Skocz do zawartości

Holenderska stalówka


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie wszystkich i jako doświadczonych żeglarzy proszę o radę. Otóż wybrałem się z synem na kurs "pilotażu motorówki" i teraz chciałem go zainteresować tematem głębiej. Chodzi mi po głowie plan zakupu jednostki ze stalowym kadłubem o długości 7-8m. Plany mam wielkie ale to marzenia są ale marzenia trzeba mieć. Interesuje mnie pływanie po rzekach najpierw naszych a później coś dalej na zachód. Chciałem nabyć jednostkę do remontu bo chciałem i przy tym popracować, syna zainteresować i poznać temat. Wyprzedzając pytania zdecydowany jestem na stal bo lubię ten produkt. Lubię spawać, wiercić ect. Problem tylko na tym, że nie za bardzo się znam co i jak sprawdzać w takiej jednostce aby całkowicie kadłuba nie spawać od nowa. Przebitki handlarzy są takie http://orangeboats.eu/index.php?page=boat&ID=354 a tu http://www.botentekoop.nl/motorkruisers/plantinga-kruiser-zonder-moter-1990/1564282 i łódź nadal w Holandii.

Myślę o czymś takim http://olx.pl/oferta/lodz-motorowa-jacht-motorowy7-50m-okazja-okazja-silnik-diesel-stalowy-CID767-ID8PhAF.html  lub  http://olx.pl/oferta/holenderska-stalowka-motorowka-jacht-CID767-ID8u6Gz.html. Proszę o radę co i jak sprawdzać i czy warto zająć sie takim tematem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 66
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Witaj Wojwoj

 

                    Zadałeś pytanie w dobrej wierze. Moja odpowiedź jest zatem także w dobrej wierze.

Ponieważ jak sam stwierdzasz brakuje ci doświadczenia, oto kilka uwag od doświadczonego wodniaka i szkutnika.

 

              Stal to wyśmienity materiał na kadłub łodzi wypornościowej. Jest trwała, wytrzymała i łatwa do naprawy. Olbrzymia większość stalowych łodzi w Holandii produkowana jest przez stocznie. Profesjonalizm kształtowania i łączenia blach gwarantuje tym kadłubom długą żywotność. Trzydziestoletnia łódź stalowa wymaga jednak gruntownego remontu. Po jego wykonaniu przez kolejne trzydzieści lat będzie nadawała się do eksploatacji.

              Kupiłem taką łódź i prowadzę jej remont. Zatrudniłem spawacza, jako że sam nie spawam, a ten ma przy łodzi robotę już od roku. Głównie z powodu wielu zmian w konstrukcji łodzi, mających na celu dostosowanie jej do pływania w warunkach morskich. Niemniej tylko 0,2 m2 poszycia kadłuba wymagała wymiany. Konieczne jest oczywiście piaskowanie.

            Przy wyborze łodzi należy zwrócić uwagę na grubość poszycia. Można posłużyć się ultradźwiękowym grubościomierzem.

            Jeżeli umiesz spawać i kształtować blachy to koszt remontu kadłuba będzie znacznie niższy niż budowa nowego.

Poza tym dodatkową korzyścią jest wiedza o łodzi i przygoda jej tworzenia, jaką zdobędziesz prowadząc remont.

 

Ps Zapraszam na mojego bloga. Gdybyś potrzebował dodatkowych informacji pisz na e-mail; adres na blogu.

 

Z uszanowaniem Michał Maciejko.

             

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marzeniem każdego pływającego na łodce wypornościowej jest łódka z kadłubem stalowym. Wiem co mówię, bo sam mam łódkę laminatową.

 

Na rynku trafiają się jachty 20 - 30  w idealnym stanie, mające tylko jednego właścicela, sprzedawane z powodów naturalnych (śmierć właściciela lub jego ciężka choroba), rakie stoją w marinie gdzie bazuję. Takie jednostki praktycznie nie wymagają większych nakładów, Ale mają wysoką cenę.

Jednostki które przechodziły z rąk do rąk zawsze wymagają dokładnej inspekcji i solidnego remontu, ale są tanie.

Dam tu prosty przykład - silnik. Pierwszy właściciel będzie wymieniał olej regularnie, zgodnie z zaleceniem producenta, przy zmieniających się jest z tym różnie. Efekt- silnik który dobrze traktowany jest "wieczny" nadaje się do remontu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy kupując łódkę kabinową o długości ok 8 m, mająca 30 lat ,w cenie 4 do 6 tys. Eur , niezależnie od materiału kadłuba,

trafiliśmy na okazję ?

