Autor Wątek: Sudnik-Motoryachts, przedsprzedaż SM-24Alu  (Przeczytany 5078 razy)

Grudzień 15, 2016, 12:58:08
Dzień dobry, chciałbym przedstawić Wam najnowszy projekt stoczni Sudnik-Motoryachts: wykonany z aluminium SM-24ALU.
Podstawowe dane techniczne SM-24 Alu:
długość kadłuba – 7,30 m
szerokość – 2,96 m
zanurzenie – 0,25 m
wyporność – 2900 dm3
masa własna jachtu bez balastu – 1800 kg
balast wewnętrzny pod podłogą mesy – 300 kg
wysokość wnętrza – 1,90 m
typ silnika – zaburtowy

Z niecierpliwością czekam na Wasze opinie i komentarze :)

Grudzień 15, 2016, 18:37:53
Odpowiedź #1
  • *****
  • Wiadomości: 2516
  • Akwen: Odra środkowa
Piszesz, że :
Cytuj
chciałbym przedstawić Wam najnowszy projekt stoczni
no to go przedstaw bo na razie podałeś jakiś widoczek ogólny i żadnych szczegółów, nic o osiągach, warunkach bytowych i w ogóle. Same wymiary to za mało.
Pozdrawiam

Grudzień 15, 2016, 19:42:23
Odpowiedź #2
  • Motorowodny Sternik Morski
  • *****
  • Wiadomości: 2374
    • Szczecin
  • Akwen: Wody lokalne
Jak dla mnie na pierwszy rzut oka podobny do Sunhorsa 25.

Grudzień 15, 2016, 19:52:34
Odpowiedź #3
  • *****
  • Wiadomości: 1521
    • Warszawa
    • Usługi szkutnicze
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
To samo chciałem napisać...
Natomiast SH podejrzanie podobny do Oceana...
Stopy wody pod śrubą.
Pzdr Adam.

Grudzień 28, 2016, 10:18:18
Odpowiedź #4

Grudzień 28, 2016, 15:08:12
Odpowiedź #5
  • *****
  • Wiadomości: 2931
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
Ale to tylko projekt, wizualizacja. Czyli nie ma jeszcze pierwszej pływającej takiej jednostki ?
To będzie ALU malowane proszkowo czy jakoś inaczej zabezpieczane ?
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Grudzień 28, 2016, 22:57:42
Odpowiedź #6
Aluminium morskie malowane, poszycie o grubości 6mm, pierwsze sztuki będzie można zobaczyć na wodzie już w marcu :)
« Ostatnia zmiana: Grudzień 29, 2016, 13:12:58 wysłana przez Sudnik-Motoryachts »

Grudzień 29, 2016, 11:06:35
Odpowiedź #7
  • Kapitan Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 717
    • Moje królestwo
  • Akwen: Bałtyk
Ło matko , to chyba na front idzie 6mm poszycie przy łodzi 7m  :o
Takie grubości poszycia stosuje się przy jachtach oceanicznych długości 17 m .
A czy możesz podać symbol tego morskiego aluminium .
Pozdrawiam Krzysztof B
www.el-marine.com
www.em-trak.pl

Grudzień 29, 2016, 13:32:48
Odpowiedź #8
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 6
    • Środa Wlkp.
  • Akwen: WPW
Grubość aluminium jak najbardziej odpowiednia, zważywszy na to, że w minionym sezonie zniszczyłam kadłub swojej łodzi na Warcie i myślę o czymś nowym... A ten projekt wydaje się ciekawy  :)

Grudzień 30, 2016, 17:55:15
Odpowiedź #9
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 589
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Naiwne jest myślenie ze wraz z grubością poszycia i co za tym idzie wzrost masy uszkodzenia kadłuba będą mniejsze.Ale jak mówią róbta co chceta.Te 7 mm to delikatnie mówiąc przegięcie.
Pozdrawiam Piotrek

Grudzień 30, 2016, 18:24:15
Odpowiedź #10
  • Motorowodny Sternik Morski
  • *****
  • Wiadomości: 2374
    • Szczecin
  • Akwen: Wody lokalne
No ale w zasadzie to w czym widzicie problem, projektant i producent przyjęli  6mm blachę i niech tak będzie.Ja wychodzę z założenia,że jak jest "grubo" to jest dobrze:)A czy zawsze wszystko musi być pod linijkę:)

Grudzień 30, 2016, 18:33:29
Odpowiedź #11
  • Kapitan Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 717
    • Moje królestwo
  • Akwen: Bałtyk
W grubość się idzie jak są duże powierzchnie rozwinięte z mała ilością wzmocnień , ale niech się kręci bo cena jest za kilogram liczona :D przy samym kadłubie tak przynajmniej stocznie rozliczają budowę kadłuba .
Pozdrawiam Krzysztof B
www.el-marine.com
www.em-trak.pl

Grudzień 31, 2016, 08:13:07
Odpowiedź #12
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 6
    • Środa Wlkp.
  • Akwen: WPW
W grubość się idzie jak są duże powierzchnie rozwinięte z mała ilością wzmocnień , ale niech się kręci bo cena jest za kilogram liczona :D przy samym kadłubie tak przynajmniej stocznie rozliczają budowę kadłuba .

