Ostatnie wiadomości

Strony: 1 ... 8 9 [10]
91
Silniki do łodzi / Odp: jaki silnik na rezerwowy(awaryjny)
« Ostatnia wiadomość wysłana przez ogorek dnia Grudzień 11, 2018, 12:15:36 »
Tez wolałbym aby na moim akwenie był taki serwis ze pomagają.

Z forum RIB.net wiem, że to doskonale działa w USA.

Z Jednej strony mam dwa separowane AKU ale z drugiej Grecy co 5 lat wymieniają cięgna ukłądu kierowniczego i to zarówno hydrauliczne jak i te manualne (nie wiem może korozja czy osadza się sól).

Sam silnik to jedno ale często wymaga mocowania.

92
Budowa, remont, modernizacja łodzi / Odp: DUCK 570 policyjna kabinówka w trakcie remontu.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Mrówa998 dnia Grudzień 11, 2018, 11:45:15 »
Niestety cena usługi cięcia jak i materiału (plexi) jest mi nieznana. Wykonane za przysłowiową flaszkę przez kolegę. Rysunki w DXF wykonałem sam więc samo frezowanie to prosty i szybki temat. Natomiast tylne drzwi są wykonane z poliwęglanu 10mm z racji tego że kolega nie dysponował takim materiałem zamówiłem to w necie. Koszt około 300zł cięty piłą za frezowanie takich kawałków o 100zł więcej za cięcie laserem +160zł.
Jeśli będziesz kiedyś ciął plexi laserem to miejsce cięcia nie może mieć kontaktu z alkoholem i być może innymi rozpuszczalnikami.
 
 
93
Nasze łodzie / Odp: Dylemat silnikowy - Quicksilver 755 Cruiser
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Marsik dnia Grudzień 11, 2018, 11:06:40 »
Zupełnie nie ma za co.
Wcale bym się nie upierał koniecznie przy VERADO. Ciekawe ile jest droższy od FourStroke i co za to się dostaje?
Jakby był z doładowaniem to robiłoby różnicę. Ale wtedy musiałby mieć większą moc. 
Ciekawe, że VERADO 350hp został bez zmian, dalej L6 z doładowaniem. Widocznie z platformy V8 bez doładowania nie byli w stanie wyciągnąć 350hp. 
94
Silniki do łodzi / Odp: jaki silnik na rezerwowy(awaryjny)
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Marsik dnia Grudzień 11, 2018, 10:36:31 »
Mercury 3,5hp jako zapas wydaje się bardzo ok. Chyba najlepszy stosunek moc/masa/cena. Gdybym kupował, wybrałbym go.
Do rozważenia jest jednak silnik używany, nawet leciwy, jak będzie w doskonałym stanie, zawsze spełni swoją funkcję. 

Różnie bywa z tymi awaryjnymi silnikami - w Polsce jednak rzadkość, w Chorwacji też.
W Grecji jak już pisał #ogórek - powszechne, bo obowiązek.
Ostatnio przygladałem się łódkom na Sardynii - wiele łódek z dwoma silnikami, a ok. 1/3 z awaryjnym silnikiem, przy czym zaskoczyła mnie ich stosunkowo wysoka moc, nie mniej niż 15hp, np. przy łódce CC 8m - 30hp , raczej nie widziałem awaryjnych 2-5hp. To daje im realną możliwość powrotu do portu nawet przy wzburzonym morzu.     

Silnik awaryjny to jak każde ubezpieczenie. Dopóki nic się nie wydarzy to zbędny koszt i kłopot. Jak się wydarzy - staje się bardzo cenny.
Osobiście wolę być ubezpieczony, przy czym ubezpieczenie może mieć różne formy, jak wspomniano.

- ubezpieczenie tego typu: https://www.sea-help.eu/pl/. Wydaje się to interesujące - dla łódki 8m, w rejonie Włochy/Słowenia/Chorwacja 130EUR/rok i za to wszelka pomoc https://www.sea-help.eu/pl/central-area/#membership, mają tam 10 lokalizacji z 10 łodziami ratunkowymi, osobiście poważnie rozważam członkostwo.
https://youtu.be/DG3Bv_Rl7zc
Wg mnie wyjdzie to taniej i wygodniej niż silnik awaryjny i jego utrzymywanie. Są też na Bałtyku (ale Niemcy/Dania).     

- pływanie w >= 2 łódki (unikać zderzenia....)

- pływanie na akwenie, gdzie zawsze można liczyć na pomoc -  na Adriatyku w zasadzie niemal zawsze ma się w zasięgu wzroku inne jednostki, nie korzystałem, ale jestem 100% pewny, że każdy pomoże w razie potrzeby. W Polsce też jak widać, kolega #czeburaszka świetnym przykładem :). Tylko może być gdzie niegdzie trudniej o towarzystwo na wodzie.

- podstawą zawsze jest telefon do gospodarza, nie ma cudów, żeby nie zorganizował w miarę szybko pomocy

Oczywiście możliwość awarii powinna być minimalizowana przez doskonały stan głównego silnika, instalacji, akumulatorów, lini paliwowej itd. oraz rozsądek. Tym ratowanym przez kolegę #czeburaszka rozsądku zabrakło już jak wypływali.     
 
 
95
Silniki do łodzi / Odp: jaki silnik na rezerwowy(awaryjny)
« Ostatnia wiadomość wysłana przez ogorek dnia Grudzień 11, 2018, 09:34:51 »
Przez te 4 lata pływania po Grecji czułem się początkowo jak SINDBAD odkrywca.

Długie trasy, nawet odwożenie żony (i przywożenie) na lotnisko 70 km morzem to była normalka.
Na "skróty" między wyspami przeloty były po 25 km.

Sruby zmieniałem na wodzie bo tam woda ciepla i przejżysta. Jak stwierdzilem, ze przy tak duzym obciązeniu muszę zejść z 19 na 17.

Ale też mam przemyślenia, że AKU, że bezpiecznik, przeaźnik,że slinik
Sruba to tylo ew jak za blisko brzegu i wtedy łatwa wymiana a wymianę spodziny pokrywa Pantaenius (potwierdzałem kiedyś).

Niestety obecnie wątpliwości biorą górę i zmieniam na krótkie wypady (20-30km w jedną) i co najwyże zmiana kwatery/portu

W USA jest fajnie bo płaci się składę i holują/serwisują - jak coś się wydarzy (jak assistance w aucie)

Stąd zaczynam preferować
1. Wypady minimum w dwie łodzie
2. Rejon gdzie wiem do kogo mogę zadzwonić
3. Pływanie w grupie
4. Krótsze trasy

Nie bardzo widzę miejsce na pawęzy na jakiekolwiek mocowanie zapasowego.
Ale czy zapasowy wytrzyma odpalaie raz do roku i wiszenie w poziomie ?

Też skłaniam się do tego że dwa silniki na morze. Jakbym teraz kupował łodkę to 6.5m RIB i dwa Evinrude 75 KM lub 90 KM
96
Serwisy motorowodne / Odp: Serwis Yamahy - opolskie
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Adrian0101 dnia Grudzień 11, 2018, 09:19:48 »
Podłączam się do pytania
97
Grecja / Odp: Grecja - gdzie na wakacje/jak dojechać
« Ostatnia wiadomość wysłana przez ogorek dnia Grudzień 11, 2018, 09:15:46 »
Darmowa Grecja się powoli kończy.

https://www.facebook.com/notes/the-cruising-association/a-news-update-sent-to-media-today-greek-cruising-tax-postponed-thanks-to-the-int/2442055319157209/

Podatek miesięczny od łodek 7-8m 16 EUR za miesiąc. Większych - więcej.
Podate płacony elektronicznie on-line.
Jego wprowadzenie przesunięte do kwietnia 2019.

W Platarii mieli cennik w porcie 8 EUR za dzień 7m 8 EUR 9m 10 EUR
W małych miejscowościach jeszcze było darmo.

Na Peloponezie ciągle widzę darmo porty
98
Budowa, remont, modernizacja łodzi / Odp: DUCK 570 policyjna kabinówka w trakcie remontu.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez panpikuś dnia Grudzień 11, 2018, 09:09:30 »
Bardzo ładnie.
Jaki był koszt wycinania na tej trzy osiowej frezarce?
99
Silniki do łodzi / Odp: jaki silnik na rezerwowy(awaryjny)
« Ostatnia wiadomość wysłana przez czeburaszka710 dnia Grudzień 11, 2018, 08:25:53 »
Dwa razy ściągałem do portu motorówki na linie , w obydwu przypadkach winą był posadzony akumulator przy silniku stacjonarnym . Pływałem wtedy bardzo małą łódeczką , wyglądało to trochu dziwnie .
Op ropo wymiany śruby na wodzie , raz wymieniałem , bo zerwało tuleje na jakiejś linie . Fala niby nie duża , silniczek wtedy był nie wielki  ale .... ::)  zabawa przednia , cały mokry  , akrobacje na złoty medal olimpijski , klucze na lince ...... . Jak ktoś to na wodzie przerabiał to wie o czym mowa .  No dobrze jakoś to wyszło , ale przy dużym silniku , przy gorszych warunkach pogodowych , czy po prostu z racji predyspozycyj fizycznej  , taka zabawa  może być nie wykonalna .
Dla tego w sumie jak widzę , dobrze skonfigurowana łódka na dużą wodę ma dwa silniki lub nawet więcej .
100
Nasze łodzie / Odp: Dylemat silnikowy - Quicksilver 755 Cruiser
« Ostatnia wiadomość wysłana przez RobertRybnik dnia Grudzień 10, 2018, 21:43:14 »
Wybrałem silnik fourstroke. Ale to dlatego, że albo jestem ślepy albo nie widziałem bo nie było na tamten moment silnika verado V8, wydawało mi się, że sprawdzając specyfikację na stronie mają mniejszą pojemność i kompresor. Przecież poprzednia generacja   tak miała.

Teraz sprawdzam specyfikację i jestem w szoku. Łódź odbieram w maju więc może silnik jeszcze można zmienić.

Z tego co widzę to verado reklamują bardziej premium, marketingowo lepiej to wygląda.

Waga Verado 272kg a Fourstroke 239kg - W przypadku dwóch nowych bliźniaczych silników z czegoś to musi wynikać.

No cóż, poczytam jeszcze poszukam.. Ale zachodząc już tak daleko bez wielu kompromisów, będę atakował verado..

Ogromnie ci dziękuję Marsik za zwrócenie uwagi!
Strony: 1 ... 8 9 [10]