Roman1 Opublikowano 22 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2015 Witam Przedstawiam mój najnowszy projekt. Trochę długo nad nim pracowałem, ale myślę że było warto ? http://allegro.pl/jacht-motorowy-vena-v750-premiera-na-2016-i5686189583.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
7mka Opublikowano 22 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2015 Trzeba ocenić na żywo jak to wygląda , mi się pokład dziobowy nie widzi taki ma wygląd Delfina, może i funkcjonalny zabrało miejsce w kabinie a zyskaliście kawałek pokładu dziobowego może to teraz jest na topie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 22 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2015 Wklej normalne zdjęcia, to nie jest dział z ogłoszeniami C:-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 22 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2015 Dokładnie jak napisał @7mka- wyglada jak delfin po liftingu. Mi osobiście nie przypadła do gustu. :-X Zużycie paliwa robi wrażenie 35l przy 70km/h przy dwutonowej łodzi z 260KM ... ::) Ciekawe ilu jeleni w to uwierzy....ale macie 20 lat doświadczenia. .. :-[ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaceksu79 Opublikowano 22 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2015 @Roman1, ale żeś pojechał po bandzie z tym spalaniem ;D te silniki w testach na maksymalnej mocy spalają ponad 70l/h i to nie zależy od rodzaju łodzi, to jest charakterystyka silnika C:-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roman1 Opublikowano 23 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Września 2015 No cóż z gustem się ni dyskutuje. Natomiast w tym projekcie nie ma nic przypadkowego, że jakoś tak wyszło. Komunikacja z dziobu do kokpitu to jest super rozwiązanie. Sam przekonałem się o tym w czasie ostatniego pływania, gdy przy wodowaniu musiałem wchodzić przez dziób i nie musiałem się wspinać po stromych i śliskich powieszchniach, bez możliwości przytrzymania się czegokolwiek. Później podpłynąłem zbyt blisko brzegu aby wysadzić załoganta z aparatem i osiadłem na mieliźnie. Wówczas drugi załogant poszedł na dziób z wiosłem i pomagał zepchnąć jacht ,a wiatr kręcił nami w różne strony. Nadmieniam, że w czasie projektowania nie kierowałem się tylko własnym zdaniem i przeprowadziłem wiele konsultacji. Te zagadnienia były wielokrotnie "wałkowane" Ostatnim był Bosman w porcie, gdy wodowaliśmy jacht niebezpiecznie zbliżał się do innego jachtu i on wskoczył na dziób aby nie dopuścić do kolizji. A cz takie rozwiązanie zmniejszyło kabinę? Na pewno nie znacząco, a funkcjonalność jachtu dużo zyskała. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roman1 Opublikowano 23 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Września 2015 No i to niewiarygodnie niskie spalanie. Może moje wskaźniki się popsuły, a i dystrybutory w stacjach paliw także zaniżają wskazania,a może ktoś dolewa paliwa jak ja nie widzę. Tylko musiał tak robić trzykrotnie bo za każdym razem wychodzi to samo? A teraz poważnie zwracam się do "znawców tematu" zauważcie jakie jest zanurzenie gdy jacht płynie w ślizgu i jak wygląda kilwater. Nie robi za sobą głębokiego rowu jak inne np .............. i nie wyrzuca na boki ton wody. A czas wyjścia w ślizg także jest bardzo istotny. @ musti Można robić coś przez 20 lat i nic nie zmieniać. Ja od początku próbowałem różnych koncepcji geometri dna (co widać w mich łodziach z różnych lat nawet w tych samych modelach) Nie wszystko się sprawdziło. A wracając do tematu geometria dna tego jachtu jest po prostu bardzo udana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roman1 Opublikowano 23 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Września 2015 @musti Zdjęcia mają za duży rozmiar i nie mogłem wkleić. Zrobię to później. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
7mka Opublikowano 23 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2015 http://upload.secondsun.pl/img/14429930675686189583_5.jpg Jaka prędkość łodzi ? tutaj http://upload.secondsun.pl/img/14429933615686189583_4.jpg Na tych zdjęciach nic nie widać :) Zrób zdjęcie od strony rufy z opuszczoną zetką /przekładnią / na lądzie i na wodzie jak płyniesz , i po co ten hydrofil ? dla wypłaszczenia kilwatera ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
