Autor Wątek: REJESTRACJA ŁODZI JACHTU MOTORÓWKI POD OBCĄ BANDERĄ ( za granicą) w normalnym...  (Przeczytany 4904 razy)

Maj 14, 2015, 11:00:50
  • **
  • Wiadomości: 76
    • Puck
  • Akwen: Zatoka Gdańska
kraju...  Proszę Państwa czy ktoś przerabiał ten temat? Mam już dośc certyfikacików przeglądzików i problemików...
Wysłałęm papiery do rejestracji dwóch łodzi z Polski. I nie mogę zarejestrować ani jednej bo przeglądy jeszcze chcą i wykreślenia z poprzedniego rejestru itd... No ludzie no.... Chcę zarejstrować pod obcą banderą i koniec!
 

Maj 14, 2015, 11:18:53
Odpowiedź #1
  • *****
  • Wiadomości: 2958
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
Czemu nie zarejestrujesz w PZŻ ?

Żadnych przeglądzikow ... Żadnych problemów.

W kazdym kraju Unii musisz mieć certyfikat zgodności WE.
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Maj 14, 2015, 12:31:59
Odpowiedź #2
  • **
  • Wiadomości: 76
    • Puck
  • Akwen: Zatoka Gdańska
Dlaczego nie w PZŻ? Wyślę papiery i zobaczę jak mnie wkurzą to chcę wiedzieć jak to zrobić gdzie indziej po prostu...

Maj 14, 2015, 14:00:31
Odpowiedź #3
  • *****
  • Wiadomości: 2958
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
Po co ten stres ?

Napisz email do Pani Ani z PZŻ: <a.sekula@pya.org.pl>
Załącz jakie masz dokumenty i zapytaj się czy czegoś nie brakuje

Tak jak mówiłem - jak czegoś brakuje - to mają wzorce oświadczeń ...
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Grudzień 18, 2015, 17:48:14
Odpowiedź #4
  • ***
  • Wiadomości: 189
    • Łomża
  • Akwen: Niemcy
Wlasnie rejesrtowalem skuter w niemczech. Wszystko bezproblemowo przez internet bez kolejek i wyjazdow.
Spark 110 PS :-)

Grudzień 18, 2015, 23:43:18
Odpowiedź #5
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 3113
  • GoFast Powerboat Builder
    • Warszawa
    • Spectre Boats INC
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Zarejestrowałeś i masz bez problemów  >:(
I nie podzieliłeś się linkiem z kolegą @Qurix :(
To będziesz na germańskich blachach sam pływał ???

Ale kolega z Ciebie, że ja pierdolę, samolubie :o

Grudzień 24, 2015, 20:23:08
Odpowiedź #6
  • *****
  • Wiadomości: 822
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Lubelskie
  • Akwen: Morze Egejskie
Wlasnie rejesrtowalem skuter w niemczech. Wszystko bezproblemowo przez internet bez kolejek i wyjazdow.


Kup sobie jeszcze samochód z niemieckiego śmietnika i idż do roboty do niemieckiego bauera , będziesz mieć komplet.
Lema Gen II Volvo Penta 4,3 GXI Vortec V6 228 HP

Kwiecień 04, 2016, 19:34:02
Odpowiedź #7
  • *****
  • Wiadomości: 1231
    • Pruszcz Gdański
  • Akwen: Zatoka Gdańska
Ja trochę odwrócę pytanie, czy kupując za granicą trzeba czy można przerejestrować do Polski?
Może wystarczy zmienić właściciela w kraju pochodzenia i gitara :)
Pozdrawiam Jarek
Sea Ray 280/315    2 x MerCruiser 4,3 MPI 220 hp
Sea Doo Challenger 180 SE   1,5 MPI  215 hp

Kwiecień 04, 2016, 20:36:20
Odpowiedź #8
  • *****
  • Wiadomości: 1231
    • Pruszcz Gdański
  • Akwen: Zatoka Gdańska
A oto powody: "Jachty uciekają z Polski
- Złe przepisy żeglarskie nie dają mi wyjścia. Muszę pływać pod obcą - w moim przypadku niemiecką - banderą. W zeszłym sezonie przepłynąłem samotnie po Bałtyku prawie tysiąc mil na jachciku długości 6,3 metra; gdybym miał polską banderę, nie mógłbym nawet wypłynąć z portu! Mam już 63 lata, więc nie mogę wiecznie czekać na to, że za ileś lat nastąpi i w Polsce liberalizacja.

Polskie żeglarstwo morskie po wojnie praktycznie przestało istnieć. Lekki powiew wiosny ‘56 roku sprawił, że i żeglarze niekiedy mogli wypłynąć na morze. Nie będę tu opisywał tych przeszkód, jakie zapaleńcy musieli pokonać, aby to zrobić.
Wydawało się, że wielkie zmiany ‘89 roku otworzą żeglarzom drogę na morze. Niestety, nic bardziej złudnego. Restrykcyjne przepisy dotyczące możliwości żeglowania morskiego niewiele się zmieniały. Nawet wejście Polski do UE nie zmieniło zapatrywań naszych władz morskich na kwestię żeglarstwa morskiego. Budziło to coraz powszechniejsze przekonanie, że zarówno urzędy morskie, jak i Polski Związek Żeglarski są głównym przeciwnikiem liberalizacji, dostosowania polskich przepisów do europejskich standardów.
Jest takie powiedzenie: Polak potrafi... może niekoniecznie o całkowicie pozytywnym wydźwięku. Żeglarze znajdowali "wyjście zapasowe". Wystarczyło przecież przewieźć jacht na przyczepie do pierwszego zagranicznego portu, tam go zwodować - i droga w świat stała otworem. To nie jest niestety przeszłość - tak jest obecnie w Polsce należącej do UE!
Inną metodą znaną żeglarzom jest stacjonowanie jachtu w obcym porcie, poza zasięgiem jurysdykcji polskich urzędów morskich. Pozwala to pływać pod polską banderą, ale bez przymusu stosowania się do naszych przepisów. Nikt dokładnie nie wie, ile jachtów w ten sposób opuściło Polskę - niektórzy mówią, że połowa ogólnej ich liczby.
Drastycznym sposobem ucieczki przed polskimi przepisami jest rejestracja jachtu pod obcą banderą. Nie od rzeczy będzie tu wspomnieć, że prawie wszystkie polskie statki handlowe skorzystały z tej możliwości. Od kilku lat zjawisko to dotyczy również jachtów. Wejście do UE pozwoliło Polakom szukać pracy w krajach Unii, zakładać tam swoje firmy. Otworzyło też szeroko możliwość rejestracji jachtów za granicą, zresztą nie tylko w krajach unijnych. Powód jest jeden: żeglarze szukają wolności!
Dyr. Królikowski pisze, że projekt przepisów oparty jest na wzorcach brytyjskich i szwedzkich. "Zapomniał" tylko dodać, że tamtejsze przepisy dotyczące żeglugi komercyjnej (statków handlowych, rybackich czy pasażerskich) chciał zastosować w Polsce do jachtów rekreacyjnych, służących pływaniu dla przyjemności. To nie jest drobna pomyłka!
W obu tych krajach jachty zwolnione są całkowicie z przepisów dotyczących żeglugi morskiej. W Anglii na jachtach o długości do 45 stóp (ok. 13,7 m) jedynym wymaganym dokumentem jest dowód własności. W Szwecji dotyczy to jachtów sięgających 12 metrów długości lub 4 metrów szerokości. Owszem, prowadzone są szkolenia, wydawane różne patenty, szeroko rozpowszechniane są publikacje dotyczące bezpiecznego żeglowania. Są to jednak tylko zalecenia.
Zastanawiam się, jaki cel do spełnienia miał list dyr. Królikowskiego? W tym samym dniu, w Słupsku po raz pierwszy udało się zebrać razem przedstawicieli wszystkich trzech urzędów morskich oraz żeglarzy reprezentujących różne opcje: oficjalne związki żeglarskie, stateczki komercyjne, armatorów jachtów prywatnych oraz stowarzyszenia grupujące żeglarzy opowiadających się za swobodą żeglarstwa morskiego. Jako uczestnik tego spotkania mogę wyrazić nadzieję, że było ono wydarzeniem wręcz przełomowym dla rozwoju polskiego żeglarstwa morskiego.
Na spotkaniu tym dyr. Rekść ze Słupskiego Urzędu Morskiego wyszedł z propozycją, która została zaakceptowana przez wszystkich przedstawicieli żeglarzy: zmianę przepisów i oparcie się na wzorcach brytyjskich. Osoby reprezentujące Gdyński Urząd Morski (któremu szefuje dyr. Królikowski) nie wypowiadały się - wystąpiły tylko w roli obserwatorów.
Zmiany proponowane przez dyr. Rekścia i popierane przez ministra Wiecheckiego mają wielu przeciwników. Urzędnicy pozbywają się władzy nad żeglarzami. Wielu działaczy żeglarskich przestanie zarabiać na różnych atestach, świadectwach czy stempelkach. Nie są to małe kwoty: jeden z żeglarzy na słupskim spotkaniu pokazał rachunki na kwotę ponad tysiąca złotych za przegląd techniczny, wystawione przez obecnego na sali inspektora. Wprowadzony w ostatnich dniach ubiegłej kadencji obowiązek rejestracji i przeglądów technicznych jachtów śródlądowych miał zapewnić inspektorom technicznym i Związkom dochód liczony w milionach złotych.
Minister Wiechecki zapowiada, że stworzy warunki do powrotu statków pod polską banderę. Wierzę w jego intencje, jak również w to, że dyr. Rekść jest zdecydowany wprowadzić polskie żeglarstwo do Europy. Jednak, na wszelki wypadek, w tym sezonie nadal będę pływał pod obcą banderą. To obecnie jedyna możliwość, abym bez przeszkód ze strony administracji morskiej żeglował z kim chcę, na czym chcę i tam, dokąd chcę. Tym bardziej że preferuję żeglugę samotną na małym jachcie. Stanąłem przed wyborem: albo obca bandera, albo nigdy nie zrealizuję marzeń o samotnym żeglowaniu. Nie jestem dumny z bandery powiewającej na rufie "Holly", ale to ona daje mi wolność - prawie pół wieku po moim pierwszym publicznym wystąpieniu w sprawie swobody żeglowania.
*Autor jest członkiem Stowarzyszenia Armatorów Jachtowych

