Autor Wątek: Horn 440 sport  (Przeczytany 4976 razy)

Sierpień 28, 2013, 22:58:24
Odpowiedź #30
  • *****
  • Wiadomości: 571
    • Port jeziorsko..EPD
    • Zobacz profil
  • Akwen: Jeziorsko
Zibi a jak się produkuje formę do łódki  czy zleca się to firmie jak masz projekt?

Sierpień 28, 2013, 23:01:09
Odpowiedź #31
  • *****
  • Wiadomości: 827
  • Kapitan słodkich wód :-)
    • Zobacz profil
    • Łodzie turystyczno wędkarskie
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Głowię się z tą żywicą bo mam za kosmiczną cenę antykurczliwą/beznaprężeniową - jak zwał tak zwał.. wiesz że to cena kosmos
Ale mniejsza z tym...

A co do pytań w Twoim kierunku - myślałeś o infuzji?

nie wiem czy zauważyłeś ale ja swoje foremki zrobiłęm przystosowane do metody infuzyjnej

Traktuję to jako swoisty wstęp do większej i dużo szybszej łodzi... ale $ znany ból wiec czekamy
Oczywiście całkowicie inna konstrukcja abyś czegoś sobie nie pomyślał  :)

Sierpień 28, 2013, 23:03:02
Odpowiedź #32
  • *****
  • Wiadomości: 827
  • Kapitan słodkich wód :-)
    • Zobacz profil
    • Łodzie turystyczno wędkarskie
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Zibi a jak się produkuje formę do łódki  czy zleca się to firmie jak masz projekt?

może mi to zlecić  ;) $$$$$$ i po sprawie  ;) ;)

Sierpień 29, 2013, 07:53:32
Odpowiedź #33
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 1743
  • GoFast Powerboat Builder
    • Warszawa
    • Zobacz profil
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Robisz model i z modelu "odklepujesz" formę.
Oczywiście odpowiednie materiały są wskazane ;)

Myślałem o infuzji, ale musiałbym zrobić szersze kołnierze.
Tylko czy dla jednostkowego wykonania to się opłaca?
Wiesz, robić żeby zrobić i mieć z tego satysfakcję to miłe uczucie.
Ale jak piszesz takie znaki $$$ stoją na przeszkodzie.
No i materiały ???
Wersja podstawowa łodzi kosztuje powiedzmy X
infuzja to już 1,5x
wzmocnione tkaniny to 2x
dołóż kewlar albo karbon i już robi się 3 albo 4 x.

I kto to kupi?
Wiesz jaki jest rynek łodzi w Polsce i w EU.
Co sprzeda nowy producent? NIC.

A łodzie sportowe?
W USA łódka sportowa w granicach 9 metrów, niezależne od tego czy jest kadłub mono czy katamaran
cena rozpoczyna się od około 300k $ i to z jednym silnikiem. Nikt jakoś tej ceny tam nie komentuje.
Takich łodzi tam się też nie produkuje w dużych ilościach. To jest już cena luksusowego niedużego jachtu.
Spróbuj to sprzedać u nas ???
No może za 12t złotówek i to pod warunkiem, że zmieści się cała gromadka znajomych i nie spali więcej jak 5 l/h  :D :D :D
Need For Speed - Madness Marine Custom Made
http://madnessmarine.pl

Sierpień 29, 2013, 22:25:47
Odpowiedź #34
  • *****
  • Wiadomości: 827
  • Kapitan słodkich wód :-)
    • Zobacz profil
    • Łodzie turystyczno wędkarskie
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
To wszystko fakty i jak najbardziej z nimi się zgadzam
Czytając Twoją wypowiedz przypomniała sie mi jedna sytuacja z życia. W tym roku pewien człowiek sprowadził sobie rocznego  bayliner-a 185 z USA
takie wielkie och i ach... cena jaka wyszła jemu coś około 110tys.zł.
Spokojnie obejrzałem te wspaniałe cudo po czym delikatnie popsułem jemu humor uświadamiając, że ta łódka była wykonana rok temu w stoczni odłegłej o 5 km od nas i można taką nabyć za 110tys nową  ;D ;D Dokładnie tak jak czytacie - bayliner-y są robione w Augustowie podobnie jak searay

 ;D ;D

Sierpień 29, 2013, 22:38:58
Odpowiedź #35
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 2560
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Szczecin
    • Zobacz profil
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
- bayliner-y są robione w Augustowie podobnie jak searay

Nie od dziś wiadomo, ze są robione u nas, dlatego dealerzy mają ceny w EUR a nie w USD  ;)
Ale to chyba tylko na rynek europejski. Wysyłka za ocean byłaby bez sensu... ;)
Pzdr,
Arek

Eurocrown 195CCR + Mariner Optimax 135

Sierpień 30, 2013, 08:52:28
Odpowiedź #36
  • *****
  • Wiadomości: 827
  • Kapitan słodkich wód :-)
    • Zobacz profil
    • Łodzie turystyczno wędkarskie
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
- bayliner-y są robione w Augustowie podobnie jak searay

