Skocz do zawartości

Boathouse


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Jestem nowy i tak naprawdę ten temat i poszukiwania opinii skierowało mnie na to forum.Zacznę od tego, że pływam od dziecka i nie tylko w pław ale  łodziami motorowymi, żagle też nie są mi obce.

Wreszcie chyba mam dosyć super prędkości i myślę o kupnie Łodzi wypornościowej 8-10 m, na której można pomieszkac ze dwa tygodnie. Łódzi w swojej karierze miałem chyba ze 6 ale żadna z nich nie była takim domem na wodzie. Zastanawiam się nad Navigatorem 999 lub chyba sporo tańszy AM 780. Czy może ktoś z szanownego grona miał jakąśstyczność z tymi łodkami. Ma być na dniach jeszcze jakieś nowe Calipso.

Myślałem także o samodzielnej budowie z aluminium, ale to w ch......j roboty i chyba zdecyduję się na zakup sklejonej skorupy i tylko sam wykończę. Myślę, ze w ten sposób troszkę obniżę koszty, które przy tego typu łódki są niemałe. Może ktoś coś kuma w tym temacie i chętnie posłucham wszystkich uwag, żeby nie walnąć jakiegoś babola. :-\

PZDR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobnie jak ty przesiadłem się z malej łódki na większą.Kupiłem w Holandii stary aluminiowy Spitzgatt

i go teraz wyposażam.

Miałem podobną myśl żeby budowac samodzielnie kadłub z alu, ale jak policzyłem to 8 m dlugości wazy około 1600 kg a to daje cenę ~ 80 tys.Na tyle mnie nie stać.

W tej cenie masz fajny kadłub z poliestru.

Tylko ze ja na Odrze mam dużo raf i kamiennych głowek wiec aluminium jest lepsze.

I odpada coroczna konserwacja kadłuba.

W dziale "nasze łodzie" wrzucilem dwie fotki obecnej łodki.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki z film.Pokazuje on ze oba materiały uszkodzono skutecznie a potem poliester mozna łatwiej naprawic.

Nie twierdzę ze aluminium jest niezniszczalne ale przy zachowaniu typowych grubości  stosowanych w szkutnictwie zarówno dla alu jak i poliestru ten drugi szybciej pęknie.

Zwłaszcza na łączeniach między skorupami i na połączeniach z usztywnieniami sklejkowymi.

Ale najważniejsz ze mamy wybór :).

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tyle, że to nie byle jakie włókno szklane tylko jak sami mówią specjalna technologia i surowce nowej generacji - nie można liczyć, że każdy tego używa w nowych łodziach, ani że coś takiego jest zastosowane w starych łodziach którymi pływamy

 

 

a aluminium było całkiem zwyczajne [nie wiadomo nawet czy odpowiedni stop]  na pewno nie miało w środku pianki która by osłabiła siłę uderzenia (jak rozumiem w połączeniu z aluminium nie stosuje się takich rzeczy

 

co do naprawy aluminium ... może coś istnieje - jakiś klej którym można przykleić łatkę :D

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja obecna  łódka jest z aluminium, w całości nitowana, więc z konieczności zamiast spawania muszę

montować /np. przejścia burtowe/ na śruby i doszczelniam je materiałem klejąco-uszczelniającym.

Wydaje się skuteczny. Zobaczymy jak będzie spisywał sie na wodzie ?

Do zabaczenia na Odrze.

 

1325347480_przejscia_przez_burt.thumb.jpg.a4ad6cf9740fe4a75f6e8c3282ba1f8f.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...