Skocz do zawartości

Hudini. Prototyp


MasterTuning
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Nazwa (nieco zmieniona) od słynnego magika Henrry Houdini.

Obecnie jest 830 tematów na 43 stronach tego działu.

Wybaczcie że zakładam nowy , ale szukanie odpowiedzi na nurtujące mnie pytania to mnóstwo straconego czasu który muszę wykorzystywać na budowę tego projektu

Zacznijmy od najważniejszego

Kadłub:

Trwa projekt do wydrukowania w 3D i testów w skali 1:100

Chce żeby kadłub został wykonany przez osoby specjalizujące sie w budowie łodzi/jachtów.

Ale ponieważ jest to prototyp , żeby był stabilny i wykonany właściwie przydadzą sie Wasze rady. Napisze Wam własnymi słowami jako laik w motorowodnych tematach , więc przepraszam za brak używania fachowych określeń. 

Łódź ma być płaskodenna , kabinowa z silnikiem pozwalającym pływać bez kursu  sternika , więc chyba tylko zaburtowym...?

Wymiary uwarunkowane wymiarami pojazdu który będzie ją przewoził.(autolaweta) 4m x 1.80m.

Łódź musi zostać przystosowana do wodowania z pojazdu i wciągania na pojazd bez konieczności wykorzystywania dodatkowych konstrukcji. Czyli będzie wyposażona w stałe kółka lub rolki, trwają dyskusje na ten temat.

Pływać szybko nie musi , ma służyć wypoczynkowi na jeziorach i na lądzie jako kamper, na spokojnych wodach.

Będzie wyposażona we wszytko co ma niewielkich rozmiarów kamper , łóżko dla 2 osób , kuchenka , lodówka , wc , być może prysznic i ogrzewanie. Ale o części mieszkalnej później  , najpierw kadłub.

 

Pytanie do Was

1.Czy łódź kabinowa wymiarów dł4m x szer.1.80m x wysk.2,30m płaskodenna (w celu jak najlepszego wykorzystania przestrzeni) ważąca

z pełnym wyposazeniem i 2 osobami około 600kg będzie stabilna , czy musi być kadłub V ?

2. Jaki silnik , spalinowy/elektryczny/hybryda zastosować żeby manewrować tym bezpiecznie i sprawnie bez pośpiechu i dużych prędkości.

 

Niżej zdjęcia poglądowe podobnej konstrukcji.

IMG_20211003_160212.thumb.jpg.867a174a864517652ff49f99e68c4aa3.jpg

IMG_20211003_160241.thumb.jpg.3e486850189e8e00e9d17f942cf8233a.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4m to dużo za mało jak na ,,camper" na wodzie. Musisz brać pod uwagę wysokość stania we wnętrzu. Przy tej długości  to będzie ,, żaglowiec" trudny do opanowania. Szerokość to z kolei stabilność poprzeczna.  Im szerzej tym lepiej. Max dopuszczalna szerokość przyczepy do wykorzystania co do mm.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako camperowiec i boatowiec to minimum conajmniej 6m dlugosci i jak najszerszy , gdybym mieszkal w PL podarowalbym Ci za free taki gotowy kadlub 3 hull, identyczny jak na twoim projekcie dlugosc 19 feet , zrobilbys tylko gore i wnetrze. Koszt budowy 6m vs 4m  beda zblizone , zwlaszcza ze najdrozsze jest wyposazenie , a te idzie identycze dla 6m czy 4m.  6m na camper to bardzo malo , ale jest szansa ze to bedzie jakos funkcjonalne . Sam planuje na przyszly rok start budowy hous boata, plywajacego campera osadzonego na 25 feetowym pontoonie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4m to dużo za mało jak na ,,camper" na wodzie. Musisz brać pod uwagę wysokość stania we wnętrzu. Przy tej długości  to będzie ,, żaglowiec" trudny do opanowania. Szerokość to z kolei stabilność poprzeczna.  Im szerzej tym lepiej. Max dopuszczalna szerokość przyczepy do wykorzystania co do mm.

