Morka Opublikowano 26 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2012 Cześć! Zerknijcie proszę: http://bip.msit.gov.pl/portal/bip/21/1002/Projekt_rozporzadzenia_Ministra_Sportu_i_Turystyki_w_sprawie_uprawiania_turystyk.html Zobaczcie co szykują, wiele rzeczy mnie się nie podoba, napisałem już swoją opinię na ten temat do ministerstwa. Najbardziej absurdalne są moim zdaniem wymagania na starszego sternika motorowodnego. Żeby legalnie pojeździć skuterem albo motoróweczką z silnikiem powyżej 60 kW będzie trzeba odbyć 200 godzin stażu NA MORZU (sic!), no i uczyć się niezbędnej na skuterach nawigacji morskiej :) Proponuję róznież zgłąszać na piśmie swoje uwagi do Ministerstwa Pozdrawiam i mam nadzieję, że moje wypociny ktoś w Ministerstwie przeczyta. Piotrek Lewandowski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzalewski Opublikowano 26 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2012 tak to jest jak ludzie bez znajomości realiów dorywają się do tworzenia prawa, a wiadomo Pani Minister jest osobą całkowicie niekompetentną...... skoro jest projekt to powinny być jakieś uzgodnienia, więc stroną dla MSiT jest PZMiNW i podobne PZMiNW nie jest naszym sojusznikiem, im zależy na jak największej liczbie uprawnień, patentów, zezwoleń, gdyż otrzymanie takowych generuje dla nich przychody. a może tak stworzyć stowarzyszenie motorowodniaków lub inną organizację jako stronę do rozmów z MSiT wtedy można byłoby wspólnie opracować jakieś wytyczne i siąść do rozmów z MSiT, bo nowe prawo, nowe nieżyciowe bzdury będą. aby założyć stowarzyszenie zwykłe potrzeba minimum i tylko 3 członków, status , nawet nie podlega rejestracji w KRS, tylko zgłoszenie, na mocy ustawy ma jednak zdolność prawną Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ra_dek Opublikowano 26 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2012 Stowarzyszenie ma sens ale wpływu na obecne wprowadzane bzdety nie będzie niestety miało. Już poszło w mediach że rząd nie wyrabia, że biedne szkoły nie mogą uczyć... nie mają czasu się nad tym zastanawiać, przejdzie to rozporządzenie /projekt/ z linku. PZMiNW... liczy się tylko zysk i posadki a to gwarantują patenty, licencje, przeglądy itp. Ktoś słyszał żeby on zrobili coś aby ułatwić ludziom życie? W Polsce związki są dla związkowców, a głównie dla ich władz i całego zaplecza zjadaczy państwowych dotacji. Przydał by się jakiś organ który reprezentowałby ludzi, a nie interesy małej grupy umoczonej w strukturach organizacji. Obawiam się jednak że niewiele w tym temacie da się zdziałać, prawdopodobnie nowa struktura szybko przybierze obowiązujące u "konkurencji" zwyczaje. Jak już pisałem moim zdaniem powinno nastąpić poluzowanie przepisów. Osobiście nie mam zamiaru robić patentu tylko po to aby kilka razy w roku popływać pontonem z małym silnikiem. Na szczęście pod tym względem chyba nic się nie zmieni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzalewski Opublikowano 26 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2012 prawdopodobnie nowa struktura szybko przybierze obowiązujące u "konkurencji" zwyczaje. nie zgodzę się, że stowarzyszenie stanie się drugim PZMiNW, to nie realne .............. przykład innych stowarzyszeń sportowych, nawet w piłce nożnej, pokazuje iż mimo za przeciwnika mieli nietykalny beton, to brali udział w komisjach sejmowych i mieli swój wkład nad nową ustawą dot. imprez masowych, itd... na pewno parę spraw jest do ugryzienia ............... dla mnie bzdura to np. licencja na holowania narciarza, która powinna być automatyczna po uzyskaniu uprawnień st. sternika, analogicznie do prawka kat.B, które umożliwia holowanie przyczepki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq8erb Opublikowano 26 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2012 Pani Ministra bo tak ta przeurocza Pani minister pragnie się tytułować ;) tą ustawą znacznie utrudni dostęp do uprawnień St. Sternika Motorowodnego. Staż 200h na morzu to duże utrudnienie. Przynajmniej limit mocy silników dla St. Motorowodnego powinien być podniesiony do 75kW co dało by ok 100KM. Już tej mocy można zakupić skuter. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzalewski Opublikowano 26 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2012 Przynajmniej limit mocy silników dla St. Motorowodnego powinien być podniesiony do 75kW co dało by ok 100KM. Już tej mocy można zakupić skuter. to właśnie przez takie pomysły prawo jest jakie jest, jaki masz wybór w nowych skuterach poniżej 100KM ? nawet na kawasaki.com nie widzę już stojaków. Nie wiem czy polaris jeszcze jakieś skutery robi. Może jeszcze jakieś nowe stojaki mają mniej niż 100KM, ale kto je kupuje ?, wąska grupa osób najczęściej do freestyle'u. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq8erb Opublikowano 26 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2012 Zawsze to większe pole do manewru ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 26 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2012 Chyba będę musiał zgłosić prośbę do Pani Minister o wyasygnowanie odpowiedniej kwoty na skrócenie łódeczki. Teraz tylko 12metrów. A z patentem sternika ograniczeń nie ma! Prawo jazdy mam zwykłe, a mogę prowadzić samochód z silniczkiem 600cm mogę również prowadzić autko z motorkiem 8 litrów. :) :) :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ra_dek Opublikowano 26 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2012 Z małymi silnikami też jest bajzel. Ktoś wdział silnik 10kW? Silniki zwykle maja 10 a potem dopiero 15 ale KM. No i jest maga problem z hausbotami bo bez patentu już się chyba nie popływa! Przeanalizowałem pobieżnie tekst i nie ma tam mowy o większej mocy i prędkości do 15 km. Branża czarterowa dostanie pupie, a mali jak ja nie popływają "domkiem" bez patentu, bo przecie 10kW go nie popchnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 26 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2012 Ale nie ma tych ograniczeń odległości pływania na wodach morskich w przypadku SSM i MSM... (...) Niestety uprawnienia wynikłe z posiadanych patentów zostaną znacząco ograniczone np: - starszy sternik motorowodny uprawniony będzie do prowadzenia prowadzenia jachtów motorowych po śródlądziu bez ograniczeń zaś po wodach morskich jachtów o dł. do 12 m w odległości do 4 Mm od brzegu (§14 Rozp.); - morski sternik motorowy uprawniony będzie do prowadzenia prowadzenia jachtów motorowych po śródlądziu bez ograniczeń zaś po wodach morskich jachtów o dł. 16 m. w odległości do 200 Mm od portu schronienia (§ 15 Rozp.). (...) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 26 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2012 Coś nie tak Musti. Mam dokument ze strony naszej Minister który mówi "osoba posiadająca patent SSM jest uprawniona do: - prowadzenia jachtów motorowych o długości kadłuba do 12m po: b) innych wodach morskich w strefie do 20Mm od miejsca schronienia. Natomiast §14 dotyczy patentu mechanika ??? Czyżby krążyło w necie kilka wersji rozporządzenia? :D :D :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 26 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2012 No i jest maga problem z hausbotami bo bez patentu już się chyba nie popływa! Przeanalizowałem pobieżnie tekst i nie ma tam mowy o większej mocy i prędkości do 15 km. Branża czarterowa dostanie pupie, a mali jak ja nie popływają "domkiem" bez patentu, bo przecie 10kW go nie popchnie. W tym przypadku nic się nie zmienia - bez patentu pływamy jak do tej pory. Mylisz pojęcia - powyższe określa ustawa o żegludze, a zmiany dotyczą wymaganych uprawnień określanych rozporządzeniem Ministra Sportu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 26 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2012 Coś nie tak Musti. Mam dokument ze strony naszej Minister który mówi "osoba posiadająca patent SSM jest uprawniona do: - prowadzenia jachtów motorowych o długości kadłuba do 12m po: b) innych wodach morskich w strefie do 20Mm od miejsca schronienia. Może niejasno napisałem - kolega @ErBi postraszył nas, ze będą ograniczenia a jest tak jak do tej pory... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
giees Opublikowano 26 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2012 Widać jednak, że projekt Rozporządzenia ze Starszych SM na siłę chce zrobić wilków morskich. Żeby było jasne uważam, że żadne patenty nie są potrzebne do uprawiania turystyki wodnej bo pływają ludzie, nie patenty a nierozważne głupki trafiają się z patentami i bez. Jednak z drugiej strony mając wypływanych trochę godzin i rejsów po morzach i Oceanie, wiem jak może to być niebezpieczne dla mało rozważnego i niedoświadczonego bezpatentowca. Może lepiej jednak dla takiego jednego z drugim niedoszłego wilka morskiego, niech lepiej odbędzie jakiś podstawowy kurs i może coś w głowie zostanie a praktyka morska nabyta przy kimś doświadczonym pomoże uniknąć przykrych zdarzeń. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jzsho Opublikowano 26 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2012 Widać aż nadto dobrze, wpływ pewnych ludzi, na nowe przepisy. Chodzi tutaj szczególnie o uprawnienia na starszego sternika. Już kolesie liczą pieniądze zrobione na kosztownych rejsach morskich, szkoleniu oraz obozach edukacyjnych. Stać was na mocny skuter , szybki jacht motorowy, chcecie pływać rekreacyjnie i mieć zapas mocy w manetce gazu, to bulić kasę za 200 godzin rejsu morskiego, w końcu ma prawo być drożej niż 200 godzin na śródlądziu. Tak s.... przy żłobie robią kaskę zmieniając przepisy. A że na zdrowy rozsądek sensu w morskich rejsach dla posiadaczy np. skuterów nie ma żadnego, kogo to obchodzi. Brak mi słów co się wyprawia w naszym kraju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariusz Opublikowano 26 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2012 Widać jednak, że projekt Rozporządzenia ze Starszych SM na siłę chce zrobić wilków morskich. Żeby było jasne uważam, że żadne patenty nie są potrzebne do uprawiania turystyki wodnej bo pływają ludzie, nie patenty a nierozważne głupki trafiają się z patentami i bez. Jednak z drugiej strony mając wypływanych trochę godzin i rejsów po morzach i Oceanie, wiem jak może to być niebezpieczne dla mało rozważnego i niedoświadczonego bezpatentowca. Może lepiej jednak dla takiego jednego z drugim niedoszłego wilka morskiego, niech lepiej odbędzie jakiś podstawowy kurs i może coś w głowie zostanie a praktyka morska nabyta przy kimś doświadczonym pomoże uniknąć przykrych zdarzeń. Grzesiek nie zgadzam sie z Twoja opinia...cytuję.." Żeby było jasne uważam, że żadne patenty nie są potrzebne do uprawiania turystyki wodnej bo pływają ludzie, nie patenty". Analogicznie mogłbym napisac,ze do jazdy samochodem tez nie jest potrzebne prawo jazdy, bo ludzie prowadza auta , a nie dokument.Myslę,ze patenty sa potrzebne, byc może trzeba lepiej sprecyzować do czego uprawniają, i zakres kwalifikacji jaki jest obowiazkowy by je uzyskać.Jak to mówią sąsiedzi ze wschodu...pożywiom-uwidim . . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 26 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2012 Niestety mamy co wybraliśmy. "Ob" Leśne dziadki decydują o sporcie motorowodnym. O rodzinie decydować chce Jareczek co ma kota w domu (chyba jeszcze) O motorowodniactwie doradzają leśne dziadki i politycy z łódeczkami z papieru. A Pani Minister to całkiem całkiem kobitka ;) Mam rację ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jack Sparrow Opublikowano 26 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2012 Tu się Zibi z tobą całkowicie zgadzam mamy co wybraliśmy >:D lub w moim przypadku " wybraliście " bo ja do tego ręki nie przyłożyłem :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzalewski Opublikowano 26 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2012 A Pani Minister to całkiem całkiem kobitka ;) racje masz, tylko że nadaje się na ministra turystyki a nie sportu ...... i ciągle jakieś babole wychodzą w ministerstwie sportu, kobitka tego nie ogarnia nie ma pojęcia, tam trzeba silnego człowieka z wiedzą, a nie z ładną d....... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jack Sparrow Opublikowano 27 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2012 Masz rację tego dobrym przykładem był Lato :D :D :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzalewski Opublikowano 27 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2012 Ona jest ekonomistą, a w turystyce liczy się tylko ekonomia i promocja, czyli walory najczęściej wizualne ;D, i do tego się Ona nadaje, a sport jest niewymierny finansowo, tabelki z kosztami nie dadzą medali, tu trzeba silnej ręki, a oponentami najczęściej są starzy działacze związkowi(tkz. beton), który co najwyżej robią podśmiechujki z Pani w mini, przytakują jej, a i tak robią swoje..... wysokie wymaganie patentowe ograniczają dostępność do sportów motorowodnych, a to też ma wpływ na konkretne pieniądze i branżę.... zakładając wypożyczalnie np. skuterów wodnych, wypożyczający musi mieć patent, którego z reguły nie ma, a Ci co go posiadają to mają z reguły jakiś własny sprzęt pływający. Może powinno być więcej rodzai patentów, bo morze to nie śródlądzie, ponton to nie SR-23 :) , a skuter to nie jacht 11 metrowy pływający po morzu, a dziś wszystko do jednego wora.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
