Autor Wątek: Martwy sezon w stoczniach  (Przeczytany 582 razy)

Wrzesień 14, 2019, 10:00:27
  • **
  • Wiadomości: 30
    • SandomierzKraków
  • Akwen: Wisła górna
Czy istnieje tzw. martwy sezon w stoczniach?
Czy w okresie jesienno zimowym można wynegocjować atrakcyjną cenę, biorąc pod uwagę iż produkcja na zimę zwalnia lub się zatrzymuje. W jakim czasie można przeprowadzać takie manewry negocjacyjne?

Wrzesień 14, 2019, 11:44:59
Odpowiedź #1
  • *****
  • Wiadomości: 3268
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
Z tego co pamiętam, to stocznie typu Nordkapp zwalniają tempo w wakacje

A jesień i zima to jest od groma pracy na produkcję nowych modeli czy zamówionych z odbiorem na wiosnę

Już prędzej po sezonie od dealera lepszą cenę dostaniesz na łódkę którą ma fizycznie - tzw DEMO
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Wrzesień 14, 2019, 12:32:57
Odpowiedź #2
  • ***
  • Wiadomości: 159
    • Rybnik
    • NPS
  • Akwen: Odra górna
Zamawiając jesienią z odbiorem na wczesną wiosnę pole do negocjacji się pojawia, zwłaszcza w mniejszych stoczniach.
Oczywiście nie ma raczej szansy na grube procenty, raczej 10 niż 30. Natomiast w sezonie szanse negocjacyjne bardzo maleją bo i jaki niby ma być powód rabatowania skoro stocznie moce produkcyjne na ten czas mają wyprzedane z naddatkiem.
Poza sezonem jest też większa skłonność do drobnych dostosowań pod klienta bo zwyczajnie jest na to czas.
Jeszcze bydzie przepjyknie!

Wrzesień 14, 2019, 13:35:30
Odpowiedź #3
  • **
  • Wiadomości: 30
    • SandomierzKraków
  • Akwen: Wisła górna
Jeden z producentów wspominał że na zimę zwalniają pracowników. Tak też się zastanawiam -jak temperatura spada, czy te hale produkcyjne są ogrzewane aby zachować reżimy temperaturowe do wiązania żywic, czy kładzie się na to "lagę"

Wrzesień 14, 2019, 15:23:30
Odpowiedź #4
  • *****
  • Wiadomości: 3268
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
Taki Nordkapp czy stocznia produkująca Byalinery/Chaprale/Axopary czy Parker

Czyli duze stocznie produkujące wiele (zwłaszcza na zagranicę) utrzymują stałe temperatury w hali.

Jak piszesz o wykonawcach co produkują łódki na zamówienie czyli "pojedyncze" sztuki to nie są stocznie i zimową porą mogą oszczędzać. Te wieksze są obłożone w sezonie zimowym produkcją na następny sezon.

To  jest problem wykonawców w łodzi - przeskoczyć z małego producenta do kategorii stoczni produkujących kilkaset na nowy sezon. Przy małej produkcji koszt robocizny/grzania/wyposażenie będzie duużym obciążeniem.

Przy dostatecznie dużej produkcji jest on "pomijalny".
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Wrzesień 14, 2019, 20:17:19
Odpowiedź #5
  • *****
  • Wiadomości: 1885
    • Warszawa
    • Usługi szkutnicze
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
W stoczniach i ogólnie w szkutnictwie nie funkcjonuje takie pojęcie jak martwy sezon.  Jeśli ktoś faktycznie zwalnia ludzi na zimę to ja ich chętnie zatrudnię. Na stałe.
Stopy wody pod śrubą.
Pzdr Adam.

Wrzesień 14, 2019, 23:31:58
Odpowiedź #6
  • *****
  • Wiadomości: 600
    • Radom
  • Akwen: WJM
Ja też, co prawda w innej branży ;)