Zibi Opublikowano 30 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2011 Łódka Madness Marine SR-23 powstała z pasji i fascynacji morskimi wyścigami motorowodnymi. http://www.madnessmarine.pl/forum/DSC00549.JPG Dno naszej łodzi ma kształt głębokiej litery V i posiada dwa poprzeczne uskoki (steped hull) dzielące dno na trzy sekcje. Poprzeczne uskoki tworzą z osią podłużną łodzi kąt ostry. Na stępce w części rufowej nadbudowany jest keelpad. W sekcji dziobowej zabudowano cztery hydrofile o trochę odmiennej od standardowej linii. Odmienny kształt dna SR-23 od zwykłej konstrukcji V-dennej ma na celu uzyskanie większej stabilności łodzi na morzu oraz większych prędkości. Łodzie budujemy z wysokiej jakości materiałów gwarantujących długotrwałe i bezawaryjne użytkowanie. Kolor łodzi może być dowolny, ograniczony jedynie dostępnością żelkotu. http://www.madnessmarine.pl/forum/DSC00182.JPG Do budowy naszych łodzi nie używamy tkanin rowingowych. Łódź wykonana jest z nowoczesnych wielokierunkowych tkanin mających włókna szyte w dwóch, trzech lub czterech kierunkach. Taki sposób wykonanie tkanin powoduje, że obciążenia przenoszone są bardziej efektywnie. Laminaty wykonane z takich tkanin posiadają większą zawartość szkła w swojej masie od laminatów z tkanin rowingowych. Konstrukcja jest mocniejsza i lżejsza co daje oszczędność paliwa i wpływa na zwiększenie prędkości. Kadłub łodzi wykonywany jest w oparciu o technologię przekładkową. http://www.madnessmarine.pl/forum/DSC00216.JPG Materiałem rdzeniowym jest Airex oraz pianki rdzeniowe Diab. Takie technologie stosowane są do łodzi wyścigowych osiągająych prędkości 70 MPH+ jak również do łodzi pościgowych. http://www.madnessmarine.pl/forum/DSC00226.JPG Strukturalna konstrukcja gwarantuje sztywność kadłuba a ostre krawędzie powodują zmniejszenie oporu i zwiększenie prędkości. Laminat łodzi wykonany metodą przekładkową posiada bardzo dużą sztywność i wytrzymałość. http://www.madnessmarine.pl/forum/IMG_1308.JPG http://www.madnessmarine.pl/forum/IMG_1310.JPG Wręgi i wzdłużnice wykonane są również metodą przekładkową. Materiały te są dużo droższe od sklejki, jednak zalety ich stosowania z nawiązką kompensują różnicę ceny. Pomimo bardzo dużej pracochłonności laminat przekładkowy jest zdecydowanie najlepszym wyborem dla wysokiej wydajności łodzi. Dla łodzi które będą pływały z jednym silnikiem montujemy 200 litrowy zbiornik paliwa. Podstawowe wymiary łodzi na stronie http://madnessmarine.pl/sr23spec.php Wyposażenie łodzi jest dosyć prymitywne. Instalowane są wyłącznie niezbędne zegary lub te które są na wyposażeniu silnika. Najważniejszym zegarem jest obrotomierz. Do tego niezbędne wyłączniki obsługujące światła, pompę zęzową, akumulator itp. Na zdjęciu poniżej widać również dwie pary zrywek dla sternika i nawigatora. http://www.madnessmarine.pl/forum/DSC00446.JPG W zależności od przewidywanego wykorzystania łodzi instalujemy foot throtle (gaz pod nogą) http://www.madnessmarine.pl/forum/DSC00062.JPG W dziobie jest sporo miejsca do wygospodarowania na półkabinkę. W mojej łodzi jest tylko miejsce. http://www.madnessmarine.pl/forum/DSC00063.JPG Zresztą, dodatkowo można zrobić prawie wszystko co sobie przyszły użytkownik wymyśli. Na mojej łodzi zainstalowany jest dodatkowo GPS. Urządzenie bardzo przydatne zarówno do wyścigów aby kontrolować szybkość łodzi, jak i do turystyki aby sprawnie dopłynąć do miejsca postoju http://www.madnessmarine.pl/forum/IMG_1356.JPG Łódka płynie bardzo stabilnie, również na fali, pozostawiając za sobą płytki równiutki kilwater, co świadczy o jej lekkości i niewielkim zanurzeniu w ślizgu. http://www.madnessmarine.pl/forum/IMG_1372.JPG Na zdjęciu widoczny jest pałąk do ciągnięcia narciarza lub kółka. Oczywiście montaż pałąka nie stanowi żadnego problemu. Nasze łodzie służące generalnie do szybkich pływań wyposażone są w pięć foteli na stałe przytwierdzonych do podłoża. Próbowaliśmy montować jakieś suwadła pod przednimi fotelami, niestety te konstrukcje przy dużej szybkości na falach nie spełniały swojego zadania. Rozwalały się. http://www.madnessmarine.pl/forum/DSC00527.JPG CDN. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jachcik Opublikowano 30 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2011 bardzo fajna łódź :) Bardzo ciekawi mnie jakie osiągi uzyskujecie na jakich silnikach aaa i główne wymiary by się przydały :) czy używacie też tkanin węglowych i aramidowych? Co do metody przekładkowej to raczej standard w łodziach czy się mylę? ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 30 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2011 czy używacie też tkanin węglowych i aramidowych? Co do metody przekładkowej to raczej standard w łodziach czy się mylę? ;) Jeszcze nie stosujemy tkanin węglowych czy też aramidowych. Nie mamy jeszcze warunków do takiej technologii. Może z czasem. Natomiast nie wiem czy jest to konieczne. Warunki wagowe jakie musi spełnić łódź tej klasy w wyścigach morskich to ok. 1300 kg. A więc i tak musimy ją dociążać. Waga tej łodzi z silnikiem 200KM to ca. 950 kg. A czy metoda przekładkowa jest standardem? No nie wiem jaką technologię przyjął Galeon. Z pewnością wiele elementów łodzi jak np. flybridge są wzmacniane i robione z przekładką bo to jest standard. A inni??? Podam cytat z allegro: "łódź specjalnie zrobiona na zamówienie, pod silnik 200KM wzmacniana tkaniną rowingową z rusztem sklejkowym wykonanym ręcznie" Odpowiedz sobie sam. Jedna taka łódka (mojego kolegi) tonęła na Śniardwach 20 sekund. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pietiabo Opublikowano 6 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2011 Jakies rysunki techniczne dla tej łodzi to istnieja czy tylko forma chodzi mi o predkośc graniczną kadłuba. Pozdrawiam Piotrek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jachcik Opublikowano 18 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2011 A inni??? Podam cytat z allegro: "łódź specjalnie zrobiona na zamówienie, pod silnik 200KM wzmacniana tkaniną rowingową z rusztem sklejkowym wykonanym ręcznie" Odpowiedz sobie sam. Jedna taka łódka (mojego kolegi) tonęła na Śniardwach 20 sekund. Ja nie mówię o panu kaziu co w szopie klepie ale w stoczniach jachtowych w których pracowałem i wielu z którymi współpracowałem taka metoda w określonych elementach to standard :) Chętnie zobaczę łódź w akcji podczas zawodów na zatoce :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 19 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2011 Sam powiedziałeś "w określonych elementach" ! ;D Łódź o której wspomniałem, to łódź stoczniowa, pana Kazia nie widziała, a dno jeziora tak! Wpadaj na zawody albo na piknik. Może ja wpadnę do Gdyni? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jachcik Opublikowano 20 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2011 Sam powiedziałeś "w określonych elementach" ! ;D Łódź o której wspomniałem, to łódź stoczniowa, pana Kazia nie widziała, a dno jeziora tak! Wpadaj na zawody albo na piknik. Może ja wpadnę do Gdyni? w kadłubach jak najbardziej stosuje się sandwicha :) wpadaj do Gdyni bo ja nie wiem czy na piknik się wyrobie :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek10 Opublikowano 20 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2011 Przychylę się do pytania o teoretyczną prędkość maksymalną możliwą