Autor Wątek: Nowe Prawo Wodne  (Przeczytany 42952 razy)

Listopad 28, 2016, 20:03:53
Odpowiedź #15
  • *****
  • Wiadomości: 1127
    • Pruszcz Gdański
  • Akwen: Zatoka Gdańska
Pozdrawiam Jarek
Sea Ray 280/315    2 x MerCruiser 4,3 MPI 220 hp
Sea Doo Challenger 180 SE   1,5 MPI  215 hp

Listopad 28, 2016, 20:47:22
Odpowiedź #16
  • *****
  • Wiadomości: 2830
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
Lubię sobie poczytać komentarze pod artykułami.

3-ci jest wyznacznikiem "Nareszcie Warszawka przestanie zanieczyszczać Mazury ..."

Moim zdaniem większość (która nie ma i nie użytkowuje łodzi) traktuje tę drugą część jako "burżujów" i pewnie nie ma nic przeciwko dowaleniu im podatków (a dobrze tak bogaczom)

I chyba przyjęli błędną koncepcję obrony, że ludzie będą stać po szuwarach.
Nie będą j- ezeli na jachcie, motorówce mają silnik większy niż 9,9 KM bo nie będą chcieli płacić opłaty za poruszanie się poza szlakiem.

Generalnie - tak jak pisałem - "się uzupełni prawo" lub wyda wyjaśnienia - jakby nie można było od razu
Na miejscu protestujących bym wypunktował

- czy łodzie REKREACYJNE/TURYSTYCZNE/SPORTOWE o silnikach powyżej 9,9 KM MUSZĄ występowac o pozwolenie wodno=prawne chcąc zbaczać ze szlaku ?
- czy faktycznie nie będzie można samemu w marinach slipować łodzi
- jak to będzie z tym podatkiem dennym i skoro do tej pory mariny nic nie płaciły to może stopniować podwyżki
- jak to będzie z pływaniem w strefie morskiej przybrzeżne

To chyba te najważniejsze wątpliwości
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Listopad 28, 2016, 21:39:28
Odpowiedź #17
  • *****
  • Wiadomości: 810
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Lubelskie
  • Akwen: Morze Egejskie
Moją odpowiedzią dla tej"dobrej zmiany", będzie wywiezienie w czerwcu łodzi na cały sezon do Grecji.
Lema Gen II Volvo Penta 4,3 GXI Vortec V6 228 HP

Listopad 28, 2016, 21:50:38
Odpowiedź #18
  • ****
  • Wiadomości: 266
    • okolice Warszawy
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
Lubię sobie poczytać komentarze pod artykułami.

3-ci jest wyznacznikiem "Nareszcie Warszawka przestanie zanieczyszczać Mazury ..."


... Jak mawia mój kolega posiadacz dużej firmy czarterowej > żeby nie ta warszawska stonka, to moja i wiele innych firm dawno by była zamknięta

Listopad 28, 2016, 22:08:58
Odpowiedź #19
  • *****
  • Wiadomości: 2830
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
Moją odpowiedzią dla tej"dobrej zmiany", będzie wywiezienie w czerwcu łodzi na cały sezon do Grecji.

Jedziemy razem ? Tylko, że ja znowu na 100% promem z Triestu. Wolę płynąć jak prowadzić. Z tym, że wysiadka w Igumenisie
Wyjazd z W-Wy o 7mej rano i jesteśmy o pólnocy w Triescie, zaokrętowanie 2 rano, prom odpływa 4-5 rano a w Igumenisie jest 7 rano. Więc w okolice Jońskiego dotarcie zajmuje 2 dni i na 3-ci dzień rano pływasz wypoczęty
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Listopad 28, 2016, 22:43:28
Odpowiedź #20
  • ****
  • Wiadomości: 485
  • http://www.dargocice.pl
    • http://www.dargocice.pl
    • Dargocice
  • Akwen: Wody lokalne
Wydaje mi się Panowie, że trochę przesadzacie, poczekajcie na to nowe
prawo wodne a później zadecydujcie. 

Listopad 28, 2016, 23:04:45
Odpowiedź #21
  • *****
  • Wiadomości: 925
  • J.Rożnowskie,J.Jeziorak-Zalew Wiślany
  • Akwen: Wody lokalne
Lubię sobie poczytać komentarze pod artykułami.

3-ci jest wyznacznikiem "Nareszcie Warszawka przestanie zanieczyszczać Mazury ..."

