Skocz do zawartości

Czarny SR-23


MIKE_G
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Oto i nadszedł czas żeby słowa zmienić w czyny. Rozpoczynamy budowę nowego, zmodyfikowanego Madness'a SR-23

 

Pierwszą modyfikacją którą możecie zobaczyć na zdjęciach jest poszerzenie pad'a, który mamy nadzieje doda kilka km/h

Drugą modyfikacją jest podwyższenie pawęży aby powiesić silnik z kolumną XL

 

pad.thumb.jpg.b665191fc185d4ed407c4dad0e86c2f0.jpg

Transom.jpg.503a406cf06d838a17f54cf4673b99c6.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 108
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Cześć Mike

Widzę, że zima wszystkich nastraja do pracy :-)

 

Jaką vmax uzyskiwaliście na poprzedniej wersji (tej najlżejszej) odchudzonej ?

I z jakimi silnikami ?  Do jakich maksymalnych mocy (wagi) silnika są certyfikowane Wasze łodzie ?

 

Tak pytam z ciekawości, bo chyba jako jedyni w Polsce robicie łodzie wyścigowe o tym wymiarze

i ze schodkowanym dnem (Fast Track - chyba się to nazywa). Ile już tych łodzi pływa czynnie ?

Bo może jakąś klasę dla niech stworzyć - czy może już jest ? Oprócz Opena oczywiście....

 

A tak na temat: piękna forma !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za słowa uznania co do formy :-)

 

Na dzień dzisiejszy pływają 3 łodzie. Ta będzie czwarta

Klasa wyścigowa? hmmm 3 z nas chce się ścigać. Czwarty raczej chce mieć szybką łódź do zabawy

 

Wiesz... łodzie nie muszą być takie same. Jakby się jeszcze dobrało do tego kilka Rostyli 200, parę ribów to dałoby sie jakąś mini-amatorską klasę stworzyć.

 

Vmax?

Zielona osiągnęła 109 km/h (GPS) z Yamahą 200 ProV

Piotr na białym Madnessie też 109 km/h (GPS) z 250 Suzuką - trzeba zmienić śrubę bo to nie jest jej ostatnie słowo. A pochwale się, że to łódka z pełną kabiną i spaniem dla 2 osób Najcięższa ze wszystkich

Ja na pomarańczowej robiłem jakieś 111km/h (GPS) z Evinrudem 250. Ale to głównie dlatego, że nie miałem czasu go dostroić (duże problemy techniczne z Evinem)

 

Co do łodzi którą teraz buduje, z przerobionym dnem i Yamahą F250 planuje ponad 120km/h, może 125 km/h Pożyjemy zobaczymy.

 

Łodzie mają certyfikat do 200 koników (wymogi bezpieczeństwa) ale jak chcesz mogę Ci zbudować łódkę pod 2x300 KM

Plany takie już były ale klient się wycofał. A mnie z takim zestawem nigdzie na wyścigi nie wpuszczą

 

Czwarty, czarny Madness będzie odchudzony prawie do granic możliwości. Chcę jednak zostawić możliwość pływania "turystycznego" w 5 osób. Co obciąży łódkę o jakieś dodatkowe 40kg. Tylne fotele będą oczywiście wyjmowane na wyścigi ale w totalnej wyczynówce poprostu nie montowałbym podłogi  >:D

 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezusie kochany - że tak powiem,

to w Polsce chyba na jednym silniku nie ma szybszych łodzi nazwijmy turystycznych (cywilnych)....prawie 110 km/h ????? ???

W jakich warunkach na wodzie ?  Lusterko czy z falką ????  Oj szacun...taka prędkość na dużej łódce i tylko 200KM na pawęży....

 

Ja zbliżyłem się do 100km ale na 5,5m długości (175KM) i zwątpiłem, na lekkiej fali myślałem, że się zabiję i odpuściłem

- poważnie rzecz biorąc strach tym pływać,

a ty mi piszesz prawie 110km/h  (odpisz jaki stan tafli wody) - bo to ma zaje....te znaczenie przy takich prędkościach...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki stan wody? hmmm na wyścigach na zatoce gdańskiej mieliśmy myśle koło 70-80 cm fali i lataliśmy po 104-106 km/h

 

Ja swoją pomarańczką wypłynąłem kiedyś na falę ponad 1,5 metra. 90tkę osiągnąłem ale nerwy w łokciu uszkodziłem

Chciałem przetestować konstrukcje. Łódka nie pękła, mój kręgosłup odziwo też nie pękł więc wszystko git majonez

 

Po tych testach stwierdziłem, że:

 

a) łódka jest zrobiona bardzo mocno. Chyba nawet za mocno (czyt. za ciężko)

b) prędkość przy tych warunkach głównie zależy od tego jak głupi jesteś i jak mocno odkręcisz przepustnice

 

Zapraszam w przyszłym roku na bałtyk na przejażdżkę  >:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki stan wody? hmmm na wyścigach na zatoce gdańskiej mieliśmy myśle koło 70-80 cm fali i lataliśmy po 104-106 km/h

 

Ja swoją pomarańczką wypłynąłem kiedyś na falę ponad 1,5 metra. 90tkę osiągnąłem ale nerwy w łokciu uszkodziłem

Chciałem przetestować konstrukcje. Łódka nie pękła, mój kręgosłup odziwo też nie pękł więc wszystko git majonez

 

Po tych testach stwierdziłem, że:

 

a) łódka jest zrobiona bardzo mocno. Chyba nawet za mocno (czyt. za ciężko)

b) prędkość przy tych warunkach głównie zależy od tego jak głupi jesteś i jak mocno odkręcisz przepustnice

 

Zapraszam w przyszłym roku na bałtyk na przejażdżkę  >:D

 

Dzięki za zaproszenie, jak tylko będę na północy - przypomnę się  ;)

Nie daruje sobie tej przyjemności....co najwyżej pójdę do kręgarza...

