Skocz do zawartości

Budowa cameo z formy


Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry, w najbliższym czasie mam okazję kupić motorówkę, a właściwie motorówkę w częściach. Jest to cameo złożone z 2 części wyjętych z formy, całość jest kompletna i dostępna w niskiej cenie 500 zł. Co dokładnie musiał bym zrobić, oprócz sklejenia warstw? Nie chodzi mi o wyposażenie łodzi lecz o absolutne minimum, żeby zaczęło to pływać. I jaka jest wasza opinia co do inwestowania w ten kadłub? Minimalne doświadczenie szkutnicze posiadam, sprzęt i środki też. Czekam na odpowiedź. Dziękuję i pozdrawiam 

 

Link do ogłoszenia: https://www.olx.pl/oferta/lodz-cameo-CID767-IDAoNdR.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 65
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Na pewno wzmocnienie podłogi i samą podłogę. Pawęż. Jeśli góra jest słaba to jakieś wzmocnienia.

Popatrz na ten temat to ci rozjaśni. Wprawdzie dotyczy remontu ale wszystko masz pokazane.

http://forum-motorowodne.pl/remont-przebudowa-modernizacja-lodzi/moja-dataline-suva-speedboat/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na stanie mam matę bodajże 350? Na pewno nie cieńsza, jeśli chodzi o sklejkę to myślałem o zewnętrznej i wewnętrznej stronie pawęży. Dziś dopiero kupuję łódź i będę musiał dokładnie zobaczyć jak to wygląda.

Ja nie wiem jaką matę ma Kolega na stanie ale na pewno nie 350 g/m2. O takiej gramaturze to raczej tkanina -więc w domyśle w użyciu bedą nie wiedzieć czemu epoksydy...

Pomijam kwestię że jedna warstwa (nawet 600 g/m2) to psu na budę, i to nie swojemu.

Jeśli chodzi o sklejkę na zewnątrz to hmmm... nawet WD nie zda egzaminu ponieważ to nie sklejka jest wodoodporna tylko klej którym zostały sklejone poszczególne warstwy.

Co do zobaczenia "jak to wygląda" to ciekaw jestem jak Kolega bez wykonania otworu pod przepust sprawdzi gramaturę?

 

W pierwszym poście napisał Kolega że posiada 3 rzeczy: minimalne doświadczenie szkutnicze, środki i sprzęt, obawiam się, że kolejne posty pokazały iż z tych trzech rzeczy ma Kolega tylko środki i sprzęt  ;) co nie zmienia faktu że za 5 stów warto brać w ciemno i jakoś to będzie.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie zakupiłem łódkę, wygląda całkiem nieźle, jeśli chodzi o "doświadczenie" to jest małe, chodź nie zniechęcam się do roboty... Zrobiłem w życiu generalny remont kajaka, 2 łódek, jachtu czy starej deski windserfingowej, pewnie dalej to mało choć tak jak mówiłem... Chcę spróbować. Cena 500 zł wydaje mi się dość tania... Jeśli chodzi o gramaturę maty to jest to 450g. Skorupa łodzi jest dość giętka i pracująca stąd pytanie czy jedna warstwa maty 450g na dno starczy do zapewnienia odpowiednej twardości, i tak na tą matę będę musiał położyć sklejkę? Którą będę musiał zalaminować, dlatego mam pytania, jak z tym laminatem? Jak wzmocnić pawęż? Oraz jakiej grubości musi być sklejka?

 

 

Poniżej zdjęcia dzisiejszego zakupu:

https://media.discordapp.net/attachments/592600295549173775/593166595761897493/IMG_20190625_211654.jpg?width=356&height=474

https://media.discordapp.net/attachments/592600295549173775/593166618209812480/IMG_20190625_211652.jpg?width=356&height=474

https://media.discordapp.net/attachments/592600295549173775/593166630331220043/IMG_20190625_211650.jpg?width=356&height=474

https://media.discordapp.net/attachments/592600295549173775/593166641907499065/IMG_20190625_211642.jpg?width=356&height=474

https://media.discordapp.net/attachments/592600295549173775/593166649247662080/IMG_20190625_211633.jpg?width=356&height=474

https://media.discordapp.net/attachments/592600295549173775/593166662740475910/IMG_20190625_211624.jpg?width=356&height=474

https://media.discordapp.net/attachments/592600295549173775/593166679689789463/IMG_20190625_211617.jpg?width=356&height=474

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na podłogę daj biaxial (nie rozciągaj tylko przy kładzeniu), poddaje się przy ewentualnym uderzeniu o dno (na pewno lepszy od rowingu). Daj najpierw mate 300, potem połóż biaxial i przykryj to matą 450. Powinno wystarczyć. Przy burtach można by było jeszcze wzmocnić airexem.

