Skocz do zawartości

Spectre Boats Poland


MIKE_G
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Nowości w linii Spectre

 

Wchodzimy na bardziej "cywilne" rynki więc postanowiliśmy na Naszym sprawdzonym, wyścigowym dnie zbudować łódź typu Center Console

Wymiary pozostają bez zmian

Długość 9,7m

Szerokość 2,13m

Zbiornik paliwa 600 litrów

Masa z silnikami około 2400-2500 kg

Silniki Mercury Verado: min 2x200 KM

                                    max 2x400 KM

Prędkość max między 80km/h a 160km/h++

Kategoria projektowa C ale walczymy o podwyższenie do B

Konstrukcja:

Laminat poliestrowy z przekładką Baltekową ( Infuzja )

(W opcji epoxyd i carbon)

 

 

Oprócz nowego pokładu opracowujemy modyfikację dna dzięki czemu łódź będzie szybsza i odrobinę stabilniejsza

1.png.b0b44dd8232064f81d647eecb148717c.png

IMG_7441.JPG.ad73cb8ca9847ee0bb399a165d485d35.JPG

IMG_7442.JPG.39b1feadcc989afb6aec53e3ddfff01e.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Taka ekskluzywna openka.

 

Tak bardziej kierunek na Monako, południe Francji czy Skandynawię.

 

W Grecji takie i większe jednostki widywalem tylko w miejscowości Lefkada na Lefkadzie (tam jest taki duży port i kanał po którym pływają RIB-y po 11-scie i więcej metrów - bardzo ekskluzywne, nie widziałem ich potem na falach)

 

Na fale 1-2m nie trzeba amortyzowanych siedzeń ?

Sam kadłub wytłumi ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o rodzimy rynek "ekskluzywna" na zachodzie to niestety tylko "entry level"

Rzeczywiście zaprojektowaliśmy tą łódź na potrzeby rynków południowych ale także UK czy Skandynavii

Pierwsza sztuka jedzie na Gibraltar, druga zamówiona na południowe wybrzeże UK

 

Co do wygody mogę powiedzieć z własnego doświadczenia gdyż dno jest takie same jak w Naszej wyścigówce

W 2016 nie mając jeszcze amortyzowanych podstaw foteli ścigaliśmy się na falach około 7++ metrów wysokości ( siła wiatru 8 na kanale Brytyjskim wiejący od strony Atlantyku )

Nie była to super wygodna przejażdżka ale grube obicie foteli pozwoliło na to aby kręgosłup nie bolał przez kolejne 2 tygodnie

Do turystycznego pływania na wodach Grecji czy Chorwacji nie potrzeba amortyzacji.

Ale... (tu znowu z doświadczenia) poczujesz różnice nawet na 0,5 metrowej fali. Amortyzacja fotela warta jest każdych pieniędzy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe ze masz sprzedaz do Gibraltar bo jak mi wiadomo tam sa pewne zastrzezenia co to wielkosci lodzi i mocy silnikow. Chyba ze przepisy sie zmienily

 

Nasz klient ma w porcie maxymalne miejsce do 10 metrów kadłuba.

Musieliśmy załatwić "tysiące" dokumentów i pozwoleń aby tam sprzedać łódkę

Nie koniecznie chodzi o moc silników a o to, że nie chcą mieć łodzi szybkich lub takich które mają zamknięty kadłub

gdzie można by coś schować.

Musimy na przykład dostarczyć na Policje pełną dokumentacje produkcyjną czy nie ma tam ukrytych schowków

W tym wypadku łódź też będzie wyposażona w uchwyty na wędki i schowek ( lodówkę ) na żywą przynętę i będzie to łódź wędkarska :-)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe ze masz sprzedaz do Gibraltar bo jak mi wiadomo tam sa pewne zastrzezenia co to wielkosci lodzi i mocy silnikow. Chyba ze przepisy sie zmienily

 

Nasz klient ma w porcie maxymalne miejsce do 10 metrów kadłuba.