No właśnie chodzi o to żeby zmieścić sie na najeździe. Czyli szerokość max 2m , długość można zrobić 5m ale 6m to juz za duży zwis z tyłu i prawdopodobnie problemy przy kontroli drogowej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako camperowiec i boatowiec to minimum conajmniej 6m dlugosci i jak najszerszy , gdybym mieszkal w PL podarowalbym Ci za free taki gotowy kadlub 3 hull, identyczny jak na twoim projekcie dlugosc 19 feet , zrobilbys tylko gore i wnetrze. Koszt budowy 6m vs 4m  beda zblizone , zwlaszcza ze najdrozsze jest wyposazenie , a te idzie identycze dla 6m czy 4m.  6m na camper to bardzo malo , ale jest szansa ze to bedzie jakos funkcjonalne . Sam planuje na przyszly rok start budowy hous boata, plywajacego campera osadzonego na 25 feetowym pontoonie.

Takie coś pewnie planujesz ????

Niestety ja musze sie zmieścić na autolawecie , szerokość 2m max i długość jak wyzej napisałem moze max 5m ale 6m odpada.  Standardowe autolawety maja powierzchnię ładunkową długości od 4,5 do 5m

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Chce żeby kadłub został wykonany przez osoby specjalizujące sie w budowie łodzi/jachtów.

Ale ponieważ jest to prototyp , żeby był stabilny i wykonany właściwie przydadzą sie Wasze rady.

Witaj.

Rady tych osób, które będą go budowały, nie zdają się na nic?

 

Rozumiem że innowacyjność tego projektu nie została opisana z wiadomych względów ale czym ów statek będzie się różnił od Niewiadówki :) i kto jest grupą docelową dla tego produktu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Chce żeby kadłub został wykonany przez osoby specjalizujące sie w budowie łodzi/jachtów.

Ale ponieważ jest to prototyp , żeby był stabilny i wykonany właściwie przydadzą sie Wasze rady.

Witaj.

Rady tych osób, które będą go budowały, nie zdają się na nic?

 

Rozumiem że innowacyjność tego projektu nie została opisana z wiadomych względów ale czym ów statek będzie się różnił od Niewiadówki :) i kto jest grupą docelową dla tego produktu?

Jeszcze nie został wybrany producent , przy okazji proszę o propozycje rzetelnych firm z

pomorza.

Z życia wiem że nie zawsze rady producentów służą dobru kupującego. Są tutaj zapewne osoby które już się o tym przekonały.

Nie ma Niewiadówki która pływa , to juz chyba wystarczającą różnica. Kolejna jest taka,  ze nie będzie to przyczepa tylko łódź ze składanymi kołami którą można wieźć na busie np autopomocy drogowej lub lawecie. Wciągnąć i zwodować bez konieczności wjeżdżania częściowo pojazdem do wody.

Grupą docelową jest ale myślę ze nie ma co się o tym rozpisywać. To już będzie mój problem jeśli zechce sprzedawać ten pomysł. Puki co robię prototyp na conajmniej 2 letnie testy.

Stałe dochody mam , nie chcę i nie muszę na tym zarabiać , sprzedając coś co nie będzie przetestowane , a potem dyskutować z ludźmi czy usterka była wadą projektu czy niewłaściwego użytkowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby Niewiadowkę postawić na platformie to już będzie pływająca - takie koncepcję nie są niczym niespotykanym.

 

Ale rozumiem, innowacyjność będzie identyczna jak teardropa - każdy się nim zachwyca, każdemu się podoba, ale nie wielu zdecyduje się na zakup bo warunki mieszkaniowe i cena są takie a nie inne a płaci się za nietuzinkowość.

Tak czy inaczej gratuluję pomysłu, trzymam kciuki za powodzenie przedsięwzięcia, wątek będę śledził - może niekoniecznie z zapartym tchem ale jeśli będę tylko potrafił to spróbuję pomóc.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby Niewiadowkę postawić na platformie to już będzie pływająca - takie koncepcję nie są niczym niespotykanym.

 

Ale rozumiem, innowacyjność będzie identyczna jak teardropa - każdy się nim zachwyca, każdemu się podoba, ale nie wielu zdecyduje się na zakup bo warunki mieszkaniowe i cena są takie a nie inne a płaci się za nietuzinkowość.

Tak czy inaczej gratuluję pomysłu, trzymam kciuki za powodzenie przedsięwzięcia, wątek będę śledził - może niekoniecznie z zapartym tchem ale jeśli będę tylko potrafił to spróbuję pomóc.

