Autor Wątek: Budowa podłodziówki  (Przeczytany 1493 razy)

Marzec 16, 2018, 22:09:57
  • **
  • Wiadomości: 89
    • Kopienica
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Witam. Ma ktoś zrobioną przyczepke na sztywnej osi, bez belki skrętnej, resora, by była jasność ?

Marzec 16, 2018, 22:26:28
Odpowiedź #1
  • *****
  • Wiadomości: 807
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Lubelskie
  • Akwen: Morze Egejskie
Możesz zbudować ale nie zarejestrujesz.
Lema Gen II Volvo Penta 4,3 GXI Vortec V6 228 HP

Marzec 16, 2018, 22:54:34
Odpowiedź #2
  • **
  • Wiadomości: 89
    • Kopienica
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
chodzi mi tylko czy ktoś taka ma, czy nie skacze zabardzo przy 80km/h. I zdjecie jakby ktoś przesłal bo mam dwa pomysły na nią

Marzec 16, 2018, 23:10:30
Odpowiedź #3
  • *****
  • Wiadomości: 933
    • Gorzów Wlkp
  • Akwen: Wody lokalne
Jak Chcesz wozić sprzęt na nieamortyzowanej przyczepie? Nawet przyczepy pod skutery mają resory lub belki skrętne. Inaczej każda dzióra w drodze to koszmar dla sprzętu i nie tylko.
KAWASAKI ULTRA 300X
SEA RAY 185 BR

Marzec 17, 2018, 08:28:11
Odpowiedź #4
  • **
  • Wiadomości: 72
    • warszawa
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
chodzi mi tylko czy ktoś taka ma, czy nie skacze zabardzo przy 80km/h. I zdjecie jakby ktoś przesłal bo mam dwa pomysły na nią
Tylko opatentować pomysły ;D

Marzec 17, 2018, 09:39:25
Odpowiedź #5
Nie do końca to jest prawdą. Amortyzacja to nie tylko resor i amorki. Jest jeszcze ciśnienie powietrza w oponach, którym można regulować amortyzowanie. Opony pełny profil, najlepiej ,,balonówki". Przy ciśnieniach 0,5-0,9 bar lepiej amortyzują niż oś skrętna.
Pusta przyczepka jedzie za samochodem ,,przyklejona" do asfaltu. Wiozłem pustą przyczepkę ponad 400km ( koła od syrenki ciśnienie 0,5 bar) bez żadnych sensacji. Przy wyższych ciśnieniach zaczynała podskakiwać.

Marzec 17, 2018, 09:53:51
Odpowiedź #6
  • *****
  • Wiadomości: 2484
  • Akwen: Odra środkowa
Też jak startuję swoim Branderupem to w oponach wydaje się być mało powietrza i są one przyklapnięte. Wystarczy jednak przejechać kawałek a opony ładnie nabierają kształtu i prawidłowo amortyzują 8).
Pozdrawiam

Marzec 17, 2018, 10:12:14
Odpowiedź #7
  • *****
  • Wiadomości: 933
    • Gorzów Wlkp
  • Akwen: Wody lokalne
Chciałbym zobaczyć jak będą wyglądały opony po takiej jeździe z obciążeniem. Łajba trochę waży. Poza tym, im niższe ciśnienie tym mniejsza odporność na przebicie, szybsze zużycie opony, większe opory toczenia-wyższe zużycie paliwa. Kiedyś miałem w przyczepie od skutera za mało powietrza, to miałem wrażenie jakbym jechał z zaciągnięty ręcznym. Praktykuje się zmniejszanie ciśnienia w oponach przy wjeździe na piach. Zmienia się profil opony a co za tym idzie przyczepność i nie grzęźnie tak szybko przyczepa w piaszczystym dnie.
KAWASAKI ULTRA 300X
SEA RAY 185 BR

Marzec 17, 2018, 11:13:29
Odpowiedź #8
  • *****
  • Wiadomości: 2675
    • Cigacice
  • Akwen: Odra środkowa
Ja mam na sztywnej osi , zaliczylem parę razy betonowke pod Szczecinem na pusto i załadowany bez problemów
Przyczepki z lekkimi łódkami lub skuterami które mają osie 750 też nie amortyzuja, spróbujcie zginąć wahacze przy załadowanej przyczepie
Moja 750 kilowa przyczepa dopiero przy 600 kilogramach na pace zaczyna się lekko uginać

Marzec 17, 2018, 12:03:16
Odpowiedź #9
  • *****
  • Wiadomości: 933
    • Gorzów Wlkp
  • Akwen: Wody lokalne
To, że na postoju "ręcznie" nie jesteś w stanie "zgiąć" amorka czy resora, nie oznacza że nie pracuje. Podczas jazdy gdy załadowana przyczepa podskakuje, masy działające na przyczepę są dużo większe. To wtedy elementy amortyzujące wykonują największą robotę. Chodzi między innymi o to aby wyeliminować "twarde" uderzenia które na pewno nie działają korzystnie na przewożone elementy. Gdyby to nie miało znaczenia, nikt by tego nie montował.
KAWASAKI ULTRA 300X
SEA RAY 185 BR

Marzec 17, 2018, 12:23:21
Odpowiedź #10
  • *****
  • Wiadomości: 933
    • Gorzów Wlkp
  • Akwen: Wody lokalne
Moja przyczepa od skutera jest na resorach. Jak wchodzę na przyczepę aby zajrzeć do środka skutera to pióra ani drgną. Ale na drodze widać jak to pracuje na nierównościach. Oczywiście bez amortyzacji też się da. Tylko czy to na pewno zdrowe rozwiązanie.
KAWASAKI ULTRA 300X
SEA RAY 185 BR

Marzec 17, 2018, 12:31:12
Odpowiedź #11
  • **
  • Wiadomości: 48
    • Świnoujście/Przytór
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Ja zrobiłem dwie ,jedną sztywną i jedną z amortyzacją .





Marzec 17, 2018, 13:35:42
Odpowiedź #12
  • **
  • Wiadomości: 89
    • Kopienica
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
no co napisał mikijet się zgadzam bo kiedyś miałem na sztywno i jezdzilem bez problemu lecz krótkie odcinki. Co do marcinaj jest jak pisze, poprzednią przerobiłem na resor z żuka plus amortyzator, zaladuje 500kg dopiero cos zaczyna się dziac.
Egon i jak ci się jeździ z tą przyczepką na sztywno? Masz ja zrobioną z profila 50x50 3mm, czy się myle? Marcinj moznesz może wysłać tez zdjecie swojej jak nie problem?

Marzec 17, 2018, 14:24:41
Odpowiedź #13
  • *****
  • Wiadomości: 653
  • Tam gdzie kończy się ekonomia zaczyna się zabawa
    • Zbąszyń
  • Akwen: Wody lokalne
Moja samoróba bez amortyzacji z zapakowaną Mirelką jedzie za autem jam przyklejona :) na pusto potrafi podskakiwać lecz na pusto raczej nie jeździ  :)


Moja druga przyczepka 2 osiowa do kabinowki  też nie ma amortyzacji i nie narzekam  :)
Dla mnie jest ważna wysokość, a na sztywnym zawieszeniu jest na tyle nisko że  mogę slipować na płytkich wodach :) bo zazwyczaj z plaży  :)
 
« Ostatnia zmiana: Marzec 17, 2018, 14:39:59 wysłana przez dawtow »
Nic nie robienie zabiera większość mojego czasu i wcale mnie to nie męczy.

Marzec 17, 2018, 14:40:05
Odpowiedź #14
  • **
  • Wiadomości: 48
    • Świnoujście/Przytór
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Ja za dużo nie jeżdżę bo slip mam przez ulicę ale nie narzekam ,ogólnie to wszystko zależy od wagi łodzi ,np przyczepka z amortyzacja pod łodzią mego ojca  widoczna na zdjęciu nie pracowała w ogule ale za to pod moją kabinówką którą jest cięższa pracuje .