agron77 Opublikowano 23 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2015 Ogólnie bardzo ładny kadłub,gratuluje. Ale łódka ma służyć głównie do pływania a ta dodatkowo jeszcze do noclegu . A cz takie rozwiązanie zmniejszyło kabinę? Na pewno nie znacząco, a funkcjonalność jachtu dużo zyskała. Kabina jest duża ,skoro mieszczą się tam dwie sypialnie i 5 miejsc do spania. Chyba że dwie dorosłe i troje małych dzieci./wysokość w kabinie 1,7 m ?/ Mam pytanie; w opisie wyposażenia znajduje się pozycja" zbiornik wody do toalety " . Czy to jest jakiś dodatkowy zbiornik poza zbiornikiem wody pitnej i zbiornikiem fekalii ? A teraz poważnie zwracam się do "znawców tematu" zauważcie jakie jest zanurzenie gdy jacht płynie w ślizgu i jak wygląda kilwater. Nie robi za sobą głębokiego rowu jak inne np .............. i nie wyrzuca na boki ton wody. A wracając do tematu geometria dna tego jachtu jest po prostu bardzo udana. A tak poważnie to wystarczy podać w opisie technicznym ,jaki łódka ma kąt kształtu V na rufie i już wiele wiadomo czy jest to jacht na poważne pływanie/ głębokie V / czy tylko zabawka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roman1 Opublikowano 23 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Września 2015 @7mka Obejrzyj filmik z testów. Zwróć uwagę na to jak nisko nad wodą jest platforma kąpielowa gdy jacht nie płynie, a jak jest wysoko gdy jacht płynie w pełnym ślizgu.Jest praktycznie cały nad lustrem wody. @agron 77 W sumie oprócz paliwa jest zinstalowane trzy zbiorniki- 1 zbiornik na wodę czysto, 2 na wodę do toalety (po to aby można było domieszać detergenty które usuwają nieprzyjemne zapachy itp) 3 zbiornik na fekalia . Kąt V- to 16 stopni, ale moim zdaniem byłoby zbyt pięknie gdyby tylko ten parametr był istotny. Dalej nic więcej w tym temacie nie napiszę, z wiadomych względów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaceksu79 Opublikowano 23 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2015 No i to niewiarygodnie niskie spalanie. Może moje wskaźniki się popsuły, a i dystrybutory w stacjach paliw także zaniżają wskazania,a może ktoś dolewa paliwa jak ja nie widzę. Tylko musiał tak robić trzykrotnie bo za każdym razem wychodzi to samo? Roman ;D ;D odróżnij średnie Twoje spalanie od maksymalnego jakie osiąga się trzymając manetkę na full ahead non stop przez godzinę Ten silnik niezależnie czy będzie w 2 tonowej łodzi, czy 10-cio tonowej po dobraniu skoku tak aby osiągał obroty mocy maksymalnej na pełnej manetce zawsze spali to samo czyli ponad 70l/h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 23 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2015 @musti Zdjęcia mają za duży rozmiar i nie mogłem wkleić. Zrobię to później. Ogłoszenie za chwilę zniknie i post będzie bez sensu... Kliknij guzik dodawanie zdjęć, to będą zmniejszone automatycznie... @ musti Można robić coś przez 20 lat i nic nie zmieniać. Ja od początku próbowałem różnych koncepcji geometri dna (co widać w mich łodziach z różnych lat nawet w tych samych modelach) Nie wszystko się sprawdziło. A wracając do tematu geometria dna tego jachtu jest po prostu bardzo udana. Chodzi mi o to że mając takie doświadczenie wiadomo, że łódź nie może tak mało palić... :-[ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaceksu79 Opublikowano 23 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2015 PS. @Roman1 cały czas odnoszę się do tego co napisałeś w ogłoszeniu czyli cytuję: Jego wielkim atutem jest bardzo niskie zużycie paliwa- 17 l/h średnie i 35 l/h przy pełnej mocy. Bez urazy, ale nie wypada po 20 latach pisać takich głupot Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorek Opublikowano 23 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2015 Pewnie system sterowania silnikiem pomyślał, że jest testowany. Tak jak ten w VW. Nie znam historii firmy VENA ale patrząc na ofertę to były małe łodzie. I nagle taki duży jacht ??? Gratuluję rozmachu i odwagi i podziwiam za nakład pracy. Proponuję zedytować ogłoszenia bo taki laik jak ja pomyśli, że 97 tys to za łodkę z silnikiem 5L ... Egzemplarz testowy widoczny na zdjęciach jest także do sprzedania z silnikiem 5L MPI 260KM z przekładnią alfa cena 97 500 zł netto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariusz Opublikowano 23 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2015 PS. @Roman1 cały czas odnoszę się do tego co napisałeś w ogłoszeniu czyli cytuję: Jego wielkim atutem jest bardzo niskie zużycie paliwa- 17 l/h średnie i 35 l/h przy pełnej mocy. Bez urazy, ale nie wypada po 20 latach pisać takich głupot Ja bym nie pisał,że kolega pisze głupoty,po prostu się pomylił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaceksu79 Opublikowano 23 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2015 Mariusz po: 1) napisałem do kolegi bez urazy :) 2) w kolejnym poście dalej w tym sztywno się utwierdza na swoim stanowisku co