Autor Wątek: Spectre Boats Poland  (Przeczytany 3861 razy)

Listopad 23, 2017, 20:21:00
Odpowiedź #15
  • *****
  • Wiadomości: 1044
  • Akwen: Jeszcze nie pływam

Styczeń 18, 2018, 16:30:37
Odpowiedź #16
  • *****
  • Wiadomości: 1044
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Nikt nie powiedział, że Center Console musi być nudny
Staramy się zachować jak najbardziej sportowe DNA

2 wersje dziobu do wyboru: z siedzeniami lub bez

Styczeń 28, 2018, 22:06:54
Odpowiedź #17
  • **
  • Wiadomości: 34
    • Poznań
  • Akwen: Wody lokalne
Piękna ta łódeczka. Powodzenia

Styczeń 28, 2018, 22:54:37
Odpowiedź #18
  • *****
  • Wiadomości: 2644
    • Cigacice
  • Akwen: Odra środkowa
Ile ma ważyć to cudo 8)ssss

Styczeń 30, 2018, 08:31:26
Odpowiedź #19
  • *****
  • Wiadomości: 1044
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
@Adam - dzięki
@marcin.j - planujemy zamknąć się w okolicach 1600 kg bez silników

Styczeń 30, 2018, 09:07:48
Odpowiedź #20
  • *****
  • Wiadomości: 2767
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
Ale że jak ? 2200 kg z paliwem ? czyli DMC przyczepy poniże 3t ?

Nieźle ...

Czy dobrze kombinuję, że chcąc płynąć tak powiedzmy 60 km/h (czyli cruisingowo) na tych Waszych etec-ach 300 (dwu oczywiście) to trzeba liczyć 150 litrów na 100 km ?

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Jesteście pewni tej wagi ? Taki AXOPAR 24 T-top jest duużo mniejszy a waży 1800 bez silnika (oooo i kosztuje ponizej 30 tys EUR)
http://www.axopar.fi/range/axopar-24-t-top/
« Ostatnia zmiana: Styczeń 30, 2018, 09:16:31 wysłana przez ogorek »
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Styczeń 31, 2018, 16:47:34
Odpowiedź #21
  • *****
  • Wiadomości: 1044
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
@ogórek

powiedziałem bez silników, dodaj jeszcze masę silników
Generalne założenie jest takie, żeby ciągnąć łódkę za samochodem osobowym ( SUV )
Więc wszystko ma się zmieścić w 3500 kg
Biorąc pod uwagę masę przyczepy około 900 kg zostaje Nam 2600 kg
Minus 2 silniki około 660 kg ( tutaj liczę Verado bo Etec są lżejsze ), zostaje 1940kg

Do tego jakieś akumulatory, trim klapy, pompy wspomagania, pompy trim klap, pozostałe paliwo itd


Spalanie?
Porównując z moją starą łodzią...
Przy 70 km/h Eviny spałały jakieś 30-35 litrów na sztukę więc 60-70 litrów na godzinę w sumie
Na przepłynięcie 100 km potrzebujesz zatem 90-100 litrów

Przy 50km/h było dużo lepiej....

Biorąc pod uwagę lżejszą łódź od mojej Maratonówki i stepy na dnie myśle, że 10% będzie można z tego jeszcze urwać

Styczeń 31, 2018, 19:41:07
Odpowiedź #22
  • *****
  • Wiadomości: 2767
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
I to jest słuszna proporcja.

Miałbym 2 x większe spalanie przy 2 x większej łodzi :D
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Styczeń 31, 2018, 20:05:31
Odpowiedź #23
  • *****
  • Wiadomości: 1044
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
niestety nie idzie to wykładniczo
Na 3 razy większej łodzi miałbyś już 7 razy większe spalanie haha

Styczeń 31, 2018, 21:30:51
Odpowiedź #24
  • *****
  • Wiadomości: 2767
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
Ale mnie się te proporcje bardzo podobaja bo byłem pewny, że 3,4 razy wiecej wyjdzie.

Tylko niestety koszt takiej łodki już nie jest liniowy :(
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho