Autor Wątek: różnice PZŻ a PZMwiNW  (Przeczytany 4117 razy)

Maj 31, 2017, 10:07:26
Odpowiedź #15
  • Kapitan Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 679
    • Moje królestwo
  • Akwen: Bałtyk
Spotkałem się ze stwierdzeniem, że jacht morski w żegludze śródlądowej podlega przepisom Ustawy o Żegludze Śródlądowej i Rozporządzenia o warunkach technicznych i wyposażeniu.., a wtedy akurat te zalety PZŻ nie występowałyby.

Niech to admin wklei na stałe i zamknie tą dyskusję odnośnie wyposażenia jachtów rekreacyjnych do 15m .
Co się tyczy poruszania jachtów morskich(PZŻ/POL) to muszą się tylko dostosować do obowiązujących zasad ruchu i bezpieczeństwa na wodach śródlądowych  .Odnośnie wyposażenia to nie podlegają kontroli . 
 
Warszawa, dnia 27 marca 2012 r.
Poz. 326
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA TRANSPORTU, BUDOWNICTWA I GOSPODARKI MORSKIEJ1)
z dnia 28 lutego 2012 r.
w sprawie bezpiecznego uprawiania żeglugi przez jachty morskie
Na podstawie art. 110 ust. 4 ustawy z dnia 18 sierpnia 2011 r. o bezpieczeństwie morskim (Dz. U. Nr 228, poz. 1368)
zarządza się, co następuje:
Rozdział 1
Przepisy ogólne
§ 1. Rozporządzenie określa warunki bezpiecznego uprawiania żeglugi jachtów morskich, w zależności od ich długości
oraz rejonu pływania.
§ 2. 1. Przepisów rozporządzenia nie stosuje się do:
1) jachtów regatowych, rozumianych jako jachty morskie przeznaczone wyłącznie do regat i zawodów sportowych, posiadające
klasę regatową i ważny certyfikat wydany przez polski związek sportowy albo podmiot właściwy dla państwa
bandery jachtu oraz wiosłowych łodzi regatowych, uczestniczących w treningach lub regatach na wodach morskich, na
akwenach znajdujących się pod stałą obserwacją i osłoną ratowniczą;
2) rowerów wodnych, kajaków, desek z żaglem, pontonów pneumatycznych bez napędu, bez względu na wielkość, oraz
innych podobnych jednostek pływających o długości do 5 m, uprawiających żeglugę tylko w porze dziennej, rozumianej
jako okres od wschodu do zachodu Słońca, na polskich obszarach morskich w odległości do 2 mil morskich od linii
brzegu morskiego;
3) jachtów rekreacyjnych o długości do 15 m, które dobrowolnie nie poddały się inspekcji;
4) skuterów używanych wyłącznie do uprawiania sportu lub rekreacji.

Rozporządzenie określa warunki bezpiecznego uprawiania żeglugi przez jachty i ich obowiązkowe wyposażenie w zależności od ich długości oraz przyjętego rejonu żeglugi, pływania zgodnie z nową klasyfikacją rejonów żeglugi morskiej. W wynku jego wydania straciły ważność zarządzenia porządkowe Dyrektorów Urzędów Morskich (DUM) w sprawie bezpieczeństwa żeglugi morskich statków sportowych o długości całkowitej do 24 m:
- w Gdyni nr 1 z dnia 02.04.2002 ze zmianami w Zarządzeniu nr 6 z 30.04.2007,
- w Słupsku nr 2 z dnia 10 maja 2007 (tekst jednolity),
- w Szczecinie nr 2 z dnia 11 maja 2007 (tekst jednolity).
Pozdrawiam Krzysztof B
www.el-marine.com
www.em-trak.pl

Maj 31, 2017, 10:11:28
Odpowiedź #16
  • **
  • Wiadomości: 36
  • msm, msj, msd
    • wawa
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
wystarczy przeczytać ustawę o żegludze śródlądowej żeby się upewnić. jacht morski na wodach śródlądowych podlega ustawie o żegludze śródlądowej w zakresie bezpieczeństwa ruchu, sygnalizacji, łączności oraz oznakowania dróg wodnych. to samo dotyczy rozporządzenia i zarządzeń UŻŚ. Czy jest kuriozalne? Oczywiście, ale moim zdaniem tylko w zakresie ustawy o żegludze śródlądowej, pisanej na potrzeby związku.
Dlatego też te różnice są istotne.
CC CC 245 VP5.7 DP

