Skocz do zawartości

Nowe Prawo Wodne


Rekomendowane odpowiedzi

[ftp=ftp://legislacja.rcl.gov...ument218330.pdf]http://legislacja.rcl.gov...ument218330.pdf[/ftp]

Dobrze sie zapoznać,aby wiedzieć co nam szykuje rząd na przyszły sezon.

W skrócie; 8.90 zł/mkw opłaty dna w marinie,nie pomostu,ale całej mariny,mogą to byc podwyżki opłat dla nas za sezon o ok.100% zaleznie jaki obszar zajmuje marina i ile łodzi stacjonuje.

Ustawa ma 320 stron.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 652
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Chore przepisy. "Dojącą Ojczyzne dałes mi Panie ".Opłaty za silnik powyżej 9,9 KM , zakaz slipowania samochodem. Ciekawe jak wyliczona zostanie opłata na rzece granicznej ODRA. Czas przeczekać "dobrą zmianę " w niemieckiej marinie. WARTO PRZECZYTAC

 

o co chodzi z tym zakazem slipowania autem ?

>>>>>>>>>> wydaje mi sie, ze to błedna interpretacja. Komus (chyba) chodzilo, ze to bedzie bardzo drogie teraz

i o jakich oplatach mowa ? do pzz mam lac ??

 

Art.305.

1.

Należności za korzystanie ze śródlądowych dróg wodnych

...

2.

Z uiszczania należności zwalnia się:

1) łodzie  sportowo - turystyczne  i

inne  małe  statki  (do  15

ton  nośności  lub  służące  do

przewozu nie więcej niż 12

pasażerów), z tym że

zwolnienie nie dotyczy należności za

korzystanie ze śluz lub pochylni;

 

Chyba niepotrzebna panika. Prócz tych opłat za powierzchnię nie widzę reszty o której tam piszą.

Jedynie mnie martwi to "korzystanie poza szlakiem" - tak jakby nie będzie można zboczyć ze szlaku ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedynie mnie martwi to "korzystanie poza szlakiem" - tak jakby nie będzie można zboczyć ze szlaku ??

 

Wydaje się to całkiem alogiczne. Za korzystanie z drogi wodnej, której utrzymanie kosztuje ma nie być opłat dla jachtów rekreacyjno-sportowych, a za korzystanie z wody (żeglowne) poza drogą wodną, gdzie nie ma żadnej infrastruktury i której utrzymanie nie generuje kosztów należałoby uzyskiwać odpłatne pozwolenie wodnoprawne.

Ktoś na głowę upadł. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zabrania się:

7) poruszania  się  pojazdami  w  wodach  powierzchniowych  oraz  po gruntach  pokrytych

wodami, z wyłączeniem pojazdów

 

Jeżeli przyczepka to nie pojazd to pewnie przyczepki to nie dotyczy.

Ale jak wiedziemy kołami tylnymi auta do wody to czy nie narażamy się na niezgodnosć z ustawą ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zamknąłem już pdf z tymi przepisami ale ponizej tego zapisu było info kto moze.

wynikałoby z niego, ze mariny mogą.

 

Wiec najgorsza interpretacja, ze sami nie mozemy ale wlasciciele slipow moga.

rozumiem, ze jak slip nie ma wlasciciela ktory bedzie mial obecne prawa zgodnie z ustawą  to nikt ni skorzysta ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lubię sobie poczytać komentarze pod artykułami.

 

3-ci jest wyznacznikiem "Nareszcie Warszawka przestanie zanieczyszczać Mazury ..."

 

Moim zdaniem większość (która nie ma i nie użytkowuje łodzi) traktuje tę drugą część jako "burżujów" i pewnie nie ma nic przeciwko dowaleniu im podatków (a dobrze tak bogaczom)

 

I chyba przyjęli błędną koncepcję obrony, że ludzie będą stać po szuwarach.

Nie będą j- ezeli na jachcie, motorówce mają silnik większy niż 9,9 KM bo nie będą chcieli płacić opłaty za poruszanie się poza szlakiem.

 

Generalnie - tak jak pisałem - "się uzupełni prawo" lub wyda wyjaśnienia - jakby nie można było od razu

Na miejscu protestujących bym wypunktował

 

- czy łodzie REKREACYJNE/TURYSTYCZNE/SPORTOWE o silnikach powyżej 9,9 KM MUSZĄ występowac o pozwolenie wodno=prawne chcąc zbaczać ze szlaku ?

- czy faktycznie nie będzie można samemu w marinach slipować łodzi

- jak to będzie z tym podatkiem dennym i skoro do tej pory mariny nic nie płaciły to może stopniować podwyżki

- jak to będzie z pływaniem w strefie morskiej przybrzeżne

 

To chyba te najważniejsze wątpliwości

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lubię sobie poczytać komentarze pod artykułami.

 

3-ci jest wyznacznikiem "Nareszcie Warszawka przestanie zanieczyszczać Mazury ..."

 

 

... Jak mawia mój kolega posiadacz dużej firmy czarterowej > żeby nie ta warszawska stonka, to moja i wiele innych firm dawno by była zamknięta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moją odpowiedzią dla tej"dobrej zmiany", będzie wywiezienie w czerwcu łodzi na cały sezon do Grecji.

