Autor Wątek: Bayliner Capri Cuddy 1952  (Przeczytany 2965 razy)

Kwiecień 27, 2018, 21:16:17
Odpowiedź #15
  • ***
  • Wiadomości: 221
    • Trzebież
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Co prawda ja mam silnik OMC ale u mnie był mocowany tylko na zetce na 2 śruby no i z przody stał na podstawce jak u ciebie.

Kwiecień 27, 2018, 21:30:18
Odpowiedź #16
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 19
    • Norwegia
  • Akwen: Wody lokalne
No przecież widać ze ujęte są tylko ceny części które wymieniłem w silniku, więc nie wyobrażam sobie jak ktoś może tak pomyśleć.
Oczywiście że nie ma tam kosztów robocizny (składałem z kolegą w wolnym czasie), zakupu samego uszkodzonego silnika który dostaliśmy w komplecie z łodzią a nie wspominając o energii elektrycznej w warsztacie :)
GRI poza tym jak ktoś nie potrafi czytać ze zrozumieniem to i tak będzie dzwonił z takimi pytaniami :)

kruszek1985 - tego się nie spodziewałem, masz może zdjęcia jak to wyglądało?
Może się wypowiedzieć ktoś jeszcze w tej kwestii?

Kwiecień 27, 2018, 21:49:29
Odpowiedź #17
  • ***
  • Wiadomości: 221
    • Trzebież
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Zdjęcia są jakie są bo były robione dawno temu więc nie robiłem ich pod kątem mocowania silnika ale zaznaczyłem na czerwono gdzie miałem zamocowany silnik






Kwiecień 27, 2018, 22:07:18
Odpowiedź #18
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 19
    • Norwegia
  • Akwen: Wody lokalne
Dzięki za fotki

U mnie osłona koła zamachowego i transom wygląda identycznie, jednak osłona koła zamachowego ma również stopę i miejsce na śruby co mnie przekonało ze tył silnika również musi stać na mocowaniu...
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 27, 2018, 22:48:42 wysłana przez Kresek25 »

Kwiecień 27, 2018, 22:53:03
Odpowiedź #19
  • ***
  • Wiadomości: 221
    • Trzebież
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
U mnie też silnik ma ma tylną stopę na której można go postawić ale w łodzi nie była wykorzystana.

Czerwiec 02, 2018, 00:04:17
Odpowiedź #20
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 19
    • Norwegia
  • Akwen: Wody lokalne
Witam po krótkiej przerwie. Cos się stało ze zdjęciami nie mam już czasu dziś tego naprawiać :/

Prace przy łodzi ciągle postępują do przodu.

Silnik złożony wiec trzeba było przygotować dla niego komorę, wszystkie stare uchwyty, przewody itp zostały usunięte, po części powymieniane sklejki i położone maty z włókna szklanego z żywicą, w dziobie położona nowa podłoga i wycięty luk inspekcyjny i praktycznie wszystko wymalowane białą farbą do pokładów.
Ze względu na to że nikt na łodzi nie będzie chodził na boso ani w klapkach dywany na podłodze zostaną zastąpione wykładziną kauczukową która nie będzie ślizga a jednocześnie łatwa do zdjęcia/założenia aby nie zbierała się pod nią wilgoć.






Silnik zamontowany, ustawiony i założona zetka. Kolega elektryk kładzie nową instalacje elektryczna, wpadło kilka nowych gadżetów - pompa zęzowa, dmuchawa komory silnika, echosonda Lowrance hook2 5x, skrzynki akumulatorów,ładowarka 12V + USB, nowa zrywka, przełącznik akumulatorów. Do tego powymieniane napy na plandece i wszyty nowy zamek - jest jednak marnej jakości więc będzie do poprawki przed następnym sezonem. Po części wyczyszczone zostały elementy tapicerki jednak jest w bardzo słabym stanie, niestety wymiany doczeka się najszybciej w przyszłym roku.




Spód łodzi wymalowany farbą przeciwporostową, góra wypolerowana.
Na przyczepę zamontowane zostały alufelgi 15' irmscher.






Wstępnie planujemy wodowanie w przyszły weekend, wszystko zależy od tego czy dojdzie zamówiona śruba napędowa, jutrzejszych postępów elektryka i oczywiście pogody ;]

Generalnie mamy problem z rozgryzieniem jak działa ogranicznik trymu w Alpha one. Z manetki wychodzą trzy przewody jednak na schematach które znaleźliśmy są cztery. A druga sprawa to ze z ogranicznika wychodzą dwa przewody - jeżeli ogranicznik odetnie pompę trymu np w górnej pozycji, jak opuścić zetkę jeżeli pompa nie ma zasilania? Elektryk mówi cos ze wygląda jak by były braki w instalacji jednak instalacja na silniku jest kompletna a od strony łodzi brakowało tylko wtyczki która dokupiliśmy. Może jest ktoś w stanie coś podpowiedzieć? Lub wyjaśnić przez telefon mojemu koledze który jest biegły w elektryce jednak nie ma doświadczenia z jachtami :D
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 04, 2018, 18:34:18 wysłana przez Kresek25 »

Czerwiec 02, 2018, 00:25:15
Odpowiedź #21
  • *****
  • Wiadomości: 1211
    • Pruszcz Gdański
  • Akwen: Zatoka Gdańska
Coś mi się nie otwierają te Twoje foty >:(
Jak nazywa się łódka? Często jestem na wodzie
Pozdrawiam Jarek
Sea Ray 280/315    2 x MerCruiser 4,3 MPI 220 hp
Sea Doo Challenger 180 SE   1,5 MPI  215 hp

Czerwiec 02, 2018, 00:38:54
Odpowiedź #22
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 19
    • Norwegia
  • Akwen: Wody lokalne
Dokładnie, widzę ze zniknęły wszystkie nawet ze starszych postów które szybciej były widoczne...
Mam sporo pracy żeby to naprawić.
Nie pływam w Polsce, a jak na razie to nie pływam wcale :) Oby zacząć w przyszłym tygodniu :)

Czerwiec 02, 2018, 00:47:50
Odpowiedź #23
  • *****
  • Wiadomości: 1211
    • Pruszcz Gdański
  • Akwen: Zatoka Gdańska
A to coś mi się zdawało że widziałem pod avatarem Gdańsk, może jeden drink za dużo :D
Pozdrawiam Jarek
Sea Ray 280/315    2 x MerCruiser 4,3 MPI 220 hp
Sea Doo Challenger 180 SE   1,5 MPI  215 hp

Czerwiec 02, 2018, 00:50:31
Odpowiedź #24
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 19
    • Norwegia
  • Akwen: Wody lokalne
Tak zgadza się, miałem wpisane Gdańsk skąd pochodzę, jednak po Twoim poście zauważyłem ze wprowadza to w błąd forumowiczów wiec zmieniłem podpis ;) Bez obaw, możesz dalej pić :)

Czerwiec 04, 2018, 19:11:33
Odpowiedź #25
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 19
    • Norwegia
  • Akwen: Wody lokalne
Widzę ze zdjęcia znów działają :)

Więc instalacja spięta, w końcu silnik można palić z kluczyka :D
Filmik
https://youtu.be/lIHkrojljTc

Dziób wymalowany, echosonda zamontowana.




Pojawił się problem z ładowaniem i wrzucaniem wstecznego biegu... zgrzyta, nie wchodzi, sądzicie ze zamontowanie śruby napędowej coś zmieni? Przed zamontowaniem wszystkiego na miejsce "ręcznie" wsteczny wchodził bez problemu, jednak zmieniacz biegów nie wychyla się tak daleko aby zapiać bieg - w transomie nie ma praktycznie regulacji więc się zastanawiam czy zużyta zetka czy cos się zmieni w momencie skompletowania wszystkiego? 

Wodowanie znów się opóźni...

Czerwiec 04, 2018, 19:53:46
Odpowiedź #26
  • ***
  • Wiadomości: 249
    • Legnica
  • Akwen: Wody lokalne
Mam kilka części do spodziny... bebechy - obudowa wybrała się do huty...
Sprzęt pływający w trakcie remontu...

Czerwiec 05, 2018, 08:11:07
Odpowiedź #27
  • ***
  • Wiadomości: 221
    • Trzebież
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Ile kosztowała cię cała łódka z remontem ?

Czerwiec 05, 2018, 09:41:16
Odpowiedź #28
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 19
    • Norwegia
  • Akwen: Wody lokalne
Komplet łódź z przyczepa plus remont ok 33tys zł, powiedzmy w tym sezonie bo napewno w przyszłym sezonie będą kolejne inwestycje :) Mogę wrzucić kosztorys jeśli ktoś jest zainteresowany
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 05, 2018, 09:55:26 wysłana przez Kresek25 »

Czerwiec 30, 2018, 19:59:19
Odpowiedź #29
  • **
  • Wiadomości: 39
    • Zambrów
  • Akwen: Wody lokalne
Jak najbardziej wrzuć kosztorys.