Skocz do zawartości

Jak podłączyć separator akumulatorów?


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Stąd, skąd wcześniej był ładowany pojedynczy akumulator czyli silnik, 230V, panel, wiatrak lub wszystko razem. Może niech Kolega podrzuci model tego izolatora i podpowie jakie źródła prądu są na jachcie, będzie łatwiej pomóc. Oprócz izolatora warto założyć Zabezpieczenie przed głębokim rozładowaniem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie separatory z którymi miałem do czynienia  wymagają podania  masy (czytaj minus ) .

Są i takie gdzie jeszcze oprócz minusa  należy podać plus ( ignition ) po przełączeniu stacyjki .

Jeśli jest to typowo diodowy (stratny ) to tak jak pisali koledzy nic nie musisz zasilać .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie separatory z którymi miałem do czynienia  wymagają podania  masy (czytaj minus ) .

Są i takie gdzie jeszcze oprócz minusa  należy podać plus ( ignition ) po przełączeniu stacyjki .

Jeśli jest to typowo diodowy (stratny ) to tak jak pisali koledzy nic nie musisz zasilać .

Krzysztof, ja rozumiem jak to działa, ale proszę o wskazanie mi miejsca w silniku zaburtowym, w które mógłbym wpiąć separator (A), który następnie rozdzieli mi prąd ładowania na dwa aku (1 i 2).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czerwony gruby kabel w silniku  ten sam co do rozrusznika przykręcasz do Śruby separatora "A"

Czyli "A" separatora mostkujesz  z "1"  jedynka na "+" akumulatora rozruchowego .

Myślę że jak pomierzysz to śruba "A"  i "1" separatora są połączone , i będzie przejście w jedną i drugą stronę .

Czy to ty do mnie w tej sprawię dzwoniłeś ? Bo wczoraj ten temat wałkowałem z Kimś z waszego fyrtla .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czerwony gruby kabel w silniku  ten sam co do rozrusznika przykręcasz do Śruby separatora "A"

Czyli "A" separatora mostkujesz  z "1"  jedynka na "+" akumulatora rozruchowego .

Myślę że jak pomierzysz to śruba "A"  i "1" separatora są połączone , i będzie przejście w jedną i drugą stronę .

Czy to ty do mnie w tej sprawię dzwoniłeś ? Bo wczoraj ten temat wałkowałem z Kimś z waszego fyrtla .

Tak, to ja dzwoniłem do Ciebie w tej sprawie.

Mostek sprawi, że ominiesz diodę siedzącą w separatorze. Więc po co kupować drogi separator, kiedy wszystko załatwia jedna, powiedzmy 50-cio amperowa (prądnica 35A) dioda za kilka PLN (ok, jeszcze radiator do niej i śrubka) zainstalowana w odpowiednią stronę między plusami dwóch aku. Czyli tak, abym miał ładowanie ale odcięty rozruch z hotelowego. Tak mam teraz zrobione, ale chciałem żeby było fachowo. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie koniecznie taka dioda dobry pomysł , o spadku napięcia na przejściu słyszałeś ? W dobrej klasie separatorów tranzystory

MOSFET z bardzo małymi stratami na przejsciu Skutkiem zastosowania zwykłej diody jest ciągłe nie doładowanie aku za diodą . Dla czego sądzę ze zwykłą dioda , ponieważ wspomniałeś o radiatorze , Na przyklad można zastozować didę szotkiego co znacznie obniża spadek napięcia na rzejsciu co za tym idzie radiator bywa zbędny , ale to i tak gorzej  niż dobry separator . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie tak , czy sprawdziłeś tak jak napisałem i chyba mówiłem przez tel. czy pomiędzy "A" i "1" jest  cokolwiek (dioda) ? Czy to tylko dwie śruby żeby był łatwiej połączyć przewody  ?

