Ostatnie wiadomości

Strony: [1] 2 3 ... 10
1
Budowa, remont, modernizacja łodzi / Odp: Carabien Boats Sombrero 4,7m mały remont
« Ostatnia wiadomość wysłana przez SebastianWat dnia Dzisiaj o 21:01:38 »
Aktualizacja po założeniu na piankę i dodaniu lamowki tak to wygląda.
2
Off-topic / Odp: INNE HOBBY JAKIE MAMY
« Ostatnia wiadomość wysłana przez przylodz dnia Dzisiaj o 20:59:00 »
Mariusz, też się na ty znasz?
3
Off-topic / Odp: INNE HOBBY JAKIE MAMY
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Mariusz dnia Dzisiaj o 20:05:16 »
Rtęciowy z wychwytem Brocota, roczniak Beckera a ten środkowy  już "żyje" czy jesteś w trakcie naprawy?
4
Kupię / Kupię silnik, pomocy ;-)
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Rybiłowek dnia Dzisiaj o 20:03:00 »
Koledzy, proszę Was o wsparcie, sugestie itd.
Jestem na etapie poszukiwania „nowego” silnika do swojej łajby, ma to być motor na wtrysku. W związku z tym proszę zobaczcie ogłoszenia którymi się interesuje i wyraźcie swoje zdanie na temat:


Czy znana Wam jest osoba/firma sprzedająca.
Co sądzicie o stosunku cena/rok/moc/producent,
Na co zwrócić uwagę kupując silnik na wtryskach, jak sprawdzić żeby nie naciąć się na podpicowany silnik.

Ogłoszenia:
Suzuki DF 70 rok 2005, cena 14800; Wrocław
https://www.olx.pl/oferta/silnik-zaburtowy-suzuki-df-70-CID767-IDyd67Z.html


Suzuki DF 60 rok 2008, cena 14999; Kętrzyn
https://www.olx.pl/oferta/silnik-zaburtowy-suzuki-60-rok-2008-CID767-IDyaU4o.html


Mercury  60 EFI rok 2012, cena 15800; Wrocław
https://www.olx.pl/oferta/silnik-zaburtowy-mercury-60-km-efi-CID767-IDygh4A.html


z góry wielkie dzięki J
5
Chorwacja / Odp: Plany na wyprawe do chorwacji (porady)
« Ostatnia wiadomość wysłana przez ogorek dnia Dzisiaj o 19:37:54 »
Kiedyś @Marsik to prezentował https://www.sea-help.eu/en/mitglied-wirbt-mitglied/

Takie coć jak "assistance" dla auta tylko to na morzu działa.
Gdybym miał pływać po Chorwacji (gdzie operują) to na 100% bym wykupił.

Co ciekawe RIB-y robiło im Technomarine w Polsce.
https://www.sea-help.eu/en/fleet/
6
Budowa, remont, modernizacja łodzi / Odp: Carabien Boats Sombrero 4,7m mały remont
« Ostatnia wiadomość wysłana przez SebastianWat dnia Dzisiaj o 19:31:53 »
No wiec ciąg dalszych prac: sklejki dociete pianki poprzyklejane no i pierwsza próba nowej tapicerki. Zmieniam kolory bo lodz jest niebieska. I jak wam sie podoba?
Do konca miesiąca moze sie uda zrobic cala tapicerkę
 
7
Silniki do łodzi / Odp: Silnikowe NOWOŚCI
« Ostatnia wiadomość wysłana przez ogorek dnia Dzisiaj o 18:14:41 »
Na trwających targach WiW na wodzie można na żywo zobaczyć zaburtowego diesla.



Zmieniłbym łódkę na większą jakby były zaburtowe disle w ciut większej cenie co benzyna
Czyli np RIB 6.8 m ze 150- 200 HP diselkiem zaburtowym. Aby spalanie wychdzilo niewiele więcej jak teraz przy 115.

No ale nie wiem czy doczekam.
Cena tego diselka Ynamara Dtorgue to 28 tys EUR a to jest silnik 50 KM !!!

Trzba by pływać całe dnie przez pół roku aby to było ekonomiczne.
Zamiast 115 HP w benzynie za 40 tys - kupować 2x50 KM za 200 tys ??
8
Budowa, remont, modernizacja łodzi / Odp: 1990 Rinker 206 Captiva 4.2 V8 bowrider
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Holci dnia Dzisiaj o 18:03:16 »
Dalem sterownik do przekodowania,

zostanie wyciety immobilaiser oraz przeplywka, zostanie ustawiona stala wartosc powietrza i temperatury dla optymalnej i wydajnej pracy oraz zmienione obroty biegu jalowego na ok 500 obr.min. Obecnie ten silnik ma ok 750 obr.min natomiast oryginalny mercruiser mial 600 obr.min. Byc moze to rozwiaze problem z biegami...

Sondy lambda zostaja.
9
Off-topic / Odp: INNE HOBBY JAKIE MAMY
« Ostatnia wiadomość wysłana przez przylodz dnia Dzisiaj o 17:30:41 »
Piękne zegary i piękne hobby. Z jednym się tylko nie mogę zgodzić, że tylko zegary mają duszę. Instrumenty muzyczne ( niektóre) też ją mają!
10
Budowa, remont, modernizacja łodzi / Odp: Specjalista od Mercruiser-a 3.0
« Ostatnia wiadomość wysłana przez mikijet dnia Dzisiaj o 17:03:18 »
Widzę, że nie zrozumiałeś zasady działania tego rozbudowanego systemu.
Pełny zamknięty układ chłodzenia przeznaczony jest do obiegu wody chłodzącej przez blok i kolektory wydechowe. Jak pokazano na poniższym schemacie, zaburtowa woda jest pobierana przez wloty w pędniku lub przez pobieracz zamontowany na rufie, przechodzi przez filtr siatkowy aby usunąć zanieczyszczenia z wody. Stamtąd przejdzie przez pompę wody zaburtowej. Woda surowa będzie używana w chłodnicy oleju silnikowego i chłodnicy układu kierowniczego, ponieważ nie będą one częścią zamkniętego obiegu. Stąd woda surowa zostanie przekazana do zbiornika wymiennika ciepła i przepompowana przez wiele małych rur, gdzie będzie wymieniać ciepło z wodą obiegową. Surowa woda wypływa następnie z wymiennika ciepła i trafia bezpośrednio do mieszaczy, a następnie opuszcza łódź. Kolektor wydechowy i mieszacz będą zablokowane, więc woda chłodząca i zaburtowa nie będą się mieszały. Jeśli chodzi o obiegową wodę w zamkniętym układzie chłodzenia, chłodna woda dostanie się do silnika przez pompę obiegową i będzie krążyć w silniku. Woda rozgrzeje się w silniku, i ciepła woda zostanie wpuszczona na wlot na górze kolektora mieszacza i skierowana do kolektorów wydechowych. Po przejściu przez rury rozgałęźne, gorąca już woda zostanie skierowana do wymiennika ciepła w celu wymiany ciepła.
Po wymianie schłodzona woda obiegowa opuszcza wymiennik ciepła i powraca do pompy cyrkulacyjnej, aby rozpocząć kolejny cykl.
Strony: [1] 2 3 ... 10