kuba891 Opublikowano 26 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2017 Witam kupiłem łódkę shetland 570 i chce ja zarejestrować co mi jest potrzebne no wiadomo umowa kupna sprzedaży i czy coś jeszcze silnik bede miał 50 /60 koni 8) :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 26 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2017 http://www.motorowodniacy.org/rejestracja_lodzi.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rummy Opublikowano 29 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2017 lub tu :) http://pya.org.pl/polski-zwiazek-zeglarski/page/rejestracja-jachtow-morskich/ musti, bez obrazy, ale jaki jest choć jeden plus rejestracji łodzi w PZMiNW? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 30 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2017 A jaki jest minus przy takiej konfiguracji? Różnice są przy większych silnikach... A plus jest taki, że wszystko załatwi w Szczecinie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rummy Opublikowano 30 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2017 Minusem jest wymagane wyposażenie łodzi które narzuci mu związek, a PYA nie. Rejestrację załatwi korespondencyjnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 30 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2017 Jakie wyposażenie? Możesz rozwinąć swoją wypowiedź? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rummy Opublikowano 30 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2017 tu jest przykład z zarządzenia UŻŚ Warszawa § 13. Przepisy szczególne dla statków sportowych i rekreacyjnych 13.1 Statki nie podlegające obowiązkowi rejestracji i posiadania dokumentu bezpieczeństwa (karty rejestracyjnej i świadectwa zdolności żeglugowej, określających rodzaj i liczbę środków ratunkowych), powinny być wyposażone w pasy lub kamizelki ratunkowe w liczbie odpowiadającej liczebności osób znajdujących się na pokładzie statku, apteczkę, czerpak, latarkę elektryczną gaśnicę gdy jednostka wyposażona jest w silnik spalinowy, oraz rzutkę ratunkową lub koło ratunkowe z rzutką gdy pozwala na to konstrukcja statku . z rozporządzenia do ustawy wynika wprost że gaśnica musi proszkowa, więc inną możesz mieć tylko jako dodatkową. W mojej pierwszej łodzi miałem w dokumentach wpisane dodatkowo: lornetkę, pagaje szt. 2, cumy o określonej długości (nie pamiętam jakiej) itp. W tej którą mam teraz PZMiNW np wpisało poprzedniemu właścicielowi maksymalną ilość osób 8, mimo iż na tabliczce producenta jest osób 11. powyższe zarządzenie i rozporządzenie dotyczą ustawy z dnia 21 grudnia 2000 r.o żegludze śródlądowej której art. 4 mówi: Art. 4. Przepisów ustawy, z wyjątkiem przepisów dotyczących bezpieczeństwa ruchu, sygnalizacji i łączności oraz oznakowania dróg wodnych, nie stosuje się do statków Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej, Policji, Straży Granicznej i Państwowej Straży Pożarnej oraz statków morskich przebywających na śródlądowych drogach wodnych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 31 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2017 Problem wynika z tego że są rozbieżności w dokumentach rejestracyjnych. Moja łódź zarejestrowana w PZMiNW nie ma wpisanego w dowód żadnego wyposażenia ani ilości osób, a wiem że część kolegów ma wpisane i wtedy faktycznie trzeba mieć m.in. czerpak (to mnie najbardziej bawi). Podczas kontroli Policji zawsze oczekują kamizelki - tyle ile osób na pokładzie (bez sprawdzania jakie), koło ratunkowe czasem gaśnica. O nic więcej się nie czepiają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rummy Opublikowano 31 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2017 kolego, na terenie UŻŚ Warszawa czerpak musisz mieć, gaśnica musi być proszkowa 2kg w ilości wynikającej z rozporządzenia, kamizelki muszą spełniać określoną normę, a koło też ma swoje wymagania i nie bądź pewien jak nie sprawdzałeś, czy twoje je spełnia. Bez znaczenia czy masz to w dowodzie. Wydrukowane przepisy prawa miejscowego również musisz mieć (z nielicznymi wyjątkami). Na terenach innych UŻŚ trzeba sobie przeczytać ich zarządzenia, bo każdy ma swoje. To że dzisiaj Policja się Ciebie nie czepia, nie znaczy że któregoś dnia się nie czepnie. Natomiast mnie mogą się czepnąć tylko wtedy jak naruszę przepisy bezpieczeństwa ruchu. Wyposażenia jakiegokolwiek nie muszę im pokazywać. Z zarządzeń UŻŚ jest wg mnie tylko jeden pożytek, prawo drogi na szlakach wodnych, ale to już na inny wątek. Mało żeglarzy je zna, a jeszcze mniej stosuje. Także obstaje przy swoim, że rejestracja w PZMiNW nie ma plusów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.