Musieliśmy załatwić "tysiące" dokumentów i pozwoleń aby tam sprzedać łódkę

Nie koniecznie chodzi o moc silników a o to, że nie chcą mieć łodzi szybkich lub takich które mają zamknięty kadłub

gdzie można by coś schować.

Musimy na przykład dostarczyć na Policje pełną dokumentacje produkcyjną czy nie ma tam ukrytych schowków

W tym wypadku łódź też będzie wyposażona w uchwyty na wędki i schowek ( lodówkę ) na żywą przynętę i będzie to łódź wędkarska :-)

 

niechce Ci zasmiecac tematu ale to ciekawe. Pare lat temu poproszone mnie zebym pomogl zalatwic wejscie do Gibraltaru dla pana z polski ktory z synem mialem ribem 10mtr plynac z polski na ulop na morze srodziemne. Mial sie tam zatrzymac na pare dni. Znalem policje bo bylem u nich - nie niebylem aresztowany  :). Policja dala mi namiary na kapitanat portu a ci na odpowiednie ministerstwo. Wyslalem nawet wszystkie dane osobowe z numerami paszportow plus zdjecie riba. Niestety odpowiedz byla negatywna. Chyba rib zaholowali na przyczepie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki @ogorek, staramy się :-)

 

Mam też dla Ciebie 7,8 metrowego RIBa jakbyś chciał przesiąść się na coś większego 8)

 

To ten z Gibraltaru ;) Co to za jednostka ?

Ostatnio zastanawiam się nad RIB-X robionymi w UK z 4-rema siedzeniami jockey i ławeczką dla 3-ech osob.

Bardzo lekkie. 6,8m na przyczepie z Merkurym 150 ma ważyć poniżej 1300 kg

 

Jedna z opcji którą dostałem to taka ale 7m z małym silnikiem Merkury 150 ale cena bardzo fajna tylko za ekskluzywna (jak dla mnie) i brakuje w niej jockey seats

 

700rsr-2.jpg

 

W podobnej cenie mam ofertę na ich 6,5m z 4 jockey seat i ławką na 3-os i też merkury 150 EFI

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...

Ale że jak ? 2200 kg z paliwem ? czyli DMC przyczepy poniże 3t ?

 

Nieźle ...

 

Czy dobrze kombinuję, że chcąc płynąć tak powiedzmy 60 km/h (czyli cruisingowo) na tych Waszych etec-ach 300 (dwu oczywiście) to trzeba liczyć 150 litrów na 100 km ?

 

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

 

Jesteście pewni tej wagi ? Taki AXOPAR 24 T-top jest duużo mniejszy a waży 1800 bez silnika (oooo i kosztuje ponizej 30 tys EUR)

http://www.axopar.fi/range/axopar-24-t-top/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ogórek

 

powiedziałem bez silników, dodaj jeszcze masę silników

Generalne założenie jest takie, żeby ciągnąć łódkę za samochodem osobowym ( SUV )

Więc wszystko ma się zmieścić w 3500 kg

Biorąc pod uwagę masę przyczepy około 900 kg zostaje Nam 2600 kg

Minus 2 silniki około 660 kg ( tutaj liczę Verado bo Etec są lżejsze ), zostaje 1940kg

 

Do tego jakieś akumulatory, trim klapy, pompy wspomagania, pompy trim klap, pozostałe paliwo itd

 

 

Spalanie?

Porównując z moją starą łodzią...

Przy 70 km/h Eviny spałały jakieś 30-35 litrów na sztukę więc 60-70 litrów na godzinę w sumie

Na przepłynięcie 100 km potrzebujesz zatem 90-100 litrów

 

Przy 50km/h było dużo lepiej....

 

Biorąc pod uwagę lżejszą łódź od mojej Maratonówki i stepy na dnie myśle, że 10% będzie można z tego jeszcze urwać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...