Nie od dziś wiadomo, ze są robione u nas, dlatego dealerzy mają ceny w EUR a nie w USD  ;)
Ale to chyba tylko na rynek europejski. Wysyłka za ocean byłaby bez sensu... ;)

Nie byłbym tego taki pewny – jaki sens mieliby nabijać numer seryjny z początkiem US?   :)

Październik 11, 2013, 09:29:10
Odpowiedź #37
  • *****
  • Wiadomości: 827
  • Kapitan słodkich wód :-)
    • Zobacz profil
    • Łodzie turystyczno wędkarskie
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
To tak krótko aby nie stać w miejscu  ;)

http://www.youtube.com/watch?v=2kry2fyEsZA&feature=player_embedded


Ale mam też bardzo ważne ogoszenie.
Jako, że sam nie wyrabiam się z profesjonalną sprzedażą będąc jednocześnie producentem poszukuję dealerów na moje łodzie. W grę wchodzi stałe rozpoczęcie współpracy jesienią, czyli teraz - ponieważ wiosną jak co roku będę mieć wysyp tzw. sezonowych dealerów z któymi nie będę chciał wspólpracować.

tel. 603 833 052

« Ostatnia zmiana: Październik 11, 2013, 09:51:18 wysłana przez jaceksu79 vel river25 »

Październik 11, 2013, 11:03:09
Odpowiedź #38
Na tych zdjęciach niezbyt dokładnie widać... różni się czymś od romany ? :)
Mam na myśli dno,burty...

Drift masz rację. Podobieństwo poszycia powalające. Niemalże kalka. Na dobrym dnie klepie się kadłuby nawet i 50 lat.
Na ,,Romanie" i ,,Perkozie" przez 30lat WOPR działał.  Swietne dna pozwalające na pływanie w każdych warunkach po wodach osłoniętych. Na śródlądziu bezkonkurencyjne. Były jeszcze ,,Mirella"(śródlądzie 1-a liga) i ,,Rybitwa" liderka na wodach morskich osłoniętych.
Horn 440,gdyby był robiony w tamtych czasach, byłby jak RR ( tylko dla prominentów).

Nawet dzisiaj robi wrażenie solidności i jakości. Świetna robota.
Porównanie z ,,wczesnym gierkiem" na fotkach poniżej.



Październik 11, 2013, 12:05:44
Odpowiedź #39
  • *****
  • Wiadomości: 827
  • Kapitan słodkich wód :-)
    • Zobacz profil
    • Łodzie turystyczno wędkarskie
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
miki przestań pier.... tylko przyjedź do Augustowa i obejrzyj oraz przepłyń się...
Oficjalnie dawaj zakład o skrzynkę najlepszej wódki, że nie znajdziesz nawet 1cm kwadratowego wspólnej powierzchni z tymi łodziami co zapodałeś :) hę?
Pozatym łódź została już zgłoszona do urzędu patentowego

Pierwsza reakcja Mirka od Roman jak zobaczył na fotach była taka sama jak Twoja i kilku innych... inna jak już zobaczył łódź nażywo...
Dlatego proponuję obejrzyj te łodzie i moją na około wtedy dopiero się wypowiedz

Jeszcze zapomniałeś dodać Alkę oraz kilka łodzi norweskich... no wszystkie są podobne...  ::)
« Ostatnia zmiana: Październik 11, 2013, 12:11:06 wysłana przez jaceksu79 vel river25 »

Październik 11, 2013, 12:34:27
Odpowiedź #40
  • *****
  • Wiadomości: 827
  • Kapitan słodkich wód :-)
    • Zobacz profil
    • Łodzie turystyczno wędkarskie
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
uzupełnienie poprzedniej wiadomości i więcej szczegółów bo już mogę..

- Inny kąt V-ki ( większy) niż we wszystkich innych konstrukcjach na rynku
- inna powierzchnia redanów oraz obła jak i dziwne co dlaniektórych kąty
- inna szerokość jak i długość lini wodnej
- inny kąt burt
- inny kąt dziobu
- inny kąt pawęży
- inna powierzchnia, a za tym wyporność dna
po prostu całkowicie co innego
Deski na burtach mają za zadanie nie tylko usztywniać ( nawet nie jest to w tym przypadku tak potrzebne) konstrukcję ale głównie kąty ich i szerokości zostały zaprojektowane tak aby było jak najmniejsze chlapanie woda na falach. A nie bezmyślne przekopiowanie czy coś takiego.






A jeśli dalej nie widzisz różnicy to obejrzyj sobie jeszcze jak pływa łódź typu o których wspominałeś
http://www.youtube.com/watch?v=D0AdPbeT3Cs


A jak pływa Horn ( już to umieszczałem)

http://www.youtube.com/watch?v=8v-8uc5GB2s&feature=youtu.be

I jeszcze raz zapraszam chętnych na pływanie testowe oraz wtedy dopiero o opinię na forum  ;) prawdziwa cnota sama się obroni  ;)
 :D ;D
« Ostatnia zmiana: Październik 11, 2013, 13:56:15 wysłana przez jaceksu79 vel river25 »