Autor Wątek: CERTYFIKAT EUROPEJSKI CE NA ŁÓDZ Z USA  (Przeczytany 26677 razy)

Czerwiec 08, 2018, 19:21:05
Odpowiedź #30
Tak
Kupić łódź u polskiego producenta ;D

Lipiec 23, 2019, 09:32:29
Odpowiedź #31
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 1
    • Józefosław
  • Akwen: Adriatyk
Czy macie może więcej informacji na temat CE? Moja łódź jest w „drodze” i nie wiem na którym etapie mogę spodziewać się problemu braku CE. Czy już w porcie na cle, czy dopiero przy rejestracji?
Ktoś już rozwiązał ten problem?

Lipiec 25, 2019, 22:48:47
Odpowiedź #32
  • **
  • Wiadomości: 83
    • Warszawa
  • Akwen: WJM
Problem zapewne pojawi się w porcie przy cleniu. Na dzień dzisiejszy jeszcze CE nie jest potrzebny do rejestracji. Zacznij już ogarniać temat z jakąś konkretna agencja celna bo jeżeli lodka idzie przez DE to nie przejdzie bez certyfikatu.

Wrzesień 11, 2019, 22:21:26
Odpowiedź #33
  • **
  • Wiadomości: 30
    • Warszawa
  • Akwen: Wody lokalne
Można oclić w DE ! Wiem bo to przechodziłem
Spark 3up 2016 iBR VTS
RXP 300 RS

Grudzień 09, 2019, 11:56:27
Odpowiedź #34
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 6
    • Kolsko
  • Akwen: Odra środkowa
witam.Kupilem lodz amerykanska w Norwegi i na urzedzie celnym w PL powstal problem ze lodz nie posiada certyfikatu CE.Moze ktos ma jakis pomysl jak to obejsc albo gdzie uzyskac taki certyfikat?

Grudzień 12, 2019, 18:32:18
Odpowiedź #35
  • Sternik Motorowodny
  • ***
  • Wiadomości: 222
    • Warszawa
  • Akwen: Zalew Zegrzyński

Kilka osób pytało o CE, a nikt nie napisał jak sobie poradził....?
Czyżby wodzie odesłali poza kraje wspólnoty?
A może poszły "do młyna"? Podobno UC w Warszawie "zutylizował" już dużo łodzi (na koszt importera)…? >:(

Poza bramką w Rotterdamie są jakieś inne ekonomicznie uzasadnione szanse? ;D
Motorówki - Cobalt 206 5.0Gi Volvo Penta & Rinker U-181 3.0 Mercruiser
Skuter- - Honda AQUATRAX F-12

Grudzień 14, 2019, 14:12:29
Odpowiedź #36
  • **
  • Wiadomości: 83
    • Warszawa
  • Akwen: WJM

Kilka osób pytało o CE, a nikt nie napisał jak sobie poradził....?
Czyżby wodzie odesłali poza kraje wspólnoty?
A może poszły "do młyna"? Podobno UC w Warszawie "zutylizował" już dużo łodzi (na koszt importera)…? >:(

Poza bramką w Rotterdamie są jakieś inne ekonomicznie uzasadnione szanse? ;D

To proste nikt nie ma ochoty w necie przyznawać się do omijania obowiązującego w PL prawa.
Dziwne jest to ze pomimo ograniczenia importu lodzi z USA ( CE i clo) nie widać wzrostu cen za  uzywane lodzie zza oceanu.

Grudzień 15, 2019, 20:35:35
Odpowiedź #37
  • ***
  • Wiadomości: 179
    • Illinois
  • Akwen: Wody lokalne
wydaje mi się, że "eksporterzy używek" po prostu nie czekają aż łódka, nie zostanie przepuszczona i "produkują", preparują certyfikaty, naklejki, może dodatkowo czasami trzeba to jakoś wspomóc finansowo przy dopuszczeniu, itd....Kombinują pełną parą i to przechodzi

Jeden gość mi naopowiadał , że jak sprowadzał parę lat temu to przed odprawą ponaklejał same naklejki CE i to przeszło...

Więc się nie dziwię , że nikt tym się nie chwali, jeszcze parę lat temu można było nawet na allegro znaleźć ogłoszenia "załatwiamy, pomagamy przy CE"

Grudzień 16, 2019, 12:12:24
Odpowiedź #38
  • *****
  • Wiadomości: 698
  • Od 10 lat pływam po Pojezierzu Bran-Meklem
    • Górny Śląsk
  • Akwen: Niemcy
Znalazłem coś takiego, widać że za pieniądze przeprowadzą proces certyfikacji.

http://www.multicert.pl/oferta/rejestracja-i-badania-lodzi/certyfikacja-lodzi
MY Elizabeth CD czyli Nautika 1000

Grudzień 16, 2019, 16:09:43
Odpowiedź #39
  • ***
  • Wiadomości: 120
  • Morski sternik wehikułu GTI 130SE
    • Śląsk
  • Akwen: Wody lokalne
No chyba wszystkie certyfikaty są za pieniądze :)
A nie jest tak, że prywatny import nie podlega takim obostrzeniom?

Grudzień 17, 2019, 13:10:02
Odpowiedź #40
  • *****
  • Wiadomości: 698
  • Od 10 lat pływam po Pojezierzu Bran-Meklem
    • Górny Śląsk
  • Akwen: Niemcy
Z tego co wiem, to nie zarejestrują jachtu bez CE.
Jak ja rejestrowałem to musiałem go mieć. Stocznia Delphia z olecka go mi przekazała.
Ponadto znak CE jest na tabliczce znamionowej jachtu.
MY Elizabeth CD czyli Nautika 1000

Grudzień 17, 2019, 15:53:21
Odpowiedź #41
  • Sternik Motorowodny
  • ***
  • Wiadomości: 222
    • Warszawa
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
Nie rejestrują nowych bez CE.
Importowane bez CE nie opuszczą składu celnego.
Wciąż są importowane ponieważ wciąż jest bramka w Rotterdamie
Ceny przez ostatni rok wzrosły
Motorówki - Cobalt 206 5.0Gi Volvo Penta & Rinker U-181 3.0 Mercruiser
Skuter- - Honda AQUATRAX F-12

Grudzień 26, 2019, 20:29:17
Odpowiedź #42
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 6
    • Kolsko
  • Akwen: Odra środkowa
Tylko z tego co sie orjentuje to firmy z usa posiadaja takie cetyfikaty.Nie sa one naklejane jezeli ida na rynek amerykanski.W usa nie jest wymagany.