Skocz do zawartości

Dwa silniki dwa alternatory.


Maciek01
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam łódkę z dwoma silnikami i dwoma alternatorami szukam schematu do ich podłączenia. Modernizuję starą instalację,

ale nie mogę znaleźć żadnego schematu na dwa alternatory. Poprzednią instalację wypruł poprzedni właściciel i niewiele zostało.

Były dwa motory z dwoma alternatorami, i jakoś to hulało teraz czytam np. na elektroda że to problem .Pan J Kuliński podobno zrobił takie podłączenie .Niestety nie mogę znaleźć schematów może ktoś będzie w stanie mi pomóc.Dziękuję i Wszystkich pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam bardzo dziękuję za zainteresowanie .Schematy bardzo pomocne,widać że dwa alternatory podłączone są równolegle.

Chcę mieć jeden rozruchowy 100A i dwa po 120A hotelowe, te schematy pokazują chyba przełączniki ręczne .Chciałby yo wszystko zautomatyzować . Na to schemety jakieś są ,ale nie było na nich podłączeń dwóch alternatorów .jeszcze raz bardzo dziękuję .Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do automatyzacji zdalnego przełączania itp. zbytni nie różnią się od manualnych systemów , chyba że chcesz wejść na wyższy  poziom , ale to należy coś zaprojektować indywidualnie i znać oczekiwanie armatora i kwotę na taką inwestycję bo często się zdarza że chęci są ale plany nie mają szans powodzenia bo budżet jest zbyt mały  .

Jedna uwaga , jeśli będziesz używał akumulatorów AGM to zwykłe regulatory na alternatorach znacznie skrócą ich żywotność niestety . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głównie chodzi mi o podłączenie tych alternatorów razem wg. schematów to po prostu połączenie równoległe.

tu mam dylemat bo naczytałem się różnych wypowiedzi na ten temat i podobno nie da się .To mnie wstrzymuje  z dalszym projektem. w schematach ww. są podłączone równolegle  zastanawiam się czy przypadkiem niema  tam jakiegoś urządzenia peryferyjnego które je łączy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co pisze Mikijet jest prawdą , ale niestety stocznie nadal tak to łącza i mają to w głębokim poważaniu .

Jeśli chcesz to zrobić naprawdę dobrze to jedynym wyjściem jest zastosowanie zewnętrznych regulatorów które komunikują się wzajemnie .

Wakespeed WS 500 to ogarnia i dodatkowo ma masę innych dobrych funkcji . 

A do ładowania akumulatora rozruchowego zastosuj ładowarkę DC-DC i problem masz z głowy .

Aktualnie realizuję duży projekt gdzie dodatkowo mam dwa napięcia 24V i 12V i własnie w ten sposób realizuję ładowanie akumulatorów .   

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...