Ostatnie wiadomości

Strony: [1] 2 3 ... 10
1
Budowa, remont, modernizacja łodzi / Odp: Bąble na dnie łodzi
« Ostatnia wiadomość wysłana przez mikijet dnia Wczoraj o 23:15:45 »
Już kiedyś była łódka prawie nowa z identycznym problemem. Coś mi się kojarzy z ciepłym basenem dolnej odry i łodzią wędkarską bezpokładową. Chyba zieloną. W osmozę jakoś mi się nie chce wierzyć. Zwłaszcza, że ostatnio zim prawie nie ma.
Żelkot za szybko wiązał. Trzeba było jeszcze szybciej go wymieszać i nałożyć na formę. Potem za długo zwlekano z nakładaniem maty i jej przesączaniem. Bo żywica też nie chciała się dostosować do wysokiej temperatury. Wiązała i już. Pewnie zamiast octu pod pęcherzami ( typowego dla osmozy) jest powietrze. 
Co nie zmienia faktu, że trzeba to usunąć/naprawić.
2
Silniki do łodzi / Odp: Napędy elektryczne w łodziach
« Ostatnia wiadomość wysłana przez mikijet dnia Wczoraj o 23:02:14 »
Napęd rakietowy to byłoby postęp  ;)
3
Silniki do łodzi / Odp: Napędy elektryczne w łodziach
« Ostatnia wiadomość wysłana przez msdsw dnia Wczoraj o 22:36:47 »
silniki elektryczne to krok w tyl w dziedzinie motororyzacji...... :(
4
Budowa, remont, modernizacja łodzi / Odp: Bąble na dnie łodzi
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Lukulas dnia Wczoraj o 22:32:24 »
Kiedyś malowałem starą motorówke farbą olivy i spełniła moje oczekiwania a z zadnymi innymi nie miałem doczynienia dlatego pomyśłałem o epinoxie.
5
Yamaha / Yamaha GP800R remont
« Ostatnia wiadomość wysłana przez malewicz dnia Wczoraj o 22:31:29 »
Witam wszystkich.
W tym roku w okolicach kwietnia zostałem posiadaczem Yamahy GP800R. Skuter zakupiłem w stanie dostatecznym. Popływałem, w międzyczasie powychodziły usterki, które na bieżąco usuwałem. Czyszczenie gaźników, wymiana aku, świec i parę innych pierdół. Skuter pływał raz dobrze a raz miał problemy np. przez wlewanie się wody do silnika przez nieszczelny filtr plastikowej klapy od gaźników.
Sezon się zakończył i zastanawiałem się nad jego dalszym losem. Myślałem nad sprzedażą i zakupem czegoś mocniejszego jak np. Kawasaki 300x lub 310, ale odbiegłem od tej myśli, bo czuję do niego jakiś sentyment (pierwszy skuter wodny w życiu). Kawasaki i tak pewnie kupię, ale ten chcę sobie zostawić. Zainwestowałem w narzędzia (podstawowe), zaadaptowałem garaż i rozpocząłem remont. Przyczepa podobnie jest w częściach pierwszych i zostaje stawiana od zera. Nie mam doświadczenia ani w mechanice ani w szkutnictwie, ale w dzisiejszych czasach internetu w połączeniu z dużą ilością wolnego czasu podjąłem się remontu kadłuba i silnika wraz z częściami mechanicznymi.
Cele remontu:
- Usunięcie wszystkich dziur i rys w kadłubie + wymiana naklejek i hydroturfu + malowanie,
- Remont silnika i innych mechanicznych kwestii, które wymagają dopieszczenia,
- przyczepa (poprzednia była zmęczona i wszystko co możliwe pomału się zużyło).
Będę potrzebował paru podpowiedzi bardziej doświadczonych kolegów, bo pewne kwestie są dla mnie niejasne.
Jeśli chodzi o kadłub, całość została porządnie wyczyszczona, dziury i rysy zostały wypełnione żywicą epoksydową z utwardzaczem marki "Sea line". Jak wyschnie będę szlifował do osiągnięcia idealnych proporcji wypełnionych miejsc. Następnie zgodnie z tym co przeczytałem na forach powinienem nałożyć podkład epoksydowy i nanieść warstwę Topkotu. Czy jest to prawda, że aby Topkot był równy i miał połysk to powinienem go szlifować i polerować?
Następne pytanie dotyczy silnika. Nie wiem czy jeszcze jest sens remontować, bo jeszcze w październiku pływałem i poza spadkami mocy i gaśniecia od wlewającej się wody do silnika wszystko raczej działa. Pomału chciałbym kompletować części jak tłoki, tuleje cylindrów, filtry itd. żeby w przyszłym sezonie nic mnie nie zaskoczyło, albo chociaż nie zatarty silnik gdzieś na zatoce. Problem mam z teoretyczną procedurą pasowania tulei i tłoka. Jeśli dobrze rozumiem, najpierw muszę wymierzyć średnicówką wnętrze tulei i następnie wedle wymiaru zamówić tłoki? Ten temat mnie najbardziej zastanawia i ciekaw jestem jak robią w serwisach/warsztatach. Jaka jest procedura? Kupiłem manometr do pomiaru kompresji, ale wynik jest dziwny, bo wskaźnik skacze w dwie strony i zakładam, że to raczej lipa. Tutaj będę chyba musiał się do znajomego uśmiechnąć, bo miernik chyba musi mieć jakiś zawór, który zapobiega cofaniu się wskazówki - mam rację?
Jeśli chodzi o wał korbowy to pewnie przy wymontowaniu będę go wysyłał do regeneracji. Łożyska i uszczelniacze pozostawie fachowcowi, który się tym zajmie.
Pozostaje jeszcze elektryczna pompa zęzowa. Obecna mnie denerwuje, bo woda w zęzie się zbiera i fabryczna syfonowa jest do wyrzucenia, ale to jest w sumie mały problem. Ktoś już instalował takie pompy? Seaflow itd?
Wątek założyłem nie dlatego, że jestem "januszem" i żeby czasem za dużo nie wydać sam się bawię, tylko z zajawki. Kupiłem sprzęt "nic tylko wsiadać i pływać"... Tak myślę, że nawet jeśli się zdecyduję na sprzedaż to chciałbym, aby kolejny nabywca uniknął tylu sytuacji, które miałem na wodzie - holowanie w połowie drogi na Hel z Sopotu, bo zalało kadłub od sparciałego węża.
Wiem też, że sprzęt już do najnowszych nie należy, ale wygląda na tyle fajnie, że jeszcze mu się przyda odmłodzenie.
Pozdrawiam
6
Budowa, remont, modernizacja łodzi / Odp: Bąble na dnie łodzi
« Ostatnia wiadomość wysłana przez musti dnia Wczoraj o 22:23:52 »
Polskie nie dobre? A gdzie patriotyzm?  Ja robiłem Sea-line i nie narzekam.
7
Budowa, remont, modernizacja łodzi / Odp: Bąble na dnie łodzi
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Mariusz dnia Wczoraj o 22:01:15 »
 A dlaczego chcesz się wbijać w polskie produkty?
8
Budowa, remont, modernizacja łodzi / Odp: Bąble na dnie łodzi
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Lukulas dnia Wczoraj o 21:57:19 »
Większość została juz rozszlifowana zostało pare głębszych do poprawki zwłaszcza na załamaniach-redanach.Myślicie ze wyszlifowanie tego do końca potem pomalowanie  4-5warstwami bosman epinox 54 i na koniec antyporost załatwi sprawe?
9
Skutery wodne / Odp: Zakup kontrolowany - pomoc w ocenie konkretnych ogłoszeń
« Ostatnia wiadomość wysłana przez messi1 dnia Wczoraj o 21:52:03 »
Witajcie podpowiecie cz rxpx 260 rok 2015 z przyczepa i pokrowcem z nalotem 90mtg za cene 41tys do dobra cena ?przebieg na 100 procent pewny
10
Budowa, remont, modernizacja łodzi / Odp: Bąble na dnie łodzi
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Mariusz dnia Wczoraj o 21:46:45 »
Nie ulega wątpliwości,ze wszystkie te "bąble" należy otworzyć, rozszlifować, umyć ciepła woda z detergentem .Pózniej powinno to dobrze wyschnąć a następne prace to już przy użyciu chemii.
Strony: [1] 2 3 ... 10