Autor Wątek: Certyfikat zgodności jednostki  (Przeczytany 261 razy)

Listopad 06, 2018, 15:57:14
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 8
    • Hamburg
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Witam. Posiadam Łódź Regal 2150 gdy ja kupowałem a następnie rejestrowałem przed 3 Laty w PZMINW w Warszawie nikt mnie nie zapytał o Certyfikat Zgodności Jednostki ponieważ nie był wymagany taki dokument. Teraz chciałbym sprzedać tą Jednostkę jest dwóch zainteresowanych jeden z Austri a Drugi z Niemiec ale bez tego certyfikatu nie kupią bo nie zarejestrują tej Łodzi. Pisałem już do producenta jednostek Regal siedzibę maja na Florydzie o dziwo po dwóch godzinach otrzymałem odp ze niestety oni mi nie wystawią takiego Certyfikatu bo na Europę wystawia taki Certyfikat International Marine Certification Institute w Belgi. Tam oczywiście tez napisałem że producent wysłał mnie do nich opisałem ze Jednostka zarejestrowana jest w Polsce podałem oczywiście wszystkie dane Lodzi i echo. Czy może miał ktoś taki przypadek i wie czy mozna taki Certyfikat w Polsce. Mało tego ta jednostka miała taki certyfikat bo dzwoniłem do PZMINW i przy pierwszej rejestracji był we wniosku wpisany ze dołancza się certyfikat zgodności jednostki taki miły Pan powiedział ze wyciągnie mi go z archiwum lecz po dwóch godzinach dostałem odp że niestety w dokumentach tej jednostki które znajdują się w archiwum nie ma tego Certyfikatu. Jasli ma ktoś wiedzę jak to załatwić to proszę o pomoc.

Listopad 06, 2018, 17:29:10
Odpowiedź #1
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5446
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
A importera/dystrybutora pytałeś?
Pzdr,
Arek

Eurocrown 195CCR + Mariner Optimax 135

Listopad 07, 2018, 11:13:28
Odpowiedź #2
  • *****
  • Wiadomości: 1535
    • Warszawa
    • Usługi szkutnicze
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
Kopie CE powinien wystawić producent łodzi lub wykonawca jednostki, jeśli z jakichś powodów jest to niemożliwe można zatrudnić orzecznika technicznego który wystawi papierek że jacht jest wyprodukowany zgodnie z normami /o ile jest/ na okręcie trwale przytwierdzi indywidualny nr a drugą tabliczkę przekaże Armatorowi do trwałego przymocowania w okreslonym miejscu wewnątrz jachtu.
Inną sprawą jest że skoro CE było wydane to obie tabliczki na jachcie być powinny i po nr możnaby ten świstek odzyskać. Warto sprawdzić czy CE wystawił producent, PZŻ czy Lloyd.
« Ostatnia zmiana: Listopad 07, 2018, 11:23:40 wysłana przez panpikuś »
Stopy wody pod śrubą.
Pzdr Adam.

Listopad 07, 2018, 13:04:57
Odpowiedź #3
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 8
    • Hamburg
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Pisałem wczoraj do dystrybutora na Polskę i niestety oni nie mogą czegoś takiego wystawić . Pozdrawiam

Listopad 08, 2018, 08:52:39
Odpowiedź #4
  • ****
  • Wiadomości: 326
  • Akwen: Warta
Nie wiem czy tak jest w łodziach ale w maszynach jest tak, że można samemu przeprowadzić "ocenę zgodności z normami bezpieczeństwa", na tej podstawie wystawia się Deklarację Zgodności WE co skutkuje prawem do nadania znaku CE.
Poza wyjątkami większość maszyn można w ten sposób zrobić (np. stare tokarki). Oczywiście, w przypadku jeśli urządzenie nie spełnia norm należy je dostosować (przebudować). Czasem jest to niemożliwe a czasem nieopłacalne.
Stąd poszedłbym tropem Panpikusia - poszukaj kogoś kto umie/ma prawo przeprowadzić ocenę zgodności i wystawi ci deklarację oraz znak CE.
Shetland 570 + Tohatsu 75 TLDI