Akumulator startowy nieważne jaki to będzie separator nawet z promu kosmicznego  ;) to jest zawsze priorytetowy do niego płynie prąd bezpośrednio z alternatora ,śruba "2" to drugi aku , który jeśli jest to inteligentny separator jest ładowany kiedy napięcie na "1" wzrośnie do wartości V >to zależy od separator< a jeśli to tylko diodowy najzwyklejszy bez elektroniki to prąd "Ampery " płyną  najpierw do tego który jest bardziej wyładowany a sama dioda jest do tego aby oba akumulatory się nie widziały na napięciach nie wiem jak to prosto nazwać ale chyba sławo  wstecznych będzie najodpowiedniejsze w wielkim uproszczeniu .

 

Dodam że separator o którym piszesz czyli we/wy "A" "1" "2" to typowy separator tylko do ładowania i chcąc go  wykorzystać przy silniku gdzie w jednym przewodzie płynie prąd do rozrusznika a potem z powrotem z alternatora  bez pomysłu MacGyver się nie da . 

To coś jak w tym prostym separatorze Victrona

https://www.victronenergy.com/upload/documents/Manual-Argo-Diode-Battery-Isolator-80-2SC-EN-NL-FR-DE-IT-ES-SE.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie koniecznie taka dioda dobry pomysł , o spadku napięcia na przejściu słyszałeś ? W dobrej klasie separatorów tranzystory

MOSFET z bardzo małymi stratami na przejsciu Skutkiem zastosowania zwykłej diody jest ciągłe nie doładowanie aku za diodą . Dla czego sądzę ze zwykłą dioda , ponieważ wspomniałeś o radiatorze , Na przyklad można zastozować didę szotkiego co znacznie obniża spadek napięcia na rzejsciu co za tym idzie radiator bywa zbędny , ale to i tak gorzej  niż dobry separator .

Tak, słyszałem, a nawet wiem ile ten spadek wynosi. W separatorze, który składa się przede wszystkim z radiatora, też są diody. Wystarczy taki separator pomierzyć aby dowiedzieć się, że jest to urządzenie stratne, właśnie przez te diody. I patrz jaki traf - moja niefachowa dioda notuje taką samą stratę jak separator....

Co do niedoładowania. Jeśli akumulator jest full i aktualnie nic nie pobiera prądu woltomierz pokazuje 14,7 - 14,8V. Strata na diodzie to ok. 0,6V. 14,2V w zupełności wystarczy do skutecznego ładowania akumulatorów. (Prądnica 35A i akumulatory razem 170Ah).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mariusz znalazłem w necie opis to jakaś samochodówka z impulsem wzbudzenia na regulator alternatora i bez kombinacji tak jak pisałem wcześnie nie da się tego zrobić w silniku na jednym kablu start/ładowanie

I o to mi chodzi. Nie da się i koniec, a nawet kropka. :)

Dzisiaj próbowałem jeszcze jednej opcji. Podłączyłem w szereg przewód plusowy wychodzący z regulatora napięcia do "A" i dalej wyszedłem przez "1". Odpaliłem i... Nie wiem dlaczego napięcie zaczęło spadać po stronie regulatora do wartości 11V. Wyłączyłem motor. Po stronie "1" wynosiło 14 ze sporym hakiem V. Pewnie to naładowany "po brzegi" aku... Nie rozumiejąc przyczyny zawiesiłem dalsze eksperymenty. Dzięki za pomoc. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, ja mam u siebie coś takiego przekaźnik VSR.Podłączenie jak na foto. Też mam zagwozdkę,gdzie podłączyć czerwony przewód oznaczony strzałką. Ponoć do zapłonu manetki ale dokładnie do jakiego przewodu to nie wiem.Tych przewodów tam jest dość sporo.Mam manetkę yamaha 703.Może ktoś z kolegów wie więcej.Pozdr.

20181114_083429-768x1365.thumb.jpg.6a15daf28fca1a629f76b6f869bc1871.jpg

Screenshot_20181114-083649_Google.thumb.jpg.5411ae80847deb0ae577c8b77c4568d5.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...