Mariusz Opublikowano 4 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2011 Witam, dzisiaj pierwszy raz od 3 lat "zatrzymała" mnie policja, byłem na kanale Święta, po sprawdzeniu dokumentów Panowie poinformowali mnie ,że powinienem miec w/w swiadectwo gdyz mam silnik powyzej 100 koni i takie swiadectwo na wodach sródladowych powinienem posiadać, mandat za brak od 20 do 500 zł.ale zakonczyło sie na pouczeniu.Jesli ktos z kolegów posiada wiedze w temacie a mianowicie na podstawie jakich dokumentów cos takiego sie "wyrabia" i czy corocznie sie to odnawia, ile trwa załatwianie , generalnie interesuje mnie wszystko co jest zwiazane z tym dokumentem.Dzieki z góry za informacje,pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czeburaszka710 Opublikowano 4 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2011 tu kolego wszystko na temat paragraf 6 http://www.abc.com.pl/serwis/mp/1995/0568.htm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariusz Opublikowano 4 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Września 2011 Podałes mi "samo suche":) a ja chce wiedziec jak to sie ma w praktyce a nie teorii:), ale serdecznie dziekuję:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bestboats.pl Opublikowano 4 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2011 Mario, o ile pamiętam :) masz rejestracje POL wiec panowie policjanci mogli Cie cmoknąc w .... jezeli byś tego chciał :)) masz spokój z jakimikolwiek badziewnymi dokumentami jeszcze przez ok 3 lata (5 lat łodzi) ale warunek- powinieneś wozic ze sobą deklarację CE Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bestboats.pl Opublikowano 4 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2011 jestes statek morski i podlegasz w zakresie dokumentacji statkowej przepiom morskim, a to ze "goscinnie" plywasz po srodladziu nie ma nic do tego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lewar Opublikowano 4 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2011 To co Best robić czy niekoniecznie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bestboats.pl Opublikowano 4 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2011 Piter- ty powinienes, Mario nie musi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lewar Opublikowano 4 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2011 A gdzie różnica? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bestboats.pl Opublikowano 4 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2011 w posiadaniu deklaracji CE Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariusz Opublikowano 11 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Września 2011 Dzisiaj na "naszej" przystani miało miejsce spotkanie z Inspektorem Żeglugi Śródladowej,kolega wpadł na pomysł by zaprosic Pana i wyjaśnić pare wątpliwości które nas nurtują.Frekwencja była taka sobie ,zaledwie 6 osób, ale może to i dobrze bo mozna było spokojnie porozmawiać.Dla mnie tematem palącym było to nieszczęsne" świadectwo zdloności zeglugowej" o które tak dopytywała sie policja,i okazuje sie ze panowie policjanci słyszeli,ze dzwoni, ale gdzie i w którym kosciele to nie bardzo ustalili :P.sprawy maja sie tak, łodki rejestrowane w PZŻ ,mające znak CE I certyfikat zgodności z UE ,zaopatrzone w silnik powyżej 100 koni a pływające na śródladziu nie musza posiadac ŚWIADECTWA ZDOLNOSCI ZEGLUGOWEJ, i to mnie cieszy:)ale łodki zarejestrowane w PZMiNW, nie posiadające CE I certyfikatu zgodności z UE niestety musza posiatac to SWIADECTWO,sposób zdobycia tego papierka jest prosty , badanie trzeba zlecic albo UŻŚ albo PRS-owi to badanie to koszt m/w 400-500 zł i samo wydanie dokumentu to koszt 25 zł, tak to sie ma u nas w zachodniopomorskim.nie wiem czy to SWIADECTWO jest odnawialne po paru latach, czy jest do końca "żywota łodki".były poruszane jeszcze inne tematy, ale to juz sprawy oznakowania akwenu, granic wód sródladowych, dopuszczalnych predkosci na sródladziu i kontroli wymaganych dokumentw, i to w zasadzie wszystko co miałem do napisaniam w w/w temacie.pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bestboats.pl Opublikowano 11 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2011 no proszę, a jak ja wczesniej pisałem dokładnie to kolega sie dowiedzial dzisiaj to mi nie wierzyliscie- troche zaufania do morskiego sternika motorowodnego z wieloletnim doswiadczeniem w branzy :)) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariusz Opublikowano 11 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Września 2011 no proszę, a jak ja wczesniej pisałem dokładnie to kolega sie dowiedzial dzisiaj to mi nie wierzyliscie- troche zaufania do morskiego sternika motorowodnego z wieloletnim doswiadczeniem w branzy :)) to nie chodzi o to czy ja wierzyłem, czy tez nie , ale chciałem usłyszec opinie pracownika tej instytucji która ma najwiecej do powiedzenia w w/w sprawie.i nspektor podparł sie paragrafami i to mnie satysfakcjonuje.Jak sam doskonale wiesz,ze czesto bywa tak iz ....jedna Pani drugiej Pani powiedziała.................a tu miałem czarno na białym , i o to własnie mi chodziło:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bestboats.pl Opublikowano 11 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2011 no to moze cie teraz zadziwie, ale to nie inspektor ma najwiecej do powiedzenia... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 11 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2011 Moje zdanie jest inne niż inspektora. Skoro prawo ma być równe dla wszystkich, to nie można uzależniać posiadania Świadectwa Zdolności Żeglugowej od sposobu rejestracji łodzi... I tej wersji będę się trzymał :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariusz Opublikowano 11 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Września 2011 no to moze cie teraz zadziwie, ale to nie inspektor ma najwiecej do powiedzenia... No oczywiscie,ze nie inspektor, nad nim jest jeszcze jego dyryktor :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bestboats.pl Opublikowano 11 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2011 a sprawy sporne rozstrzyga sad... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariusz Opublikowano 11 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Września 2011 a sprawy sporne rozstrzyga sad... oczywiscie,ze sad , ale podpiera sie czyja opnią....no czyją:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bestboats.pl Opublikowano 11 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2011 sad nie popiera sia opinia- sad rozstrzyga zgodnie z obowiazujacym prawem pisanym (tyle teorii :)) ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek Opublikowano 11 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2011 No to ja już nic nierozumię. Jak nie mam CE i pływam tylko po wodach morskich to muszę mieć to świadectwo czy nie. Jest jeszcze jakiś papier który wydaje Polski Związek Motorowodny coś na modłe przeglądu jak w samochodach, nie pamiętam jak to się nazywa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lewar Opublikowano 11 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2011 Moje zdanie jest inne niż inspektora. Skoro prawo ma być równe dla wszystkich, to nie można uzależniać posiadania Świadectwa Zdolności Żeglugowej od sposobu rejestracji łodzi... I tej wersji będę się trzymał :P dokładnie tak Panowie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bestboats.pl Opublikowano 11 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2011 no to w kwestii zmiany prawa to juz Panowie troche wyzej trzeba uderzyć- jak ktos chce sie wypowiedziec to moze pisac do mnie- komisja ds. sportu robila swojego czasu ankiete wsrod firm i instytucji zwiazaneych z woda i juz im kilka razy przekazalismy nasze stanowisko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariusz Opublikowano 11 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Września 2011 Moje zdanie jest inne niż inspektora. Skoro prawo ma być równe dla wszystkich, to nie można uzależniać posiadania Świadectwa Zdolności Żeglugowej od sposobu rejestracji łodzi... I tej wersji będę się trzymał :P dokładnie tak Panowie ale jak na razie to zamelduj koniowi na PKT:)przepisy sa od tego by je przestrzegać:))))))))))) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malakes Opublikowano 11 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2011 Sprawa jest prosta, i chcę potwierdzić to co już napisano: przy założeniu, że łódka ma powyżej 100 km to jak jest zarejestrowana w: PZŻ - nie musi mieć świadectwa, nawet jak pływa po śródlądziu - bo jest oficjalnie statkiem morskim PZMiNW - musi mieć świadectwo zgodzę się, że jest to paranoja, bo prawo rozróżnia wymagania dokumentacji łodzi od tego, gdzie jest jednostka zarejestrowana. Niestety tak jest i to czy się komuś podoba czy nie to już inna kwestia. Sam wcześniej miałem zarejestrowaną łódź w PZMiNW i aby nie robić komedii ze świadectwem i badaniami technicznymi, przerejestrowałem w tym roku łódkę do PZŻ i tym samym zaoszczędziłem 1000 zł. Faktycznie nic się nie zmieniło, łódka jak była tak jest, pływa tam samo, a formalnie stała się statkiem morskim bez wymaganego świadectwa. Uważam, że jeżeli jest możliwość ułatwienia sobie życia to należy z tego skorzystać. Tym samym Musti można jednak uzależnić posiadanie świadectwa od sposobu rejestracji łodzi...:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bestboats.pl Opublikowano 11 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2011 Malakes bardzo dobrze rozpisane- wszystko 100% racji. tez przerabiałem już przerejestrowywanie łodzi z PZMWINW do PZŻ dokładnie z tego samego względu!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pn-m Opublikowano 12 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2011 Malakes bardzo dobrze rozpisane- wszystko 100% racji. tez przerabiałem już przerejestrowywanie łodzi z PZMWINW do PZŻ dokładnie z tego samego względu!!! Ja także, tak samo uczyniłem. Musiałem jednak zmodyfikować nazwę ,bo taka jak moja była już w rejestrze PZŻ >:(,a możliwość dodania kolejnej cyfry jest zarezerwowana dla pierwszego rejestrującego nazwę. Tak,czy inaczej -dodatkowe fundusze paliwowe pozostały :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.