Autor Wątek: CERTYFIKAT EUROPEJSKI CE NA ŁÓDZ Z USA  (Przeczytany 20442 razy)

Listopad 09, 2012, 19:15:06
Witam. Płynie do mnie łódka motorowa maxum z USA ale nie posiadam certyfikatu europejskiego CE abym mógł ją oclić dodam bo może to ważne że cło płacić będę na terenie Niemiec . Proszę o pomoc , jakieś podpowiedzi jak to obejść lub jak pozyskać taki dokument. Pozdrawiam

Listopad 09, 2012, 20:30:51
Odpowiedź #1
  • Motorowodny Sternik Morski
  • *****
  • Wiadomości: 1414
    • Port jeziorsko
  • Akwen: Jeziorsko
CERTYFIKAT EUROPEJSKI CE chyba się otrzymuje przy rejestracji łodzi w PZŻ na POL . CE oznacza, że produkt jest bezpieczny w użytkowaniu
Wydaje mi się ze specyfikacja jachtu ci jest potrzebna (gdzie zbudowany ,wymiary,zanurzenie,silnik typ,  itp)
Beja Cruiser

Listopad 09, 2012, 21:00:45
Odpowiedź #2
  • *****
  • Wiadomości: 2536
  • Akwen: Odra środkowa
Jak sama nazwa wskazuje, certyfikat nadaje jednostka certyfikująca w kraju producenta nowej łodzi. Przy rejestracji łodzi w Polsce obojętnie czy w PZŻ czy PZMiNW nie wydaje się certyfikatu CE bo te związki sportowe nie są jednostkami certyfikującymi. Jednostką taką u nas jest napewno PRS i to on wydaje stosowne certyfikaty dla wszelkich jednostek pływających i nie tylko  O0.
Pozdrawiam

Listopad 09, 2012, 21:28:55
Odpowiedź #3
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 704
  • ekstremalny ...
    • Illinois, Texas, Floryda
  • Akwen: Wody lokalne
z tego co wiem to certyfikat CE wydaje producent wyrobu, że dany produkt spełnia określone wymagania, dla łodzi muszą być spełnione kilka warunków jak np. wentylator komory silnika, itd... Aby producent mógł wydać taki certyfikat to musi przejść proces certyfikacyjny i to się odbywa w jednostce zewnętrznej.  Producent wtedy oznacza swój wyrób stosownym oznaczeniem CE na tabliczce znamionowej.
RADOŚĆ Z PŁYWANIA ZACZYNA SIĘ TAM, GDZIE KOŃCZY SIĘ EKONOMIA

Pozdrawiam  Marcin  SAN210TE  SAN210  - ex Sea Doo RXT-X 255 - ex

Listopad 09, 2012, 21:49:51
Odpowiedź #4
  • *****
  • Wiadomości: 2536
  • Akwen: Odra środkowa
z tego co wiem to certyfikat CE wydaje producent wyrobu,
No nie wprowadzaj ludzi w błąd bo certyfikaty wystawiają na całym świecie wyłącznie jednostki certyfikujące a producent może po uzyskaniu takiego certyfikatu co najwyżej oznakować odpowiednim znakiem swój wyrób.
Pozdrawiam

Listopad 09, 2012, 21:53:34
Odpowiedź #5
  • Motorowodny Sternik Morski
  • *****
  • Wiadomości: 1414
    • Port jeziorsko
  • Akwen: Jeziorsko
Dokładnie panie mzalewski i producent wydaje specyfikację jachtu która ja otrzymałem od stoczni bayliner po napisaniu do nich mejla z prośbą o taki dokument  ;),potrzebny był do rejestracji łodzi na POL


Beja Cruiser

Listopad 09, 2012, 21:58:59
Odpowiedź #6
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5489
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Podobno taki dokument można "kupić" na allegro - były takie oferty... Czy może chodzi o coś innego? Jakiś haczyk?
Pzdr,
Arek

Eurocrown 195CCR + Mariner Optimax 135

Listopad 09, 2012, 22:33:08
Odpowiedź #7
Dziękuję za zainteresowanie moim postem wszystkie te wskazówki są ważne ale przy rejestracji w kraju a ja najpierw muszę zapłacić cło a do tego taki certyfikat CE jest nie zbędny więc muszę gdzieś taki stworzyć lub kupić. Tak jak wspomniałem dużo łodzi się sprowadza z USA więc ci co w temacie to może zechcą mi pomóc .
Allegro już sprawdzałem mosti i właśnie gdzieś tam może kiedyś ktoś się ogłaszał.

Listopad 09, 2012, 23:15:33
Odpowiedź #8
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 704
  • ekstremalny ...
    • Illinois, Texas, Floryda
  • Akwen: Wody lokalne
Procedura oceny zgodności realizowana jest przez producenta (lub jego upoważnionego przedstawiciela) poprzez wykonanie sekwencji określonych przepisami działań (tzw. modułów oznaczanych zwykle wielkimi literami). Wybór sekwencji modułów zależy od producenta, który wybiera ją według własnego uznania z możliwości określonych w dyrektywie dotyczącej danego wyrobu. Przykładowo, w przypadku licznika energii elektrycznej producent może wybrać sekwencje: B+D, B+F albo H1. Warto zauważyć, że sekwencja ta może składać się z jednego modułu.

W wielu przypadkach (w zależności od wyrobu) procedura oceny zgodności wymaga udziału tzw. Jednostki Notyfikowanej (Strona Trzecia). Jest to organizacja wyznaczona przez władze krajowe do wykonywania zadań wynikających z dyrektyw, (zobacz do Decyzji Parlamentu Europejskiego i Rady 768/2008/WE). Jeżeli produkt wymaga tylko oceny zgodnie z modułem A (wewnętrzna kontrola produkcji) – producent sam (bez udziału Strony Trzeciej) dokonuje oceny. W pozostałych przypadkach (moduły B-H2)- producent zgłasza się do wybranej przez siebie Jednostki Notyfikowanej w celu dokonania oceny zgodności swojego produktu. Producent ma swobodę wyboru Jednostki z całego obszaru UE.

Istotnym pojęciem związanym z oceną zgodności jest "domniemanie zgodności" polegające na uznaniu, że wyroby, które spełniają wymagania zawarte w normach krajowych implementujących normy zharmonizowane, których numery opublikowano w Dzienniku Urzędowym Wspólnot Europejskich, są zgodne z wymaganiami zasadniczymi. Jeśli producent nie zastosował takiej normy, lub zastosował ją częściowo, musi udokumentować działania podjęte w celu spełnienia wymagań zasadniczych oraz ich zasadność.

Działania oceniające zamyka wystawienie przez producenta deklaracji zgodności CE. Dla przypadków określonych w pozostałych dyrektywach, deklaracja ta jest dołączona do produktu, albo udostępniana na żądanie organów nadzoru rynku.

Wszystkie te działania zostały ustanowione w celu eliminowania barier w przepływie towarów na rynku Unii. Kraje członkowskie nie mogą zakazać wprowadzenia na swój rynek wyrobu z oznakowaniem CE.

Jeśli dany wyrób podlega przepisom chociaż jednej dyrektywy nowego podejścia, to bez oznakowania CE nie może być wprowadzany do obrotu ani użytkowania na terenie Unii Europejskiej.

Deklaracja zgodności – dokument wystawiany przez producenta wyrobu albo jego upoważnionego przedstawiciela, stanowiący wiążące prawnie przyrzeczenie stwierdzające zgodność wyrobu z wymaganiami zasadniczymi właściwych dyrektyw Unii Europejskiej.[1]

Wyroby przed wystawieniem przez producenta deklaracji zgodności powinny być poddane procedurze oceny zgodności i jeśli wynika to z odrębnych przepisów uzyskać właściwe certyfikaty.[2]

Na wyroby posiadające deklarację zgodności nakładane jest oznaczenie CE.

