Skocz do zawartości

Rejestracja łodzi sprowadzonej z UE


Rekomendowane odpowiedzi

Drobna poprawka jednego z wcześniejszych postów- nie płacisz 2% w US,

Natomiast musisz złożyć w US druk VAT 24( zwolnienie z opłaty podatku VAT, opłata 180 pln) i otrzymasz druk VAT 25- konieczny do rejestracji.

Od sprzedającego otrzymasz kopie dokumentów, oryginały zostają w kraju sprzedającego.Na podstawie posiadanych kopii bez problemu zarejestrujesz łódż w PZŻ.

Zdecydowanie polecam rejestrację w PZŻ.Nie musisz przedstawiać żadnych badań, od pseudorzeczoznawców, rejestrujesz raz i nie wykonujesz badań co rok.Miła obsługa, bardzo pomocna, same superlatywy.

 

Kupiłem łódź w UK i mam fakturę VAT na osobe prywatną (czyli na moją osobę).

Nie kupowałem na działalność/

 

Aby zarejestrować w PZŻ musze mieć VAT25

Aby mieć VAT25 muszę złożyć VAT24

 

Czytam co trzeba dołączyć do VAT24 i coraz mniej rozumiem :(

 

29.01 Druki VAT-23, VAT-24, VAT-25 nie będą już konieczne

 

Piotr SzulczewskiW przypadku sprowadzenia samochodu z innego państwa UE, podatnik musi wystąpić o zaświadczenie o zapłacie podatku VAT lub braku takiego obowiązku. Od przyszłego roku sytuacja zmieni się diametralnie.

Wszystko za sprawą projektu ustawy zmieniającej ustawę o VAT (tego samego, który wprowadzić ma zmiany w odliczeniu VAT od nabycia i wykorzystywania pojazdów samochodowych wykorzystywanych do celów opodatkowanych podatkiem od towarów i usług). Od 1 stycznia 2015 r. uchyleniu ulec ma art. 105 tej ustawy, zgodnie z którym naczelnicy urzędów skarbowych dla celów związanych z rejestracją środków transportu są obowiązani do wydawania zaświadczeń potwierdzających:

uiszczenie przez podatnika podatku - w przypadkach, o których mowa w art. 103 ust. 3 i 4 (druk VAT-23wo dokonaniu WNT środka transportu – zaświadczenie VAT-25), lub

brak obowiązku uiszczenia podatku z tytułu przywozu nabywanych z terytorium państwa członkowskiego innego niż terytorium kraju pojazdów, które mają być dopuszczone do ruchu na terytorium kraju (wniosek VAT-24, zaświadczenie VAT-25).

W konsekwencji zniesienia zaświadczeń, uchyleniu ulegnie również obowiązek przedstawiania tłumaczeń umów, a także opłata skarbowa pobierana z tytułu wydania zaświadczenia (160 zł). Rejestracja pojazdu nie będzie wymagała przedstawienia dokumentów wystawianych do końca roku przez organ skarbowy. Zmiana ma obowiązywać od 1 stycznia 2015 r.

 

http://www.vat.pl/aktualnosci-podatkowe/2901-druki-vat23-vat24-vat25-nie-beda-juz-konieczne-9777/

 

Załóżmy, ze to był projekt i nie wszedł jeszcze ...

 

Czy tłumaczenie przysiegłe faktury wystarczy aby złożyć VAT24 ?

 

>>>>>>>>>>>>>>>

 

Na stronach urzędów też jest ta informacja ...

Czyli odpada wycieczka do skarbówki i osczędza się 180 PLN

http://www.uswinogrady.pl/pl/aktualnosci/likwidacja_zaswiadczen_vat251.html

 

Napisałem też email do Pani z PZŻ i zobaczę co odpowie - co jest potrzebne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla łodzi śródlądowych o mocy napędu powyżej 75 KW dodatkowo UPROSZCZONE ŚWIADECTWO ZDOLNOŚCI ŻEGLUGOWEJ które wystawiane jest na podstawie ksero dokumentów rejestrowych i przeglądu technicznego. Kosztuje to 20 pln. Ale jakie miałby kolega mieć nieprzyjemności, nikt nie może zabronić pływać jachtom morskim po śródlądziu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jakieś rozporządzenie,  bo jak nie to po co bić pianę?

 

A przegląd w pzminw kosztuje 500 złotych. ..

Rozmawiałem z z inspektorem PZNWIM  jest rozporządzenie czeka na podpis prezydenta i na pewno przed końcem kadencji podpisze.

Do pływania po śródlądziu potrzebne będzie dla POLa zezwolenie z portu macierzystego na czasowy pobyt na śródlądziu.