 

Piszesz, że zbyt pancernie zrobiliście kadłub, a jaka jest waga na sucho

z podstawowym wyposażeniem turystycznym (podłoga i fotele)  ?

Przypuszczam, że jest jakaś astronomiczna skoro na 200KM silniku uzyskujesz prawie 110km/h ?

W jakiej technologii klepiecie skorupy  - plasterek miodu ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będę śledził wątek, trzymając kciuki co by się wam wszystkie plany udały.

Po prawdzie to bardzo dobrą wagę uzyskaliście jak 23 stopowy okręt....oj dobra waga...

Ale tu wydaje mi się, że jednak konstrukcja części podwodnej

czyli dna robi dużą robotę przy uzyskiwaniu tych osiągów....

 

Ja mam lepszy stosunek masy do mocy, (na sucho 300kg/ 175KM) ale niestety przy krótkim kadłubie, jest bardzo trudno uzyskać

stabilność nawet na lekko zafalowanym akwenie....i pływanie powyżej pewnych prędkości staje się wyzwaniem, które

nie ma nic wspólnego z rekreacją i odstresowaniem się.....dla mnie to walka o życie  ;)  Dlatego też odpuszczam ten projekt

i przekażę go w jakies młodsze ręce.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jareczku ten stosunek wagi do mocy nie zawsze jest wykładnią szybkości i stabilności.

Wiadomo, że "najszybsze" dno to płaskie dno, tak mówi teoria.

Tylko, że na takim dnie przy nawet niewielkiej falce łódka zaczyna fruwać.

A że nie jest do tego przystosowana to dzieją się różne dziwne rzeczy.

Dlatego im większy kąt dna, tym łódka stabilniejsza na fali ale też wolniejsza bo głębiej siedzi w wodzie.

Im dłuższe dno tym stabilniej na fali. Mówię tu oczywiście o dużych prędkościach.

Poza tym, zwykle dla określonych klas wyścigowych podawane są minimalne wymiary, wagi łodzi oraz zainstalowane moce napędowe.

Obawiam się, że Twoja łódeczka jest ponadklasowa a co za tym idzie niebezpieczna dla użytkownika, co sam zresztą potwierdzasz.

Ale tak trzymaj!!!!  ;)

Trzeba też bawić się i ścigać na gładkiej wodzie tak jak to robią inni!!!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plan zakupu kolejnej łódki nie przejdzie :-(

Bo byłaby to już 6-ta łódka i powoli zaczyna mi brakować miejsca na zabawki....zwłaszcza,

że najmniejsze pływadło ma prawie 5,5 a największe ponad 8m - więc miejsca to trochę zajmuje,

a ciągniki do tego też muszę gdzieś trzymać....

 

Dlatego też muszę trochę sprzętu, którego nie używam lub używam okazjonalnie puścić do ludzi....

Gubię się już w dowodach rejestracyjnych od przyczep i przyczepek i ciągniczków  ;)

 

Ale jak mi się miejsca trochę zrobi i odblokuję trochę mamony

-  to czemu nie - nie będzie zielonej, to mi czarną zrobisz  ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chodzi mi o najszybszy kolor  ;)

tylko o kolor czarny, który jest moim ulubionym :-) Kolorem również firmowym (a nie prowadzę zakładu pogrzebowego),

kolor firmowej strony internetowej jest również czarno - szary. Jestem już takim optymistycznym miłośnikiem koloru czarnego....

 

Widziałeś moje ciągniki do łódek - wszystkie czarne....a wiesz jakby się taki cały czarny zestaw prezentował ??? ;D

Byłby tak piękny, że nie trzeba by go w ogóle na wodę zrzucać  :D

Czarny jest coool kolorem dla ścigacza wodnego  ;D  Niestety na typową łódkę do rekreacji nie nadaje się  :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no zgrywam się

 

Ja się zawsze  broniłem przed czarnym. Może dlatego, że jak sobie pomyśle o posadzeniu tyłka na pokładzie w słoneczny dzień..... ale co tam ma być ładne a nie praktyczne :-)

 

Ale ja pisałem o łodzi wyścigowej w kolorze czarnym !!!

Łódż do rekreacji i rodzinnego pływania mam w kolorze białym, a RIB-ka ze względów praktycznych w kolorze szarym.....

bo to taka szara eminencja jest.... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nadal szkło. Węgiel jest trochę zbyt, jakby tu powiedzieć.... egzotyczny :-)

Poza tym przy węglu musiał bym i tak do każdego morskieo wyścigu dodawać jakieś obciążenie bo byłoby za lekko.

 

Spodzina dzisiaj poleciała do US of A :-)

Sam tego nie potrafie zrobić a tam dają mi 2 letnią gwarancje :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy a jaką macie koncepcję na budowę kadłuba i pokładu rozumiem że pierwsza warstwa to 100 150g, druga 300 bądź 450 i wypełnienie redanów, ja przy budowie glastrona robiłem sam taki kit czyli żywica arsil i mata szklana porwana, jak to u was będzie wyglądało?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyżelkotowa 125

Druga warstwa 450

Wypełnienie żywica + mikrobąbel (aerosil za ciężki  :) )

Tkanina 4kierunkowa 620 gr/m2 (zazwyczaj 900 gr/m2 - ale tu ma byś lżej)

Mata 225

Baltek 3/4 cala

Mata 300

Tkanina 620

Mata 225

 

dodatkowa warstwa tkaniny 620 w okolicach redanów poprzecznych

 

a potem wzdłużnice i wręgi

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...