wyklucza pomyłkę w druku ;) 3) fakt, że tak jak Ty byś napisał to bardziej poprawnie politycznie 8) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roman1 Opublikowano 24 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Września 2015 Zapomniałem doprecyzować te 7,5 m to długość kadłuba wraz z platformą. Jeszcze raz wracam do zużycia paliwa- co by nie kombinować i jakby nie liczyć to i tak jest faktem ,że po półtora godzinie ostrego pływania wskaźnik opadł o połowę tego co pokazywał przed pływaniem, a zatankowałem 60 l. Nawet jeśli nie są te wskazania precyzyjne to i tak moim zdaniem jest to wynik rewelacyjny. Podział na zużycie paliwa średnie i maksymalne ma mniejsze znaczenie. Klienta i tak będzie interesować ile zapłaci na stacji paliw po dniu spędzonym na jachcie. A ja musiałem jakoś to określić. Chyba już maksymalnie wyjaśniłem skąd wzięły się dane o zużyciu paliwa. @ogarek Dzięki za gratulacje. Pracy było naprawdę dużo, (mineło 7 lat od rozpoczęcia prac) ponieważ nie jest to żadna "kalka" czy "przeróbka" tylko metodą tradycyjną ustawiałem co 30 cm poprzeczne grodzie a na nich układałem poszycie. ( metoda słomkowa) później szpachlowanie, szlifowanie, i t d a między czasie wiele różnych zmian. Np; w pierwotnej wersji wysokość w kabinie była 1,77 m, ale okazało się, że jacht jest za wysoki (trochę jak wielbłąd) więc prawie gotowy model pociąłem aby go obniżyć o 7 cm. @Jaceksu79 Nie ważna jest poprawność polityczna, a Ja zaczynając temat wiedziałem że niektórzy używają dosadnego języka. Tylko żeby nie wychodziły z tego zwykłe "pyskówki". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaceksu79 Opublikowano 24 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2015 To rzeczywiście dlugo. Przez ten czas moda sie zmienia. W stoczniach aktualnie budowa nowego modelu tej wielkosci nie trwa dluzej jak rok ale fakt że tacy mają worki pieniędzy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roman1 Opublikowano 24 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Września 2015 Uważam że pędzenie na oślep za modą nie jest racjonalne. Np odwracanie spoilera do przodu na takiej wielkości jachcie to porażka niektórzy, tak zrobili i wygląda to jak "wielbłąd" Ale to sprawa gustu. Moim celem było uzyskanie klasycznie eleganckiego wyglądu, a takie formy szybko się nie starzeją. Zwróć uwagę na najnowszy model Cobreja 28 który powrócił do takiej stylistyki. Moim zdaniem jego dizajn bije na głowę wszystkie inne jachty w tym przedziale. No i także nie zapomnieli o i komunikacji pomiędzy dziobem a kokpitem. No i jeszcze jeden istotny temat, mianowicie do kogo jest skierowana oferta. W moim przypadku są to Osoby powyżej 30 lat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roman1 Opublikowano 24 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Września 2015 A propos odwróconego spojlera to nie miałem na myśli cobreya 28 tylko inne mniejsze modele. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roman1 Opublikowano 27 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Września 2015 Dołączam zdjęcia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jans Opublikowano 27 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2015 Gratuluję udanej łódki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panpikuś Opublikowano 27 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2015 Co do Cobreya to podzielam zdanie kolegi, jest na to popyt co potwierdza sporo zamówień. A co do Veny to zweryfikuje ją rynek... Pomijam kwestię jakości wykonania wewnątrz bo nawet jednego zdjęcia, nie wiemy czy na wkładkach czy w drewienku lub może sklejka obtapicerowana i jak w Delphinie calowy sznur w każdym narożniku żeby niedoróbki maskować zamiast zrobić dokładniej a w narożniku fugę kulką zrobić... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roman1 Opublikowano 28 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Września 2015 @Jans Dzięki za gratulacje. @panpikuś Nie pokazuję zdjęć kabiny bo nie jest wykończona. Ponieważ egzemplarz testowy jest także do sprzedania to chcę aby nabywca dostał nową, nie przepoconą tapicerkę i nową armaturę . Mam także kilka opcji wykończenia i decyzje zostawiam klientowi. Co do zabudowy wnętrza to, jest to jedna duża wkładka wraz z łazienką (od wewnątrz i na zewnątrz laminat) , aneksem kuchennym, podłogą, siedziskami burtowymi, przegrodą przednią i tylną. A także laminatowe podstawy pod oparcia na burtach. Mam pytanie ; Czy troszczysz się o jakość polskich łodzi i w ten sposób i przyczyniasz się do rozwoju branży? Czy .....? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.