Podobno jest ważne maks 2 tyg.

Poza tym dochodzą takie bzdety jak przeglądy środków ratunkowych itd

Ceny przeglądów chyba sie zmieniły (spadły) zapytaj w związku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pietiabo ,jesli to o czym piszesz wejdzie w życie to będzie to jakaś abstrakcja, ale u nas w PL wszystko jest możliwe.

Nie rozumiem dlaczego abstrakcja PZŻ i PZNWiM to są dwa związki i szukają pieniędzy gdzie się da.

Wiadomo ze w PZŻ i konia z furmanką byś zarejestrował ale rejestracja morska ma swoje wymagania.

Dodatkowo PZNWiM podobno negocjuje z którąś z firm ubezpieczeniowych jakieś specjalne warunki dla zarejestrowanych u nich.

Jutro zadzwonie do inspektora i napisze więcej szczegółów.

Dodatkowo powiem wam ze np. skutera wodnego sie juz nie zarejestruje w PZŻ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak od Pana PZNWiM.

Jak się Tobie uda zarejestrować na POL to daj znać może to nie jest prawda.

Jesteśmy krajem CCC i czego to Polak nie zrobi żeby choć zaoszczędzić 100 lub 200 zł przy rejestracji łodzi lub skutera za grube tysiące.

A czym się rożni motorówka od skutera,kiepsko bandera na skuterze by wyglądała.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak od Pana PZNWiM.

Jak się Tobie uda zarejestrować na POL to daj znać może to nie jest prawda.

Jesteśmy krajem CCC i czego to Polak nie zrobi żeby choć zaoszczędzić 100 lub 200 zł przy rejestracji łodzi lub skutera za grube tysiące.

A czym się rożni motorówka od skutera,kiepsko bandera na skuterze by wyglądała.

To jest tak, jak z tym bąkiem, co to wedle praw fizyki ma za małe skrzydełka do swojej wagi, żeby mógł latać, ale bąk tego nie wie i lata. ;)

Że niby nie można, to w PZMiNW mówili już dwa lata temu, ale jakoś w PZŻ o tym nie słyszeli, więc rejestrowali bez przeszkód. :P

A co do ccc - mnie nieustannie zadziwia, jak ludzie potrafią bezsensownie wydawać swoje pieniądze na głupoty, zamiast choćby na benzynę, pijaństwo czy kobiety...

...i jeszcze do tego wydawania dorabiają filozofię. ;)

Rejestracja w PZŻ kosztuje 60zł, jest bezterminowa i nie wymaga żadnych dodatkowych przeglądów, certyfikatów czy wyposażenia. PZMiNW śpiewa sobie 150 za rejestrację + ś.z.ż. czyli przegląd co dwa czy trzy lata za ok. 500zł + koszty dojazdu inspektora do łódki. Przegląd jest zresztą zwykle tylko rzuceniem oka na wymagane wyposażenie i tyle.

Płacąc większe pieniądze nie otrzymujesz w zamian kompletnie nic. A nie, przepraszam, dostajesz większe wymagania co do wyposażenia i "stanu technicznego". Aaa, i tą dodatkową nalepkę, co to ja trzeba mieć, żeby popływać za granicą.

A swoją drogą, to pocieszające, że coraz więcej rodaków nie musi już liczyć tych stówek. :)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Ja będę pływał głównie w strefie przybrzeżnej morskiej

  - głównie Grecja i może się uda trochę Bałtyk (ale Bałtyku się autentycznie boję :D )

2. Silnik 115 KM => czyli około 85 kW czyli więcej niż 75 kW

 

PZMINW - wołanie inspektora, nic nie piszą o tym, że trzeba je odnawiać co kilka lat ale zakładam, że wiece co piszecie, nie iwem czy można zrezygnować z literek które do RIB-a sie nie przykleją

 

PZŻ -> mam świadectwo zgodności WE (CE) tłumaczone przez przysięgłego wiec może nie trzeba nic więcej:

 

wystawiony przez rzeczoznawcę dokument potwierdzający wymiary jachtu, zawierający co najmniej długość i szerokość jachtu, a dla jachtów żaglowych również powierzchnię ożaglowania lub świadectwo pomiarowe, jeżeli jacht został pomierzony, lub deklaracja zgodności CE,

 

Mam fakturę również tłumaczoną przez przysięgłego.

 

PZŻ ->  brak badań technicznych (jaki sens dla nowej niepływanej jednostki)

wada -> port macierzysty -> co powiem, ze w garażu ? Chyba, że podam Szczecin a koledzy ze Szczecina będą mi pomagać w razie potrzeby dziwnych papierków

 

PZMINW -> jakies tam koszty i prócz tego chyba żadnych profitów (ale jak chciałem ponton rejestrować tu to mówili o 250 PLN za przegląd i dojazd inspektora 150)

 

Chyba założe silniiczek 2.5KM i powiem, że on jest główny a ta 115 KM jest dodatkowa i zarejstruję jako łódź wędkarską ... ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli faktura i CE są w języku angielski to tłumaczenie jest zbędne przy rejestracji w PZŻ .(sprawdzone w ubiegłym tygodniu) .

 

Podjade jutro zarejestrować w PZŻ

 

Żadnych zmian prawnych ministerstwo nie zapowiedziało a zawsze dostajemy do wglądu proponowane zmiany. Jacht będący polską własnością ma prawo przebywać na wodach śródlądowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

...wystawiony przez rzeczoznawcę dokument potwierdzający wymiary jachtu, zawierający co najmniej długość i szerokość jachtu, a dla jachtów żaglowych również powierzchnię ożaglowania lub świadectwo pomiarowe, jeżeli jacht został pomierzony, lub deklaracja zgodności CE...

 

Co do tego wymogu, dotyczy to łodzi nietypowych, nieseryjnych lub krótkoseryjnych, ew. egzotycznych na naszym rynku. W przypadku produktów seryjnych ogólnie dostępnych nie trzeba w PZŻ nic przedstawiać - dane jednostki lub CE pozyskują sami od producenta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do tematu , to jakoś nie mogę sobie wyobrazic by wszystkie jachty które  pływają np po Mazurach musiały uzyskac czasowe pozwolenia pływania na śródlądziu, chyba ,że ta plotka ma obowiązywać tylko jachty motorowe.Myślę,ze nie ma co bić piany trzeba poczekać czy coś takiego w postaci rozporządzenia, czy ustawy zobaczy światło dzienne.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Co do tego wymogu, dotyczy to łodzi nietypowych, nieseryjnych lub krótkoseryjnych, ew. egzotycznych na naszym rynku. W przypadku produktów seryjnych ogólnie dostępnych nie trzeba w PZŻ nic przedstawiać - dane jednostki lub CE pozyskują sami od producenta.

 

Ja mam "egzotyczny" dlatego idę z CE ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaki sens dla nowej niepływanej jednostki

 

Coś mi się kojarzy, ze faktycznie przy nowej łodzi nie trzeba przeglądu, ale za 5 lat na pewno...

 

Mnie się zachciało wiecej mocy i podpadam pod 500 PLN + inspektor:

 

Statek może być dopuszczony do żeglugi po uzyskaniu świadectwa zdolności żeglugowej wydawanego przez Urząd Żeglugi Śródlądowej właściwy dla portu macierzystego statku, wydanie świadectwa poprzedzone jest przeglądem technicznym przeprowadzanym przez Inspektora Nadzoru Technicznego upoważnionego przez Polski Związek Motorowodny i Narciarstwa Wodnego,

 

CERTYFIKAT obowiązkowy, dla statków o mocy silnika 75 kW i większej, podlegającym z mocy prawa przeglądom technicznym, niezbędnym do uzyskania Świadectwa Zdolności Żeglugowej tj. dokumentu dopuszczającego statek do żeglugi, wydanego przez Urząd Żeglugi Śródlądowej, właściwy dla portu macierzystego statku.

Podstawą prawną do wystawiania CERTYFIKATU STANU TECHNICZNEGO jest umowa zawarta w dniu ki 5 maja 2011 r. pomiędzy Dyrektorem Urzędu Żeglugi Śródlądowej o powierzeniu Polskiemu Związkowi Motorowodnemu i Narciarstwa Wodnego wykonywania przeglądów technicznych, zawartej na podstawie postanowień art. 34j ustawy z dnia 21 grudnia 20000 r. o żegludze śródlądowe z późn.zm.

Certyfikat stanu technicznego dobrowolny i obowiązkowy – są niezbędne także do:

• ubezpieczenia statku;

• dopuszczenia do żeglugi w krajach Unii Europejskiej, gdzie aktualna ocena stanu technicznego statku jest obowiązkowa;

• oraz informują o:

• obowiązkowym wyposażeniu statku;

• dopuszczalnym rejonie żeglugi i sile wiatru;

• dopuszczalnej liczbie osób;

• przystosowaniu do holowania obiektów nawodnych i powietrznych;

 

Ciekawe jak będzie z tym "dopuszczenia do żeglugi w krajach Unii Europejskiej, gdzie aktualna ocena stanu technicznego statku jest obowiązkowa;"

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...