Autor Wątek: Polski Związek Motorowodny i Narciarstwa Wodnego Ważność Patenty i licencje  (Przeczytany 5158 razy)

Listopad 25, 2015, 18:34:43
Odpowiedź #15
  • *****
  • Wiadomości: 2803
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
Nieżle kombinujesz, ale  na Itakę masz z Lefkady   min. 4 NM.Ta Arkoudi  po drodze to skała bez dostępu.

Ale w połowie drogi masz 2 NM do obu brzegów więc chyba OK ?
W kapitanacie w Grecji tak mi powiedzieli, nie dalej niż 2NM czyli między wyspami max 4NM bo liczą odległość od jednej lub drugiej, czyli od jednej sie oddalasz ale jesteś w zasięgu 2NM od tej drugiej
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Listopad 28, 2015, 14:52:36
Odpowiedź #16
  • *****
  • Wiadomości: 2803
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
No niestety - odnośnie Chorwacji to Hrvat miał racię a kapitan Piotr się mylił :(

Dostałem pismo z ambasady PL w Zagrzebiu. Zapytali się w odpowiednim ministerstwie w Cro i uzyskali poniższy dokument (w tym miejscu podziękowania dla ambasady RP w Zagrzebiu):

http://www.mppi.hr/UserDocsImages/TABLICA%20ENGLISHMoU%20%282%29%203_11.pdf

Bodajże punkt 17a wymiania naszego sternika, bez limitu mocy ale 1nm od brzegu (lądu czy wyspy)
Z kolei w Grecji respektują 2NM.
Czyli za rok znowu Grecja. 1NM to za mało jak np na Pasman i dopływanie z Pasmanu na ląd do stacji czy z Pasmanu na Kornaty
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Listopad 30, 2015, 14:40:16
Odpowiedź #17
  • *****
  • Wiadomości: 2803
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
Przejżałem dokument załączony przez @Saradog-a i myślę, że w odpowiedzi na email z konsulatu RP w Zagrzebiu

Cytuj
Co do kwestii samych uprawnień, nie jestem pewna, czy zapis „1 morska mila” (a nie „2 morskie mile”) wynika z przepisów chorwackich. Z tego co pamiętam, kilka lat temu dokumenty wydawane przez Polski Związek Motorowodny nie były w ogóle uznawane przez władze chorwackie; honorowano jedynie dokumenty wydane przez Polski Związek Żeglarski. Liczbę uznawanych dokumentów rozszerzono dopiero kilka lat temu (w roku 2009 lub 2010) po oficjalnej interwencji polskiego konsula (nieurzędującego już w Zagrzebiu). Być może zmieniły się od tego czasu polskie przepisy dot. uprawnień, a chorwackie ministerstwo nie dysponuje aktualnymi danymi. Czy ma Pan możliwość sprawdzenia bądź zaciągnięcia informacji w Polskim Związku Motorowodnym i Narciarstwa Wodnego o uprawnieniach wówczas przyznawanych? Jeżeli tak właśnie było, a PZMWiNW zwróci się do nas z oficjalnym wnioskiem, nasz urząd będzie miał podstawę do interwencji, związanej co prawda z długotrwałą oficjalną procedurą, ale dającej szansę na powodzenie.

Muszę chyba odpowiedzieć, że z historii uprawnień SM w PL wynika, ze albo nie był podawany zakres albo było to 2 NM
Od 2006 bodajże. Chyba, że bazowali na opisie sprzed 2006 i tam nie było podanych mil morskich.

Czy jest jakaś oficjalna droga a PZMINW poprosić o podjęcie uchwały i napisanie oficjalnego pisma do konsulatu w Zagrzebiu z prośbą o zmianę klasyfikacji SN z Polski aby była zgodna z naszymi limitami ?
2 NM i bez limitu mocy

Może ktoś zna "kogoś" w związku.
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho