Autor Wątek: Budowa cameo z formy  (Przeczytany 4483 razy)

Czerwiec 27, 2019, 15:10:15
Odpowiedź #30
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 19
    • Czaplinek
  • Akwen: Wody lokalne
Plan działania?

Łódź jest wyjęta z formy, jej grubość wynosi ok 5mm. Trzeba było by to jakoś usztywnić, trzeba zrobić dno, podłogę i pawęż. Sęk w tym, że nie wiem ile warstw trzeba dać, dlatego pytam bo może ktoś robił już kiedyś takie coś. Pawęż trzeba solidnie wzmocnić, chciałem zrobić kilka warstw laminatu na to sklejkę od środka, potem blachę na zewnątrz w celach wzmocnienia i estetyki/wyglądu. Jeśli chodzi o dno to zrobić podłużne wręgi z listewek na to sklejka (jeszcze nie wiem jakiej grubości) po sklejce obłożyć to wykładziną remontową, lub sztuczną trawą?

Czerwiec 28, 2019, 11:32:21
Odpowiedź #31
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 3132
  • GoFast Powerboat Builder
    • Warszawa
    • Spectre Boats INC
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Najpierw to trzeba gumowym młotkiem w głowę się walnąć.
Może zacznij od wodowania i ustalenia ile i gdzie balast trzeba zamontować :D

Czerwiec 28, 2019, 12:29:42
Odpowiedź #32
  • Motorowodny Sternik Morski
  • *****
  • Wiadomości: 2672
  • MF 645 +Y175
  • Akwen: Wody lokalne
Sztuczna trawa jak najbardziej,ale ja bym poszedł w gołego leona .

Czerwiec 28, 2019, 12:31:49
Odpowiedź #33
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 19
    • Czaplinek
  • Akwen: Wody lokalne
Balast w cameo? Jeśli np w jachtach widziałem balast.. ale w cameo pierwsze słyszę. Widziałem, jak remontują te łodzie i jeśli dobrze pamiętam, nie miały żadnego balastu, tam nawet nie ma gdzie go włożyć. Balastem może być natomiast zbiornik paliwa na dziobie?

Gołego Leona?

Czerwiec 28, 2019, 12:38:37
Odpowiedź #34
  • *****
  • Wiadomości: 1964
    • Warszawa
    • Usługi szkutnicze
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
Stopy wody pod śrubą.
Pzdr Adam.

Czerwiec 28, 2019, 16:44:04
Odpowiedź #35
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 19
    • Czaplinek
  • Akwen: Wody lokalne

Czerwiec 28, 2019, 19:34:50
Odpowiedź #36
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 3132
  • GoFast Powerboat Builder
    • Warszawa
    • Spectre Boats INC
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Balast w cameo? Jeśli np w jachtach widziałem balast.. ale w cameo pierwsze słyszę. Widziałem, jak remontują te łodzie i jeśli dobrze pamiętam, nie miały żadnego balastu, tam nawet nie ma gdzie go włożyć. Balastem może być natomiast zbiornik paliwa na dziobie?

Gołego Leona?
Widzisz jak Ty mało wiesz :(
Nawet żartu nie poznałeś. ???
Facet, wszelkie usztywnienia i wzmocnienia robi się przed wyjęciem skorupy z formy.
A blachę na rufie to ma pancernik albo czołg :D

Czerwiec 28, 2019, 20:49:33
Odpowiedź #37
  • *****
  • Wiadomości: 1964
    • Warszawa
    • Usługi szkutnicze
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
Powinno tak być ale nie jest.
Szkutnicy jakoś radzą sobie z zabudowami skorup w których nie ma rusztów a często zdarza się że same skorupy nie są sklejone, mimo braku tych (i nie tylko) elementów gotowe udki nie są wypaczone ani nie mają żadnych wciągów na dnie o ile są mądrze podparte.
Wyjątkiem są łódki do wyścigów które jeśli mają wygrywać muszą być policzone i tutaj raczej próg tolerancji jest bardzo nisko, o ile jest jakaś tolerancja.
Stopy wody pod śrubą.
Pzdr Adam.

Czerwiec 29, 2019, 13:47:35
Odpowiedź #38
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 19
    • Czaplinek
  • Akwen: Wody lokalne
Skoro wzmocnienia robi się przed wyjęciem z formy, czemu skorupa jest tak miękka? Oraz co myślicie aby wzmocnić skorupę 3 warstwami, 300g, potem rowing 600g oraz 300g na wierzch, potem wręgi i podłoga?

Czerwiec 29, 2019, 15:04:21
Odpowiedź #39
  • *****
  • Wiadomości: 1964
    • Warszawa
    • Usługi szkutnicze
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
1.8 kg/m2 ? To pewnie 3/4 obecnej grubości. Moim zdaniem gramatura dobrana bez sensu dlatego ponieważ aby miało to ręce i nogi trzeba by to zrobić w dwóch etapach, najpierw 2x0.3, po wystygnieciu reszta przekładki. Lepszym rozwiązaniem pod względem nakładu pracy i kosztów jest sama przekładka 450/600/450, pracy sporo mniej, a gramatura różni się tylko o 0.3 kg/m2, różnica jakąś wyjdzie też w kosztach bo mata 300 jest droższa od 450, żeby było śmieszniej 150g/m2 jest najdroższa (pomijam matę wykonczeniową bo wąskie jest grono jej użytkowników a w jachtingu nie zawsze ma zastosowanie).
Pozatym laminowanie skorup bez form to już zupełna pomyłka i napewno coś się popieprzy.
Stopy wody pod śrubą.
Pzdr Adam.

Czerwiec 29, 2019, 16:06:41
Odpowiedź #40
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 19
    • Czaplinek
  • Akwen: Wody lokalne
Jakoś trzeba to zrobić, problemem będzie dobrze ją usztywnić podczas laminowania, żeby nigdzie się nie wygięła, myślałem nad początkowym wlaminowaniu małych pasków w miejscach najbardziej ruchomych w celu usztywnienia, a potem laminowanie całej skorupy. Cena maty 300g za metr wynosi 5 zł gdzie 450g kosztuje 6. 
Chciałbym zakupić:
25kg żywicy
9m rowingu 600g
17m maty 450g
Gdzie łódź ma wymiary 390x200 w najszerszym punkcie (razem z burtami)
Całość kosztuje 500zł i jest to chyba najtańsza możliwa cena jaką znalazłem.
Co sądzicie?

Czerwiec 29, 2019, 16:39:49
Odpowiedź #41
  • *****
  • Wiadomości: 1964
    • Warszawa
    • Usługi szkutnicze
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
Skąd te ceny? Z hurtowni czy z platform handlowych? Nieśmiało podpowiem że te 5 PLN za metr (???) to chyba jakieś odpady, ścinki albo końcówki rolek. A może dlatego są w sprzedaży na metry a nie na kg bo metr2 maty 450 nie waży 450 g tylko 800 g bo rolka przetrzymywana warunkach dużej wilgotności...
O żywicach z platform szkoda pisania.

Co do listy zakupów to coś mało tej żywicy...
17 m maty to 20.4 m2 co daje wagę ok 10 kg więc zachowując proporcje żywicy już potrzeba 20 kg,  rowingu prawie 6 kg więc ok 12 kg żywicy, a gdzie zakładki (5%), odpady, pawęż, produkcja denników, produkcja podłogi, zrobienie kleju, zlaminowanie skorup...?

Jeśli chce Kolega podejść profesjonalnie do tematu niech zmierzy  dokładnie m2 łodzi, zważy ją dokładnie, przeliczy na gramatury i porówna z danymi zawartymi w PRS gdzie jest jasno napisane o wszystkim a nie słucha podpowiedzi żeby dolaminowywać gotową skorupę, tym bardziej że takie dolaminowki mają sens tylko w momencie gdy do żywicy jest dodany środek zwiększający miedzywarstwowa adhezje szkła (BYK ) a powierzchnia wzmacniana jest zagruntowane roztworem dwóch składników żywicy. Nieśmiało przypominam że kilka postów temu zaproponowałem sprawdzenie wagi wyrobu ze względu na biały kolor kompozytu.

Reasumując, okręt za 5 stów, tydzień minął a pracy na dwa tygodnie a na forum powstała prawie praca dyplomowa z przetwórstwa żywic.
Dlaczego łódka jest wiotka? Bo są niesklejone skorupy, nie ma denników ani podłogi, jak zostanie to zrobione niech mi Kolega wierzy że nabierze okręt sztywności. Kompozyt to nie płyta stalowa, zawsze pracuje w jakimś zakresie a Kolega dąży do etapu żeby móc powiedzieć "solidne laminaty bo grube laminaty" a to akurat bzdura bo grube laminaty to ciężkie laminaty i tutaj wytrzymałość nie rośnie liniowo do grubości.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 29, 2019, 17:15:38 wysłana przez panpikuś »
Stopy wody pod śrubą.
Pzdr Adam.

Lipiec 01, 2019, 10:39:27
Odpowiedź #42
  • ****
  • Wiadomości: 377
    • Wejherowo
  • Akwen: Zatoka Gdańska
Krzysiek...
Odpusć sobie.
Wpierdzielisz sie w koszta zobaczysz. A do pływania to masz ..hoho.
Naprawde nie masz chyba pojęcia z czego jeszcze się składa gotowa utka do pływania.
Weź to pogoń komus kto chce dłubać zamiast pływać i jeszcze sie zna na tym.
Wydaje mi sie że to może byc łakomy kąsek czyli rarytas  - Cameo co jeszcze na wodzie nie było - więc tanio nie oddaj.
A jak chcesz sie na nim uczyc to sie uyebiesz po czubek głowy a pomogą ci w tym ..no sam umiesz czytać.
Ja wiem - wiara czyni cuda... ale tego sie ani tanio ani szybko ani dobrze nie zrobi
jestem wielkiego ducha.... i małej mocy :-)

Lipiec 01, 2019, 12:15:01
Odpowiedź #43
  • ****
  • Wiadomości: 408
    • Trzebież
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Ja uważam że trochę zniechęcacie kolegę i to całkiem niepotrzebnie. Nie temu powinno służyć to forum. Moim zdaniem powinien. Skleić tą formę do kupy. Podpatrzeć na innej łódce jak mniej więcej wykonana jest podłoga lub znaleźć jakąś dokumentacje.
I robić sobie pomału. Może wyjdzie mu lepiej lub gorzej ale na pewno jakoś pływać będzie. To nie łódka wyczynowa że ma zasuwać 200km/h

Lipiec 01, 2019, 12:42:38
Odpowiedź #44
  • *****
  • Wiadomości: 1964
    • Warszawa
    • Usługi szkutnicze
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
Dokładnie jak Kruszek napisał.
Stopy wody pod śrubą.
Pzdr Adam.