Skocz do zawartości

Sudnik-Motoryachts, przedsprzedaż SM-24Alu


Sudnik-Motoryachts
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry, chciałbym przedstawić Wam najnowszy projekt stoczni Sudnik-Motoryachts: wykonany z aluminium SM-24ALU.

Podstawowe dane techniczne SM-24 Alu:

długość kadłuba – 7,30 m

szerokość – 2,96 m

zanurzenie – 0,25 m

wyporność – 2900 dm3

masa własna jachtu bez balastu – 1800 kg

balast wewnętrzny pod podłogą mesy – 300 kg

wysokość wnętrza – 1,90 m

typ silnika – zaburtowy

 

Z niecierpliwością czekam na Wasze opinie i komentarze :)

projekt.png.295e253fc842fe888797ef2070e6faf6.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W grubość się idzie jak są duże powierzchnie rozwinięte z mała ilością wzmocnień , ale niech się kręci bo cena jest za kilogram liczona :D przy samym kadłubie tak przynajmniej stocznie rozliczają budowę kadłuba .

 

Tak się składa, że jestem po rozmowach w kilku stoczniach i dostałam oferty na kilka podobnych jednostek z laminatu i tą z aluminium. Sama podchodziłam do tej propozycji z rezerwą, bo ja i ogólnie większość ludzi pływa łodziami z laminatu czy stali. Specjalistką nie jestem, ale myślałam, że będzie problem ceny. Ale jak przystało na wścibską babę, zadzwoniłam (mili kompetentni ludzie, a co mnie uderzyło podczas rozmowy to są pasjonaci, rozmowa szczera bez marketingu), marzyło mi się kilka dodatkowych opcji- nie ma z niczym problemu. A co mnie zdziwiło najbardziej, cena skonfigurowanej pod moje "widzi mi się" jednostki wypadła nieco taniej, jak niektóre podobne łodzie z laminatu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja pływam RIB-em z ALU (tzn kadłub z ALU, tuby oczywiście nie)

 

I zdaje się, że to ALU 4mm a na zbiorniku paliwa 6mm (raczej nie odwrotnie)

 

Na takim ruszcie:

 

http://www.highfieldboats.com/wp-content/uploads/2015/03/OM590T-H52016--900x300.jpg

 

Samo ALU pewnie jakości nie czyni. Zapewne ważny projekt, użebrowania (czy jak tam zwał)  i kształt kadłuba.

Czytałem dysputy, gdzie zarzucano ALU bycie głośniejszym na falach, z kolei zwoennicy podkreślają, że laminat zawsze troche nasiąka a ALU waży tyle samo po latach stania w wodzie.

 

Moim zdaniem (laika) nie materiał stanowi o jakości kadluba. Laminat też można wykonac z epoksydów albo czegoś tanszego, staranniej lub mniej, zgodnie z zalecanym reżimem technologicznym lub w trybie przyspieszonym.

 

Pewnie i ALU są różne rodzaje, rózna jakość łączeń i wspomniane problemy przy bardziej "urozmaiconych kztałtach" (wiem bo jedna ze stoczni walczy z tym problemem)

 

Chyba na rzece - ważniejszy od materiału łodzi będzie dobra echosonda ... I pewnie male zanurzenie plus napęd jak najwyzej - aby uniknąć znowu awarii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Budowa jachtu czy to laminat a tym bardziej aluminum to nie takie proste wiem co piszę od 4 lat tak mi się trafiło że sporo czasu spędzam w stoczniach budujących takie aluminiowe jednostki , może nieco większe bo w zakresie 10-30m  , są to stocznie nie Polskie z tradycjami budowy jachtów aluminiowych i widzę jak skomplikowany jest to proces i solidność wykonania , więc jak czytam że ktoś coś robi dobrze i tanio to musi gdzieś przyoszczędzić najczęściej na materiałach i ewentualnie na pracownikach mniej wykwalifikowanych( za wschodniej granicy) .

Co do materiału to praktycznie w europie są trzy huty które liczą się w branży stoczniowej jeśli chodzi o jakość aluminium .

Poniżej fotki jak wyglądają wzmocnienia kadłubów , małej łodzi pomocniczej 8m  i nieco większej jednostki 28m .

 

Ogórek co do echosondy to nie widzę jej przydatności na rzece jako zabezpieczenie przed wpłynięciem na mieliznę , bo najczęściej jak widzimy ze jest płytko to już siedzimy a tym bardziej że 99% czujników jest montowana na rufie czyli pokazuje to co jest już za nami  :(

1.jpg.8e123d8cb05b0ea92893a92e7197492d.jpg

2.jpg.ff761441eee9db2c4bd7383e54a03321.jpg

3.jpg.909ad3993f8bf402736766756b29de82.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W czasie rejsu Wartą zawitalismy do mariny pod Czarnym Bocianem gdzie poznaliśmy szefa firmy o której mowa, tam też oglądaliśmy trimaran który zbudowała firma Sudnik Motoryachts

Powiem wam że zrobił na nas wielkie wrażenie, co się żucilo w oczy to jakość wykończenia, dopracowano każdy szczegół więc jak wszystko to będzie dalej zachowane to na żywo będzie super  ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla motorówek, o długości zbliżonej do 7 m, grubość blachy ze stopu Al-Mg-Mn /tzw. "morskie aluminium" /, na poszyciu dna, wynosi najczęściej 5 mm. Zdarza się też niekiedy 4 mm lub 6 mm.

To, że firma Sudnik Yachts preferuje grubsze dno, moim zdaniem, nie jest złe.

W stosunku do ceny całej łódki ten 1mm grubości, ale tylko na poszyciu dna, ekstra nie stanowi wielkiej kwoty w zł, a zwiększy żywotność łódki o około 15 lat.

Ciężar kadłuba zwiększy się o około 40 kg

Firmy czarterowe będą pewnie zadowolone.

Tylko, że w tym wątku dyskutujemy,  o łódce której jeszcze nie ma.

Czy "wscibska baba" widziała konkretny techniczny projekt tej motorówki?

A może jakaś wersja prototypowa pływa już?

Jeżeli nie, to co to za przedsprzedaż?

Słynny Fiat 126p sprzedał się kiedyś na 6 lat w przód.

Ale był dobrze "znany"  w PRL.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Zdecydowaliśmy się na 6mm poszycie ponieważ zależy nam na solidności i wytrzymałości, nasza stocznia i marina usytuowane są nad Wartą, sami również dużo po niej pływamy i wiemy z czym przychodzi się mierzyć. Bywają niskie stany wód i zdarza się, ze odchodzi do uszkodzeń kadłubów. Echosonda niestety na rzekach przy niskich stanach wód się nie sprawdza...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...