Moim zdaniem większość (która nie ma i nie użytkowuje łodzi) traktuje tę drugą część jako "burżujów" i pewnie nie ma nic przeciwko dowaleniu im podatków (a dobrze tak bogaczom)

I chyba przyjęli błędną koncepcję obrony, że ludzie będą stać po szuwarach.
Nie będą j- ezeli na jachcie, motorówce mają silnik większy niż 9,9 KM bo nie będą chcieli płacić opłaty za poruszanie się poza szlakiem.

Generalnie - tak jak pisałem - "się uzupełni prawo" lub wyda wyjaśnienia - jakby nie można było od razu
Na miejscu protestujących bym wypunktował

- czy łodzie REKREACYJNE/TURYSTYCZNE/SPORTOWE o silnikach powyżej 9,9 KM MUSZĄ występowac o pozwolenie wodno=prawne chcąc zbaczać ze szlaku ?
- czy faktycznie nie będzie można samemu w marinach slipować łodzi
- jak to będzie z tym podatkiem dennym i skoro do tej pory mariny nic nie płaciły to może stopniować podwyżki
- jak to będzie z pływaniem w strefie morskiej przybrzeżne

To chyba te najważniejsze wątpliwości
Ja znalazłem tam to,ktos wpisał;
to wcale nie jest pomysł PiS. dobrze pamiętam, że mowa o tym była jeszcze przed erą obecnie nam panujących;
http://kursmazury.com/prawo-wodne-historia-choroby/

Listopad 28, 2016, 23:07:17
Odpowiedź #22
  • ****
  • Wiadomości: 266
    • okolice Warszawy
  • Akwen: Zalew Zegrzyński

Listopad 29, 2016, 09:13:24
Odpowiedź #23
  • *****
  • Wiadomości: 2830
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
Ja znalazłem tam to,ktos wpisał;
to wcale nie jest pomysł PiS. dobrze pamiętam, że mowa o tym była jeszcze przed erą obecnie nam panujących;
http://kursmazury.com/prawo-wodne-historia-choroby/

Wydaje mi się, że nie pisałem, która ekipa, tylko, że jak zwykle nie da się zrobić ustawy bez tysiąca dodatkowych wyjaśnień czy późniejszych uzupełnień :( Zdaje się, że grozi nam utrata 400 mln dotacji więc wprowadzą jak jest a potem bedę dodatkowe akty prawne czy uzupelnienia. Tylko podtrzymuję swoją tezę, że obecny elektorat popiera postawę "dowalić bogatym" a za takowych uważają właścicieli łodzi - nieważne jak bardzo wiekowych.

Nic sie nie zmienilo. Pamiętam jak 13 lat temu wynająłem korzystnie apartament na wydmach w Krynicy Morskiej. Byliśmy rodziną w 5 osób plus moi rodzice. Było to taniej jak pokoje w pensjonatach. Aby tam dojechać trzeba było składać taki pachołek na drodze dojazdowej.
Skłądajac go dwa razy usłyszłem tekst dziecka do dorosłego: "ładne auto" (to był Chrysler Grand Voyager)
I odpowiedź: "To 'prywaciarz' pracującego człowieka nie stać na takie auto".

Ciągle spotykam się z reakcjami, że aby tym bogatszym było gorzej ...

>>>>>>>>>>>>>>>>>

A tak bardziej w temacie to ciekawe czy pozwolenie "wodno-prawne" bedzie na łódkę czy osobę.
Gdzieś był zapis, że to 250 PLN (nie wiadomo czy rocznie czy na dłużej)

No i podrozeją mariny. Moja pierwsza reakcja - mnie nie tyczy bo nie trzymam w marine, druga - przecież zapłacę wiecej za slip jak to marina będzie slipować plus podniesie ceny za wszystkie usługi. No i jak wybiorę się na kilka dni to marina wyniesie więcej teraz jak hotel dla rodziny
« Ostatnia zmiana: Listopad 29, 2016, 09:28:58 wysłana przez ogorek »
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Listopad 29, 2016, 12:28:03
Odpowiedź #24
  • *****
  • Wiadomości: 810
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Lubelskie
  • Akwen: Morze Egejskie
Moją odpowiedzią dla tej"dobrej zmiany", będzie wywiezienie w czerwcu łodzi na cały sezon do Grecji.

Jedziemy razem ? Tylko, że ja znowu na 100% promem z Triestu. Wolę płynąć jak prowadzić. Z tym, że wysiadka w Igumenisie
Wyjazd z W-Wy o 7mej rano i jesteśmy o pólnocy w Triescie, zaokrętowanie 2 rano, prom odpływa 4-5 rano a w Igumenisie jest 7 rano. Więc w okolice Jońskiego dotarcie zajmuje 2 dni i na 3-ci dzień rano pływasz wypoczęty




Teraz chcemy popływać na Halkidiki
Mi się po prostu nie opłaca płynąć promem.Do Triestu mam 1350 km, a do Salonik 1700.
Jadąc we dwóch kierowców, na luzie za 24 godziny będziemy na miejscu.
Lema Gen II Volvo Penta 4,3 GXI Vortec V6 228 HP

Listopad 29, 2016, 12:55:18
Odpowiedź #25
  • *****
  • Wiadomości: 1127
    • Pruszcz Gdański
  • Akwen: Zatoka Gdańska
Moją odpowiedzią dla tej"dobrej zmiany", będzie wywiezienie w czerwcu łodzi na cały sezon do Grecji.