Lipiec 14, 2017, 22:25:44
Odpowiedź #17
  • *****
  • Wiadomości: 2588
    • Cigacice
  • Akwen: Odra środkowa
Otrzymałem dziś decyzje i certyfikat jachtowy na 5 metrową motorówkę z 120 konnym silnikiem zarejestrowaną w PZŻ
opiszę jak to poszło  ???
wysłałem na adres pzż - umowę kupna sprzedaży (kopie ) kadłuba i silnika
                                    wniosek o wpisanie do rejestru
                                    wniosek o zatwierdzenie nazwy jachtu z wybranym portem morskim
                                    zrobiłem opłatę i załączyłem potwierdzenie
 po półtora tygodnia przysłali pismo o uzupełnienie dokumentów ,czyli
      oryginały  umów do wglądu
      ksero dowodu tożsamości
      pomiar łodzi wykonany przez uprawnionego rzeczoznawcę

pomiar kadłuba wykonał rzeczoznawca z pzmwinw akurat mam takiego w porcie   ;D
dosłałem brakujące dokumenty i finito  8)

Rejestracja oczywiście na POL
W certyfikacie wpisali długość , szerokość ,materiał z czego zrobiony kadłub ,rok budowy który podałem ,numery i moc silnika  ;)
brak numerów kadłuba nie posiadał ,nieznany budowniczy i typ budowy nieznany ,brak ilości członków załogi  ^-^
 
W decyzji dopisali zanurzenie min/max , przeznaczenie jacht motorowy rekreacyjny  8)

dodam że decyzja i certyfikat przyszły zalaminowane czyli na gotowo  :D



Lipiec 14, 2017, 23:11:10
Odpowiedź #18
  • Motorowodny Sternik Morski
  • *****
  • Wiadomości: 1413
    • Port jeziorsko
  • Akwen: Jeziorsko
No tak to się odbywa  :) szybko i bez problemów   
U nas jest jeszcze opcja rejestracja w ciągu 6 dni extra się płaci 250 zł
Beja Cruiser

Lipiec 15, 2017, 00:11:16
Odpowiedź #19
  • *****
  • Wiadomości: 1892
    • Giżycko
  • Akwen: WJM
Należy dodać, że w wypadku wyrobów stoczniowych/seryjnych owo badanie/wymiarowanie przez rzeczoznawcę jest zbędne - dane jednostki są pobierane od producenta.

Lipiec 15, 2017, 13:46:57
Odpowiedź #20
  • **
  • Wiadomości: 68
  • Sternik motorowodny
    • Ostrow Wlkp
  • Akwen: Jeziorsko
A Panowie jak szybko rejestruja w PZŻ.
Wyslalem kwity 26.06 - odebrali 27.06 patrzylem w liscie przewozowym
Do dzisiaj cisza i nie wiem czy to normalne i spokojnie czekac czy dzwonic?
Fletcher arrow , envirude 60 - byl
Seadoo GTX 4-tec

Lipiec 15, 2017, 22:11:31
Odpowiedź #21
Okres urlopowy więc trochę cierpliwości nie zaszkodzi.

Lipiec 16, 2017, 11:31:12
Odpowiedź #22
  • *****
  • Wiadomości: 1892
    • Giżycko
  • Akwen: WJM
Nawet do miesiąca.

Lipiec 17, 2017, 20:17:29
Odpowiedź #23
  • **
  • Wiadomości: 68
  • Sternik motorowodny
    • Ostrow Wlkp
  • Akwen: Jeziorsko
Dzisiaj przyszło. W końcu pol. Koniec z haraczem w pzminw
Fletcher arrow , envirude 60 - byl
Seadoo GTX 4-tec

Sierpień 20, 2017, 21:50:31
Odpowiedź #24
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 571
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Mówcie co chcecie dla mnie rejestracja na POL oczywiscie wyłączam z tego jednostki stale stacjonujące nad morzem i mające tam swoje porty macierzyste to nic innego jak potwierdzanie nieprawdy w dokumentach a na to jest paragraf.
Ciekawe kiedy zaczną to sprawdzać tak jak sie wzieli za skrócone świadectwa zdolnosci żeglugowej mnie ostatnio Policja kontrolowała na Pogorii i tylko ten dokument ich interesował.
Pozdrawiam Piotrek

Sierpień 21, 2017, 10:03:06
Odpowiedź #25
,,...potwierdzanie nieprawdy w dokumentach a na to jest paragraf..." -jakiej nieprawdy? wg tego promy Unity Line potwierdzają nieprawdę jeżeli pływają pomiędzy Ś-ciem a Malmo i Ystad ( pod obcą banderą i z portem macierzystym w ,,mombasie" )
Jacht jest ujęty w ewidencji i kropka. Własciciel decyduje jak długo będzie pływał po danym akwenie. Oczywiście musi się podporządkować przepisom na nim obowiązującym.

Sierpień 21, 2017, 12:05:19
Odpowiedź #26
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 571
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Miki w Polsce jesteśmy i poruszamy się według naszych przepisów.Skąd wiesz co dopuszczają Mombaskie przepisy.
wg polskiego słownika port macierzysty to miejsce stałego postoju statku
Pozdrawiam Piotrek

Sierpień 21, 2017, 20:37:19
Odpowiedź #27
Co to jest za termin ,, miejsce stałego postoju statku" ?
Mowa jest o porcie macierzystym : https://pl.wikipedia.org/wiki/Port_macierzysty