Skocz do zawartości

GLASSTREAM 182 GLX WASZE ZDANIE I PROŚBA O POMOC PRZY ODNAWIANIU


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Wszystkich forumowiczów.

Jestem nowy na forum.

To moja pierwsza motorówka kupiona okazjonalnie.

Lubie majsterkować ale z motorówkami jak i laminatami nie miałem jeszcze w ogóle do czynienia więc proszę o wyrozumiałość.

Kto ma ochotę odpisać lub umieścić jakiś link z pomocnym artykułem serdecznie dziękuje.

 

Tapicerka została w tamtym roku wymieniona na nową przez poprzedniego właściciela.

Ale jest jeszcze sporo do zrobienia wiec proszę o wasze cenne rady i wskazówki jak co ogarnąć.

Przebieg prac  będę dokumentował robiąc zdjęcia i umieszczając na forum  wraz z opisami.

 

1. Pierwszą rzeczą jaką chciał bym się zająć są ramy szyb są pomalowane na czarno a farba zaczęła gdzieniegdzie się łuszczyć lub się poprzecierała od plandeki. Chciał bym ją jakoś usunąć i zrobić tak aby te  ramki były w kolorze chromu lub porostu relingów czyli stali nierdzewnej.

 

2. Druga sprawa to doczyszczenie tych przebarwień na dnie łodzi i wymiany  wykładziny. Jaką wykładzinę kupić i gdzie  oraz czym osunąć te przebarwienia.

 

3. Trzecia sprawa to daszek składany tak aby w upalne dni można było skryć się w cieniu

myślałem też nad takim dachem dopinanym jakoś całościowo (lubię łowić ryby a przy lekkim deszczu szkoda by moczyć motorówkę a wiadomo że pod deszcz rybki biorą najlepiej :) ).

Gdzie można taki dach kupić albo jak go zrobić samemu . Motorówka będzie trzymana w Augustowie więc może jakaś firma z tego miasta lub okolic.

 

4. Przy miejscu do zamontowania radia są pęknięcia jak się ich pozbyć. Na rantów są przykręcone aluminiowe kątowniki wygląda to słabo co z tym zrobić ?

 

5. Jak odnowić lub przerobić deskę rozdzielczą na nowocześniejszy styl.

 

6. Jakimi środkami doczyścić tapicerkę

 

7. Czy są jakieś środki żeby zabezpieczyć tapicerkę przed wodą.

 

8. Jak umocować fotel kierowcy

 

9. Jak ogarnąć komorę po silniku. jest tam zbiornik paliwa ale chciałbym mieć tam swego rodzaju schowek na jakieś rzeczy lub na wypady z rodziną: koce koszyk z jedzeniem itp:)

 

Serdecznie dziękuję za wszelką pomoc.

20180614_174114.thumb.jpg.8249b50c8d5ef7a0a10c434f029d303a.jpg

20180614_174156.thumb.jpg.03b1dfe3822a0c5ea8f749869eff21c6.jpg

20180614_174209.thumb.jpg.97d86a3a4f3ea4ff1f89d472d64eceaa.jpg

20180614_182256.thumb.jpg.cf7fe6603363b6c6b30a415a399e53c2.jpg

20180614_182532.thumb.jpg.126cbe99ff7a2f3ae04900c90e6c712c.jpg

20180614_182939.thumb.jpg.f0494402446f2e03ae46b49d44cee033.jpg

20180614_183114.thumb.jpg.aab69fdd307f72b63b42e65adabb0cc5.jpg

20180614_183118.thumb.jpg.979c5d45761743da4054ceca3f161e15.jpg

20180614_183942.thumb.jpg.9bbdc9d01aaa6b129def94ebd2fce5d6.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z oknami mam ten sam problem w moim wątku "Remont Baylinera" chodzi o to że szyby są wklejone w profil i nie wiadomo czy  da się to rozkleić żeby nie zniszczyć szyb ani profili. Jeżeli uda ci się rozkleić to potem jest już prosto. Farbę usuwasz zmywaczami do farb i polerujesz. Potem dajesz do galwanizerni i możesz je np. anodyzować na dowolny kolor lub chromować.

Osobiście mam pomysł żeby silikon na który są wklejone szyby usuwać mocną myjką ciśnieniową. Jak dojdę do tego etapu budowy swojej łodzi dam znać czy się udało..

 

Schowek musisz se zbudować ze sklejki wodoodpornej i ją polakierować lub za laminować. Potem obłożysz se to dywanami i masz tak jak chciałeś.

Kokpit możesz se obłożyć eko skórą odporną na UV sam lub dać do wyspecjalizowanego warsztatu naprawiający kokpity w samochodach.

Fotel możesz zamocować na 100 sposobów. W sklepach żeglarskich możesz kupić rożnego rodzaju podstawki obrotowe. Albo wytnij coś z drzewa polakieruj i też da rade.

Przede wszystkim posprawdzaj se podłogę i wszystkie sklejki w zęzie czy przypadkiem już nie gniją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

anodyzować powiadasz ...  tylko nie zdziw się jak nie będzie co odebrać z anodowania tych profili co mają już naście lat

Bez przesady.

Przecież te profile nie są skorodowane. Pod farbą jest aluminium dokładnie takie jak było 20 lat temu.

Jakość anodowania lub chromowania zależy przede wszystkim od przygotowania powierzchni.

Ja już wstępnie temat rozeznałem w kilku galwanizerjach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

anodyzować powiadasz ...  tylko nie zdziw się jak nie będzie co odebrać z anodowania tych profili co mają już naście lat

 

A czy jest jakiś inny sposób aby ramki zyskały ładny metaliczny kolor. Jeśli tak to proszę o podpowiedź jakich farb lub środków użyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli korozja jest tylko powierzchniowa to wystarczy oszlifować i wypolerować. Gorzej jak wżery są głębokie. Pomalować możesz lakierami samochodowymi po odpowiednim wyczyszczeniu i zapodkłądowaniu. Walniesz sobie metalik taki jak chcesz i nie będziesz musiał się martwić o wyciągnie szyb. Jeżeli ja u siebie nie wyciągnę to też tak pomaluje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nie będą tam występowały duże naprężenia to ubytki można wypełnić klejem epoksydowym z metalicznym wypełniaczem. Później pomalować to farbą podkładową przystosowaną do aluminium Np epirustix lub sikacor-eg1 (ta druga tworzy porowatą powierzchnię o dobrej przyczepności dla kolejnej, nawierzchniowej warstwy) Na to oczywiście farba nawierzchniowa poliuretanowa odporna na zjawisko kredowania i już.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polerka w łódce stanowczo odpada! Mam wypolerowany cały silnik w motocyklu i ranty felg w samochodzie i NIGDY WIĘCEJ. Ładnie wygląda ale trzeba bardzo o to dbać. Po każdym najmniejszym deszczu plamy.

Kolega nie zrozumiał o co chodzi. Do anodyzowania jak i chromowania żeby uzyskać gładką powierzchnie  trzeba ją jak najlepiej przygotować ponieważ warstwa ochronna jest bardzo cienka i nie wypełnia w żaden sposób ubytków więc musi być wypolerowane na lustro wtedy tez powłoka wygląda jak trzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapał jest tylko do wtorku jestem w szpitalu

 

Czyli jeszcze tydzień.

Byłem na przepustce w niedzielę i prubowałem rozkręcić ramki. Są skręcone wkrętami ale wkręty chyba wrzarły sie w sluminium.

Ktoś prubował już je odkręcić z lewej strony i oczewiści są poomykane.

Może macie jakiś sposub żeby je jakoś zruszyć i wykręcić.

A co z tymi poomykanymi? Przyspawać coś i prubować odkręcić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze jedną sprawę.

Mianowice chodzi mi o "półkę" po prawej stronie w której osadzone są zegary i po lewej stronie w której jest schowek.

w oryginale zakończenia tych półek były wykończone tak jak na zdjęciu.

Chciałem dopytać czy da się je jakoś wykończyć zaokrąglić do środka (do wewnątrz) laminatem czy jakimś włóknem szklanym...

Nie znam się jeszcze na tym, jeśli są jakieś sposoby to będę wdzięczny za namiary na jakieś linki ewentualnie filmiki na youtubie, książki, artykuły lub cokolwiek.

Jak się wo gule kładzie laminaty.

Pewnie pomieszałem jakieś  pojęcia z góry przepraszam.

kJdnZXl_1.thumb.jpg.85f6284526172008a8817981f3747252.jpg

Bez_nazwy_a.thumb.jpg.54cf0483d28d2c16332df9c15ea1d638.jpg

Bez_nazwy.thumb.jpg.ec28711bd3b5afbee68444745cd88628.jpg

Bez_nazwyc.thumb.jpg.be8276cffb6a7b5655804ce88cf0eb74.jpg

Bez_nazwyvc.thumb.jpg.0144bd9fc10988ab623f9e0c8f7dd762.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...