Oooo...to, to już sie kwalifikuje pod ustawę o kontrwywiadzie:
"Kto wspiera lub finansuje obce mocarstwa w sposób pośredni lub bezpośredni podlega karze..."

Jak też karno-skarbową:
"Kto w sposób świadomy bogaci się kosztem ludu pracującego miast i wsi podlega karze... oraz przepadkowi majątku"

Ale to w przyszłym roku, po przejęciu TK ;)
Pozdrawiam Jarek
Sea Ray 280/315    2 x MerCruiser 4,3 MPI 220 hp
Sea Doo Challenger 180 SE   1,5 MPI  215 hp

Listopad 29, 2016, 16:59:40
Odpowiedź #26
  • ****
  • Wiadomości: 485
  • http://www.dargocice.pl
    • http://www.dargocice.pl
    • Dargocice
  • Akwen: Wody lokalne
A ja jestem za podatkiem, dlaczego ktoś ma zarabiać na cudzym majątku,
też bym tak chciał, korzystać z cudzego mienia i nie płacić za to ani grosza.

Martwi mnie tylko zakaz wjazdu przyczepom do wody, choć tam gdzie ja
woduje swoją łódkę nikt by na to nie zwrócił uwagi.

Listopad 29, 2016, 17:21:11
Odpowiedź #27
  • *****
  • Wiadomości: 925
  • J.Rożnowskie,J.Jeziorak-Zalew Wiślany
  • Akwen: Wody lokalne
A ja jestem za podatkiem, dlaczego ktoś ma zarabiać na cudzym majątku,
też bym tak chciał, korzystać z cudzego mienia i nie płacić za to ani grosza.

Martwi mnie tylko zakaz wjazdu przyczepom do wody, choć tam gdzie ja
woduje swoją łódkę nikt by na to nie zwrócił uwagi.
Czy dobrze rozumię,że jesteś za "tym" podatkiem co w tytule?

Listopad 29, 2016, 18:02:02
Odpowiedź #28
  • *****
  • Wiadomości: 2830
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
Wydaje mi sie, że @Wahoo ma na myśli prywatne mariny, które do tej pory nie płaciły takowych podatków - za robienie biznesu na akwenie.

Z drugiej strony te "normalne" podatki powinny iść (między innymi) na utrzymanie takich akwenów.

Widać, że kolega @Wahoo uważa, że mariny powinny płacić za to, że są na wodzie
Ale to prowadzi do tego, że właściciel stoku powinien placi dodatkowy podatek za to, że ma biznes na górce

Lotnisko powinno placic podatek od powietrza nad lotniskiem

Te powyższe bzdurne zdania chyba tłumaczą, że nie widze powodu dla którego ma być dodatkowy podatek od prowadzenia biznesu na wodzie.

>>>>>>>>>>>>>>>>

Chociaż z drugiej strony prowadząc biznes w domku płacimy podatek od powierzchni tego biznesu. Rozumiem, ze mariny płaciły taki podatek od powierzchni na lądzie a ktoś teraz upomina się o powierzchnię na wodzie również.

Przez taki podatek od nieruchomości zrezygnowałem z budowy hali pod wynajem dla firm robiących łódki.
Bo chciałem im tanio wynajmować (taki aby nie pracowali w szopach tylko mieli wentylowaną halę z zaleczem)
Ale podatek roczny od nieruchomosci zjadałby zysk - małych firm nie stać na płacenie rzeczywistych stawek
« Ostatnia zmiana: Listopad 29, 2016, 18:10:04 wysłana przez ogorek »
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Listopad 30, 2016, 08:20:16
Odpowiedź #29
  • ***
  • Wiadomości: 129
    • Ursus
  • Akwen: Wisła środkowa

Ja znalazłem tam to,ktos wpisał;
to wcale nie jest pomysł PiS. dobrze pamiętam, że mowa o tym była jeszcze przed erą obecnie nam panujących;
http://kursmazury.com/prawo-wodne-historia-choroby/

http://www.patrykzbroja.pl/podatek-podwodny-zagrozenie-dla-funkcjonowania-turystyki-jachtowej-polsce/