giees Opublikowano 27 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2012 Może powinno być więcej rodzai patentów, bo morze to nie śródlądzie, ponton to nie SR-23 :) , a skuter to nie jacht 11 metrowy pływający po morzu, a dziś wszystko do jednego wora.... A może by tak jednak w drugą stronę i w ogóle zrezygnować z patentów? Po co dawać jeszcze więcej "leśnym dziadkom" zarabiać O0. Żadne statystyki policyjne nie wskazują na to, że nie posiadający patentów spowodowali więcej wypadków na wodzie. Jest wręcz przeciwnie, bezpatentowcy pływają ostrożniej C:-). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzalewski Opublikowano 27 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2012 gdyby to ode mnie zależało jeszcze dziś bym podpisał likwidację patentów na śródlądziu i do 2mil na brzegu na morzu, wprowadziłbym jednak obowiązkowe ubezpieczenie jednostek pływających. W USA to działa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek10 Opublikowano 31 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2012 Otrzymałem oficjalne stanowisko MSiT w temacie - poniżej dokładny cytat: Szanowny Panie Redaktorze, Poniżej stanowisko Ministerstwa Sportu i Turystyki w interesującej Pana sprawie: Zasadnicze kwestie dot. uprawiania turystyki wodnej (w tym szkoleń) uregulowane są w ustawie z 21 grudnia 2000 r. o żegludze śródlądowej. Art. 37a ust. 3 tej ustawy mówi, że uprawianie turystyki wodnej na jachtach żaglowych o długości kadłuba powyżej 7,5 m lub motorowych o mocy silnika powyżej 10 kW wymaga posiadania dokumentu kwalifikacyjnego (patentu), wydanego przez właściwy polski związek sportowy. Zgodnie z art. 37a ust. 15 ustawy o żegludze śródlądowej przygotowany został projekt rozporządzenia w sprawie uprawiania turystyki wodnej, który zastąpi dotychczasowe rozporządzenie z 9 czerwca 2006 r. w sprawie uprawiania żeglarstwa. Projekt konsultowany był ze środowiskiem żeglarskim. Złożoność i specyfika materii aktu prawnego, a także różnorodność propozycji płynących od partnerów spowodowały wydłużenie prac nad przygotowaniem ostatecznej wersji rozporządzenia. W najbliższym czasie wypracowany projekt ponownie trafi do konsultacji społecznych, a ewentualne uwagi zostaną dodatkowo przedyskutowane podczas planowanego spotkania z organizacjami żeglarskimi. Jednym z postulatów zgłaszanych przez środowiska żeglarskie był ten, by nie wprowadzać zmian w przepisach w trakcie trwania sezonu żeglarskiego. Należy podkreślić, że patenty wydane dotychczas zachowują swoją ważność. Osoby, które są posiadaczami tych dokumentów mogą uprawiać turystykę wodną w zakresie określonym dla danego patentu (jest on opisany na blankiecie patentu). Szkolenia w zakresie żeglarstwa mogą być obecnie prowadzone w oparciu o ustawę o żegludze śródlądowej, według systemów szkoleń zatwierdzonych przez Ministra Sportu i Turystyki. Pozdrawiam, Karolina Kaczmarczyk ----------------------------------------------- Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 1 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2012 Otrzymałem oficjalne stanowisko MSiT w temacie - poniżej dokładny cytat: Szanowny Panie Redaktorze, Poniżej stanowisko Ministerstwa Sportu i Turystyki w interesującej Pana sprawie: Projekt konsultowany był ze środowiskiem żeglarskim. Złożoność i specyfika materii aktu prawnego, a także różnorodność propozycji płynących od partnerów spowodowały wydłużenie prac nad przygotowaniem ostatecznej wersji rozporządzenia. W najbliższym czasie wypracowany projekt ponownie trafi do konsultacji społecznych, a ewentualne uwagi zostaną dodatkowo przedyskutowane podczas planowanego spotkania z organizacjami żeglarskimi. Jednym z postulatów zgłaszanych przez środowiska żeglarskie był ten, by nie wprowadzać zmian w przepisach w trakcie trwania sezonu żeglarskiego. Należy podkreślić, że patenty wydane dotychczas zachowują swoją ważność. Osoby, które są posiadaczami tych dokumentów mogą uprawiać turystykę wodną w zakresie określonym dla danego patentu (jest on opisany na blankiecie patentu). Szkolenia w zakresie żeglarstwa mogą być obecnie prowadzone w oparciu o ustawę o żegludze śródlądowej, według systemów szkoleń zatwierdzonych przez Ministra Sportu i Turystyki. Pozdrawiam, Karolina Kaczmarczyk ----------------------------------------------- Szanowny Panie Redaktorze! Z cytowanej wypowiedzi wynika, że Ministerstwa Sportu i Turystyki ma swoich partnerów i konsultantów w środowisku żeglarskim. Z pisma nie wynika aby Ministerstwo i Pani Kaczmarczyk mieli pojęcie o motorowodniactwie. :) Można wyciągnąć dalej idące wnioski, że nie jest im znana taka organizacja jak PZMiNW ;) Z pisma nie wynika również aby Ministerstwo wzięło pod uwagę stanowisko jakiegokolwiek motorowodniaka. Nie pozostaje nic innego jak wystrugać sobie żagielek i zamocować sobie w motorówce czy skuterze :D Idę poszukać odpowiedniego patyka ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.