Autor Wątek: ABC remontów  (Przeczytany 41682 razy)

Marzec 21, 2014, 15:23:01
  • ****
  • Wiadomości: 322
  • Sail fast, Live slow
    • Kołobrzeg
    • SEA-LINE
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
witam wszystkich

Jeżeli moderatorzy uznają że nie jest to odpowiednie miejsce - proszę o przeniesienie do odpowiedniego działu. Nie wiem czy można to nazwać reklamą, wybrałem dział  forum:
"Budowa, remont, modernizacja łodzi"
gdyż sprawa dotyczy właśnie remontów.

Kilka godzin temu udostępniona została nowa strona internetowa, zawierająca ABC wiedzy o konserwacji i naprawie jachtów oraz łodzi naszymi oczami.  Materiały w niej zawarte dotyczyć będą problemów z:
*przygotowaniem powierzchni,
*laminowaniem,
*szpachlowaniem,
*malowaniem,
*osmozą
*polerowaniem.

Do jej stworzenia przyczyniła się nasza obecność miedzy innymi tutaj, telefony szkutników amatorów, codzienny kontakt z brakiem dostępu do wiedzy, brak jednego miejsca z opracowaniami dotyczących tego typu tematów. Jedno mogę zagwarantować - nie będzie to strona poświęcona reklamie produktów, choć koniecznością było wskazanie materiałów niezbędnych do wykonania pracy.
W najbliższym czasie zostanie uruchomiona możliwość umieszczenia komentarza do materiału.

Mam nadzieję, że potrzebujący znajdą tam czego potrzebują.

Zapraszam do odwiedzenia 

www.jachtowe.com.pl

Marzec 21, 2014, 18:41:10
Odpowiedź #1
  • *****
  • Wiadomości: 2716
    • Cigacice
  • Akwen: Odra środkowa
Dobry pomysł myśle że wielu skorzysta

Marzec 21, 2014, 21:19:32
Odpowiedź #2
  • ***
  • Wiadomości: 197
    • Jevnaker Norwegia
  • Akwen: Wody lokalne
oooooo właśnie, ja już czekam na tą lekturkę
Bayliner 175 BR 2005r

Marzec 21, 2014, 21:32:29
Odpowiedź #3
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5342
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Rzuciłem okiem i pierwsze wrażenie bardzo pozytywne, fajnie że wszystko jest w jednym miejscu.

Do tematu dodałbym jeszcze jeden link:
http://www.farbyjachtowe.pl/porady-pm-23.html
Pzdr,
Arek

Eurocrown 195CCR + Mariner Optimax 135

Kwiecień 29, 2014, 21:24:52
Odpowiedź #4
Sławku, w karcie technicznej podkładu epoksydowego sea-line jest zalecana dysza od 2,1 do 3,0 a dla poliuretanu 1,3-1,4.

Posiadam dwa pistolety jeden ma dyszę 0,5 a drugi 1,8 . Tego pierwszego to nawet pod uwagę nie biorę ale pytanie czy można tym pistoletem z dyszą 1,8 położyć i podkład epoksydowy jak i lakier poliuretanowy ? Czy po prostu muszę kupić pistolety z wskazanymi w karcie dyszami ?

Kwiecień 30, 2014, 09:29:04
Odpowiedź #5
  • ****
  • Wiadomości: 322
  • Sail fast, Live slow
    • Kołobrzeg
    • SEA-LINE
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Sławku, w karcie technicznej podkładu epoksydowego sea-line jest zalecana dysza od 2,1 do 3,0 a dla poliuretanu 1,3-1,4.

Posiadam dwa pistolety jeden ma dyszę 0,5 a drugi 1,8 . Tego pierwszego to nawet pod uwagę nie biorę ale pytanie czy można tym pistoletem z dyszą 1,8 położyć i podkład epoksydowy jak i lakier poliuretanowy ? Czy po prostu muszę kupić pistolety z wskazanymi w karcie dyszami ?

Dysza 2,1 do 3,0 jest przewidziana do natrysku grubowarstwowego podkładu epoksydowego antyosmotycznego HS. Jest to produkt bezrozcięńczalnikowy (100% procent części stałych) do którego dopuszcza się użycie do 5% przy natrysku cieńszych warstw. Jeżeli użyjesz rozcieńczalnik aby uzyskać 300qm grubości musisz nakładać 2 warstwy (można mokro na mokro) a wtedy spokojnie możesz użyć mniejszej dyszy np. 1,8.
ale...  Podkład antyosmotyczny HS zalecamy wyłącznie do użytku w jachtach w których rozpoczął się już proces osmozy. Prościej, szybciej i taniej dla uzyskania warstwy barierowej antyosmotyczej jest użyć Podkładu epoksydowego lightprimer w grubości min 250 qm - również możesz nakładać mokro na mokro. Lightprimer również możesz nakładać przy natrysku grubą warstwą (5-10% rozcieńczalnika) dysza 1,8 nawet do grubości 300qm - wtedy jednak równie dobrze móglibysmy na etykiecie napisać : epoksydowa szpachlówka natryskowa.

Maj 03, 2014, 18:25:25
Odpowiedź #6
Chciałbym aby łódź była pomalowana w takich kolorach. Na zewnątrz przewaga ciemniejszego z wstawkami jasnymi a w środku dominujący jaśniejszy z wstawkami ciemniejszymi . Zależy mi na farbie w miarę odpornej na zarysowania piaskiem. Łódź będzie miała kontakt z mokrym piaskiem wnoszonym butami na pokład i możliwy a raczej na pewno kontakt dna z piaskiem. Na połysku mi nie zależy i chciałbym półmat uzyskać .  Zabezpieczenie przed glonami nie potrzebne bo łódka będzie maksymalnie kilka dni w wodzie a później do garażu.