do uzyskania na SR-23? Oczywiście dla wersji maksymalnie odchudzonej. Robiliście takie wyliczenia ? Bo wyczytałem, że przymierzacie się na poprawionym dnie SR-a zbliżyć się do 120km/h ? Czy te 120 to granica ? Czy są jeszcze jakieś możliwości w zanadrzu ? Bo już ta prędkość to dla mnie brzmi kosmicznie, - oczywiście dla łodzi "nie typowo wyścigowej" Życzę powodzenia i trzymam kciuki ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 20 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2011 Jarek, to tylko kwestia silnika. Jak zainstalujemy 300 kucyków to będzie jeszcze szybciej. A takie wyliczenia szybkości to są tylko teoretyczne choć przybliżone do rzeczywistości. Podałem na stronie http://forum-motorowodne.pl/silniki-do-lodzi/predkosci-jakie-osiagaja-nasze-lodeczki/msg4199/#msg4199 jakieś tam wyliczeni, które okazało się zbliżone do rzeczywistości. Nie sprawdzałem jeszcze ile Madness poleci z silnikiem powiedzmy 380 koników. Może setkę mil przeskoczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MIKE_G Opublikowano 20 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2011 Nie ma granic, są tylko przeszkody do pokonania Belgijskie łodzie ze zwykłym niestopniowanym dnem o tej samej długości osiągają około 180-190 km/h Tyle tylko, że mają 2x360 czysto wyczynowych, 2suwowych silników. My jeszcze tego nie przetestowaliśmy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vden Opublikowano 21 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2011 Zastanawialiście sie jak odwrócone redany mogły poprawić noszenie? Ewentualnie dodatkowe"parapety" na ostatnim stopniu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MIKE_G Opublikowano 21 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2011 Odwrócone redany są bardzo fajne ale prawdopodobnie orientujesz się, że niektóre przepisy wyścigowe stwierdzą, że jest to katamaran. Win Race miał ten problem jak i Tintorera Co rozumiesz przez parapety? Hydrofile? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vden Opublikowano 21 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2011 Nie znam dokładnie Waszych przepisów, ale w większości klas V dennych liczy się suma wysokości redanów i nigdzie nie ma zapisu, że jeden redan nie może być odwrócony foto z V, na mojej łódce do F4 jest przykład parapetu na końcówkach pływaków efekt zmian wzrost prędkości o 7 km i wyższa pozycja silnika, która powoduje stabilizację. Zauważyłem na filmie, że łódź ma tendencję do "kaczkowania" przy większej prędkości w V poradziłem sobie z tym poprzez skierowanie końcówki dna w dół na 20 cm 2 mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MIKE_G Opublikowano 21 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2011 Nie ta łódź nie kaczkuje 8) To co widzisz na filmie jest spowodowane podniesionym trochę trymem silnika żeby ładnie na filmie wyglądała. Poza tym jest naprawde baaaardzo stabilna (zapraszam na przejażdżkę jeśli nie wierzysz) Co do parapetów jak to nazywasz niestety nie dokońca jest to dobry pomysł na morze. Przy lądowaniu będę mocno zachaczał tymi "parapetami" przez co zwolnie i stracę prędkość średnią. Na morzu liczy się prędkość średnia a nie maksymalna Odwrócony redan daje jednak efekt poduszki powietrznej tak jak w katamaranie. Niekiedy może to być źle przyjęte Istnieją łodzie które mają "skrzydła" co podnosi je do góry i zmniejsza opór wody. (foto) Ma to jednak również wady - duża niestabilność przy bocznym wietrze SR-23 ma być też łodzią turystyczną więc musieliśmy zrezygnować z niektórych rozwiązań na koszt stabilności i przydatności turystycznej Mike Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vden Opublikowano 21 