 

Nie oszukujmy się.

Niezależnie od tego ile włożymy w nią pracy , kasy oraz osobistego zaangażowania

efekt końcowy będzie odbiegąjący od naszych oczekiwań.

Jak policzymy :

- remont kadłuba

- piaskowanie i konserwację

- demontaż i wymianę szalunków

- wymianę izolacji

- nową instalacje elektryczną

- wymianę instalacji paliwowej z czyszczeniem lub wymianą zbiorników

- nawą toaletę

-instalacje wody pitnej

- remont silnika stacjonarnego / o ile się do remontu nadaję/

- remont rewersu

- przegląd i remont linni wału

-wymiana dławicy

-przegląd i remont urządzenia sterowego

- winda kotwiczna

- luki pokładowe

-wymiana okien

- dobrze by było mieć coś z nowszej nawigacji

- nowe wyposażenie sypialne/materace/

- oświetlenie wewnątrz i zewnątrz LED

- anody ofiarne na kadłubie

- radio SRC

- nowe dwa AKU

- prostownik do ladowania Aku

- inwertor 12 V na 220

- lodówka 12 V/ sprężarkowa/

- kuchnia niro

- może stacja pogodowa

i jeszcze pewnie z tuzin rzeczy wyżej niewymienionych to,

wyjdzie nam że do łódki kupionej  za ok 20 tys trzeba dorzucić ok. 60  tys.

A i tak zawsze coś podczas remontu zostanie przeoczone lub zrobione niewłaściwie.

Nagrodą będzie wiedza i nauka nabyta podczas remontu .

Ale czy o to chodzi ?

Jeżeli będziemy konsekwentni i bardzo uparci ,to przy kolejnej remontowanej łódce / na moje oko przy czwartej lub piątej/

nasze oczekiwania w 90 % zostaną spełnione.

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z argonem77 się w zasadzie zgadzam, o czym napisałem wcześniej.

To jasne, że taką łódkę trzeba rozebać i wypatroszyć do zera.

Trochę poszedł po całości, np. inwertor nie jest tak niezbędny a kwota zależy od tego ile własnej pracy włożymy.

27 letnia łódka na której byłem, a właścicel doznał wylewu i ma kłopot z poruszaniem się, nadaje się do pływania od zaraz. Ma wszystkie przeglądy, a silnik ma jedynie 2.600 godzin. Ale jest wystawiona za 70 tysięcy. Euro :) Kupca nie ma....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pięknie dziękuję za wszystkie odpowiedzi a nie spodziewałem się ich aż tyle. Przyjdzie chyba jeszcze dozbierać kasy. Złom kupić łatwo. Spawalnictwa nie mam opanowanego na tym poziomie aby wykonać samodzielnie łódź. Wnioski jaki mi się nasuwają to chyba kupić na początek kajak. Boję się łodzi laminatowej bo naczytałem się również na ten temat. Zresztą miałem nową łódeczkę laminatową - wędkarską ;). Nie pływała zbyt wiele ale w godnych warunkach spędzała lata w cieniu ogródka. Jak ją sprzedawałem byłem w niezłym szoku jak słabo trzyma się laminat.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo chętnie zaglądam na to forum. Gdybym jednak postępował zgodnie z wszystkimi radami, to nadal stałbym na brzegu i oglądał łódki z daleka składając kolejny grosz do grosza. Każdy z nas ma tyle kasy ile ma.

 

Kupiłem leciwy 6-cio metrowy laminat z Anglii za 10 tyś. zł. (Oczywiście nie wliczam w to silnika i przyczepy). I zacząłem natychmiast pływać. W trakcie zabawy dołożyłem 4 tyś. Planuję docelowo zainwestować jeszcze 6 tyś. Łódka jest świetna. Jak widać pieniądze nie są wygórowane.

 

Aktualnie jestem na etapie szukania 8-9 mertowej kompletnie wyposażonej stalówki do pływania po Europie. Planuję ją rozebrać, pociąć trochę i złożyć łódkę swoich marzeń. I nie będą to setki tysięcy złotych, tylko projekt dla niezasobnego portfela.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Myślę czy nie taniej będzie zakupić coś takiego http://olx.pl/oferta/jacht-stalowy-2-kabinowy-raty-CID767-ID8Elvl.html#7969488328  Zrobić nową nadbudówkę wyciąć kil. Zabudowa to już nie stanowi problemu.

Zastanawiam się nad budową Albatrosa np. 700 ale boję się że nie dam rady. Trochę mnie przeraża artykuł z budowy Albatrosa 1000.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...