Żeglarstwo na krótkiej cumie
Dnia 21 marca opublikowaliśmy w "Dzienniku Bałtyckim" artykuł pt. "Topienie żeglarstwa w morzu przepisów", w którym opisaliśmy projekty nowych - naszym zdaniem bardzo szkodliwych - zarządzeń planowanych do wprowadzenia przez urzędy morskie. Jak twierdzą urzędnicy - ich celem jest wyłącznie dobro i bezpieczeństwo żeglarzy. Tymczasem polskie żeglarstwo - i bez tych regulacji - jest krępowane niespotykaną w Europie plątaniną przepisów. Nigdzie indziej urzędy nie troszczą się o żeglarzy tak jak u nas. Efektem tej fałszywej troski jest całkowita zapaść żeglarstwa, ucieczka jachtów pod obce bandery, utrata wpływów przez polski biznes turystyczny i niedorozwój portów jachtowych.
W naszej publikacji przedstawiliśmy stanowisko środowiska żeglarskiego: domaga się ono nie tylko wstrzymania wprowadzania nowych przepisów, ale przede wszystkim liberalizacji dotychczasowych. Żeglarze chcą, żeby w Polsce było po prostu tak jak w Europie.
Dwa dni po tej publikacji doszło do zapowiadanego spotkania żeglarzy z ministrem gospodarki morskiej Rafałem Wiecheckim oraz dyrektorami urzędów morskich. Uczestnicy tego spotkania relacjonowali nam, że byli autentycznie zaskoczeni radykalną zmianą tonu i nastawienia urzędników. Dyr. Rekść, szef Urzędu Morskiego w Słupsku, zaproponował wręcz, by w projektowaniu nowych, liberalnych przepisów oprzeć się na wzorach europejskich. Czyżby więc nastąpił przełom?
A jednak w tym samym dniu dyr. Urzędu Morskiego w Gdyni skierował do "Dziennika Bałtyckiego" list, w którym zdecydowanie bronił pierwotnych, restrykcyjnych pomysłów urzędniczych (oczywiście motywując to bezgraniczną troską). Ten list wywołał wielkie oburzenie żeglarzy i pytanie: do czego naprawdę zmierzają urzędnicy, komu ufać i czyje stanowisko jest wiążące?
Nie ukrywam, że też chcielibyśmy to wiedzieć"
Pozdrawiam Jarek
Sea Ray 280/315    2 x MerCruiser 4,3 MPI 220 hp
Sea Doo Challenger 180 SE   1,5 MPI  215 hp

