Skocz do zawartości

Bayliner Capri swap silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

posiadam Bayliner Capri 87r w którym jest zamontowany silnik 2,5l.

 

Jaki silnik polecacie na SWAP (2,5l zakończył swój żywot).

Znalazłem silnik na olx 3,7l/lx ale znalazłem mnóstwo negatywnych opinii (USA forum) na temat tego silnika, naprawdę sa takie złe?

 

A może jednak lepiej kupić 3,0L?

 

Jak to jest z przekładką, każdy do którego dzwonie mówi ze zarówno 3.0 jak i 3.7 to  "Plug and play"

 

Pozdrawiam

Piotr

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak z żywotnością ale z tych 3 silników to 3.0 jest najbardziej popularny i części jest trochę na polskim rynku.

Ale jak już wymieniasz silnik to nie lepiej zmarynizować  coś normalnego albo dać komuś żeby wstawił ? A co się stało z tamtym silnikiem ? Może dało by się go uratować ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jak już wymieniasz silnik to nie lepiej zmarynizować  coś normalnego albo dać komuś żeby wstawił

 

Co proponujesz w zamian ? Wymianę muszę przeprowadzić sam w garażowych warunkach. Mam do dyspozycji wózek widłowy.

 

A co się stało z tamtym silnikiem ?

 

Ugotował się. Nie wiem jaka miał kompresje/moc przed, ale ledwo co osiągałem prędkość 19knop w dwie osoby.  Chciałbym teraz coś mocniejszego, szybszego żeby można było pływać w więcej osób. Myślałem o 3.0 lub 3,7l bo większość osób z którymi się kontaktowałem twierdzili ze wsadzam jeden z tych silników i w sumie powinno chodzić.  Przekładnia Alpha One 1 Gen.  Mam czas na zakup silnika do końca tygodnia.  Pomóżcie  :-\ :-\

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak inne silniki które wymieniłeś ale do 3.0 proszę.

https://e-katalog.intercars.com.pl/#/oferta/0,0,Marine,nscr/100001,301515/

 

Bez łachy i szukania. Sam remontuje Sea rey i wspierałem się na IC

 

Jeśli interesuje Cię 3.0 mój kolega ma w bdb stanie(8tysi)

Jeśli będziesz zainteresowany dam Ci kontakt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://forum-motorowodne.pl/remont-przebudowa-modernizacja-lodzi/marynizacja-silnika-szczecin/15/

 

Pan tomek pisał że wstawili mu silnik za 10 tyś i jest zadowolony. Może idź w tym kierunku.

W tych pieniądzach może ciut mniejszych kupisz też mercruisera 3.0 który więcej pali i części są dużo droższe.

Trzeba uważać też na stan tych silników. Często nadają się już tylko do remontu. Najtaniej było by wyremontować ten co masz. Jak masz kogoś w stanach , jakiegoś znajomego lub rodzinę to na ebayu kupił byś wszystkie potrzebne części a w Polsce zrobić szlif cylindrów, wału i byś miał pewny silnik. Jakbyś robił sam to pewnie w 3-4 tyś byś się zmieścił. Jeśli kupował byś części w Polsce to przynajmniej ta kwota razy dwa. Mocy może miałeś mało bo silnik już dogorywał. Jak duża jest twoja łódka ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy co tam chce wstawić jeśli silnik około 140 koni to powinna dać radę. Parę koni więcej nie zrobi różnicy. No chyba że pojedzie po bandzie i wstawi coś dwa razy mocniejszego no to wtedy wypadało by zając się i przekładnią ale wtedy koszta rosną. I sam silnik będzie dużo droższy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niech mi ktoś łopatologicznie wytłumaczy po co jest kompleksowa marynizacja silnika...podejrzewam że chodzi o ciepło. Jak by dał jakiegoś dobrego dizela VW czy MB tylko z wymiennikiem ciepła + pompa i wywietrzniki komory silnika. Nie zgrywało by, jakie są wady tego rozwiązania?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerobienie elektryki żeby szło go odpalić

Wstawić wymiennik wody chłodniczej choć na upartego można by chłodzić wodą zaburtową

Wstawić wymiennik zamiast intercolera jeśli takowy w danym silniku występuje.

Chłodzić wodą kolektor wydechowy. Silnik będzie pracował w zamkniętej komorze na wysokich obrotach.

Bez chłodzenia może rozgrzać się do czerwoności a komora spalania jest mała i wszystko wokół będzie się nagrzewać.

Odprowadzenie spalin pod wodę żeby nie ogłuchnąć i nie zalać silnika wodą.

Odpowiedni zamocować silnik i zesprzęglić z zetką lub innym wałem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kwestię kabli kabli, zamocowań czy wydechu pomijam bo inaczej się nie da...choć z wydechem chodzi pewnie trochę o temperaturę  spalin bo wodny kolektor je studzi. Weźmy pod dyskusję pierwsze TDI bo one są "stworzone" wprost do łodzi. Chodzi konkretnie o chłodzenie kolektora, czy ono jest musowe i konieczne. Kolektor to chyba najtrudniejsze/kosztowniejsze/niepewniejsze urządzenie do zmarynizowania...spawanie, naprężenia i potencjalne pęknięcia, choć z tymi pęknięciami to nie jestem pewien bo on jest jednak chłodzony wodą...to nie to samo co spawany kolektor w aucie. Dodatkowo turbo musi być jak najbliżej głowicy i im cieplejsze spaliny tym lepiej. W TD/TDI nie widziałem ani nie słyszałem o świecącym turbo, w turbo benzynie widziałem sam parę razy.

Jak co to mnie poprawcie, o silnikach coś wiem...ale nie o silnikach do łodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W aucie silnik pracuje cały na różnych obrotach. Nawet na autostradzie staramy się używać najniższych obrotów i jechać na najwyższym biegu. W dodatku owiewa go cały czas duża ilość świeżego powietrza W łodzi to nie przejdzie. Jak silnik wolno się kręci to łódka płynie wolno więc musimy go piłować na wysokich obrotach i on musi to wytrzymać. Nawet jak nie rozgrzeje się do czerwoności temperatura będzie wysoka a wtedy o pożar łatwo. Można by kombinować izolując jakoś kolektor no ale zauważ że nikt tego nie robi. Trudność w zrobieniu kolektora polega na jego skomplikowanym kształcie ale jest to jak najbardziej do zrobienia. Pospawać, sprawdzić szczelność i wyszlifować powierzchnie przylegającą do głowicy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra, a są takie rozwiązania? Komora silnika ma z jednej strony wyciętą dziurę gdzie jest chłodnica a za nią wiatrak na stałe na pasku, z drugiej strony komory u  góry są wywietrzniki. Jak silnik pracuje to wentylator chłodzi silnik i przewietrza całą komorę, a jak zgasimy to ciepło samo w górę wyleci. Ewentualnie są jeszcze wywietrzniki elektryczne które mogą pracować z 5 minut po zgaszeniu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już tak bardzo chcesz ominąć temat kolektora to proponował bym owinąć dokładnie go cienką elastyczną rurką miedzianą a następnie całość zaizolować outuliną z wełny mineralnej i na to folia aluminiowa. Można też kupić taką otuline od razu z folią i siatką z drutu. Tyle że musiał byś dać kilka rurek równolegle np po 1 na każdy cylinder i połączyć wszystko równolegle. No i to by się dało zrobić tylko na kolektorze rurowym taki jak ten:

http://upload.secondsun.pl/img/1547718054kolektor.jpg

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A masz kolektory chłodzone wodą? Tak kombinuję na czym można się deko "ślizgnąć" a co trzeba książkowo robić...silników od aut jest dużo i są dopracowane.

 

Tak, woda z jeziora jest zaciagana do wymiennika, nastepnie z wymiennika przez kolektory i ze spalinami z powrotem za lodke

 

Sam wymiennik sluzy do schlodzenia plynu w silniku. Jako, ze jest to duzo mniejszy uklad niz z chlodnica dlatego nie ma termostatu i plyn caly czas krazy.

 

Sorki ale nie mam polskich znakow w pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A widzieliście kiedyś żeby ktoś miał kolektor owinięty zwykłym bandażem termicznym (takim do tuning), on likwiduje na prawdę dużo żaru spod machy w aucie...tylko co z temperaturą spalin - na szopeneri widziałem tłumiki do łodzi co były z tworzywa sztucznego. Ogólnie to jak jest zbudowany układ wydechowy i czemu tak jest.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...