Skocz do zawartości

prędkości na wodzie


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, wczoraj przyjemnie gwarząc z mariuszem, zeszliśmy na temat prędkości na akwenach i przepisów ich regulujących. Myśle że warto by w tym wątku załączać przepisy regulujące tę sprawę, innym może pomoże przy kursie lub egzaminie na sternika a starym wygom i wilkom morskim warto przypomnieć że takowe są, bo były nowelizace ustaw i przepisów.  ;)

 

Wewnętrzne wody worskie zarządzenie Dyrektora Urzędu Morskiego w Szczecinie

http://www.ums.gov.pl/pdf/portowe.pdf  paragraf 64 - 66

 

Wody śródlądowe i graniczne (Odra, Regalica, Odra zachodnia, jezioro Dąbie)

http://www.zegluga.wroclaw.pl/doc/Zarzadzenie_Dyrektora_UZS_w__sprawie_uprawiania_zeglugi_na_wodach_granicznych.pdf

paragraf 4

 

http://szczecin.uzs.gov.pl/wp-content/uploads/doc/druki/Zarzadzenie_przepisy_lokalne.doc

paragraf 5

 

 

Jeśli na waszych wodach również obowiązują lokalne przepisy, zarządzenia lub inne a przydadzą się przepływającym przez Wasze wody podzielcie się tą wiedzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem jest w tym że te rozporządzenia są bardzo ogólne i dotyczą statków ogólnie pojętych a jak wiemy skuter wodny też jest statkiem.

Powinno być jasno opisane jakie ograniczenia dotyczą jednostek rekreacyjnych. Ja na opisanych akwenach pływam w ślizgu, często mijam się z Policją, nigdy nie mieli zastrzeżeń.

 

Jak dobrze wiesz na Wałach Chrobrego wszyscy pływają szybko i nic się z tym nie dzieje. Ja sam przyznam, że pływam tam w ślizgu jeśli nabrzeże jest puste i nie ma tam zacumowanych jednostek rekreacyjnych. Jednak wiele łodzi pływa tam w ślizgu zawsze.. :-[

 

Najbardziej dobija mnie okres Dni Morza, gdzie wprawdzie łodzie zwalniają, ale falują okrutnie. Rekordem jest czas po fajerwerkach, kiedy wszyscy na hurra muszą szybko płynąć, często bez oświetlenia.. >:D

 

Mnie osobiście strasznie wkurzają również Twoi koledzy z WOPRU, którzy czują się bezkarni i pływają falując w czasie imprez. Rozumiem, gdyby była taka potrzeba, ale szybki transport laski z Wałów na drugą stronę jest tylko dla szpanu... :-[

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Powinno być jasno opisane jakie ograniczenia dotyczą jednostek rekreacyjnych." - powinno być a nie jest, cóż mogę poradzić, stąd wiele rozbieżności w interpretacji przepisów.

 

"Powinno być jasno opisane jakie ograniczenia dotyczą jednostek rekreacyjnych. Ja na opisanych akwenach pływam w ślizgu, często mijam się z Policją, nigdy nie mieli zastrzeżeń" - bo nikt nie mierzy prędkości (jak w niemczech) więc się nie czepiają

 

"Jak dobrze wiesz na Wałach Chrobrego wszyscy pływają szybko i nic się z tym nie dzieje. Ja sam przyznam, że pływam tam w ślizgu jeśli nabrzeże jest puste i nie ma tam zacumowanych jednostek rekreacyjnych. Jednak wiele łodzi pływa tam w ślizgu zawsze.. " - a jest przed kapitanatem portu znak zakaz falowania, a że bez konsekwencji... no cóż udaje sie :)

 

"Najbardziej dobija mnie okres Dni Morza, gdzie wprawdzie łodzie zwalniają, ale falują okrutnie. Rekordem jest czas po fajerwerkach, kiedy wszyscy na hurra muszą szybko płynąć, często bez oświetlenia.. " masz rację, ale co zatrzymasz wszystkie jednostki? gdy tyle ludzi na nabrzeżu? Jest to problem kultury na wodzie i tacy sternicy sami sobie wystawiają świadectwo. płyną na fajerwerki wiedząc że nie mają oświetlenia i będą wracać w nocy - o czym to świadczy? o bezmyślności i głupocie. Pamietasz jaka była mgła w zeszłym roku po fajerwerkach, musieliśmy wracać na radarze, bo nic nie było widać, mleko.

 

"Mnie osobiście strasznie wkurzają również Twoi koledzy z WOPRU, którzy czują się bezkarni i pływają falując w czasie imprez. Rozumiem, gdyby była taka potrzeba, ale szybki transport laski z Wałów na drugą stronę jest tylko dla szpanu... " tu się z Tobą zgodzę - to zachowanie karygodne i takiego nie popieram. Nie byłem świadkiem takiej sytuacji, gdybym był na pewno bym skrytykował takie zachowanie. A jeśli zafalowanie spowodowane było by interwencją na wodzie to powinni mieś włączone sygnały świetlne, by inni uczestnicy byli ostrzeżeni. Trzeba jeszcze rozgraniczyć WOPR Zachodniopomorski i WOPR Szczeciński - to dwie różne struktury i ludzie. Zdarza się też, że imprezy na wałach często wspomaga WOPR Police. Dla ludzi oczywiście wopr to wopr i nie interesuje ich jaki, A wizerunek chłopców którzy świrują na wodzie i przewożą panienki zamiast dbać o bezpieczeństwo, rzutuje na całą instytucję. Dla mnie to karygodne i nie profesjonalne, takich ludzi wystawił bym na brzeg i niech sobie pochodzą po nabrzeżach.

 

Wiesz, my wczoraj rozmawialiśmy luźno o tym co mówią przepisy. A ich interpretacja jak sam wiesz to już inna kwestia. A ludzie... ech

są różni, wszędzie. Wśród żeglarzy, motorowodniaków, ratowników, policjantów itd są ludzie i ludzie.

 

A jeśli chodzi o organizacje imprez przy Wałach Chrobrego to prywatnie też mam wiele zastrzeżeń, ale to rola organizatora by tak zabezpieczyć imprezę by była bezpieczna dla wszystkich użytkowników i z lądu i z wody. Wiem że zawsze jest problem z miejscami postojowymi i ciągle jest o to wojna - ale organizatorem jest miasto a do niedawna nie posiadało żadnych swoich nabrzeży, więc nie mogło udostępnić im przybywającym jednostkom o ile prawowity właściciel nie wyraził zgody... Inna kwestia to ich przygotowanie na cumowanie jednostek, a to już leży w interesie właściciela (niestety im na tym nie zależy) Może (i wierzę w to) się coś zmieni po remoncie obecnych nabrzeży i wtedy będzie wyglądało to zupełnie inaczej. Wiesz władze szczecina nie znają wody, jj zwyczajów, etykiety i uczą się ciągle (opornie niestety), pozostaje wierzyć że to się zmieni i wreszcie będzie poziom jaki spotyka się w innych krajach przy tego typu imprezach (byłem na wielu i widziałem) Chętnie porozmawiam o tym gdy się spotkamy w realu, bo nie wszystko nadaje się na forum... pozdrawiam

 

 

p.s.

dlatego ja nie pływam w dni morza omijam Wały Chrobrego bo nie chcę się denerwować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bulwar Piastowski po remoncie będzie przyjazny dla nas (wizualizacje w temacie o inwestycjach). Szkoda tylko, ze podczas dużych imprez jest odcięty mostem pontonowym od głównej części akwenu.

Przez te problemy z cumowaniem coraz rzadziej pływam na dni morza i podobne imprezy...niestety... :(

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Pytanie nie jest co prawda zwiazane z predkoscia, ale nie chce tworzyc nowego watku. Czy zna ktos przepis regulujacy zgloszenia przez radio wejscia/wyjscia z portow morskich. Lub oczywiscie brak takiego nakazu. W roznych portach bosmanaty roznie to interpretuja a na pytanie o przepis odpowiec jest bo ja tak chce i juz >:(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

popływaliśmy trochę naszą rybitwą i trochę mnie zafrapowała zmiana osiągów. Mianowicie przy silniku yamaha 50HP +dwie osoby (razem 180kg) +bak paliwa (20L) i balast w dziobie na wyrównanie masy na kadłubie ok 80kg by przykleić ją trochę do wody

 

4000obr = 35km/h wg GPS

5000obr = 45km/h wg GPS

5500obr = 50km/h wg GPS

 

a wydawało mi się że w zeszłym sezonie przy 5500obr miałem V max 55km/h może to kwestia wagi a może dlatego że szedłem akurat pod wiatr (wiatr Zach na parnicy) Będę jeszcze sprawdzał po wykończeniu wnętrza nadbudówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silnik jest z trymem oczywiście, plus hydrofile.

Teraz w trakcie remontu cała kabina jest pusta, nierówno rozłożony ciężar (całość w kierunku rufy) i łodka była niestabilna w ślizgu i nie sterowna przy prędkości manewrowej. Dlatego też musiałem ją dobalastować by była stabilniejsza i sterowna przy kei - oczywiście to tylko do czasu zamontowania mebli i innego wyposażenia w kabinie. Niestety tak konstrukcja jest skopana i tak mają wszystkie łodzie od tego producenta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam wszystkich,

To mój pierwszy post, więc się przedstawię. Na imię mam Zdzisław, pływam już kolejnym RIBem od kilkunastu lat, nie tylko w Polsce. Nie będę zaczynał nowego wątku, bo ten stary jest na temat... :)

 

Przepisy SUM czytałem wcześniej, UZS do tej pory nie bo.. nie zapuszczałem się w tamte strony ;)

 

Czy dobrze rozumiem? Z przytoczonych przepisów w skrócie wynika że:

- Od Trasy Zamkowej na północ można pływać z dowolną prędkością o ile nie narusza się przepisów o falowaniu i kanałach,

- Od Trasy Zamkowej na południe - Odrą Zachodnią nie można przekraczać 10km/h,

- Od Trasy Zamkowej na południe - Odrą Wschodnią nie można przekraczać 15km/h,

 

Czyli np. użycie skutera powyżej (w górę rzeki) mostów Trasy Zamkowej jest nielegalne?

 

pozdrawiam

Abo

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tej pory aby pływać skuterem po wodach administrowanych przez UŻŚ w Szczecinie  trzeba było mieć imienne pozwolenie Dyrektora UŻŚ, była zapowiedź uchylenia tego przepisu, ale nie wiem czy już został zniesiony. Z tego co słyszałem, to kto wystąpił o zgodę to ją otrzymał.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Cześć Przemek :D

Skuter dałem jako przykład którym 15km/h trudno się pływa  ;)

Moim zdaniem jest idiotyzmem robić ograniczenie 15km/h na Odrze i Regalicy. Chciałem wybrać się na Pętlę Wielkopolski ale dojazd zajmie mi tydzień  ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...