Kwiecień 04, 2016, 21:13:07
Odpowiedź #9
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5451
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Pzdr,
Arek

Eurocrown 195CCR + Mariner Optimax 135

Kwiecień 04, 2016, 21:23:28
Odpowiedź #10
  • Motorowodny Sternik Morski
  • *****
  • Wiadomości: 2410
    • Szczecin
  • Akwen: Wody lokalne
To jest tekst ze strony P.Jerzego Kulińskiego,ale chyba vmen1 nie "przygarnął" tekstu jako swój:)
http://www.kulinski.navsim.pl/index.php?page=

Kwiecień 04, 2016, 21:28:13
Odpowiedź #11
  • *****
  • Wiadomości: 822
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Lubelskie
  • Akwen: Morze Egejskie
Dać urzędnikom wolną rękę, to będą chcieli kontrolować każdą minutę naszego  życia.
Pływanie czy żeglowanie nie jest wyjątkiem.W  mojej branży ( motoryzacja) działania urzędnicze doprowadziły do koszmaru.
Zapytam się kolegów szkutników, macie sprężarki?Takie zwykłe do pistoletu lakierniczego albo pompowania kół?
A czy zgłosiliście ich użytkowanie w UDT(Urząd dozoru technicznego), bo jeśli nie to popełniliście przestępstwo.
Czy macie podpisane umowy na utylizację odpadów..... itd.
Pod obecnymi rządami, gdzie mamy mieć mocne państwo, z pewnością będą kontrolować jeszcze więcej.
Lema Gen II Volvo Penta 4,3 GXI Vortec V6 228 HP

Kwiecień 04, 2016, 21:30:50
Odpowiedź #12
  • Motorowodny Sternik Morski
  • *****
  • Wiadomości: 2410
    • Szczecin
  • Akwen: Wody lokalne
Co prawda to nie jest na temat, ale dozór techniczny to temat stary , a umowa na utylizacje odpadów, to tez znana mi historia, ale jesli masz podnośniki hydrauliczne lub srubowe  np .kolumnowe to nie zapomnij ich tez zgłosić do dozoru:)

Kwiecień 04, 2016, 21:56:01
Odpowiedź #13
  • *****
  • Wiadomości: 2958
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
Na żaglówkach się wogóle nie znam, wręcz ich boję i raczej nie odważę się już uczyć na nich pływać ALE

Skoro przepisy PZŻ są takie liberalne odnosnie "motorowodnych jachtów morskich"
- brak konieczności przeglądów
- niska opłata za rejestrację
- brak ...

To czyżby do żaglówek miało zastosowanie zupełnie inne podejście ??
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Kwiecień 04, 2016, 22:09:55
Odpowiedź #14
  • *****
  • Wiadomości: 1231
    • Pruszcz Gdański
  • Akwen: Zatoka Gdańska
To jest tekst ze strony P.Jerzego Kulińskiego,ale chyba vmen1 nie "przygarnął" tekstu jako swój:)
http://www.kulinski.navsim.pl/index.php?page=

Tak początek Kulińskiego ale nie źródło było istotne a treść a cytat kolego Mariusz wstawiłem.
Pozdrawiam Jarek
Sea Ray 280/315    2 x MerCruiser 4,3 MPI 220 hp
Sea Doo Challenger 180 SE   1,5 MPI  215 hp