Tak się składa, że jestem po rozmowach w kilku stoczniach i dostałam oferty na kilka podobnych jednostek z laminatu i tą z aluminium. Sama podchodziłam do tej propozycji z rezerwą, bo ja i ogólnie większość ludzi pływa łodziami z laminatu czy stali. Specjalistką nie jestem, ale myślałam, że będzie problem ceny. Ale jak przystało na wścibską babę, zadzwoniłam (mili kompetentni ludzie, a co mnie uderzyło podczas rozmowy to są pasjonaci, rozmowa szczera bez marketingu), marzyło mi się kilka dodatkowych opcji- nie ma z niczym problemu. A co mnie zdziwiło najbardziej, cena skonfigurowanej pod moje "widzi mi się" jednostki wypadła nieco taniej, jak niektóre podobne łodzie z laminatu.

Grudzień 31, 2016, 09:04:52
Odpowiedź #13
  • *****
  • Wiadomości: 2931
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
Ja pływam RIB-em z ALU (tzn kadłub z ALU, tuby oczywiście nie)

I zdaje się, że to ALU 4mm a na zbiorniku paliwa 6mm (raczej nie odwrotnie)

Na takim ruszcie:



Samo ALU pewnie jakości nie czyni. Zapewne ważny projekt, użebrowania (czy jak tam zwał)  i kształt kadłuba.
Czytałem dysputy, gdzie zarzucano ALU bycie głośniejszym na falach, z kolei zwoennicy podkreślają, że laminat zawsze troche nasiąka a ALU waży tyle samo po latach stania w wodzie.

Moim zdaniem (laika) nie materiał stanowi o jakości kadluba. Laminat też można wykonac z epoksydów albo czegoś tanszego, staranniej lub mniej, zgodnie z zalecanym reżimem technologicznym lub w trybie przyspieszonym.

Pewnie i ALU są różne rodzaje, rózna jakość łączeń i wspomniane problemy przy bardziej "urozmaiconych kztałtach" (wiem bo jedna ze stoczni walczy z tym problemem)

Chyba na rzece - ważniejszy od materiału łodzi będzie dobra echosonda ... I pewnie male zanurzenie plus napęd jak najwyzej - aby uniknąć znowu awarii
« Ostatnia zmiana: Grudzień 31, 2016, 09:22:22 wysłana przez ogorek »
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Grudzień 31, 2016, 10:18:05
Odpowiedź #14
  • Kapitan Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 717
    • Moje królestwo
  • Akwen: Bałtyk
Budowa jachtu czy to laminat a tym bardziej aluminum to nie takie proste wiem co piszę od 4 lat tak mi się trafiło że sporo czasu spędzam w stoczniach budujących takie aluminiowe jednostki , może nieco większe bo w zakresie 10-30m  , są to stocznie nie Polskie z tradycjami budowy jachtów aluminiowych i widzę jak skomplikowany jest to proces i solidność wykonania , więc jak czytam że ktoś coś robi dobrze i tanio to musi gdzieś przyoszczędzić najczęściej na materiałach i ewentualnie na pracownikach mniej wykwalifikowanych( za wschodniej granicy) .
Co do materiału to praktycznie w europie są trzy huty które liczą się w branży stoczniowej jeśli chodzi o jakość aluminium .
Poniżej fotki jak wyglądają wzmocnienia kadłubów , małej łodzi pomocniczej 8m   i nieco większej jednostki 28m .

Ogórek co do echosondy to nie widzę jej przydatności na rzece jako zabezpieczenie przed wpłynięciem na mieliznę , bo najczęściej jak widzimy ze jest płytko to już siedzimy a tym bardziej że 99% czujników jest montowana na rufie czyli pokazuje to co jest już za nami   :(
« Ostatnia zmiana: Grudzień 31, 2016, 10:30:13 wysłana przez saradog »
Pozdrawiam Krzysztof B
www.el-marine.com
www.em-trak.pl