Jakiej farby użyć poliuretanowej czy może epoksydowej a może coś innego ?

Na razie mamy warstwy

1 laminat ps
2  Lightprimer 3-4 warstwy z natrysku
3 ?




Maj 03, 2014, 20:06:33
Odpowiedź #7
Na pewno nie epoksyd ( nie ma odporności na słońce. Lakier poliestrowy albo porozmawiaj z lakiernikami o lakierach do ciężarówek.
« Ostatnia zmiana: Maj 03, 2014, 21:01:58 wysłana przez mikijet »

Maj 03, 2014, 20:51:33
Odpowiedź #8
Takie przykładowe zdjęcie jak wygląda łódka kolegów w trakcie ostatniego wypadu.

 

Ja czasami miałem jeszcze większy śmietnik na pokładzie :)


Maj 07, 2014, 09:06:35
Odpowiedź #9
  • ****
  • Wiadomości: 322
  • Sail fast, Live slow
    • Kołobrzeg
    • SEA-LINE
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
my nie mamy takiego RAL-a. ale możesz do naszego do RAL 7000 (szary) domieszać białego będzie wtedy jasniejszy. zapamiętaj proporcję.

Czerwiec 05, 2014, 23:43:34
Odpowiedź #10
  • **
  • Wiadomości: 54
    • Strzegom
  • Akwen: Odra górna
Witam
Położyłem trzy warstwy podkładu epoksydowego Lightprimer - wszystko zgodnie z zasadami - pięknie kryje ale niestety nie mogę uzyskać gładkiej powierzchni - mam tarkę którą będę musiał szlifować i to dość solidnie.
Nakładałem wałeczkiem - sądzę, że powinno się więcej, aniżeli podaje producent, dodać rozpuszczalnika. Max 25% chyba za mało? Co o tym sądzicie?

Czerwiec 06, 2014, 09:46:13
Odpowiedź #11
  • ****
  • Wiadomości: 322
  • Sail fast, Live slow
    • Kołobrzeg
    • SEA-LINE
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Nakładałem wałeczkiem - sądzę, że powinno się więcej, aniżeli podaje producent, dodać rozpuszczalnika. Max 25% chyba za mało? Co o tym sądzicie?

 ??? zakładam że wałek miałeś dobry, nie za 2 zł z bric...ramy. czasami jest to przyczyna, zwłaszcza jeżeli ma długi włos.
A jaka miałeś temperaturę podczas malowania? jest to jeden z czynników mających wpływ na rozlewność. W kartach technicznych rozcieńczenie podaje się dla temperatury 20 st C (standard).
Czy powierzchnia nie była narażona na działanie promieni słońca? Wtedy powierzchniowo utwardza się to szybciej i również tracimy rozlewność
No i na koniec - nie jest to podkład samochodowy, który posiada wypełniacze poprawiające rozlewność, te z kolei nie nadają się do użycia w warunkach wodnych (chłoną wilgoć). Nawet podkłady samochodowe wymagają szlifowania przed pokryciem nawierzchniowymi akrylami, w innym przypadku pojawi się morka. Niestety na podkłady tego typu nigdy nie będą tak idealnie rozlane. Mogę cię jedynie zapewnić że dobrze się szlifuje więc może nie będzie tak źle.

co do rozcieńczalnika, w przypadku tego podkładu i możemy używać dosyć płynnie. do natrysku dopuszcza się rozcieńczenie w granicach 5-50% ale przy wałku wszystko powyżej 25% skończy się brakiem krycia lub spływaniem z powierzchni.

Czerwiec 06, 2014, 12:32:53
Odpowiedź #12
  • **
  • Wiadomości: 54
    • Strzegom
  • Akwen: Odra górna
Witam
Wszystkie parametry spełnione, malowanie odbywa się w pomieszczeniu. Podejrzewam, że to może być związane z wałkiem mimo, że nie jest to wałek za przysłowiową 1 zł. Może za długi włos ? - będę eksperymentował.
I jeszcze jedno pytanie - na podkład chcę położyć lakier poliuretanowy, biały błyszczący też sea-line. Są jakieś dodatkowe warunki które należy spełnić aby piknie wyszło?

Czerwiec 09, 2014, 10:22:41
Odpowiedź #13
  • ****
  • Wiadomości: 322
  • Sail fast, Live slow
    • Kołobrzeg
    • SEA-LINE
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Cytuj
Są jakieś dodatkowe warunki które należy spełnić aby piknie wyszło?

w zasadzie nie ma ale oszlifuj podkład bardzo starannie.
większość podkładów jest matowa, poliuretan daje bardzo duży połysk i w związku z tym może uwidacznić morkę z powierzchni podkładu.


Czerwiec 09, 2014, 14:56:31
Odpowiedź #14
  • **
  • Wiadomości: 54
    • Strzegom
  • Akwen: Odra górna
Pięknie wyszło malowanie poliuretanem - ale z wałeczkiem nadal kłopoty - kupno porządnego, który nie będzie gubił włosków jest chyba u nas niemożliwe? - nawet tych najdroższych jakość jest fatalna.
Mam kilka pogubionych przez nie włosków i co z nimi teraz zrobić? Nie jest ich dużo ale jednak są i psują ogólny efekt końcowy  :(