Pzdr.

Nie tylko Niewiadówki można postawić na platformie ;) (zdjęcie) Ale jak przewozić platformę ? To rozwianie skazuje nas na wypoczynek zawsze w jednym miejscu , tam gdzie będzie platforma. A tutaj chodzi o możliwość podróżowania i nie koniecznie przestrzeni jachtu 15 metrowego. W takich przypadkach ludzie jadą gdzie chcą i wypożyczają.

W tym projekcie priorytet to masa łączna z autem nie przekraczająca 3.5t. Czyli szybkie przemieszczenie sie bez opłat E-toll , np z Krakowa na Mazury , i proste wodowanie. A w przypadku dalszych podróży , również możliwość spania , zjedzenia i umycia się w niej po drodze.

Jeśli testy przebiegną pomyślnie , następny projekt będzie większy dla rodziny np 2+2. Ale będzie dostępny tylko z przyczepą przystosowaną do przewozu łodzi i prawdopodobnie z holownikiem przekroczy 3,5t. Puki co, ta łódka ma być uniwersalna pasująca do już jeżdżących aut i przyczep.

Co do ceny , jeśli wszystko będzie ok , cena będzie na pewno mniejsza niż inne podobne projekty. Bo powstanie przy zagazowaniu 3 osob bez żadnych spescjalistycznych maszyn i lini produkcyjnych. To co będzie w niej zamontowane , już jest produkowane. Nawet koła i element obrotowy. Niektóre będą tylko zmodyfikowane na potrzeby projektu. Uprzedzając wpisy "Janusz zrobi coś w garażu "  nie , nie zamierzam wymyślać od nowa koła. Tylko skorzystać z usługi renomowanej firmy do wyprodukowania kadłuba i wyposażyć go w komponenty znanych i cenionych marek.

IMG_20211004_171417.thumb.jpg.53d002f3f5cdc96346f5c173dccc4178.jpg

IMG_20211004_171343.thumb.jpg.d7b5e50087ea1740c98e949e91bd23e7.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma znaczenia w jakim miejscu powstają dane produkty, ważne żeby coś sobą reprezentowały. Gates też od czegoś zaczynał

 

Poza tym w tej branży popularnym jest powiedzenie: Nie ważne gdzie, ważne kto.

Święte słowa i podpisuje się pod nimi obiema rękoma.

Zakładam też opcję że żadna znana firma nie podejmie się wyprodukowania kadłuba dla takiego przeznaczenia i udzielania na niego gwarancji.  Ale puki co nie myślę o tym , liczę ze się uda jeśli jako wzornik przedstawię model i testy wykonane na nim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czym innym jest gwarancją na kadłub jako kompozyt a czym innym jest gwarancja że produkt będzie sensowny nautycznie ...

... bo jakoś to będzie pływał na pewno.

Dlatego zawitałem na to forum  i cieszę się że Ty już jesteś w temacie. Mam nadzieję ze dołączą kolejni i w razie kłopotów wspólnie im zaradzimy. Ja mam lata praktyki w konstruowaniu różnych dziwnych rzeczy a Wy wiedzę żeglarską.To chyba gdzieś dopłyniemy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieśmiało zauważę że to nie nasze kłopoty... -a na pewno nie moje.

Jak będą jakieś końkretne pytania to na pewno ktoś odpowie zgodnie z posiadaną wiedzą / doświadczeniem.

Tymczasem, można prosić o zdjęcia jakichś fajnych realizacji odnośnie przyczep, o których zostało napisane w wątku powitalnym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie o przyczepach kempingowych jest to forum, ale ok.

To moja w stanie po zakupie i po moich modyfikacjach wnętrza. Zmienione zostało dużo więcej niż tylko wnętrze ale nie ma sensu robić OT żeby to opisywać.

Zresztą wielkość zdjęć jakie można na tym forum dodawać to jakaś pomyłka chyba :/

Nie zamierzam tu nikogo wciągać w jakiekolwiek kłopoty. Sam sobie z nimi świetnie radzę. Ale chyba temu służy forum żeby sie czegoś dowiedzieć , wymieniać  poglądami , doświadczeniami. Podyskutować na tematy związane z łódkami , nie pytam przecież jak zbudować prom kosmiczny , tyłko łódkę  :)

Zadałem dwa konkretne pytanie w pierwszym poście.