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2011 I to jest właśnie to, łodzie typowo sportowe poruszają się w myśl określonych przepisów i można pewne "udoskonalenia" dokładać. Nie mam doświadczenia morskiego (sport) i trudno mi zabierać zdanie. Nas niekiedy też puszczają w "dziwnych" warunkach i tu te zmiany dają efekt:) Polecam od 3,28 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MIKE_G Opublikowano 22 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2011 No ładnie tam latacie. Na takich łódeczkach..... pełen szacunek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vden Opublikowano 22 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2011 No właśnie wprowadzone do mojej łodzi zmiany ustabilizowały ją i dlatego sugerowałem rozpatrzenie możliwości i sensu w Waszych łodziach - niestety w przyszłym roku znowu ME w Lauffen:( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 23 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2011 Zastanawialiście sie jak odwrócone redany mogły poprawić noszenie? Ewentualnie dodatkowe"parapety" na ostatnim stopniu? "Parapety" jak piszesz są bardzo dobre ale na gładką wodę. Natomiast na morze raczej się nie nadają i nie chodzi tutaj o przepisy. Robiąc nową SR-23 zmieniliśmy kształt pad'a zobacz http://forum-motorowodne.pl/lodzie-i-jachty-motorowe/czarny-sr-23/?action=dlattach;attach=1423;image Ale nie pozwoliłem na większe wypłaszczenie dna bo można nieźle sobie narozrabiać. Zawodnicy z tej łodzi http://wildboats.com.pl/wp-content/gallery/torquay-2011/IMG_0266.jpg zaliczyli właśnie wywrotkę na fali. Skończyło się pomyślnie, tylko jeden złamany obojczyk. Znane są jednak przypadki, gdzie przy niewielkiej prędkości zawodnicy lądowali do góry nogami i niestety już ich nie ma śród nas. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Motorowodniak11 Opublikowano 13 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2012 Chętnie bym zobaczył świadectwo zgodności z przpisami ISO dotyczącymi jednostek rekreacyjnych zanim bym kupił taką łódkę. Przy takiej masie i takich prędkościach jakie ponoć osiąga jest raczej nieprawdopodobne, że takie świadectwo istnieje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 13 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2012 A czy jesteś pewien, że takie świadectwo jest wymagane? Przy produkcji seryjnej co innego, ale produkcje "na zamówienie" rządzą się innymi przepisami... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 14 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2012 Chętnie bym zobaczył świadectwo zgodności z przpisami ISO dotyczącymi jednostek rekreacyjnych zanim bym kupił taką łódkę. Przy takiej masie i takich prędkościach jakie ponoć osiąga jest raczej nieprawdopodobne, że takie świadectwo istnieje. Przepraszam bardzo. A czy kolega Motorowodniak11 zechciałby powiedzieć którym ISO jest zainteresowany????? Czy kolega aby nie pomylił pojęć? ;) Jeśli szukasz zgodności z przepisami ISO to nie kupisz se nawet dmuchanego kaczorka. ISO to nie są przepisy! Wrzuć se w googlarkę, poczytaj i nie wprowadzaj zamieszania. Co zaś tyczy się "ponoć prędkości" to zapraszam Ciebie na pokład. Wiem, wiem! Powiesz że masz za daleko :( No ale skoro jesteś tak daleko i nie możesz przekonać się na własnej skórze, to nie opisuj czegoś o czym nie masz pojęcia w odniesieniu do SR-23. A tak a propos, to SR-23 posiada stosowny certyfikat CE dla łodzi turystycznych i gwarantuję Ci, że tą łodzią zawsze wrócisz z morza. Jeśli jednak będziesz chciał mieć łódkę ultra lekką do wyścigów, to też Ci taką zrobimy. Niestety w takiej sytuacji nie otrzymasz nalepki CE. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.