Ogólnopolskie Forum Motorowodne

Wszystko o łodziach i silnikach => Budowa, remont, modernizacja łodzi => Wątek zaczęty przez: Sławek Sea-Line w Marzec 21, 2014, 15:23:01

Tytuł: ABC remontów
Wiadomość wysłana przez: Sławek Sea-Line w Marzec 21, 2014, 15:23:01
witam wszystkich

Jeżeli moderatorzy uznają że nie jest to odpowiednie miejsce - proszę o przeniesienie do odpowiedniego działu. Nie wiem czy można to nazwać reklamą, wybrałem dział  forum:
"Budowa, remont, modernizacja łodzi"
gdyż sprawa dotyczy właśnie remontów.

Kilka godzin temu udostępniona została nowa strona internetowa, zawierająca ABC wiedzy o konserwacji i naprawie jachtów oraz łodzi naszymi oczami.  Materiały w niej zawarte dotyczyć będą problemów z:
*przygotowaniem powierzchni,
*laminowaniem,
*szpachlowaniem,
*malowaniem,
*osmozą
*polerowaniem.

Do jej stworzenia przyczyniła się nasza obecność miedzy innymi tutaj, telefony szkutników amatorów, codzienny kontakt z brakiem dostępu do wiedzy, brak jednego miejsca z opracowaniami dotyczących tego typu tematów. Jedno mogę zagwarantować - nie będzie to strona poświęcona reklamie produktów, choć koniecznością było wskazanie materiałów niezbędnych do wykonania pracy.
W najbliższym czasie zostanie uruchomiona możliwość umieszczenia komentarza do materiału.

Mam nadzieję, że potrzebujący znajdą tam czego potrzebują.

Zapraszam do odwiedzenia 

www.jachtowe.com.pl
Tytuł: Odp: ABC remontów
Wiadomość wysłana przez: marcin.j w Marzec 21, 2014, 18:41:10
Dobry pomysł myśle że wielu skorzysta
Tytuł: Odp: ABC remontów
Wiadomość wysłana przez: popiolek4 w Marzec 21, 2014, 21:19:32
oooooo właśnie, ja już czekam na tą lekturkę
Tytuł: Odp: ABC remontów
Wiadomość wysłana przez: musti w Marzec 21, 2014, 21:32:29
Rzuciłem okiem i pierwsze wrażenie bardzo pozytywne, fajnie że wszystko jest w jednym miejscu.

Do tematu dodałbym jeszcze jeden link:
http://www.farbyjachtowe.pl/porady-pm-23.html
Tytuł: Odp: ABC remontów
Wiadomość wysłana przez: MarcinMistkowski w Kwiecień 29, 2014, 21:24:52
Sławku, w karcie technicznej podkładu epoksydowego sea-line jest zalecana dysza od 2,1 do 3,0 a dla poliuretanu 1,3-1,4.

Posiadam dwa pistolety jeden ma dyszę 0,5 a drugi 1,8 . Tego pierwszego to nawet pod uwagę nie biorę ale pytanie czy można tym pistoletem z dyszą 1,8 położyć i podkład epoksydowy jak i lakier poliuretanowy ? Czy po prostu muszę kupić pistolety z wskazanymi w karcie dyszami ?
Tytuł: Odp: ABC remontów
Wiadomość wysłana przez: Sławek Sea-Line w Kwiecień 30, 2014, 09:29:04
Sławku, w karcie technicznej podkładu epoksydowego sea-line jest zalecana dysza od 2,1 do 3,0 a dla poliuretanu 1,3-1,4.

Posiadam dwa pistolety jeden ma dyszę 0,5 a drugi 1,8 . Tego pierwszego to nawet pod uwagę nie biorę ale pytanie czy można tym pistoletem z dyszą 1,8 położyć i podkład epoksydowy jak i lakier poliuretanowy ? Czy po prostu muszę kupić pistolety z wskazanymi w karcie dyszami ?

Dysza 2,1 do 3,0 jest przewidziana do natrysku grubowarstwowego podkładu epoksydowego antyosmotycznego HS. Jest to produkt bezrozcięńczalnikowy (100% procent części stałych) do którego dopuszcza się użycie do 5% przy natrysku cieńszych warstw. Jeżeli użyjesz rozcieńczalnik aby uzyskać 300qm grubości musisz nakładać 2 warstwy (można mokro na mokro) a wtedy spokojnie możesz użyć mniejszej dyszy np. 1,8.
ale...  Podkład antyosmotyczny HS zalecamy wyłącznie do użytku w jachtach w których rozpoczął się już proces osmozy. Prościej, szybciej i taniej dla uzyskania warstwy barierowej antyosmotyczej jest użyć Podkładu epoksydowego lightprimer w grubości min 250 qm - również możesz nakładać mokro na mokro. Lightprimer również możesz nakładać przy natrysku grubą warstwą (5-10% rozcieńczalnika) dysza 1,8 nawet do grubości 300qm - wtedy jednak równie dobrze móglibysmy na etykiecie napisać : epoksydowa szpachlówka natryskowa.
Tytuł: Odp: ABC remontów
Wiadomość wysłana przez: MarcinMistkowski w Maj 03, 2014, 18:25:25
Chciałbym aby łódź była pomalowana w takich kolorach. Na zewnątrz przewaga ciemniejszego z wstawkami jasnymi a w środku dominujący jaśniejszy z wstawkami ciemniejszymi . Zależy mi na farbie w miarę odpornej na zarysowania piaskiem. Łódź będzie miała kontakt z mokrym piaskiem wnoszonym butami na pokład i możliwy a raczej na pewno kontakt dna z piaskiem. Na połysku mi nie zależy i chciałbym półmat uzyskać .  Zabezpieczenie przed glonami nie potrzebne bo łódka będzie maksymalnie kilka dni w wodzie a później do garażu.

Jakiej farby użyć poliuretanowej czy może epoksydowej a może coś innego ?

Na razie mamy warstwy

1 laminat ps
2  Lightprimer 3-4 warstwy z natrysku
3 ?

(http://upload.secondsun.pl/img/1399132986paleta_kolorow.jpg)

Tytuł: Odp: ABC remontów
Wiadomość wysłana przez: mikijet w Maj 03, 2014, 20:06:33
Na pewno nie epoksyd ( nie ma odporności na słońce. Lakier poliestrowy albo porozmawiaj z lakiernikami o lakierach do ciężarówek.
Tytuł: Odp: ABC remontów
Wiadomość wysłana przez: MarcinMistkowski w Maj 03, 2014, 20:51:33
Takie przykładowe zdjęcie jak wygląda łódka kolegów w trakcie ostatniego wypadu.

 (http://upload.secondsun.pl/img/1399142878pad_2014.jpg)

Ja czasami miałem jeszcze większy śmietnik na pokładzie :)

Tytuł: Odp: ABC remontów
Wiadomość wysłana przez: Sławek Sea-Line w Maj 07, 2014, 09:06:35
my nie mamy takiego RAL-a. ale możesz do naszego do RAL 7000 (szary) domieszać białego będzie wtedy jasniejszy. zapamiętaj proporcję.
Tytuł: Odp: ABC remontów
Wiadomość wysłana przez: mirek w Czerwiec 05, 2014, 23:43:34
Witam
Położyłem trzy warstwy podkładu epoksydowego Lightprimer - wszystko zgodnie z zasadami - pięknie kryje ale niestety nie mogę uzyskać gładkiej powierzchni - mam tarkę którą będę musiał szlifować i to dość solidnie.
Nakładałem wałeczkiem - sądzę, że powinno się więcej, aniżeli podaje producent, dodać rozpuszczalnika. Max 25% chyba za mało? Co o tym sądzicie?
Tytuł: Odp: ABC remontów
Wiadomość wysłana przez: Sławek Sea-Line w Czerwiec 06, 2014, 09:46:13
Nakładałem wałeczkiem - sądzę, że powinno się więcej, aniżeli podaje producent, dodać rozpuszczalnika. Max 25% chyba za mało? Co o tym sądzicie?

 ??? zakładam że wałek miałeś dobry, nie za 2 zł z bric...ramy. czasami jest to przyczyna, zwłaszcza jeżeli ma długi włos.
A jaka miałeś temperaturę podczas malowania? jest to jeden z czynników mających wpływ na rozlewność. W kartach technicznych rozcieńczenie podaje się dla temperatury 20 st C (standard).
Czy powierzchnia nie była narażona na działanie promieni słońca? Wtedy powierzchniowo utwardza się to szybciej i również tracimy rozlewność
No i na koniec - nie jest to podkład samochodowy, który posiada wypełniacze poprawiające rozlewność, te z kolei nie nadają się do użycia w warunkach wodnych (chłoną wilgoć). Nawet podkłady samochodowe wymagają szlifowania przed pokryciem nawierzchniowymi akrylami, w innym przypadku pojawi się morka. Niestety na podkłady tego typu nigdy nie będą tak idealnie rozlane. Mogę cię jedynie zapewnić że dobrze się szlifuje więc może nie będzie tak źle.

co do rozcieńczalnika, w przypadku tego podkładu i możemy używać dosyć płynnie. do natrysku dopuszcza się rozcieńczenie w granicach 5-50% ale przy wałku wszystko powyżej 25% skończy się brakiem krycia lub spływaniem z powierzchni.
Tytuł: Odp: ABC remontów
Wiadomość wysłana przez: mirek w Czerwiec 06, 2014, 12:32:53
Witam
Wszystkie parametry spełnione, malowanie odbywa się w pomieszczeniu. Podejrzewam, że to może być związane z wałkiem mimo, że nie jest to wałek za przysłowiową 1 zł. Może za długi włos ? - będę eksperymentował.
I jeszcze jedno pytanie - na podkład chcę położyć lakier poliuretanowy, biały błyszczący też sea-line. Są jakieś dodatkowe warunki które należy spełnić aby piknie wyszło?
Tytuł: Odp: ABC remontów
Wiadomość wysłana przez: Sławek Sea-Line w Czerwiec 09, 2014, 10:22:41
Cytuj
Są jakieś dodatkowe warunki które należy spełnić aby piknie wyszło?

w zasadzie nie ma ale oszlifuj podkład bardzo starannie.
większość podkładów jest matowa, poliuretan daje bardzo duży połysk i w związku z tym może uwidacznić morkę z powierzchni podkładu.

Tytuł: Odp: ABC remontów
Wiadomość wysłana przez: mirek w Czerwiec 09, 2014, 14:56:31
Pięknie wyszło malowanie poliuretanem - ale z wałeczkiem nadal kłopoty - kupno porządnego, który nie będzie gubił włosków jest chyba u nas niemożliwe? - nawet tych najdroższych jakość jest fatalna.
Mam kilka pogubionych przez nie włosków i co z nimi teraz zrobić? Nie jest ich dużo ale jednak są i psują ogólny efekt końcowy  :(
Tytuł: Odp: ABC remontów
Wiadomość wysłana przez: Sławek Sea-Line w Czerwiec 09, 2014, 15:38:34
był gdzieś temat o przygotowaniu narzędzi - nie wiem czy na tym forum

mój sposób jest taki - bardzo prosty
http://www.jachtowe.com.pl/przygotowanie-narzedzi-malowania.html

niestety , oszlifuj delikatnie papierem i wypoleruj
http://www.jachtowe.com.pl/jak-polerowac-pasta-polerska-sea-line-s1-brayt.html
Tytuł: Odp: ABC remontów
Wiadomość wysłana przez: qulpi w Czerwiec 09, 2014, 17:11:35
Witam,mam pomalowaną łódkę farbą poliuretanową hdartop xd, czy mogę na to położyć farbę anty-porostową? Jeśli tak to jaką, jeśli nie to co dać jako podkład?
[łódka pierwotnie miała być wodowana za każdym razem, niestety wygoda wygrała i stoi na wodzie i zarasta :-[]

Pozdrawiam.
Tytuł: Odp: ABC remontów
Wiadomość wysłana przez: Sławek Sea-Line w Czerwiec 10, 2014, 13:31:03
Cytuj
Charakterystyka wyrobu
Dwuskładnikowa, grubopowłokowa, alifatyczno - poliuretanowa farba nawierzchniowa,....
Zastosowanie
Jako powłoka z połyskiem na większość  systemów epoksydowych, odznaczają ca się
odpornoś cią  na agresywne warunki atmosferyczne.

Karta techniczna nie określa czy może ona być stosowana w stałym kontakcie z wodą. nie wszystkie poliuretany są
Cytuj
Do zastosowania  na powierzchniach nad linią wodną

Najlepiej było by zapytać producenta, ale jest to poliuretan dwuskładnikowy, więc raczej nic się nie powinno stać.

niektóre antyporosty wymagają specjalnego podkładu, w większości przypadków wystarczy 1 warstwa podkładu epoksydowego, np lightprimer.
Tytuł: Odp: ABC remontów
Wiadomość wysłana przez: Sławek Sea-Line w Czerwiec 30, 2014, 12:57:24
Subiektywny opis remontu i zastosowania produktów Sea-Line

http://www.jachtowe.com.pl/micro-spark-550-remont-kapitalny.html

P.S. Gdyby ktoś chciał się skontaktować z Panem Łukaszem przekażę do niego wiadomość
Tytuł: Odp: ABC remontów
Wiadomość wysłana przez: Sławek Sea-Line w Październik 13, 2014, 11:30:43
:-) właśnie uratowano kolejnego klasyka żeglarskiego. ta maszyna wyciąga nawet 30 węzłów i jest najszybszą klasą olimpijską.

fotorelacja i opis:

http://www.jachtowe.com.pl/tornado-historia-katamarana.html
Tytuł: Odp: ABC remontów
Wiadomość wysłana przez: Sławek Sea-Line w Marzec 10, 2015, 11:31:37
 ;) jednym z nurtujących mnie oraz często zadawanych pytaniach (również na forum) było pytanie:

CZYM MALOWAĆ - jakie wałki, pędzle etc....

po dłuuugich poszukiwaniach odpowiednich narzędzi znalazłem... i chciałem zaprezentować Wam w końcu akcesoria Sea-Line
Więcej w temacie na: jachtowe.com.pl (http://www.jachtowe.com.pl/niezbedne-akcesoria-lakiernicze.html)

(http://upload.secondsun.pl/img/1425983433stojak_sea-line_2.jpg)

Tytuł: Odp: ABC remontów
Wiadomość wysłana przez: Sławek Sea-Line w Kwiecień 03, 2015, 13:27:13
(http://upload.secondsun.pl/img/1428060313troton_15_sealine_wielkanoc_zycznia.jpg)

a w chwili przerwy zapraszamy do obejrzenia nowych filmów instruktażowych :

http://www.jachtowe.com.pl/instrukcja-aplikacji-szpachlowka-epoksydowa-uniwersalna-sea-line.html

http://www.jachtowe.com.pl/instrukcja-aplikacji-szpachlowka-epoksydowa-sea-line-z-wloknem-szklanym.html

http://www.jachtowe.com.pl/instrukcja-aplikacji-szpachlowka-epoksydowa-lekka-sea-line.html
Tytuł: Odp: ABC remontów
Wiadomość wysłana przez: Sławek Sea-Line w Kwiecień 21, 2015, 11:44:19
Pogoda w końcu nas rozpieszcza, więc dla tych którzy rozpoczynają malowanie kolejny film instruktażowy.
Tym razem Podkład epoksydowy Lightprimer Sea-Line

http://www.jachtowe.com.pl/instrukcja-aplikacji-walkiem-lub-pedzlem-podklad-epoksydowy-lightprimer-sea-line.html
 
Tytuł: Odp: ABC remontów
Wiadomość wysłana przez: Sławek Sea-Line w Kwiecień 24, 2015, 13:39:03
Tym razem dodaliśmy film z instrukcją aplikacji natryskowej Podkładu epoksydowego Lightprimer

http://www.jachtowe.com.pl/instrukcja-aplikacji-natryskowowej-podklad-epoksydowy-lightprimer-sea-line.html

(http://upload.secondsun.pl/img/1429875503epoxy_lightprimer_nowy_kolor.jpg)

Tytuł: Odp: ABC remontów
Wiadomość wysłana przez: Sławek Sea-Line w Kwiecień 29, 2015, 12:17:34
Dzisiaj zapraszamy do obejrzenia filmów z instrukcją aplikacji Emalii Poliuretanowej Sea-Line

http://www.jachtowe.com.pl/instrukcja-aplikacji-walkiem-lub-pedzlem-farba-poliuretanowa.html

http://www.jachtowe.com.pl/instrukcja-aplikacji-natryskowej-farba-poliuretanowa-2.html

(http://upload.secondsun.pl/img/1430302594fryz_kalaendarza.jpg)


Tytuł: Odp: ABC remontów
Wiadomość wysłana przez: Sławek Sea-Line w Maj 29, 2015, 15:08:24
Dziś zapraszamy na relację z remontu jachtu żaglowego Traper 300 -  8 metrowej jednostki projektu Bruce Kyrbie. 
Remont przeprowadził w roku 2014 i opisał  : Michał Matulka

http://www.jachtowe.com.pl/relacja-z-remontu-jachtu-traper-300-sea-line.html

(http://upload.secondsun.pl/img/1432904815img_2707.jpg)

Tytuł: Odp: ABC remontów
Wiadomość wysłana przez: Sławek Sea-Line w Czerwiec 09, 2015, 15:30:38
W imieniu Pana Piotra, zapraszam do zapoznania się z jego przygodą - Remontem Sportiny 680
a galeria pełna fotografii...

http://www.jachtowe.com.pl/remont-jachtu-sportina-680.html

(http://upload.secondsun.pl/img/143385656320150523_161847.jpg)
Tytuł: Odp: ABC remontów
Wiadomość wysłana przez: Sławek Sea-Line w Czerwiec 12, 2015, 08:28:01
Wreszcie piątek, w wolnej chwili zapraszamy do lektury relacji z pobytu pięknej "Beti" w przydomowym SPA P. Wojtka.

http://www.jachtowe.com.pl/twister-800n-fotorelacja.html

(http://upload.secondsun.pl/img/1434090325beti_na_kobylkachimg_6612.jpg)

(http://upload.secondsun.pl/img/1434090365beti_po_polerce.jpg)

(http://upload.secondsun.pl/img/1434090218img_8466.jpg)


 
Tytuł: Odp: ABC remontów
Wiadomość wysłana przez: Sławek Sea-Line w Sierpień 21, 2015, 14:44:57
Sierpniowy numer magazynu WIATR na stronie 16 zamieścił informację o NOWOŚCIACH W JACHTOWEJ DROGERII.
Cytuj
Marka Sea-Line wprowadza w sierpniu do sprzedaży nową grupę produktów Brayt. Sea-Line Brayt C to seria czterech preparatów czyszczących o specjalistycznym przeznaczeniu, natomiast Sea-Line Brayt S to znana gama past polerskich wzbogacona o nowy wosk ochronny. Produkty są dostępne w małych poręcznych opakowaniach (250 ml i 500 ml), więc cena jest atrakcyjna, unikamy też kłopotliwego przechowywania pozostałości.
Nowe produkty Sea-Line dostępne już są w dobrych sklepach żeglarskich.

Więcej informacji o produktach znajduje się w magazynie WIATR (http://magazynwiatr.pl/pdf/MagazynWiatr_08_2015.pdf)  oraz na www.jachtowe (http://www.jachtowe.com.pl/nowosci-w-jachtowej-drogerii.html) i www.sea-line (http://wwww.sea-line.eu/pl/kategorie-produktow/system-polerski#do_czyszczenia_dna)

(http://upload.secondsun.pl/img/1440160935grupa_s_i_c_sea-line.jpg)
Tytuł: Odp: ABC remontów
Wiadomość wysłana przez: Sławek Sea-Line w Październik 09, 2015, 12:09:09
Malowanie farbami Sea-Line w tydzień? Czy możliwe jest wykonanie w tak krótkim czasie zabezpieczenia antyosmotycznego i powłoki przeciwporostowej jednocześnie? Co możemy powiedzieć  o trwałości oraz skuteczności zastosowanych farb, malowanych „pod chmurką”? 
Zapraszamy na stronę ABC WIEDZY do lektury relacji Pana Bartosza, który nie tylko opisał wykonywane w 2014 roku prace przy jachcie Me Gusta ale po upływie dwóch lat może ocenić zastosowany system Sea-Line.
 (http://www.jachtowe.com.pl/malowanie-farbami-sea-line-w-tydzien.html)
Forumowemu koledze Bartkowi jeszcze raz dziękujemy za udostępnione materiały.

(http://upload.secondsun.pl/img/14443845412015-02.jpg)

Tytuł: Odp: ABC remontów
Wiadomość wysłana przez: Sławek Sea-Line w Październik 12, 2015, 15:25:06
Dzięki uprzejmości piotr6 (www.sailforum.pl) otrzymaliśmy kilka zdjęć oraz ocenę właściwości antyfoulingu Sea-Line (http://www.jachtowe.com.pl/antyfouling-sea-line-kontra-zalew-szczecinski.html).

Zapraszamy do zapoznania się z jego opinią.

(http://upload.secondsun.pl/img/1444655927antyfouling_sea-line_ka_haar.jpg)
Tytuł: Odp: ABC remontów
Wiadomość wysłana przez: Sławek Sea-Line w Styczeń 08, 2016, 13:26:38
Miło nam poinformować że na stronie "ABC remontów" pojawił się nowy artykuł : PRZYCZEPNOŚĆ FARB (http://www.jachtowe.com.pl/przyczepnosc-farb.html)

Cytuj
...Wyniki badań wskazują, że prawidłowa przyczepność nowych warstw powłok lakierniczych do podłoża, możliwa jest wyłącznie w wyniku występowania zjawisk „adhezji” oraz „kohezji”. Adchezja – łacińskie słowo adhesio oznacza przyleganie. W tym przypadku przyleganie to stan w którym dwie powierzchnie (powłoki lakiernicze) połączą się ze sobą. Kohezja – łacińskie cohaesio oznaczające ‘łączyć się; stykać się’ – to fizyczne zjawisko wzajemnego przyciągania się cząsteczek substancji w wyniku działania sił międzycząsteczkowych...

Zachęcamy do lektury artykułu w najbliższy  O0 niestety śnieżny  O0 weekend. (http://www.jachtowe.com.pl/przyczepnosc-farb.html)

Mamy nadzieję że odpowie on na pojawiające się pytania - szlifować czy nie szlifować nowy żelkot przed pracami lakierniczymi

(http://upload.secondsun.pl/img/1452255110201306241580.jpg)



Tytuł: Odp: ABC remontów
Wiadomość wysłana przez: Rybiłowek w Styczeń 08, 2016, 21:14:54
Sławku, w pierwszym tygodniu lutego będę na urlopie w Kołobrzegu, czy dysponujesz czasem w tym terminie, aby się z Tobą spotkać i porozmawiać o remontach i nie remontach ;) :D
Tytuł: Odp: ABC remontów
Wiadomość wysłana przez: Sławek Sea-Line w Styczeń 11, 2016, 08:40:12
Sławku, w pierwszym tygodniu lutego będę na urlopie w Kołobrzegu, czy dysponujesz czasem w tym terminie, aby się z Tobą spotkać i porozmawiać o remontach i nie remontach ;) :D

Oczywiście, kilka chwil się na ciekawą rozmową zawsze się znajdzie.
p
Zapraszam do nas do Ząbrowa na kawę lub na grzańca w porcie po południu.

Jak już będziesz wiedział kiedy daj znać - tel. kontaktowy : 604821461

oczekując na kontakt...
Tytuł: Odp: ABC remontów
Wiadomość wysłana przez: Sławek Sea-Line w Kwiecień 15, 2016, 16:00:38
Dla tych którzy planują w najbliższy weekend porządki przed sezonem przygotowaliśmy mini poradniki:

Jak wyczyścić laminat (żelkot) (http://www.jachtowe.com.pl/czyszczenie-laminatu.html)

Jak wyczyścić tapicerkę  (http://www.jachtowe.com.pl/czyszczenie-tapicerki.html)

Jak wyczyścić drewno teakowe (i nie tylko) (http://www.jachtowe.com.pl/czyszczenie-drewna.html)

(http://upload.secondsun.pl/img/1460728478img_2064.jpg)



 
Tytuł: Odp: ABC remontów
Wiadomość wysłana przez: Mariusz w Kwiecień 15, 2016, 18:26:50
Ja na jutrzejsze polerowanie użyję jednak innej pasty, będzie to 3M 50417 Fast Cut Plus,w 2015 polerowałem łódkę S1.
W tym roku jednak wracam do pasty 3M, jeśli pogoda dopisze  to polerowanie będzie zrobione, póżniej wosk i po pracy.
Tytuł: Odp: ABC remontów
Wiadomość wysłana przez: M@X w Kwiecień 15, 2016, 19:37:53
Ja także przymierzam się do polerowania łodzi, do Osmozy i antyfoulingu. Trochę roboty mnie czeka. Sławek czy w środę będziesz miał chwilkę na pogaduchy? Wybieram się do Kołobrzegu i mam zamiar odwiedzić was w celach zakupowych.
Pozdrawiam.
Tytuł: Odp: ABC remontów
Wiadomość wysłana przez: woj70 w Kwiecień 15, 2016, 22:28:03
Dla tych którzy planują w najbliższy weekend porządki przed sezonem przygotowaliśmy mini poradniki:

Jak wyczyścić laminat (żelkot) (http://www.jachtowe.com.pl/czyszczenie-laminatu.html)

Jak wyczyścić tapicerkę  (http://www.jachtowe.com.pl/czyszczenie-tapicerki.html)

Jak wyczyścić drewno teakowe (i nie tylko) (http://www.jachtowe.com.pl/czyszczenie-drewna.html)

(http://upload.secondsun.pl/img/1460728478img_2064.jpg)



To jest forum motorowodniaków , a nie trampolina marketingowa.
Jest dział dla sprzedawców i oferentów, więc tam proszę się reklamować.



Tytuł: Odp: ABC remontów
Wiadomość wysłana przez: pietiabo w Kwiecień 15, 2016, 23:23:31
Woj a co ty taki stanowczy szpachla sea-line'a ci nie staneła.
Sławek to w porządku gość.
Tytuł: Odp: ABC remontów
Wiadomość wysłana przez: Sławek Sea-Line w Kwiecień 18, 2016, 11:57:17
To jest forum motorowodniaków , a nie trampolina marketingowa.
Jest dział dla sprzedawców i oferentów, więc tam proszę się reklamować.

Szanowny kolego woj70,

Ideą wątku oraz materiałów umieszczanych na stronie www.jachtowe.com.pl jest przedstawienie prawidłowych rozwiązań podczas wykonywania napraw.

W pierwszym poście tego wątku pisaliśmy:

Cytuj
Witam wszystkich
Jeżeli moderatorzy uznają że nie jest to odpowiednie miejsce - proszę o przeniesienie do odpowiedniego działu. Nie wiem czy można to nazwać reklamą, wybrałem dział  forum:
"Budowa, remont, modernizacja łodzi"
gdyż sprawa dotyczy właśnie remontów i konserwacji.
…. 

Szanowni moderatorzy uznali że wątek ABC REMONTÓW powinien znajdować się w dziale „Budowa, remont, modernizacja łodzi” .
ABC remontów oraz Najlepsza farba antyporostowa zostały uznane przez moderatorów ważkimi tematami, że zostały przypięte na sam początek działu.
Jesteśmy jedynie użytkownikiem forum i nie mamy wpływu na decyzje moderatorów gdzie który wątek powinien się znajdować.

Żywimy nadzieje i dokładamy wszelkich starań żeby nasze posty umieszczane w tym dziale były zawsze merytoryczne i ułatwiały wszystkim codzienną pracę przy naprawie, konserwacji oraz pielęgnacji Waszych jednostek.

P.S.

Ja także przymierzam się do polerowania łodzi, do Osmozy i antyfoulingu. Trochę roboty mnie czeka. Sławek czy w środę będziesz miał chwilkę na pogaduchy? Wybieram się do Kołobrzegu i mam zamiar odwiedzić was w celach zakupowych.

Pozdrawiam.

M@X zakupy można zrobić już w sklepie w Marinie Kołobrzeg a chwilka na pogaduchy znajdzie się zawsze – zapraszam.
Tytuł: Odp: ABC remontów
Wiadomość wysłana przez: panpikuś w Kwiecień 18, 2016, 17:59:47
Jak coś się P opsuło to ja bardziej bym winił operatora wałków  :P
Tytuł: Odp: ABC remontów
Wiadomość wysłana przez: woj70 w Kwiecień 18, 2016, 22:07:31
Myślę, że Sławek to super gość, ąle  towar oferowany przez niego jest co najmniej dwa- trzy  razy droższy od podobnych na rynku.Reklamowanie się na forum miłośników motorowodniactwa pod pozorem doradztwa to nadużycie.
Takie jest moje zdanie.
Tytuł: Odp: ABC remontów
Wiadomość wysłana przez: Mariusz w Kwiecień 18, 2016, 22:11:29
A to może podaj jakiś konkret.
Tytuł: Odp: ABC remontów
Wiadomość wysłana przez: panpikuś w Kwiecień 18, 2016, 22:22:10
Padło słowo klucz "podobnych" , emalia poliuretanowa sea line jest podobna do emalii poliuretanowej polifarbu :)
Tak jak emalia poliuretanowa emapur też jest podobna do emalii polifarbu :)
Podobne, a w rzeczywistości mocno różne :)
Tytuł: Odp: ABC remontów
Wiadomość wysłana przez: musti w Kwiecień 18, 2016, 23:42:53
Myślę, że Sławek to super gość, ąle  towar oferowany przez niego jest co najmniej dwa- trzy  razy droższy od podobnych na rynku.
Trochę przesadziles... :-[

Ze szczecinskich targów przywiozłem m.in. katalog farbyjachtowe.pl
Przykładowe ceny:
Antifouling Sea-Line 114,- (ceny od 89,- sea jet do 199,- epifanes)
Podkłady dwuskladnikowe - od 69 sealine do 137 epifanes

Co jest dużo droższe?


Tytuł: Odp: ABC remontów
Wiadomość wysłana przez: woj70 w Kwiecień 19, 2016, 10:32:30
Tu masz rację, ale ja odniosłem się do cen, do przedstawionych powyżej past polerskich.
Tytuł: Odp: ABC remontów
Wiadomość wysłana przez: Mariusz w Kwiecień 19, 2016, 20:20:09
Ale się zawziąłeś na tego sea-line'a, coś ci nie poszło z nim czy jak?
Tytuł: Odp: ABC remontów
Wiadomość wysłana przez: Jack Sparrow w Kwiecień 19, 2016, 21:37:33
Gość poleca dobre produkty i nikomu na siłę nic nie wciska więc gdzie problem jak komuś nie pasi to biedronka zawsze otwarta żeby kupić cif, domestos i kilka czyścików do garów :).
Tytuł: Odp: ABC remontów
Wiadomość wysłana przez: marcink w Kwiecień 19, 2016, 21:48:53
Każdy ma swoje zdanie i niech tak pozostanie, jednakże temat został od początku zaakceptowany i uznany przez wszystkich i tak pozostanie. Sławkowi z Sea-Line należą się podziękowania za wiele cennych wskazówek przy remontach i korzystaniu z chemii jachtowej, które stanowią cenny wkład w rozwój tego forum. Sam z nich korzystałem, sprawdziłem na własnej skórze i nie jednej łodzi i mogę potwierdzić, że zarówno produkty Sea-Line jak i posty Sławka są godne uwagi.
Koledze woj70 polecam szklankę zimnej wody ;)
Tytuł: Odp: ABC remontów
Wiadomość wysłana przez: woj70 w Kwiecień 19, 2016, 21:55:36
Właśnie wypiłem szklaneczkę zimnej Cisowianki :)
Ty chyba masz specjalne skonto od SL za naganianie.
Tytuł: Odp: ABC remontów
Wiadomość wysłana przez: AToMik w Kwiecień 20, 2016, 09:38:20
 ::)... >:D
Ode mnie tylko głos poparcia dla Sławka i jego roboty w temacie.
Tytuł: Odp: ABC remontów
Wiadomość wysłana przez: mikijet w Kwiecień 20, 2016, 11:10:23
Temat ABC ... już zdaje się być wyczerpany więc enrgię i czas radziłbym poświęcić na pracę. Sezon się pomału rozkręca a my, zaraz przejdziemy do polityki zamiast robić swoje przed sezonem  ;)
Tytuł: Odp: ABC remontów
Wiadomość wysłana przez: woj70 w Kwiecień 26, 2016, 21:57:25
Po  zachwalaniu przez niektórych użytkowników złamałem się i zakupiłem  pastę S1.
Mam polerkę z regulacją od 500 do 3000 obrotów.
Niestety muszę wyrazić negatywną opinię o tym produkcie.
Jest to pasta sprawiająca wrażenie że jest mokra, właśnie  nie tłusta  a mokra, ma jakiś komponent który sprawia że jest trudna w obróbce.Na traczy polerskiej czuć duży opór.Chlapie tak samo jak inne pasty, którymi pracuje się na mokro.
W porównaniu z G3 Farecli po prostu żle sie obrabia.












Tytuł: Odp: ABC remontów
Wiadomość wysłana przez: jaceksu79 w Kwiecień 26, 2016, 22:28:05
z past S jestem nawet zadowolony.
oscarsa nie stosuję bo moim zdaniem jest beznadziejny.
podobno CL to jest oscars ale nie wiem dlaczego CL-em daje się pracować.
Najbardziej podobały się mi pasty 3M
50% sukcesu to dobry krążek polerski
Tytuł: Odp: ABC remontów
Wiadomość wysłana przez: mikijet w Kwiecień 26, 2016, 22:46:38
,,...Mam polerkę z regulacją od 500 do 3000 obrotów..."- obroty to jeszcze nie wszystko. Jak czuć opór to znaczy, że trze. Poćwicz na siłowni albo zmień maszynę na mocniejszą.  ;)
Tytuł: Odp: ABC remontów
Wiadomość wysłana przez: woj70 w Kwiecień 27, 2016, 10:33:45
To nie jest wrażenie tarcia, to raczej sprawia uczucie klejenia.
No i lecę poćwiczyć na atlasie. ;)


A tak na marginesie.
Dobry produkt broni się sam, nie potrzebuje marketingu wciskanego. :D
Amen.
Tytuł: Odp: ABC remontów
Wiadomość wysłana przez: Sławek Sea-Line w Kwiecień 27, 2016, 14:11:07
Po  zachwalaniu przez niektórych ...

Kolego woj70.

Dziękujemy za twoją opinię.
Niestety z przykrością musimy przyznać że nie jest możliwe stworzenie produktu który będzie pasował każdemu. Sea-Line również nie posiada żadnej licencji na produkt idealny dla każdego, nieważne czy będzie to pasta, lakier czy podkład. 

Możemy oczywiście w dyskusji przekrzykiwać się na argumenty typu marketingowe wciskanie, podobne czy takie same, tańsze, lepsze. Wyrażając opinię zawsze będzie ona subiektywna, nie sprowadzajmy jednak dyskusji do poziomu: "co ty wiesz o zabijaniu"... 

Co do samej pracy pasty S1, czuję się jednak w obowiązku podjąć rzeczową polemikę. Nie dyskutujmy więc o zapachu pracującej pasty G3, która jednych przyprawia o zawroty głowy a dla drugich tak pachnie "miętówka".
Proszę tez nie traktować polemiki jako "wycieczek osobistych" czy chociażby kwestionowania czyichkolwiek umiejętności polerskich.

Po pierwsze trudno dyskutować o technice polerowania, ale jeżeli pasta „chlapie” to prawdopodobnie:
- nałożono jej za dużo a siła odśrodkowa powoduje jej rozrzucanie z aplikatora.
- w pierwszym etapie rozcierania pasty zastosowano zbyt wysokie obroty maszyny polerskiej, w efekcie przed wstępnym roztarciem pasty na powierzchni siła odśrodkowa spowodowała jej rozrzucenie.
- aplikator / głowica polerska nie wchłania pasty co powoduje „chlapanie”. Efekt ten występuje najczęściej przy zastosowaniu gąbek polerskich o zamkniętych porach.
- wspomniano o uczuciu klejenia pasty... tutaj dziwne jest że z jednej strony klei aplikator do powierzchni a z drugiej "chlapie". połączenie dwóch tych efektów potwierdzałaby tezę o zbyt dużą ilość pasty na aplikatorze.
-
Cytuj
Chlapie tak samo jak inne pasty, którymi pracuje się na mokro.
. Pastą S1 pracuje się bez użycia wody, która powoduje rozcieńczenie pasty a w efekcie zwiększone „chlapanie”.
- jeżeli
Cytuj
Na traczy polerskiej czuć duży opór
to świadczy to o zbyt silnym docisku głowicy do powierzchni lub słabej mocy maszyny. Silny docisk polerki lub jej wysokie obroty na samym początku polerowania pastami o zmiennej gradacji ziarna (w paście S1 ziarno stopniowo ulega roztarciu, w paście G3 ziarno ulega rozbiciu) powoduje szybsze roztarcie ziarna, zmniejszając skuteczność polerowania. Dociskanie aplikatora to również niebezpieczne podnoszenie temperatury powierzchni. Polerując powinniśmy być operatorem polerki a nie drwalem używającym piły / głowicy polerskiej.

Wrażenia przedstawione przez kolegę pozwalają przypuszczać że polerował pastą S1 tak jak poleruje się G3 – a to zupełnie inne pasty a co za tym idzie inna technika polerowania.

W kacie TDS podajemy :
· Nałożyć pastę na element lub aplikator (twarda gąbka lub wełna)
· Rozprowadzić na minimalnych obrotach po całej aktualnie polerowanej powierzchni.
· Powoli zwiększyć obroty do maksymalnie 1800- 2000 pracując z lekkim dociskiem.
· Polerować do momentu usunięcia defektów nie usuwając resztek roztartej pasty
· Następnie zmienić aplikator na miękką gąbkę i dopolerować do pełnego połysku.       

czasami warto przeczytać instrukcję zanim zaczniemy używać nowy produkt lub zobaczyć też film instruktażowy (https://youtu.be/lfktSvJSCos). Gdy postępujemy zgodnie z instrukcją aplikacji widać, że efekt chlapania nie występuje (brak chlapania podczas nakładania pasty na powierzchnię w filmie zobaczymy pomiędzy 0:58 a 1:05 jego odtwarzania).

Cytuj
Jest to pasta sprawiająca wrażenie że jest mokra, właśnie  nie tłusta  a mokra
Pasta S1 nie ma w sobie wosków ani silikonów dlatego nie jest tłusta.Czy mokra - możliwe ale dzięki tej konsystencji łatwo rozprowadza się na powierzchni i ma do niej dobra przyczepność. Brak wosków i silikonów to efekt że defekty zostaną wypolerowane a nie ukryte pod warstwą wosku czy silikonu.

Cytuj
W porównaniu z G3 Farecli po prostu żle sie obrabia.
Wrażenie złej obróbki - z tym trudno polemizować, choć jak dla mnie przyczyna tkwi w zbyt dużej ilości pasty użytej do polerowania. Efekt klejenia głowicy do powierzchni, potem chlapania, a na końcu problemy z roztarciem pasty (źle się obrabia) wydaje się klasycznym przykładem użycia zbyt dużej jej ilości. Pasty o zmiennej gradacji ziarna, po prostu zużywa się dużo mniej w porównaniu do klasycznych past których przedstawicielem jest G3. Pracując pastami typu S1 musimy rozetrzeć całe ziarno, praktycznie do pełnego połysku powierzchni. Gdy pasty będzie za dużo... nie rozetrzemy całego ziarna, a nie roztarte ziarno będzie powodowało defekty powierzchni. Gdy pasty będzie za dużo stracimy nie tylko czas na jego roztarcie ale dodatkowo zmarnujemy materiał czyli stracimy pieniądze wydane na jego zakup. Chociaż nie chciałbym dyskusji o cenie to pasty ze zmienną gradacją są wydajniejsze, a wyższa cena zakupu bilansuje się mniejszym zużyciem i lepszym efektem końcowym, który często uzyskujemy dopiero po użyciu dwóch rodzai past klasycznych. Dla producentów niebagatelny jest też koszt pracy czyli pracownik. Mając codzienny kontakt z taką sytuacją wiem, że pasta S1 czy S0 jako produkt broni się sama.

Pasta S1 to tylko jeden element systemu polerskiego, gdyby jednak kolega woj70 czy ktokolwiek z Was miał ochotę na test naszego systemu polerskiego przy naszym udziale, proszę o kontakt na Priv.

Pomiędzy 9 a 13 maja będę na Mazurach więc może będzie to dobry termin dla tych co szykują łódki do sezonu na zaprezentowanie możliwości pasty S1/ systemu polerskiego Sea-Line czy preparatów czyszczących. Każdy z was będzie mógł sprawdzić czy to wciskany marketing.

Na koniec chiałbym dodać że każdy ma swoją technikę, przyzwyczajenia… ulubioną pastę, podkład czy lakier. O paście S1 wielu z Was oraz wiele firm produkcyjnych ma pozytywną opinię ale szanujemy również te negatywne.

.....
A tak na marginesie.
Dobry produkt broni się sam, nie potrzebuje marketingu wciskanego. :D
Amen.

Ocena zawsze jest subiektywna ale należy każdą szanować. Rację ma kolega woj70 że dobry produkt broni się sam, i taką opinię o S1 ma również Mariusz. Wyraził ją przy okazji innej wiadomość przesłanej wczoraj (na innym forum):
(http://upload.secondsun.pl/img/1461754352pasta_s1.jpg)

W codziennej pracy zastanawiam się często czy ten kto testuje pastę lub jakikolwiek produkt, chce by produkt się obronił czy z góry zakłada inna wersję. Pozostawię pytanie bez odpowiedzi.
Tytuł: Odp: ABC remontów
Wiadomość wysłana przez: woj70 w Kwiecień 27, 2016, 15:12:13
Polerowanie robiłem wełnianą głowicą, dzisiaj dokupiłem aplikator 180-tkę z gąbki.
Spróbuję i opiszę efekty.
Tytuł: Odp: ABC remontów
Wiadomość wysłana przez: panpikuś w Kwiecień 27, 2016, 15:36:01
Sławku, sunny_boy to Marcin a nie Mariusz, a kto polecił Marcinowi S1 do polerowania?

Ja też S1 używam tylko że ja nakładam ją na element a nie na aplikator... Ogólnie fajna wykańczająca pasta.
Tytuł: Odp: ABC remontów
Wiadomość wysłana przez: Sławek Sea-Line w Kwiecień 27, 2016, 16:04:19
Polerowanie robiłem wełnianą głowicą, dzisiaj dokupiłem aplikator 180-tkę z gąbki.
Spróbuję i opiszę efekty.

Dziękuję za twoją odpowiedź. Osobiście pozostałbym jednak przy głowicy wełnianej, ale:
- użył mniejszej ilości pasty
- roztarł pastę na powierzchni przed rozpoczęciem polerowania.

Praktycznie ja wykonuję to w ten sposób. po nałożeniu pasty na aplikator, przed uruchomieniem maszyny, rozcieram pastę na powierzchni. Fragment, który jestem w stanie pokryć pastą + jego obrzeża to powierzchnia na której wypracowuję pastę. Uruchamiam polerkę - najpierw Ok 800 obr., jak pasta zmieni swój kolor / konsystencję (będzie to widać) zwiększam do Ok 1500 obr. W chwili gdy pasta staje się przezroczysta i pojawia się punktowo połysk - obroty do 2000 i dopolerowanie do pełnego połysku. resztki pasty czyli ewentualne smugi na powierzchni usuwam ściereczką z mikrofibry lub bawełnianą. miejsca gdzie pozostały jakieś defekty punktowo poprawiam przy użyciu  dosłownie kropki pasty. przechodzę do kolejnego fragmentu powierzchni. podczas polerowania staram się nie dociskać wełny do powierzchni.

możliwe wrażenia subiektywne czyli "Zlepy na futrze". Zlepy czyli sklejone ze sobą włókna wełniane nie przeszkadzają w polerowaniu jeżeli nie będziesz dociskał aplikatora do powierzchni. zlepy są normalne i nie należy ich usuwać przez pranie futra. Zlepy to tak naprawdę emulsja która w końcowym etapie (obr. 2000) daje połysk. Usuwanie ich to wypłukiwanie pasty z futra czyli puszczanie pieniędzy w kanał.

Osobiście uważam że taka ilość pasty jest idealna do wypracowania na powierzchni.
(http://upload.secondsun.pl/img/1461765204img_2402.jpg)
ale dy wełna jest nasączone już pastą (czyli gdy pracujemy już kilkanaście minut) to jest to zbyt duża ilość pasty nawet ~2 m2 - niestety nie ma tu reguł i pozostaje subiektywna ocena.

Kolejna sprawa to rodzaj aplikatora. Wszyscy wiemy że gąbki mamy różnej twardości, ale czy wszyscy wiecie że wełny też są różne?
Futro  owcze - działa sprawnie już po papierze P800
(http://upload.secondsun.pl/img/1461764747wool_polishing_pad_1.jpg)
to wełna w sumie jeszcze bardziej ostra niż biała gąbka. W efekcie jeżeli polerujemy ciemne kolory to ona pozostawia całą masę defektów (kręgów) na powierzchni, których normalnie nie widać np. na białym żelkocie. Futro w zasadzie nie nadaje się do polerowania lakierów.

futro jagnięce - średnio ostre do polerowania żelkotów i  lakierów Nie jest tak ostre jak biała gąbka ale swoja siłę też ma. to futro to coś jak gąbka różowa lub nawet żółta. pracuje z powierzchnię oszlifowaną papierem P1000-P1200 lub wyżej, idealne do twardych lakierów.
(http://upload.secondsun.pl/img/1461764873wool_polishind_pad_yellow.jpg)

futro jagnięce - delikatne. do polerowania lakierów lub prac wykończających z pastą S1 na ciemnych żelkotach. -idealna do polerowania po papierze P1500 lub wyżej
(http://upload.secondsun.pl/img/1461765117wool_polishind_pad_white.jpg)

dla zainteresowanych więcej o głowicach na ABC REMONTÓW w dziale o polerowaniu (http://www.jachtowe.com.pl/glowice-i-aplikatory-polerskie.html)

kolego woj70 jeżeli będziesz miał pytania podczas dalszych testów pasty S1 - podaję mój telefon 604 821 461. nie wszystko da się opisać.
Podajesz że akwen to Lubelskie - trochę daleko ale... może kiedyś uda nam się spotkać przed jakimś kadłubem co pozwoli mi przekonać Cię do tego produktu całkowicie.

panpikuś - racja. jak zwykle pisze szybko... czasu mało... jasne że to Marcin - za co go przepraszam. Nkto go przekonał ... nie wiem. wybieram się i wybieram w twoje rejony i nie mogę dotrzeć, zawsze coś wypadnie nie po drodze. może wtedy przekonam cię że to nie tylko wykończająca pasta a swoją siłę cięcia ma. obiecuję że odezwę się jak będę w tamtych rejonach.



Tytuł: Odp: ABC remontów
Wiadomość wysłana przez: panpikuś w Kwiecień 27, 2016, 17:09:45
Ja. :)
Tytuł: Odp: ABC remontów
Wiadomość wysłana przez: woj70 w Kwiecień 29, 2016, 11:21:03
Po próbach z gąbką i nakładką frotte również oceniam negatywnie pastę S1.
Ona po prostu klei się a nie nie obrabia tak jak pokazane jest na instruktażowym filmie.
Gdybym nie miał  dużego doświadczenia z innymi produktami, pomyślałbym, że tak ma być.
Bez względu na  nałożoną ilość na aplikator nie da się tym pracować.
Albo może producent nie ma powtarzalności w jakości i w mojej butelce znalazł się taki badziew?
Tytuł: Odp: ABC remontów
Wiadomość wysłana przez: Mariusz w Kwiecień 29, 2016, 11:34:29
Woj no niestety się mylisz, ja polerowałem swoja łodke rok temu i nie było problemów z pastą, polerowała się normalnie.
Zastosowałem do polerowania gąbkę . Nie możesz winy zwalać na pastę, mozż to jednak brak umiejętności polerującego spowodował taki a nie inny efekt.
Tytuł: Odp: ABC remontów
Wiadomość wysłana przez: panpikuś w Kwiecień 29, 2016, 11:45:59
A "dlaczemu" nakladacie pastę na aplikator a nie na element?
Tytuł: Odp: ABC remontów
Wiadomość wysłana przez: woj70 w Kwiecień 29, 2016, 15:14:26
Woj no niestety się mylisz, ja polerowałem swoja łodke rok temu i nie było problemów z pastą, polerowała się normalnie.
Zastosowałem do polerowania gąbkę . Nie możesz winy zwalać na pastę, mozż to jednak brak umiejętności polerującego spowodował taki a nie inny efekt.


Nie jestem nowicjuszem, mam doświadczenie jeszcze z czasów kiedy używało się past automaks i tempo, ale takiego badziewu nigdy , podkreślam nigdy nie miałem.
W ub. roku robiłem całą łódz fareclą G3, wyszło pięknie, ale zdajesz sobie sprawę jak pochlapałem wszystko wokół.
Jeszcze w latach poprzednich robilem pastą cartec i chyba ona była najlepsza.
Jeżeli inni nie mieli tak złego wrażenia jak ja, to znaczy, że producent nie trzyma reżimu jakościowego i trafił mi się bubel.
Tytuł: Odp: ABC remontów
Wiadomość wysłana przez: woj70 w Kwiecień 29, 2016, 15:15:59
A "dlaczemu" nakladacie pastę na aplikator a nie na element?


Próbowałem i tak i tak, ale to nie miało znaczenia, pasta kleiła się do polerki.
Tytuł: Odp: ABC remontów
Wiadomość wysłana przez: Mariusz w Kwiecień 29, 2016, 20:35:49
Woj, no nie wiem co Tobie odpowiedzieć, ja z lakierniczą motoryzacją mam do czynienia od póznych lat 70-tych, ale nigdy nie polerowało się u nas samochodów pasta tempo:), owszem automaksem tak.Pózniej była pasta COMMANDANT zielona lub czerwona kupowana w Pewexie, ta zielona nie nadawała się do swieżych lakierów bo zawierała amoniak i rozpulchniała nowy lakier, ale doskonale spisywała sie na starych lakierach.Pisałeś o Farecli, od chyba 5 lat juz jej nie stosujemy u nas w f-mie, brudzi, i ma w sobie chyba terpentynę , gdy weszły inne lepsze pasty Farecla odeszła do lamusa.Pracujemy obecnie na trzech pastach 3M, ale i ta pasta podobno juz się "zestarzała" i na rynku są ponoć lepsze pasty.Tak jak pisałem rok temu polerowałem łódke pasta S1,polerowało się dobrze, ale w tym roku łódke polerowałem 3M, i zawsze nakładamy pastę na element a nie na gabkę, pózniej małymi obrotami rozprowadzamy  i polerujemy na wyższych, naprawdę z S1 nie było problemów.
Tytuł: Odp: ABC remontów
Wiadomość wysłana przez: pietiabo w Kwiecień 29, 2016, 21:04:42
A moze poprostu kolega @woj nie bardzo umie polerować i tyle.A co do past polerskich to mysle ze 3M to do świeżego znaczy 2-3 letniego jest ok ale do większych utlenień i skredowanego zelkotu musi byc cos typowego do żelkotów czyli S0-S1 albo Oskars tez jest w gradacji od 50 do bodajże 400
Tytuł: Odp: ABC remontów
Wiadomość wysłana przez: woj70 w Kwiecień 29, 2016, 21:33:12
Jak chcesz to może być i tak.Tylko dlaczego nie ma problemu z polerowaniem innymi pastami?
Kupiłem dziś 1 litrowe opakowanie catreca za 41 pln.Zrobię we wtorek lustro  z żelkotu.
Tytuł: Odp: ABC remontów
Wiadomość wysłana przez: pietiabo w Kwiecień 29, 2016, 21:41:13
Widzisz brakowało ci tylko motywacji ;D ;D ;D
Tytuł: Odp: ABC remontów
Wiadomość wysłana przez: woj70 w Kwiecień 29, 2016, 21:43:23
I odpowiedniej pasty :) :-*
Tytuł: Odp: ABC remontów
Wiadomość wysłana przez: Sławek Sea-Line w Czerwiec 24, 2016, 12:06:08
Dla tych którzy wykorzystują miesiące letnie na prace lakiernicze oraz tych którzy planują remonty po sezonie, zachęcamy do zapoznania się z nowym artykułem na poradnikowej stronie ABC WIEDZY: Przygotowanie powierzchni – podstawowy warunek przyczepności (http://www.jachtowe.com.pl/przygotowanie-powierzchni.html).

(http://upload.secondsun.pl/img/1466762530przygotowanie_powierzchni_przygotowanie_powierzchni_ikona.jpg)

Tytuł: Odp: ABC remontów
Wiadomość wysłana przez: Tabor w Czerwiec 25, 2016, 18:08:06
Dobrze opisane . Panie Sławku  czy nie można w jednym temacie umieścić kilka takich poradników . Bez możliwości pisania postów przez innych  takie ABC lakiernika- szkutnika wszystkie czynności , jakie papiery , podkłady , czasy schnięcia , szpachle  itp . Wiem że to kłopotliwe ale byłby to dobry poradnik bez szukania po postach i tematach . Chodzi o produkty Sea-line .
Jeśli ktoś inny miałby chęć może opisać produkty Oliwy czy Sea-Jet czy innych w innym temacie .

 
Tytuł: Odp: ABC remontów
Wiadomość wysłana przez: Rybiłowek w Czerwiec 25, 2016, 18:34:53
Sławku,
fajny pomysł, tylko nie wiem czy takimi porządkami i blokadą wątku nie zajmuje się moderator, i czy Sławek Sea Line nie musiał by dostać uprawnień moderatorskich w celu uzupełniania informacji.
Tytuł: Odp: ABC remontów
Wiadomość wysłana przez: musti w Czerwiec 25, 2016, 21:13:26
Sławek na bieżąco aktualizuje stronę o remontach (link w pierwszym pocie), wiec tam można poczytać.
Tytuł: Odp: ABC remontów
Wiadomość wysłana przez: Sławek Sea-Line w Czerwiec 28, 2016, 11:19:30
Dziękujemy za miłe słowa o ostatnim artykule.
Jak pisał kolega musti, artykuły które mogą być pomocne w Waszych pracach szkutniczo- lakierniczych, aktualne i te archiwalne znajdziecie się na stronach ABC WIEDZY.

jeżeli czegoś nie możecie znaleźć a uważacie że powinniśmy dany problem opisać bardziej szczegółowo - czekamy na wasze propozycje.

P.S.
śledziłem pewien temat, nie powiem że jestem zawiedziony z powodu braku możliwości jego odnalezienia. Toczyła się tam dyskusja o naprawie różnych rodzajów plastików, rozpuszczaniu ich acetonem.... by można było naprawić dany element laminatem...
W ostatnim numerze kwartalnik "LAKIERNIK", opublikował pierwszą część artykułu Pana Bogusława Raatza pod tytułem: NAPRAWA ORAZ IDENTYFIKACJA ELEMENTÓW Z TWORZYW SZTUCZNYCH.
Dla zainteresowanych prawidłowymi sposobami napraw plastików umieściłem jego skan w załączniku do wiadomości.

LAKIERNIK to kwartalnik dla lakierników i blacharzy, jednak znaleźć tam można wiele ciekawych artykułów poszerzających wiedzę ogólną o lakierowaniu, naprawach...

Prenumerata LAKIERNIKA jest bezpłatna - wystarczy wypełnić formularz <<<TUTAJ>>> (http://lakiernik.com.pl/prenumerata.html) - polecam.
Tytuł: Odp: ABC remontów
Wiadomość wysłana przez: Sławek Sea-Line w Lipiec 01, 2016, 13:41:10
Dzięki uprzejmości Witolda z Wrocławia, galeria samodzielnie wykonanych remontów na stronie ABC WIEDZY wzbogaciła się o kolejną relację.

Zapraszamy wszystkich do lektury artykułu : SOMBRA BLANCA rewitalizacja dna z Sea-Line (http://www.jachtowe.com.pl/sombra-blanca-rewitalizacja-dna-z-sea-line.html)

(http://upload.secondsun.pl/img/1467370008polyurethan_sea-line_efekt_finalny_1.jpg)
Tytuł: Odp: ABC remontów
Wiadomość wysłana przez: woj70 w Lipiec 01, 2016, 13:52:30
Bez SeaLine to by trzeba Sombre na śmietnik wyrzucić. ;) 8)
Tytuł: Odp: ABC remontów
Wiadomość wysłana przez: panpikuś w Lipiec 01, 2016, 21:17:02
Może nie koniecznie na śmietnik ale dno wymagało regeneracji...
Dodam od siebie że znam "Witolda z Wrocławia", jest to osoba istniejąca, nie chwyt marketingowy pt Witold z Wrocławia wygrał 10 mln PLN w naszym konkursie...
Ogólnie gość jest mocno zadowolony z produktów sea line.
Ja ich farb i lakierów dawno nie używałem więc aktualnej opinii nie mam...
Tytuł: Odp: ABC remontów
Wiadomość wysłana przez: AToMik w Lipiec 01, 2016, 23:40:43
Widzę że kolega @woj70 niczym Don Kichot znalazł tu swój "wiatrak" ::)
Tytuł: Odp: ABC remontów
Wiadomość wysłana przez: Sławek Sea-Line w Lipiec 19, 2016, 11:49:17
Na dzisiejszy wieczór zachęcamy do lektury artykułu: Pasta polerska - co warto wiedzieć (http://www.jachtowe.com.pl/pasta-polerska-co-warto-wiedziec.html).

Znajdziecie tam odpowiedzi na pytania:

Na czym polega polerowanie?

Dlaczego pasta poleruje?

Co decyduje o agresywności/ sile wycinania rys szlifierskich?

(http://upload.secondsun.pl/img/1468921729efekt_polerowania-_zdj._4.jpg)


Tytuł: Odp: ABC remontów
Wiadomość wysłana przez: woj70 w Lipiec 20, 2016, 22:37:18
Tak, tak do używania past SeaLine S0 i S1 to trzeba nie jeden doktorat przestudiować.

Mam prostsze rozwiązanie- używać innych produktów np. Cartec, tak jak ja w tym roku.
Produkty są tańsze o 50-60%(to nie żart), łatwiejsze w obróbce, o wiele bardziej wydajne,w opakowaniach z lepszymi dozownikami i są produkowane przez firmę w wieloletnim doświadczeniem.
No i najważniejsze nie trzeba mieć doktoratu, żeby w łatwy sposób ich używać.
Tytuł: Odp: ABC remontów
Wiadomość wysłana przez: mikijet w Lipiec 21, 2016, 08:39:27
Coś Ty taki zawzięty na S-L i na Sławka porady? Jeżeli jesteś konkurencją to przedstaw w podobny sposób ten temat a nie tylko kwasisz.

 Z tymi ,,Twoimi" kalkulacjami coś nie halo. Owszem jest różnica ale w drugą stronę ( na korzyśc S-L)

https://www.bosman.sklep.pl/pl/p/Profesjonalna-pasta-polerska-S0-1kg/1681  - 92,00 zł/1kg- 23zł/250g
http://www.deepgloss.pl/pl/p/CarPro-CQuartz-Reflect-Super-Fine-Polish-250ml/2633   - 63,90 zł/250ml -256zł/l ;)
Tytuł: Odp: ABC remontów
Wiadomość wysłana przez: woj70 w Lipiec 21, 2016, 12:11:27
kol.@mikijet

Nie kwaszę, ale nie znoszę nachalnego marketingu.Gość wykorzystuje profesjonalne forum do promowania własnej sprzedaży.Powinien umieścić to w dziale "sprzedam"
Nie krytykowałbym zamieszczenia samego artykułu poradnikowego w dziale ABC remontów, ale na samym dole tego artykułu jest oczywiście odniesienie do past S0 i S1, więc cel zamieszczenia takiego artykułu jest oczywisty.

Nie jestem konkurencją, ani sprzedawca innej marki,  ale użytkownikiem  a więc konsumentem.Podałem przykład pasty, której użyłem w tym roku do spolerowania laminatu, a często używałem jej wcześniej do polerowania aut.
Piszemy na forum jako użytkownicy i mamy prawo wymieniać się swoimi opiniami.
Więc to robie i prosze, żebys nie nazywał tego kwaszeniem.
O perypetiach z pasta S1 pisałem na wiosnę, więc nie będę się rozwodził ponownie.

Dlaczego porównujesz coś o czym ja nie pisałem.Ja polecałem to:

http://kenochem.pl/pasty-i-mleczka-polerskie/171-srodek-do-polerowania-lakieru-cartec-perfect-polish.html

albo jak wolisz jeszcze taniej
http://allegro.pl/cartec-perfect-polish-1l-do-polerowania-lakieru-i6347014729.html

Pozdrawiam

Tytuł: Odp: ABC remontów
Wiadomość wysłana przez: HMF24 w Wrzesień 15, 2016, 11:58:51
Witam
Położyłem trzy warstwy podkładu epoksydowego Lightprimer - wszystko zgodnie z zasadami - pięknie kryje ale niestety nie mogę uzyskać gładkiej powierzchni - mam tarkę którą będę musiał szlifować i to dość solidnie.
Nakładałem wałeczkiem - sądzę, że powinno się więcej, aniżeli podaje producent, dodać rozpuszczalnika. Max 25% chyba za mało? Co o tym sądzicie?

Czy w pomieszczeniu w którym nanosiłeś podkład jest coś zabezpieczane jakimś silikonem? Cokolwiek.
Tytuł: Odp: ABC remontów
Wiadomość wysłana przez: panpikuś w Wrzesień 15, 2016, 14:23:36
Morka na epoksydach nie ma nic wspólnego z silikonami czy innymi środkami które mogą zadziałać jak rozdzielacz lub izolator. Nie ten objaw.
Tytuł: Odp: ABC remontów
Wiadomość wysłana przez: Mariusz w Wrzesień 15, 2016, 21:12:43
Morka jest od wałka, i malując wałkiem zawsze będzie, gdybyś robił to pistoletem lakierniczym byłoby inaczej.Nie zawracaj sobie głowy szlifowaniem bo zapędzisz się w "kozi róg", pózniej po epoksydzie idzie antyful i jeśli znowu wałek będzie w robocie to tez będzie morka:)
Tytuł: Odp: ABC remontów
Wiadomość wysłana przez: soltysik w Październik 07, 2016, 21:19:06
Witam Kolegów
Kupiłem porzuconą budowę łódki z laminatów ps.Kadłub był wykonany w formie i na tym etapie robotę porzucono.
Zelkot pełen odbitych "pajączków" i niezmierzona ilość siatek spękań. Radzę sobie z tym. Rozłożyłem się jednak
na pokrywaniu "lewej", wewnętrznej strony laminatu topkotem. Jako utwardzacza użyłem utwardzacza tego samego
co do żywicy poliestrowej , dałem 2%. Topkot nakładałem wałeczkiem takim samym jakich używam do malowania.
Minęły 24 godziny i TOPKOT NIE STWARGNIAŁ !!!. Resztka masy w kubełku twarda, wałeczek jak kamień w ciągu
godziny po nakładaniu.
Czy taki temat był już gdzieś omówiony? Ratunku!!!
Pozdrawiam, Jan Sołtysik.
Tytuł: Odp: ABC remontów
Wiadomość wysłana przez: mikijet w Październik 07, 2016, 22:41:12
Albo kiepsko wymieszałeś albo musisz trochę poczekać. Cienka warstwa na dużej powierzchni inaczej ,,zamarza" niż w kubełku.
Tytuł: Odp: ABC remontów
Wiadomość wysłana przez: soltysik w Październik 11, 2016, 21:01:08
Kolego mikijet, dziekuję za słowa otuchy. Topkot dzisiaj jest twardy.Pozdrawiam.
Jan Sołtysik
Tytuł: Odp: ABC remontów
Wiadomość wysłana przez: Sławek Sea-Line w Grudzień 21, 2016, 15:27:54
(http://upload.secondsun.pl/img/1482330399zyczenia.jpg)

Tytuł: Odp: ABC remontów
Wiadomość wysłana przez: Sławek Sea-Line w Marzec 14, 2017, 15:23:38
Już w najbliższy czwartek startuje kolejna edycja Wiatr i Woda

Zapraszamy do Hali C, stoisko 142 C, u nas z pierwszej ręki :

informacje o nowościach Sea-Line

pomoc w wyborze niezbędnych materiałów

porady techniczne

ciastka i cukierki


(http://upload.secondsun.pl/img/1489496053wiw_2017.jpg)
Tytuł: Odp: ABC remontów
Wiadomość wysłana przez: Sławek Sea-Line w Kwiecień 11, 2017, 14:17:08
KONKURS: REMONT W KADRZE z Sea-Line
Zabezpieczasz dno antyfoulingiem?

Myjesz lub polerujesz kadłub?

Zabezpieczasz przed osmozą?

Jeśli w tym celu używasz produktów marki Sea-Line możesz wygrać atrakcyjne nagrody.

Wystarczy do 20 maja 2017 roku przesłać na adres info@sea-line.eu kilka zdjęć (minimum 3 zdjęcia) i krótki opis własnej pracy.

Najładniejsze zdjęcia, najciekawsze opisy oraz najtrudniejsze przypadki zostaną nagrodzone.

Do wygrania:

–  1 zestaw nagród o wartości 500 złotych

–  3 zestawy nagród o wartości 100 złotych


Przesłanie materiałów konkursowych jest równoznaczne z akceptacją regulaminu konkursu REMONT W KADRZE Z Sea-Line.

REGULAMIN KONKURSU REMONT W KADRZE Z Sea-Line
1) Materiały przekazane w ramach konkursu „REMONT W KADRZE Z Sea-Line” są własnością uczestnika konkursu.
2) Uczestnik konkursu wyraża zgodę na nieodpłatne wykorzystanie przekazanych materiałów przez firmę TROTON w materiałach reklamowych i informacyjnych.
3) Nagrody w konkursie przyznaje komisja konkursowa.
4) Werdykt komisji konkursowej jest ostateczny.
5) Nagrody rzeczowe zostaną dostarczone na wskazany przez nagrodzonego adres korespondencyjny na terenie RP.
6) Biorący udział w konkursie wyraża zgodę na otrzymywanie „Newslettera Sea-Line”.
7) TROTON zobowiązuje się do nie udostępniania adresu e-mail uczestnika konkursu innym osobom lub podmiotom prawnym.

(http://upload.secondsun.pl/img/1491912294grape_(95).jpg)
Tytuł: Odp: ABC remontów
Wiadomość wysłana przez: vmen1 w Kwiecień 11, 2017, 17:18:24
No pacz..a miałem nic nie robić  ;D
Tytuł: Odp: ABC remontów
Wiadomość wysłana przez: Sławek Sea-Line w Maj 04, 2017, 11:36:59
Koleżanki i koledzy forumowicze

Z uwagi na pogodę (niesprzyjającą przeprowadzaniu remontów) i ilością próśb o przedłużenie czasu trwania konkursu „REMONT W KADRZE z Sea-Line”, dla wszystkich chętnych do udziału w naszej zabawie termin przesyłania zdjęć zostaje wydłużony do 20 czerwca 2017 roku.

(http://upload.secondsun.pl/img/1493890484grape_(238).jpg)

Pozdrawiamy
Tytuł: Odp: ABC remontów
Wiadomość wysłana przez: Sławek Sea-Line w Czerwiec 23, 2017, 15:48:12
Zakończyliśmy I edycję konkursu "Remont w kadrze z Sea-Line".

Gratulujemy zwycięzcy - Panu Michałowi, autorowi fotorelacji o wykorzystaniu systemu antyosmotycznego Sea-Line podczas remontu jachtu „Znaczy Kapitan”.

Lista wszystkich nagrodzonych znajduje się na naszej stronie internetowej sea-line.eu (http://www.sea-line.eu/pl/remont-w-kadrze-z-sea-line-wyniki-konkursu/)

Gratulujemy i serdecznie dziękujemy wszystkim uczestnikom.

(http://upload.secondsun.pl/img/1498225654michal_sciebiura_zdj_4.jpg)


Tytuł: Odp: ABC remontów
Wiadomość wysłana przez: Sławek Sea-Line w Luty 12, 2018, 08:19:40
Gorący konkurs na zimowe dni!

Dla osoby/ firmy która w miesiącu lutym złoży zamówienie na produkty Sea-Line o największej wartości mamy przygotowaną nagrodę WEEKEND W HOTELU Arka SPA w Kołobrzegu.
• 2 noclegi z pełnym wyżywieniem.
• Nieodpłatne korzystanie z basenu, sauny, fitness clubu, sali gimnastycznej, klubu dla dzieci, jacuzzi.
• Jednorazowe wejście dla do groty solnej.

Jak wygrać? Wyślij nam skan faktury lub paragonu do 2 marca na adres info@sea-line.eu
Wygrywa ten kto prześle dowód zakupu z najwyższą wartością. Wyniki konkursu 5 marca.

Nagrodę będzie można wykorzystać do 22 czerwca 2018r, z wyłączeniem weekendu wielkanocnego 31.03-01-04.2018.

(http://upload.secondsun.pl/img/15184198741arkaspa.jpg)

(http://upload.secondsun.pl/img/15184198902arkaspa.jpg)

(http://upload.secondsun.pl/img/15184199083arkaspa.jpg)


(http://upload.secondsun.pl/img/15184199254arkaspa.jpg)
Tytuł: Odp: ABC remontów
Wiadomość wysłana przez: woj70 w Luty 12, 2018, 10:13:34
Takie tematy to powinno się zamieszczać w  dziale ogłoszeń komercyjnych.
Tytuł: Odp: ABC remontów
Wiadomość wysłana przez: Sławek Sea-Line w Maj 29, 2018, 11:58:58
Witam wszystkich

Na stronie "ABC Wiedzy" właśnie dodaliśmy nowy artykuł:

KROK PO KROKU Z COLOR RENOVATION – instrukcja użycia (http://www.jachtowe.com.pl/krok-po-kroku-z-color-renovation.html). Artykuł opisuje KROK PO KROKU prace, które należy wykonać podczas aplikacji

Zachęcamy wszystkich (zwłaszcza tych z Was których żelkot lub Polyurethan utracił blask, połysk i głębię koloru), do zapoznania się z instrukcja użycia COLOR RENOVATION.
 
 
Ważne informacje:
1) burta lewa - szlifowanie i polerowanie nie pomagało. Przebarwienia, białe plamki małe i duże były nadal widoczne.
2) burta prawa - nie była szlifowana. Efekt widoczny na zdjęciu jest uzyskany wyłącznie po użyciu preparatu i finalnym dopolerowaniu powierzchni.

BURTA PRZE UŻYCIEM "COLOR RENOVATION"

(http://upload.secondsun.pl/img/1527587175color_renovation_2.jpg)

BURTA PO UŻYCIU "COLOR RENOVATION"


(http://upload.secondsun.pl/img/1527587198color_renovation_5.jpg)

P.S. Preparat może być używany nie tylko w "jachtingu", idealnie sprawdza się na lakierach samochodowych.

Tytuł: Odp: ABC remontów
Wiadomość wysłana przez: vmen1 w Maj 29, 2018, 13:48:46
Trochę z tym roboty, pracujcie dalej, ulepszajcie :)
Tytuł: Odp: ABC remontów
Wiadomość wysłana przez: Mariusz w Maj 29, 2018, 18:44:30
Efekt jest, zdecydowanie widać to na ciemnym żelkocie, tylko pytanie na jak długo?
Tytuł: Odp: ABC remontów
Wiadomość wysłana przez: Sławek Sea-Line w Czerwiec 04, 2018, 14:11:10
Witam

Trwałość odnowienia powierzchni przy pomocy COLOR RENOVATION zależy od kilku czynników, najważniejsze to:

1) Prawidłowa aplikacja.

2) Zabezpieczenia powierzchni min. przed UV w kolejnych latach użytkowania (np. woskami lub polimerami). Ważne jest, by w kolejnych latach zawsze wykonywać przed sezonem zabezpieczenie.

3) Rodzaju preparatów używanych do mycia i czyszczenia nie nie tylko przed i po sezonie, ale również w trakcie. Niektóre środki czyszczące usuwają woski ochronne z powierzchni. W takim przypadku zalecamy wykonać dodatkowe odnowienie woskowej powłoki ochronnej również w trakcie sezonu.

4) Miejsca użytkowania czyli stopnia nasłonecznienia. W rejonach morza śródziemnego gdzie natężenie promieniowania UV jest większe, warunki atmosferyczne powodują szybsze wysychanie pigmentów, skracając czas działania preparatu.

Zmienne warunki eksploatacji oraz użytkowania, nie pozwalają określić sztywnego przedziału czasowego. Nasze doświadczenia wykazały, że prawidłowe użycie oraz eksploatacja w kolejnych latach gwarantuje utrzymanie się głębi koloru minimum przez kilka lat.

Pozostając do Waszej dyspozycji

P.S.
Na Forum Żeglarskim, po naszej informacji o artykule, pojawił się wpis o COLOR RENOVATION. Zainteresowanym podsyłam link <<<TUTAJ>>> (https://forum.zegluj.net/viewtopic.php?f=22&t=18397&sid=b82cb5039720e6447d0aac4e5168c7cf#p526359)
Tytuł: Odp: ABC remontów
Wiadomość wysłana przez: Sławek Sea-Line w Lipiec 09, 2018, 09:34:57
Jak wykonać szybką naprawę żelkotu ?

Instrukcja krok po kroku wyjaśni jak naprawić rysy i drobne uszkodzenia żelkotu, otrzymać powierzchnię w połysku odporną na promienie UV.
Instrukcja naprawy z użyciem szpachlówki żelkotowej DRY FAST (http://www.jachtowe.com.pl/instrukcja-aplikacji-dry-fast.html)

(http://s10.ifotos.pl/mini/uzupelnie_qexaane.jpg) (http://ifotos.pl/z/qexaane/)
Tytuł: Odp: ABC remontów
Wiadomość wysłana przez: bercik w Lipiec 09, 2018, 14:14:04
Wygląda dobrze :), jaki koszt całej wymienionej chemi?
Tytuł: Odp: ABC remontów
Wiadomość wysłana przez: Sławek Sea-Line w Lipiec 10, 2018, 08:12:15
Wygląda dobrze :), jaki koszt całej wymienionej chemi?

Witaj:
Szpachlówka żelkotowa DRY FAST 250 g (dwa odcienie: biały 9010 lub biały/cream 9001) -49 zł
S3 Finish Cleaner 500 ml- 47 zł
S1 PREMIUM Pasta polerska 600 g - 67 zł
S5 QUICK WAX 500 ml (około 20m2) - 29 zł

pozdrawiam

Tytuł: Odp: ABC remontów
Wiadomość wysłana przez: Sławek Sea-Line w Sierpień 16, 2018, 15:30:34
W naszym najnowszym artykule:

Wosk czyli zabezpieczenie i ochrona powierzchni żelkotu oraz farb (http://www.jachtowe.com.pl/wosk-czyli-zabezpieczenie-ochrona-powierzchni.html)

odpowiadamy na pytania:
•   czym różnią się od siebie woski ochronne
•   jak w łatwy sposób uzyskać połysk i zabezpieczyć powierzchnię przed działaniem wody i promieni UV
•   jak dbać o powierzchnię zabezpieczoną woskiem ochronnym

Zapraszamy do lektury

(http://upload.secondsun.pl/img/1534418658efekt_finalny.jpg)