morek Opublikowano 2 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2012 Witam, Witałem się już z Wami w dziale żółtodziobow ale przywitam się jeszcze raz :) Czy ktoś z Was sprowadzał, a następnie rejetrował jakąś łodkę na mienie przesiedleńcze. Osobiście mnie to dotknęło, wróciłem tydzien temu do kraju, przywiozłem ribka z 2008r i nie wiem jak to ugryżć. Zakupiłem go kilka tygodni przed wyjzadem, ale umowę mam zgodna na mienie.. ( posiadanie sprzetu przez minimum 6 miesięcy). Problem w tym iż rib jest z IRL nie ma tam obowiązku rejestracji małych łodzi i żadnych dokumentów na siebie nie mam. Spisąłem umowę kupna-sprzedaży (angielsko-polską żeby nie tłumaczyć ), oraz posiadam fakturę którą otrzymał jego pierwszy włascicel. Gdzie teraz Urząd Skarbowy czy Urząd Celny bo bez tego mi zapewne nie zarejestruja z tego co widze na forum. Interesuje mnie również jak wygląda sprawa z tym opomiarowaniem łodzi bo będę chciał uzyskac rejestrację POL. Pozdrawiam i z góry dzieki za info p.s Dodam iż niemało było kombinacji z transportem bo przyczepa w IRL nie podlega rejestracji, nie ma tabliczki zanmionowej, ubezpieczona jest razem z pojazdem ciągnącym i posiada rejestrację auta ciąghnącego, a że auta nie przywoziłem bo kierownica nie ta.. więc przyjechał razem z dobytkiem w Tirze który dostarcza towar do tamtejszych polskich sklepów :) Przyczepke juz wiem ze na sama trzeba rejestrować tylko muszę nabic tabliczkę u diagnosty-cyrk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 3 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2012 Na terenie UE nic nie musisz robić. Skoro masz umowę po polsko-angielską to zarejestrujesz bez problemu. Chociaż małych ribków też u nas nie trzeba rejestrować. Musisz doprecyzować co znaczy "mały" :-X Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 3 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2012 Musti to jest trochę inaczej. Też to przeszedłem jak zakupiliśmy łódkę w Anglii. Horror. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
morek Opublikowano 3 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2012 Musti, no niestety nie, już zaczęły się schody w Urzędzie Celnym. Wszystko jest generalnie ok tyle, że łódz powinna byc tam na mnie zarejestrowana a umowa kupna -sprzedaży to może być mąło. Czekam na jakieś podpowiedzi odnośnie UC do środy 14.02 bo 15 lutego mam ostatni dzien na ząłtwienie sprawy mienia, albo 2 % PCC oddać darmozjadom 800 no way:) Wg prawa na PL ribek nie wymaga rejestracji bo ma 4,3 m to AVON 430 SC DL 98KM struga, ale chcąc jachąc z nim zagranicę, choćby do pepików to muszę mie POL i ubezpieczenie. Gdybym nie planował z nim wyjazdow to wogóle bym go pewnie nie kupił..bo jak czytałem u nas na Roznowskim w wodzie.. więc pewnie pozostanie mi Orava albo Liptovska Mara z tych bliższych Pzr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 3 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2012 Jeśli się chcesz wyślizgać z PCC to co innego... :-X Kiedyś ktoś rzucił temat jak zarejestrować przyczepkę na którą w tamtych rejonach nie wymagają rejestracji. Po prostu przyjechać i zarejestrować jako SAM. ::) albo na umowę k-s w Polsce (oczywiście narusza to prawo). Wg prawa na PL ribek nie wymaga rejestracji bo ma 4,3 m to AVON 430 SC DL 98KM struga No ribka z takim silnikiem to już musisz rejestrować... ::) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.