 

Jedziemy razem ? Tylko, że ja znowu na 100% promem z Triestu. Wolę płynąć jak prowadzić. Z tym, że wysiadka w Igumenisie

Wyjazd z W-Wy o 7mej rano i jesteśmy o pólnocy w Triescie, zaokrętowanie 2 rano, prom odpływa 4-5 rano a w Igumenisie jest 7 rano. Więc w okolice Jońskiego dotarcie zajmuje 2 dni i na 3-ci dzień rano pływasz wypoczęty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lubię sobie poczytać komentarze pod artykułami.

 

3-ci jest wyznacznikiem "Nareszcie Warszawka przestanie zanieczyszczać Mazury ..."

 

Moim zdaniem większość (która nie ma i nie użytkowuje łodzi) traktuje tę drugą część jako "burżujów" i pewnie nie ma nic przeciwko dowaleniu im podatków (a dobrze tak bogaczom)

 

I chyba przyjęli błędną koncepcję obrony, że ludzie będą stać po szuwarach.

Nie będą j- ezeli na jachcie, motorówce mają silnik większy niż 9,9 KM bo nie będą chcieli płacić opłaty za poruszanie się poza szlakiem.

 

Generalnie - tak jak pisałem - "się uzupełni prawo" lub wyda wyjaśnienia - jakby nie można było od razu

Na miejscu protestujących bym wypunktował

 

- czy łodzie REKREACYJNE/TURYSTYCZNE/SPORTOWE o silnikach powyżej 9,9 KM MUSZĄ występowac o pozwolenie wodno=prawne chcąc zbaczać ze szlaku ?

- czy faktycznie nie będzie można samemu w marinach slipować łodzi

- jak to będzie z tym podatkiem dennym i skoro do tej pory mariny nic nie płaciły to może stopniować podwyżki

- jak to będzie z pływaniem w strefie morskiej przybrzeżne

 

To chyba te najważniejsze wątpliwości

Ja znalazłem tam to,ktos wpisał;

to wcale nie jest pomysł PiS. dobrze pamiętam, że mowa o tym była jeszcze przed erą obecnie nam panujących;

http://kursmazury.com/prawo-wodne-historia-choroby/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja znalazłem tam to,ktos wpisał;

to wcale nie jest pomysł PiS. dobrze pamiętam, że mowa o tym była jeszcze przed erą obecnie nam panujących;

http://kursmazury.com/prawo-wodne-historia-choroby/

 

Wydaje mi się, że nie pisałem, która ekipa, tylko, że jak zwykle nie da się zrobić ustawy bez tysiąca dodatkowych wyjaśnień czy późniejszych uzupełnień :( Zdaje się, że grozi nam utrata 400 mln dotacji więc wprowadzą jak jest a potem bedę dodatkowe akty prawne czy uzupelnienia. Tylko podtrzymuję swoją tezę, że obecny elektorat popiera postawę "dowalić bogatym" a za takowych uważają właścicieli łodzi - nieważne jak bardzo wiekowych.

 

Nic sie nie zmienilo. Pamiętam jak 13 lat temu wynająłem korzystnie apartament na wydmach w Krynicy Morskiej. Byliśmy rodziną w 5 osób plus moi rodzice. Było to taniej jak pokoje w pensjonatach. Aby tam dojechać trzeba było składać taki pachołek na drodze dojazdowej.

Skłądajac go dwa razy usłyszłem tekst dziecka do dorosłego: "ładne auto" (to był Chrysler Grand Voyager)

I odpowiedź: "To 'prywaciarz' pracującego człowieka nie stać na takie auto".

 

Ciągle spotykam się z reakcjami, że aby tym bogatszym było gorzej ...

 

>>>>>>>>>>>>>>>>>

 

A tak bardziej w temacie to ciekawe czy pozwolenie "wodno-prawne" bedzie na łódkę czy osobę.

Gdzieś był zapis, że to 250 PLN (nie wiadomo czy rocznie czy na dłużej)

 

No i podrozeją mariny. Moja pierwsza reakcja - mnie nie tyczy bo nie trzymam w marine, druga - przecież zapłacę wiecej za slip jak to marina będzie slipować plus podniesie ceny za wszystkie usługi. No i jak wybiorę się na kilka dni to marina wyniesie więcej teraz jak hotel dla rodziny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moją odpowiedzią dla tej"dobrej zmiany", będzie wywiezienie w czerwcu łodzi na cały sezon do Grecji.

 

Jedziemy razem ? Tylko, że ja znowu na 100% promem z Triestu. Wolę płynąć jak prowadzić. Z tym, że wysiadka w Igumenisie

Wyjazd z W-Wy o 7mej rano i jesteśmy o pólnocy w Triescie, zaokrętowanie 2 rano, prom odpływa 4-5 rano a w Igumenisie jest 7 rano. Więc w okolice Jońskiego dotarcie zajmuje 2 dni i na 3-ci dzień rano pływasz wypoczęty

 

 

 

 

Teraz chcemy popływać na Halkidiki

Mi się po prostu nie opłaca płynąć promem.Do Triestu mam 1350 km, a do Salonik 1700.

Jadąc we dwóch kierowców, na luzie za 24 godziny będziemy na miejscu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...