Wystawienie przez producenta deklaracji zgodności wiąże się z dużą odpowiedzialnością, gdyż:
„    

Domniemywa się, że wyrób, na którym umieszczono oznakowanie zgodności lub dla którego sporządzono dokumentację potwierdzającą spełnienie zasadniczych wymagań, jest zgodny z wymaganiami określonymi w obowiązujących przepisach.
   ”
— Dz. U. z 2002 r. Nr 166, poz. 1360, art. 12.

Wyrób podlegający ocenie zgodności nieposiadający deklaracji zgodności, nie może być wprowadzony do obrotu lub oddany do użytkowania na terytorium Unii Europejskiej




akurat tak się składa, że sprowadzałem łódź i obecnie również sprowadzam i UC nie musi wpuścić na terytorium UE wyrobu bez oznaczenia CE. 

A ja trochę poczekam jak koledzy Ci pomogą ten problem rozwiązać, chyba że chcesz koniecznie sam certyfikować

« Ostatnia zmiana: Listopad 09, 2012, 23:42:07 wysłana przez mzalewski »
RADOŚĆ Z PŁYWANIA ZACZYNA SIĘ TAM, GDZIE KOŃCZY SIĘ EKONOMIA

Pozdrawiam  Marcin  SAN210TE  SAN210  - ex Sea Doo RXT-X 255 - ex

Listopad 10, 2012, 08:27:36
Odpowiedź #9
Tak trzeba chyba zaczekać mam już parę kontaktów do osób które mogą pomóc i dam znać oczywiście  jak wyjdzie a o certyfikowaniu nie ma mowy bo to długa i kosztowna procedura a finał i tak nie jest znany.
Pozdrawiam

Listopad 10, 2012, 08:55:58
Odpowiedź #10
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 3116
  • GoFast Powerboat Builder
    • Warszawa
    • Spectre Boats INC
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Czyli kilka osób może Ci pomóc :) na terenie Niemiec w szczególności????

Jeżeli łódka jest używana i nie posiada CE to niestety na terenie Niemiec
musisz liczyć się z dodatkową opłatą za sporządzenie stosownego certyfikatu.

Chyba, że kontakty do pomocnych osób się sprawdzą :D :D :D
Jakieś tego typu "kontakty" to może u nas jeszcze jakoś mogłyby się sprawdzić!
Ale na terenie Niemiec?
Masz młotek gumowy ::)  ;)

Styczeń 03, 2013, 18:55:51
Odpowiedź #11
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 5
    • Wrocław
  • Akwen: Adriatyk
Witam, czy coś w sprawie CE się wyjaśniło właśnie odebrałem łódz z USA i mam podobny problem.
mach 1 playmate by freedom boats mercrusier 5,7 v8 260

Styczeń 03, 2013, 19:14:24
Odpowiedź #12
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 22
kolega sprowadzał łódz  z usa przypłyneła do polski miał ten sam problem jest obejscie tego przepisu jak jest ktos zainteresowany to prosze na priv pisac dam namiary
bayliner capri+mariner 40

Styczeń 11, 2013, 09:05:59
Odpowiedź #13
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 1
    • bialystok
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
witam ,interesuje mnie ogarniecie certyficatu ce ,chce lodz ze stanow sprowadzic, czekam na kontakt z kims konkretnym albo o pomoc kogos kto miat z tym doczynienia

Kwiecień 15, 2013, 11:35:16
Odpowiedź #14
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 4
    • Radom
  • Akwen: WJM

Witajcie

Łodź zakupiona przeze mnie w PL, wcześniej sprowadzona z USA ma przytwierdzony do burty okrągły
znaczek z oznaczeniem  CE i nr chyba 1406.
Czy powinienem mieć jeszcze jakiś "papierkowy" certyfikat?
Pozdrawiam DD