zmieniać. Ja od początku próbowałem różnych koncepcji geometri dna      (co widać w mich łodziach z różnych lat nawet w tych samych modelach) Nie wszystko się sprawdziło.

A wracając do tematu geometria dna tego jachtu jest po prostu bardzo udana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://upload.secondsun.pl/img/14429930675686189583_5.jpg

 

Jaka prędkość  łodzi ? tutaj

 

http://upload.secondsun.pl/img/14429933615686189583_4.jpg

 

  Na tych zdjęciach nic nie widać    :)

 

Zrób zdjęcie od strony rufy z opuszczoną zetką /przekładnią / na lądzie i na wodzie jak płyniesz ,  i po co ten hydrofil ? dla wypłaszczenia kilwatera ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie bardzo ładny kadłub,gratuluje.

Ale łódka ma służyć głównie do pływania a ta dodatkowo jeszcze do noclegu .

 

A cz takie rozwiązanie zmniejszyło kabinę? Na pewno nie znacząco,  a funkcjonalność jachtu dużo zyskała. 

 

 

Kabina jest duża ,skoro mieszczą się tam dwie sypialnie i 5 miejsc do spania.

Chyba że dwie dorosłe i troje małych dzieci./wysokość w kabinie 1,7 m ?/

Mam pytanie; w opisie wyposażenia znajduje się pozycja" zbiornik  wody do toalety " .

Czy to jest jakiś dodatkowy zbiornik poza zbiornikiem wody pitnej i zbiornikiem  fekalii ?

 

 

A teraz poważnie zwracam się do "znawców tematu" zauważcie jakie jest zanurzenie gdy jacht płynie w ślizgu i jak wygląda kilwater. Nie robi za sobą głębokiego rowu jak inne np .............. i nie wyrzuca na boki ton wody.

 

 

A wracając do tematu geometria dna tego jachtu jest po prostu bardzo udana.

 

A tak poważnie to wystarczy podać w opisie technicznym ,jaki łódka ma kąt kształtu  V na rufie i już wiele wiadomo

czy jest to jacht na poważne pływanie/ głębokie V / czy tylko zabawka.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@7mka

Obejrzyj filmik z testów.

Zwróć uwagę na to jak nisko nad wodą jest platforma kąpielowa  gdy jacht nie płynie, a jak jest wysoko gdy jacht

płynie w pełnym ślizgu.Jest praktycznie cały nad lustrem wody.

@agron 77

W sumie oprócz paliwa jest zinstalowane trzy zbiorniki- 1 zbiornik na  wodę czysto, 2 na wodę do toalety (po to aby można było domieszać detergenty które usuwają nieprzyjemne zapachy itp) 3 zbiornik na fekalia

.

Kąt V- to 16 stopni, ale moim zdaniem byłoby zbyt pięknie gdyby tylko ten parametr był istotny. Dalej nic więcej w tym temacie nie napiszę, z wiadomych względów. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i to niewiarygodnie niskie spalanie.

Może moje wskaźniki się popsuły, a i dystrybutory w stacjach paliw także zaniżają wskazania,a może ktoś dolewa paliwa jak ja nie widzę. Tylko musiał tak robić trzykrotnie bo za każdym razem wychodzi to samo?

 

Roman  ;D ;D

odróżnij średnie Twoje spalanie od maksymalnego jakie osiąga się trzymając manetkę na full ahead non stop przez godzinę

Ten silnik niezależnie czy będzie w 2 tonowej łodzi, czy 10-cio tonowej po dobraniu skoku tak aby osiągał obroty mocy maksymalnej na pełnej manetce zawsze spali to samo czyli ponad 70l/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@musti

Zdjęcia mają za duży rozmiar i nie mogłem wkleić.

Zrobię to później.

 

Ogłoszenie za chwilę zniknie i post będzie bez sensu...

Kliknij guzik dodawanie zdjęć, to będą zmniejszone automatycznie...

 

@ musti

Można robić coś przez 20 lat i nic nie zmieniać. Ja od początku próbowałem różnych koncepcji geometri dna      (co widać w mich łodziach z różnych lat nawet w tych samych modelach) Nie wszystko się sprawdziło.

A wracając do tematu geometria dna tego jachtu jest po prostu bardzo udana.

 

Chodzi mi o to że mając takie doświadczenie wiadomo, że łódź nie może tak mało palić... :-[

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie system sterowania silnikiem pomyślał, że jest testowany. Tak jak ten w VW.

 

Nie znam historii firmy VENA ale patrząc na ofertę to były małe łodzie.

I nagle taki duży jacht ??? Gratuluję rozmachu i odwagi i podziwiam za nakład pracy.

 

Proponuję zedytować ogłoszenia bo taki laik jak ja pomyśli, że 97 tys to za łodkę z silnikiem 5L ...

 

Egzemplarz testowy widoczny na zdjęciach jest także do sprzedania z silnikiem 5L MPI 260KM z przekładnią alfa cena 97 500 zł netto

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PS. @Roman1 cały czas odnoszę się do tego co napisałeś w ogłoszeniu czyli cytuję:

Jego wielkim atutem jest bardzo niskie zużycie paliwa- 17 l/h średnie i 35 l/h przy pełnej mocy.

 

Bez urazy, ale nie wypada po 20 latach pisać takich głupot

 

Ja bym nie pisał,że kolega pisze głupoty,po prostu się pomylił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałem doprecyzować  te 7,5 m to długość kadłuba wraz z platformą.

 

Jeszcze raz wracam do zużycia paliwa- co by nie kombinować i jakby nie liczyć to i tak jest faktem ,że po półtora godzinie ostrego pływania wskaźnik opadł o połowę tego co pokazywał przed pływaniem, a zatankowałem 60 l.

Nawet jeśli nie są te wskazania precyzyjne to i tak moim zdaniem jest to wynik rewelacyjny. Podział na zużycie paliwa średnie i maksymalne ma mniejsze znaczenie. Klienta i tak będzie interesować ile zapłaci na stacji paliw po dniu spędzonym na jachcie. A ja musiałem jakoś to określić.

Chyba już maksymalnie wyjaśniłem  skąd wzięły się dane o zużyciu paliwa.

 

@ogarek

Dzięki za gratulacje. Pracy było naprawdę dużo, (mineło 7 lat od rozpoczęcia prac) ponieważ nie jest to żadna "kalka" czy "przeróbka" tylko metodą tradycyjną ustawiałem co 30 cm poprzeczne grodzie a na nich układałem poszycie. ( metoda słomkowa) później szpachlowanie, szlifowanie, i t d  a między czasie wiele różnych zmian.

Np; w pierwotnej wersji wysokość w kabinie była 1,77 m, ale okazało się, że jacht jest za wysoki (trochę jak

wielbłąd) więc prawie gotowy model pociąłem aby go obniżyć o 7 cm.

 

@Jaceksu79  Nie ważna jest poprawność polityczna, a Ja zaczynając temat wiedziałem że niektórzy używają

                  dosadnego języka.

                Tylko żeby nie wychodziły z tego zwykłe "pyskówki".

 

 

 

   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uważam że pędzenie na oślep za modą nie jest racjonalne.

Np odwracanie spoilera do przodu na takiej wielkości jachcie to porażka niektórzy, tak zrobili i wygląda to jak "wielbłąd"

Ale to sprawa gustu.

Moim celem było uzyskanie klasycznie eleganckiego wyglądu, a takie formy szybko się nie starzeją.

Zwróć uwagę na najnowszy model Cobreja 28 który powrócił do takiej stylistyki.

Moim zdaniem jego dizajn bije na głowę wszystkie inne jachty w tym przedziale.

No i także nie zapomnieli o i komunikacji pomiędzy dziobem a kokpitem.

No i jeszcze jeden istotny temat, mianowicie do kogo jest skierowana oferta. W moim przypadku są to Osoby powyżej 30 lat.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do Cobreya  to podzielam zdanie kolegi, jest na to popyt co potwierdza sporo zamówień.

A co do Veny to zweryfikuje ją rynek... Pomijam kwestię jakości wykonania wewnątrz bo nawet jednego zdjęcia, nie wiemy czy na wkładkach czy w drewienku lub może sklejka obtapicerowana i jak w Delphinie calowy sznur w każdym narożniku żeby niedoróbki maskować zamiast zrobić dokładniej a w narożniku fugę kulką zrobić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Jans

Dzięki za gratulacje.

@panpikuś

Nie pokazuję zdjęć kabiny bo nie jest wykończona.

Ponieważ egzemplarz testowy jest także do sprzedania to chcę aby nabywca dostał nową, nie przepoconą tapicerkę i nową armaturę . Mam także kilka opcji wykończenia i decyzje zostawiam klientowi.

Co do zabudowy wnętrza to, jest to jedna duża wkładka wraz z łazienką (od wewnątrz i na zewnątrz laminat) , aneksem kuchennym, podłogą, siedziskami burtowymi,  przegrodą przednią i tylną. A także laminatowe podstawy pod oparcia na burtach.

Mam pytanie ;

Czy troszczysz się o jakość polskich łodzi i w ten sposób i przyczyniasz się do rozwoju branży?

Czy .....?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...