 

Ps. Denko nie będzie aż tak pracować jak wszystko skleisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale który BX? 200? 250? 400? 600g/m2?

Zależnie od wyboru, sugerując się Kolegi diagramem laminowania uzyskujemy gramatury od 950 g/m2 do 1450 g/m2 czyli na 1m2 wyrobu mamy 0.5 kg róznicy w masie szkła a doliczyć należy do tego jeszcze żywicę... 

 

Kolejna sprawa że airex (lub jego tańsza wersja herex) to nie są same w sobie wzmocnienia. Wzmocnieniem jest to, co jest pomiędzy poszczególnymi "cegiełkami" z airexu, dodatkową kwestią jest to, aby takie wzmocnienie spełniało swoją rolę (czyli przenosiło skutecznie obciążenia) powinno być wykonane w połowie przekroju zgodnie z diagramem laminowania, tzw sandwich. Świadom jestem że nie zawsze tak się dzieje ponieważ wykonanie przekładki na wierzchu wyrobu jest łatwiejsze, szybsze, zapobiega drukowaniu na żelkocie struktury przekładki ale każdy robi jak tam "umi"...

 

P.S. Owszem, po sklejeniu skorup, dno, jeśli zostanie w obecnym stanie (bez denników/wręg) dalej będzie pracowało na zginanie. Sklejenie skorup zapobiegnie tylko pracy na skręcanie w diametralnej łodzi. :)

 

A wracając do tematu przewodniego...

 

Zastanowił bym się dlaczego laminat na wewnętrznej stronie kadłuba jest biały? Zakładając że nie jest pomalowany ani że skorupy nie zostały wykonane przy pomocy wypełnionych żywic z szybkiego systemu formierskiego to mamy kilka opcji, dwie które którę pierwsze przyszły mi do głowy to

1) drastycznie przegrzany laminat (temp przy zastyganiu przekroczyła 70 Celsjuszów) co zdyskwalfikowało skorupy do sprzedaży i wziął je sobie pracownik

2) ten zacny okręt leżał na tym strychu bardzo długi okres czasu i zabójcze okazało się dla niego długotrwałe utrzymywanie się temperatury na poziomie zbliżonym do 50 Celsjuszów, co na takim strychu w lato jest bardzo realne...

 

Powstają pytania, czy na prawej stronie kadłuba widać na żelkocie strukturę maty szklanej?  Czy są gdzieś jakieś inne uszkodzenia (oprócz rys transportowych i spękań w narożnikach od odformowywania)? Kadłub z pokładem pasowały ze sobą elegancko czy coś nie grało? Nie jest któraś ze skoprup wypaczona / skręcona?

 

Warto zrobić wycinek w kadłubie, zmierzyć go, zważyć go, spalić go, szkło pozostałe po spaleniu zważyć i będziemy coś wiedzieć.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wow, dużo terminologii, której nie znam, biaxial jest to typ maty tak? Włókna układane prostopadle? Jeśli chodzi o biały kolor laminatu... Może przez to słońce na zdjęciach jest biały, jeśli bliżej się przyjrzeć wchodzi w jasną żółć, wszędzie widać strukturę laminatu a jego grubość? Hmm… 5mm? Coś koło tego, dzisiejszy upał nie pozwala wyjść na dwór a co dopiero pracę przy łodzi.

Wracając... Na podłogę muszę dać 3 warstwy laminatu + podłoga? Gdyby mógł ktoś wytłumaczyć mi to łopatologicznie byłbym bardzo wdzięczny, w tym momencie nie mam pojęcia co z tym zrobić, ile warstw i jakich warstw. Jaka sklejka jeśli jest potrzebna? I jak wtedy z wręgami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) dzisiejszy upał nie pozwala wyjść na dwór a co dopiero pracę przy łodzi.

 

Znam takich co pracują przy tych temp przy łodziach.

 

Odpowiedzi na pytania, które Kolega zadał są już na forum. Powtarzają się w większości tematów remontowych. Opcja szukaj...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...