Autor Wątek: ABC remontów  (Przeczytany 70604 razy)

Czerwiec 28, 2016, 11:19:30
Odpowiedź #75
  • ****
  • Wiadomości: 330
  • Sail fast, Live slow
    • Kołobrzeg
    • SEA-LINE
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Dziękujemy za miłe słowa o ostatnim artykule.
Jak pisał kolega musti, artykuły które mogą być pomocne w Waszych pracach szkutniczo- lakierniczych, aktualne i te archiwalne znajdziecie się na stronach ABC WIEDZY.

jeżeli czegoś nie możecie znaleźć a uważacie że powinniśmy dany problem opisać bardziej szczegółowo - czekamy na wasze propozycje.

P.S.
śledziłem pewien temat, nie powiem że jestem zawiedziony z powodu braku możliwości jego odnalezienia. Toczyła się tam dyskusja o naprawie różnych rodzajów plastików, rozpuszczaniu ich acetonem.... by można było naprawić dany element laminatem...
W ostatnim numerze kwartalnik "LAKIERNIK", opublikował pierwszą część artykułu Pana Bogusława Raatza pod tytułem: NAPRAWA ORAZ IDENTYFIKACJA ELEMENTÓW Z TWORZYW SZTUCZNYCH.
Dla zainteresowanych prawidłowymi sposobami napraw plastików umieściłem jego skan w załączniku do wiadomości.

LAKIERNIK to kwartalnik dla lakierników i blacharzy, jednak znaleźć tam można wiele ciekawych artykułów poszerzających wiedzę ogólną o lakierowaniu, naprawach...

Prenumerata LAKIERNIKA jest bezpłatna - wystarczy wypełnić formularz <<<TUTAJ>>> - polecam.

Lipiec 01, 2016, 13:41:10
Odpowiedź #76
  • ****
  • Wiadomości: 330
  • Sail fast, Live slow
    • Kołobrzeg
    • SEA-LINE
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Dzięki uprzejmości Witolda z Wrocławia, galeria samodzielnie wykonanych remontów na stronie ABC WIEDZY wzbogaciła się o kolejną relację.

Zapraszamy wszystkich do lektury artykułu : SOMBRA BLANCA rewitalizacja dna z Sea-Line


Lipiec 01, 2016, 13:52:30
Odpowiedź #77
  • *****
  • Wiadomości: 927
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Lubelskie
  • Akwen: Morze Jońskie
Bez SeaLine to by trzeba Sombre na śmietnik wyrzucić. ;) 8)
Lema Gen II Volvo Penta 4,3 GXI Vortec V6 228 HP

Lipiec 01, 2016, 21:17:02
Odpowiedź #78
  • *****
  • Wiadomości: 1984
    • Warszawa
    • Usługi szkutnicze
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
Może nie koniecznie na śmietnik ale dno wymagało regeneracji...
Dodam od siebie że znam "Witolda z Wrocławia", jest to osoba istniejąca, nie chwyt marketingowy pt Witold z Wrocławia wygrał 10 mln PLN w naszym konkursie...
Ogólnie gość jest mocno zadowolony z produktów sea line.
Ja ich farb i lakierów dawno nie używałem więc aktualnej opinii nie mam...
Stopy wody pod śrubą.
Pzdr Adam.

Lipiec 01, 2016, 23:40:43
Odpowiedź #79
  • Motorowodny Sternik Morski
  • *****
  • Wiadomości: 619
    • Stargard
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Widzę że kolega @woj70 niczym Don Kichot znalazł tu swój "wiatrak" ::)
Pozdrawiam - Andrzej
Zachodniopomorskie VHF "67"

Lipiec 19, 2016, 11:49:17
Odpowiedź #80
  • ****
  • Wiadomości: 330
  • Sail fast, Live slow
    • Kołobrzeg
    • SEA-LINE
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Na dzisiejszy wieczór zachęcamy do lektury artykułu: Pasta polerska - co warto wiedzieć.

Znajdziecie tam odpowiedzi na pytania:

Na czym polega polerowanie?

Dlaczego pasta poleruje?

Co decyduje o agresywności/ sile wycinania rys szlifierskich?





Lipiec 20, 2016, 22:37:18
Odpowiedź #81
  • *****
  • Wiadomości: 927
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Lubelskie
  • Akwen: Morze Jońskie
Tak, tak do używania past SeaLine S0 i S1 to trzeba nie jeden doktorat przestudiować.

Mam prostsze rozwiązanie- używać innych produktów np. Cartec, tak jak ja w tym roku.
Produkty są tańsze o 50-60%(to nie żart), łatwiejsze w obróbce, o wiele bardziej wydajne,w opakowaniach z lepszymi dozownikami i są produkowane przez firmę w wieloletnim doświadczeniem.
No i najważniejsze nie trzeba mieć doktoratu, żeby w łatwy sposób ich używać.
Lema Gen II Volvo Penta 4,3 GXI Vortec V6 228 HP

Lipiec 21, 2016, 08:39:27
Odpowiedź #82
Coś Ty taki zawzięty na S-L i na Sławka porady? Jeżeli jesteś konkurencją to przedstaw w podobny sposób ten temat a nie tylko kwasisz.

 Z tymi ,,Twoimi" kalkulacjami coś nie halo. Owszem jest różnica ale w drugą stronę ( na korzyśc S-L)

https://www.bosman.sklep.pl/pl/p/Profesjonalna-pasta-polerska-S0-1kg/1681  - 92,00 zł/1kg- 23zł/250g
http://www.deepgloss.pl/pl/p/CarPro-CQuartz-Reflect-Super-Fine-Polish-250ml/2633   - 63,90 zł/250ml -256zł/l ;)

Lipiec 21, 2016, 12:11:27
Odpowiedź #83
  • *****
  • Wiadomości: 927
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Lubelskie
  • Akwen: Morze Jońskie
kol.@mikijet

Nie kwaszę, ale nie znoszę nachalnego marketingu.Gość wykorzystuje profesjonalne forum do promowania własnej sprzedaży.Powinien umieścić to w dziale "sprzedam"
Nie krytykowałbym zamieszczenia samego artykułu poradnikowego w dziale ABC remontów, ale na samym dole tego artykułu jest oczywiście odniesienie do past S0 i S1, więc cel zamieszczenia takiego artykułu jest oczywisty.

Nie jestem konkurencją, ani sprzedawca innej marki,  ale użytkownikiem  a więc konsumentem.Podałem przykład pasty, której użyłem w tym roku do spolerowania laminatu, a często używałem jej wcześniej do polerowania aut.
Piszemy na forum jako użytkownicy i mamy prawo wymieniać się swoimi opiniami.
Więc to robie i prosze, żebys nie nazywał tego kwaszeniem.
O perypetiach z pasta S1 pisałem na wiosnę, więc nie będę się rozwodził ponownie.

Dlaczego porównujesz coś o czym ja nie pisałem.Ja polecałem to:

http://kenochem.pl/pasty-i-mleczka-polerskie/171-srodek-do-polerowania-lakieru-cartec-perfect-polish.html

albo jak wolisz jeszcze taniej
http://allegro.pl/cartec-perfect-polish-1l-do-polerowania-lakieru-i6347014729.html

Pozdrawiam

Lema Gen II Volvo Penta 4,3 GXI Vortec V6 228 HP

Wrzesień 15, 2016, 11:58:51
Odpowiedź #84
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 11
    • Warszawa
  • Akwen: Jeziorak
Witam
Położyłem trzy warstwy podkładu epoksydowego Lightprimer - wszystko zgodnie z zasadami - pięknie kryje ale niestety nie mogę uzyskać gładkiej powierzchni - mam tarkę którą będę musiał szlifować i to dość solidnie.
Nakładałem wałeczkiem - sądzę, że powinno się więcej, aniżeli podaje producent, dodać rozpuszczalnika. Max 25% chyba za mało? Co o tym sądzicie?

Czy w pomieszczeniu w którym nanosiłeś podkład jest coś zabezpieczane jakimś silikonem? Cokolwiek.

Wrzesień 15, 2016, 14:23:36
Odpowiedź #85
  • *****
  • Wiadomości: 1984
    • Warszawa
    • Usługi szkutnicze
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
Morka na epoksydach nie ma nic wspólnego z silikonami czy innymi środkami które mogą zadziałać jak rozdzielacz lub izolator. Nie ten objaw.
Stopy wody pod śrubą.
Pzdr Adam.

Wrzesień 15, 2016, 21:12:43
Odpowiedź #86
  • Motorowodny Sternik Morski
  • *****
  • Wiadomości: 2800
  • Akwen: Wody lokalne
Morka jest od wałka, i malując wałkiem zawsze będzie, gdybyś robił to pistoletem lakierniczym byłoby inaczej.Nie zawracaj sobie głowy szlifowaniem bo zapędzisz się w "kozi róg", pózniej po epoksydzie idzie antyful i jeśli znowu wałek będzie w robocie to tez będzie morka:)

Październik 07, 2016, 21:19:06
Odpowiedź #87
  • ***
  • Wiadomości: 112
    • Zbąszyń
  • Akwen: Wody lokalne
Witam Kolegów
Kupiłem porzuconą budowę łódki z laminatów ps.Kadłub był wykonany w formie i na tym etapie robotę porzucono.
Zelkot pełen odbitych "pajączków" i niezmierzona ilość siatek spękań. Radzę sobie z tym. Rozłożyłem się jednak
na pokrywaniu "lewej", wewnętrznej strony laminatu topkotem. Jako utwardzacza użyłem utwardzacza tego samego
co do żywicy poliestrowej , dałem 2%. Topkot nakładałem wałeczkiem takim samym jakich używam do malowania.
Minęły 24 godziny i TOPKOT NIE STWARGNIAŁ !!!. Resztka masy w kubełku twarda, wałeczek jak kamień w ciągu
godziny po nakładaniu.
Czy taki temat był już gdzieś omówiony? Ratunku!!!
Pozdrawiam, Jan Sołtysik.

Październik 07, 2016, 22:41:12
Odpowiedź #88
Albo kiepsko wymieszałeś albo musisz trochę poczekać. Cienka warstwa na dużej powierzchni inaczej ,,zamarza" niż w kubełku.

Październik 11, 2016, 21:01:08
Odpowiedź #89
  • ***
  • Wiadomości: 112
    • Zbąszyń
  • Akwen: Wody lokalne
Kolego mikijet, dziekuję za słowa otuchy. Topkot dzisiaj jest twardy.Pozdrawiam.
Jan Sołtysik