Sklepy, serwisy, producenci > Producenci / stocznie

Madness Marine SR-23

(1/5) > >>

Zibi:
Łódka Madness Marine SR-23 powstała z pasji i fascynacji morskimi wyścigami motorowodnymi.



Dno naszej łodzi ma kształt głębokiej litery V i posiada dwa poprzeczne uskoki (steped hull) dzielące dno na trzy sekcje.
Poprzeczne uskoki tworzą z osią podłużną łodzi kąt ostry. Na stępce w części rufowej nadbudowany jest keelpad.
W sekcji dziobowej zabudowano cztery hydrofile o trochę odmiennej od standardowej linii.
Odmienny kształt dna SR-23 od zwykłej konstrukcji V-dennej ma na celu uzyskanie większej stabilności łodzi na morzu oraz większych prędkości.

Łodzie budujemy z wysokiej jakości materiałów gwarantujących długotrwałe i bezawaryjne użytkowanie.
Kolor łodzi może być dowolny, ograniczony jedynie dostępnością żelkotu.

Do budowy naszych łodzi nie używamy tkanin rowingowych.

Łódź wykonana jest z nowoczesnych wielokierunkowych tkanin mających włókna szyte w dwóch, trzech lub czterech kierunkach. Taki sposób wykonanie tkanin powoduje, że obciążenia przenoszone są bardziej efektywnie. Laminaty wykonane z takich tkanin posiadają większą zawartość szkła w swojej masie od laminatów z tkanin rowingowych. Konstrukcja jest mocniejsza i lżejsza co daje oszczędność paliwa i wpływa na zwiększenie prędkości.

Kadłub łodzi wykonywany jest w oparciu o technologię przekładkową.

Materiałem rdzeniowym jest Airex oraz pianki rdzeniowe Diab. Takie technologie stosowane są do łodzi wyścigowych osiągająych prędkości 70 MPH+ jak również do łodzi pościgowych.

Strukturalna konstrukcja gwarantuje sztywność kadłuba a ostre krawędzie powodują zmniejszenie oporu i zwiększenie prędkości. Laminat łodzi wykonany metodą przekładkową posiada bardzo dużą sztywność i wytrzymałość.

Wręgi i wzdłużnice wykonane są również metodą przekładkową. Materiały te są dużo droższe od sklejki, jednak zalety ich stosowania z nawiązką kompensują różnicę ceny. Pomimo bardzo dużej pracochłonności laminat przekładkowy jest zdecydowanie najlepszym wyborem dla wysokiej wydajności łodzi.
Dla łodzi które będą pływały z jednym silnikiem montujemy 200 litrowy zbiornik paliwa.

Podstawowe wymiary łodzi na stronie http://madnessmarine.pl/sr23spec.php

Wyposażenie łodzi jest dosyć prymitywne. Instalowane są wyłącznie niezbędne zegary lub te które są na wyposażeniu silnika. Najważniejszym zegarem jest obrotomierz. Do tego niezbędne wyłączniki obsługujące światła, pompę zęzową, akumulator itp. Na zdjęciu poniżej widać również dwie pary zrywek dla sternika i nawigatora.



W zależności od przewidywanego wykorzystania łodzi instalujemy foot throtle (gaz pod nogą)



W dziobie jest sporo miejsca do wygospodarowania na półkabinkę. W mojej łodzi jest tylko miejsce.


Zresztą, dodatkowo można zrobić prawie wszystko co sobie przyszły użytkownik wymyśli.
Na mojej łodzi zainstalowany jest dodatkowo GPS. Urządzenie bardzo przydatne zarówno do wyścigów aby kontrolować szybkość łodzi, jak i do turystyki aby sprawnie dopłynąć do miejsca postoju


Łódka płynie bardzo stabilnie, również na fali, pozostawiając za sobą płytki równiutki kilwater, co świadczy o jej lekkości i niewielkim zanurzeniu w ślizgu.

Na zdjęciu widoczny jest pałąk do ciągnięcia narciarza lub kółka. Oczywiście montaż pałąka nie stanowi żadnego problemu.

Nasze łodzie służące generalnie do szybkich pływań wyposażone są w pięć foteli na stałe przytwierdzonych do podłoża.
Próbowaliśmy montować jakieś suwadła pod przednimi fotelami, niestety te konstrukcje przy dużej szybkości na falach nie spełniały swojego zadania. Rozwalały się.



CDN.


Jachcik:
bardzo fajna łódź :) Bardzo ciekawi mnie jakie osiągi uzyskujecie na jakich silnikach aaa i główne wymiary by się przydały :)

czy używacie też tkanin węglowych i aramidowych?

Co do metody przekładkowej to raczej standard w łodziach czy się mylę? ;)

Zibi:

--- Cytat: Jachcik w Czerwiec 30, 2011, 08:58:51 ---czy używacie też tkanin węglowych i aramidowych?

Co do metody przekładkowej to raczej standard w łodziach czy się mylę? ;)

--- Koniec cytatu ---

Jeszcze nie stosujemy tkanin węglowych czy też aramidowych. Nie mamy jeszcze warunków do takiej technologii.
Może z czasem. Natomiast nie wiem czy jest to konieczne.
Warunki wagowe jakie musi spełnić łódź tej klasy w wyścigach morskich to ok. 1300 kg. A więc i tak musimy ją dociążać.
Waga tej łodzi z silnikiem 200KM to ca. 950 kg.

A czy metoda przekładkowa jest standardem? No nie wiem jaką technologię przyjął Galeon. Z pewnością wiele elementów łodzi jak np. flybridge są wzmacniane i robione z przekładką bo to jest standard.

A inni??? Podam cytat z allegro:
"łódź specjalnie zrobiona na zamówienie, pod silnik 200KM wzmacniana tkaniną rowingową z rusztem sklejkowym wykonanym ręcznie"
Odpowiedz sobie sam.
Jedna taka łódka (mojego kolegi) tonęła na Śniardwach 20 sekund.

pietiabo:
Jakies rysunki techniczne dla tej łodzi  to istnieja czy tylko forma chodzi mi o predkośc graniczną kadłuba.
Pozdrawiam
Piotrek

Jachcik:

--- Cytat: Zibi w Czerwiec 30, 2011, 14:18:46 ---A inni??? Podam cytat z allegro:
"łódź specjalnie zrobiona na zamówienie, pod silnik 200KM wzmacniana tkaniną rowingową z rusztem sklejkowym wykonanym ręcznie"
Odpowiedz sobie sam.
Jedna taka łódka (mojego kolegi) tonęła na Śniardwach 20 sekund.

--- Koniec cytatu ---

Ja nie mówię o panu kaziu co w szopie klepie ale w stoczniach jachtowych w których pracowałem i wielu z którymi współpracowałem taka metoda w określonych elementach to standard :)

Chętnie zobaczę łódź w akcji podczas zawodów na zatoce :)

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej