Autor Wątek: Przedłuzenie certyfikatu PZMiNW problem zmiana przepisow ???  (Przeczytany 3158 razy)

Maj 31, 2016, 16:42:23
  • **
  • Wiadomości: 54
    • Poznań
  • Akwen: Wody lokalne
Witam szanowne grono :-)
Mam pytanie w temacie certyfikatu stanu technicznego w PZMiNW - mianowicie skonczyl sie i zaprosilem Pana Inspektora ktory dokonal przegladu i wczoraj otrzymalem nowy przelduzony certyfikat a w nim adnotacje ze moj skuter nie spelnia wymogow i nie wolno holowac obiektow nawodnych - i tutaj mam pytanie czy zmienily si ejakies przepisy badz wymogi co do wyposazenia skutera do holowania nawodnych? Po moim teleofnie do Pana Inspektora okazalo sie ze wymagany jest palak aczkowliek zasiegnalem informacji u innych osob i moze byc a nie musi - tak wiec chcialbym sie dowiedziec czy jest jakas ustawa, paragraf itp mowiace o takim zapisie - skuter po zakupie 3 lata temu otzrymal orzeczenie od PZMiNW ze spelnia wymogi i moze holowac nawodne obiekty i wydano mu wtedy certyfikat ktory jak widac teraz zostal zmieniony - co gorsze nikt mnie nie poinformowal o tym fakcie bo podjalbym jakies kroki aby temu zapobiec. Tak wiec prosba o jakies informacje zwiazane z moim przypadkiem - czy to tlyko kwestia czynnika ludzkiego, blad Pana Inspektora i moge wymoc jakos napraiwenia tego bez montazu palaka - mam zaczep, lusterka i obserwatora na czas ciagniecia - tak wiec spelniam wymogi a to co sie stalo mnie powalilo. Fak faktem nowe Seadoo posiadaja palaki ale nie da sie ich zamontowac do starszych modeli. Z tego co udalo sie ustalic to skoro byl dopuszczony 3 lata temu a nic sie z nim nie zmienilo - powinno zostac przepisane.

Maj 31, 2016, 18:23:17
Odpowiedź #1
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5459
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Lodz holujaca powinna być przystosowana do tego. Tyle mówią przepisy, a reszta to interpretacja inspektora. Skoro nie chcesz się rozstać z pzminw to to olej i pływaj.  Przy kontroli Policji nikt się nie przyczepi,  bo jak piszesz skuter jest przystosowany do holowania.
Pzdr,
Arek

Eurocrown 195CCR + Mariner Optimax 135

Maj 31, 2016, 18:26:57
Odpowiedź #2
  • *****
  • Wiadomości: 969
  • J.Rożnowskie,J.Jeziorak-Zalew Wiślany
  • Akwen: Wody lokalne
Coś jest na rzeczy bo w mojej łodzi pan inspektor chciał wydać certyfikat tylko na rok,powiedział że to tak jak w samochodzie,wcześniej było na 5 lat.
Efekt, zmieniłem "firmę" na PZŻ

Maj 31, 2016, 20:09:09
Odpowiedź #3
  • **
  • Wiadomości: 54
    • Poznań
  • Akwen: Wody lokalne
no ale jezeli nie mial na to przepisu a on sobie sam to na wlasnej interpretacji zmienil to dlaczego zadecydowal za mnie??
musi miec podstawe prawna a nie ze nie informuje mnie i sam cos zmienia za moimi plecami bo tak to wyszlo.
co do okresu wydawania certyfikatu od 2 do 5 lat. wychodzi na to ze i to co jest wpisane w certyfikacje i na jaki okres to dobra wola inspektora a nie przepisy wedlug ktorych ma to chyba funkcjonowac.
tez zaluje ze sie nie przenioslem - ale jak nie ma podstawy prawnej to bede nekal i Inspektora i PZMiNW zeby mi to zmienili - ale musze byc pewne :-)

Maj 31, 2016, 20:29:15
Odpowiedź #4
  • *****
  • Wiadomości: 1067
    • Gorzów Wlkp
  • Akwen: Wody lokalne

Maj 31, 2016, 21:58:40
Odpowiedź #5
  • **
  • Wiadomości: 54
    • Poznań
  • Akwen: Wody lokalne
znalazlem cos takiego i wychodzi ze aktualne jest:
Dz.U. 2013 poz. 1366
Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 8 listopada 2013 r. w sprawie bezpieczeństwa przy uprawianiu turystyki wodnej
http://isap.sejm.gov.pl/Download?id=WDU20130001366&type=2
a w nim jasno napisane:
$6 pkt.2: Osoba prowadząca statek holujący powinna mieć podczas holowania możliwość obserwacji osoby holowanej, statku powietrznego lub obiektu pływającego służącego do uprawiania sportu lub rekreacji oraz natychmiastowego zwolnienia liny holowniczej lub zapewnić dodatkowego obserwatora siedzącego tyłem do kierunku płynięcia statku.
Nie ma nic napisane ze statek holujacy musi cos posiadac !!! to cos w postaci pałąka z tylu bo bez tego ma anulowana zgode na holowanie - jak uslyszalem wczoraj :-(
Tak wiec wychodzi ze Panu Inspektorowi sie cos wymyslilo.

Maj 31, 2016, 22:44:03
Odpowiedź #6
  • *****
  • Wiadomości: 1067
    • Gorzów Wlkp
  • Akwen: Wody lokalne
Chodzi o możliwość natychmiastowego zwolnienia liny holowniczej. Zwykłe oczko takiej możliwości nie daje, bo linę trzeba przywiązać albo zamocować przy pomocy karabińczyka.  Nowsze skutery posiadają odpowiednie uchwyty. Podobnie SEA DOO WAKE155 i 215. Sparki mają opcjonalne mocowanie które można zamontować.
KAWASAKI ULTRA 300X
SEA RAY 185 BR

Czerwiec 01, 2016, 00:18:54
Odpowiedź #7
  • **
  • Wiadomości: 54
    • Poznań
  • Akwen: Wody lokalne
No ale w ustawie nie ma słowa ze skuter musi być w cos takiego wyposażony a wręcz nawet jest napisane ze moze być i powinien obserwator i lusterka i temat dla mnie sie robo oczywisty ze Pan Inspektor cos gdzieś słyszał ale nie wie gdzie. A pozostaje jeszcze fakt gdzie mnie o tym w ogóle nie poinformował tylko sam sobie to zmienił !!!

Czerwiec 01, 2016, 13:16:27
Odpowiedź #8
  • *****
  • Wiadomości: 1067
    • Gorzów Wlkp
  • Akwen: Wody lokalne
Takie mamy właśnie precyzyjnie przepisy, i każdy może interpretować jak chce. I długo się to chyba nie zmieni.
KAWASAKI ULTRA 300X
SEA RAY 185 BR

Sierpień 22, 2016, 22:24:25
Odpowiedź #9
  • **
  • Wiadomości: 54
    • Poznań
  • Akwen: Wody lokalne
witam po krotkim czasie - i jednak udalo sie - certyfikat zostal mi przywrocony z przed zmiany jaka sobie wprowadzil pan inspektor - wszyscy w kolo twierdzili ze nei mogl zmienic, ja sam uslyszalem ze raz wydana decyzja nie moze byc zmieniona i stalo sie juz moge ciagnac obiekty nawodne - mam z powrotem ten zapis - mimo ze decyzja byla odgorna, rozporzadzenie mowiace o tym to i tak w dzien zamiany dokumentow pan inspektor nadal twierdzil ze nikt sie nie zna a do rozporzadzenia ktore pokazalem jest inne mowiace o tym ze i tak musze miec palak. Fajnie ze sie udalo przywrocic - jak ja to mowie - nie myli sie ten co nic nie robi :-)