 

IMG_20210123_110300_copy_984x738.jpg.a553ab25aa7603826c37201ba60ad5f8.jpg

IMG_20210906_210442_copy_785x1046.thumb.jpg.c2615cc48531b0b0ee69433db1150aaf.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie to forum, ale zapewne wielu Kolegów chętnie popatrzy na fajne realizacje bo cześć ma/miała także przyczepę.

Co do mebli, oczekiwałem efektu WOW...  :(

 

Co do pytań:

Ad 1. Co w Kolegi opinii oznacza stabilna? Stabilna kursowo?

Ad 2. Chyba gdzieś 3ma Kolegę zakładana waga - przypominam że zasztauowanej prawdopodobnie - więc chyba nie ma jak poszaleć z rodzicami napędów. W tej kwestii są tu mądrzejsi odemnie, może się wypowiedzą... Cierpliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak wspomniałem na początku w przmieszczaniu się po wodzie jestem nowiciujszem. Po drodze jeżdżę od 1995r w tym zawodowo busami i ciężarówkami 15lat.

Wiec jeszcze raz przepraszam za nie zrozumiałe lub niewłaściwe określenia motorowodne.

 

1.Chodzi mi o stabilność poprzeczną. Kołysanie na boki w trakcie chodzenia po pokładzie i skrętów w trakcie pływania. Czy do tak krótkiej, wąskiej i wysokiej łódki będzie konieczny stabilizator pionowy (pletwa pod dnem) Czy może jakieś zbiorniki wypornościowe /balastowe lub jakiś specjalny kształt dna?

 

2.Silnik chciałbym kupić nowy, możliwie mało skomplikowany i awaryjny. Taki zeby  był oszczędny w zużyciu paliwa, nie wymagał kursu sternika i dał możliwość pływania na każdym akwenie wodnym. Prędkość łodzi nie ma znaczenia, ma być rekreacyjna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję zrobić kartonowy szablon na posadzce o zakładanych wymiarach. Będziesz wtedy widział jakiego stworka planujesz.

Możesz też zrobić platformę na pływakach 4 x 1,8 i znacząco obciążyć jeden z narożników. Przekonasz się jak będzie się zachowywała na wodzie.

Ten test będzie się odbywał przy najniżej położonym środku ciężkości. Budując campera na takiej platformie środek ciężkości pójdzie dużo wyżej. To z kolei mocno zmniejszy stabilność poprzeczną.

Jak już chcesz trzymać się wymiarów to może pomyślałbyś o patencie stosowanym w trimaranach. Rozsuwane pływaki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...nie wymagał kursu sternika i dał możliwość pływania na każdym akwenie wodnym.

Kurs (nieobowiązkowy) sternika to najmniejsze piwo, które i tak warto wypić by nie być ograniczonym do mocy silnika/akwenu/prędkości. Najmniej ograniczeń teoretycznie ma silnik elektryczny ale jak się wgłębisz w temat to dojdziesz do wniosku że każda jednostka pływająca czy też silnik jest jakimś kompromisem  - ma swoje plusy i minusy :-(

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...nie wymagał kursu sternika i dał możliwość pływania na każdym akwenie wodnym.

Kurs (nieobowiązkowy) sternika to najmniejsze piwo, które i tak warto wypić by nie być ograniczonym do mocy silnika/akwenu/prędkości. Najmniej ograniczeń teoretycznie ma silnik elektryczny ale jak się wgłębisz w temat to dojdziesz do wniosku że każda jednostka pływająca czy też silnik jest jakimś kompromisem  - ma swoje plusy i minusy :-(

Ja osobiście kurs sternika zrobię. Ale jeśli prototyp uda się , chciałbym robić kolejne i móc oferować je na sprzedaż klientom którzy nie mają , nie chcą mieć lub z jakiś powodów nie mogą mieć. Łódka ma być prosta w obsłudze i łatwa w sterowaniu. Myślę ze nie osiągając zawrotnych prędkości chyba bez kursu nikt sie nie zabije na wodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...